וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על ניקולה וויצ'יץ' כבר החל: דני פדרמן יתעקש להשאירו?

21.11.2018 / 13:00

חוזהו של המנהל המקצועי מסתיים בסוף העונה, אולם בהנהלת מכבי תל אביב כבר מתכוננים למאבקים עם חברו הקרוב בנוגע להמשך דרכו. בקבוצה מודים: "יש תחושות של ייאוש", ומה גרם לרמון סשנס לעזוב?

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
גם אפקט חילופי המאמנים לא סייע. ספרופולוס/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

1. "יש תחושות של ייאוש, כבר לא יודעים מה לעשות"

מכבי תל אביב ספגה אמש (שלישי) עוד הפסד, הפעם 90:77 לאנדולו אפס, בערב הבכורה של יאניס ספרופולוס על הקווים. לצהובים אין זמן רב להתאושש, שכן מחר הם יצטרכו להתעמת עם קבוצה טורקית נוספת, פנרבחצ'ה החזקה, שתתארח בהיכל. עם מאזן של שבעה הפסדים וניצחון בודד, וכשהיא מדורגת במקום הלפני אחרון ביורוליג, כמובן שבקבוצה מתקשים למצוא אופטימיות.

"יש תחושות של ייאוש, כבר לא יודעים מה לעשות", סיפר גורם בקבוצה. "מנסים למצוא פתרונות אבל קורים כל מיני דברים, ובסופו של דבר כולם יודעים שאנחנו במצב גרוע ביורוליג, וכל הכסף שהושקע לא בא לידי ביטוי באירופה. כולם מבינים שייקח זמן למאמן ליישם את השיטה שלו, אבל המצב בכלל לא פשוט".

אחרי החלפת המאמן, עומדים על הפרק שינויים בסגל. "המאמן רוצה שינויים ומעוניין לצרף שחקנים. וזה יקרה", אמרו בקבוצה. כך או כך, השינויים הללו תלויים במידה רבה במצבה של מכבי תל אביב ביורוליג ובסיכויי ההעפלה שלה לפלייאוף, שבשלב זה נראים קלושים.

עוד בנושא

הפסד חמישי ברציפות למכבי תל אביב - הפעם 90:77 לאנאדולו
יאניס ספרופולוס: "לא פשוט לבצע שינוי אחרי אימון אחד בלבד"
עוד מאמן התחלף, ומכבי תל אביב נותרה אותה מכבי תל אביב

ניקולה וויצ'יץ', מכבי תל אביב. ברני ארדוב
יקבל חוזה חדש למרות הכל? ניקולה וויצ'יץ'/ברני ארדוב

2. הקרב על וויצ'יץ': דני פדרמן יתעקש להשאירו?

בסופו של דבר הכל מתנקז אל אחת השאלות המרכזיות בנוגע לעתידה של מכבי תל אביב: האם המנהל המקצועי ניקולה וויצ'יץ' יישאר גם בתום חוזהו, שמסתיים בסוף העונה? מקורב לבעלים טוען שהקרואטי עלול לשלם את מחיר הכישלון ולעזוב, אולם הדרך לשם לא תהיה קלה כלל וכלל, וייתכן שתלווה בדיונים קשים בין חברי ההנהלה. דני פדרמן, שנחשב למקורבו של וויצ'יץ', צפוי להתנגד נחרצות לעזיבה וינסה להשאירו. כך שבמכבי צפויה עונה סוערת גם מאחורי הקלעים, ולא רק על הקווים.

וויצ'יץ' ספג לא מעט אש בשנים האחרונות. אולם בקרב ההנהלה הוותיקה שרר קונצנזוס שבגלל שהקרואטי לא קיבל הזדמנות אמיתית להרכיב קבוצה לבד, ובגלל שלא קיבל החלטות בלעדיות בנושא הסגל - לא הוא אחראי על הכישלונות. בקיץ האחרון זכה וויצ'יץ' לקרדיט נרחב יותר, בנה את הקבוצה בכוחות עצמו, ולמעשה קיבל את ההזדמנות שעליה התעקש בעבר דני פדרמן. אולם זה עדיין לא אומר שההחלטה על פרידה תהיה קלה.

עוד באותו נושא

זאת ההנהלה, טמבל: עוד מאמן התחלף, ומכבי תל אביב נותרה אותה מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
שחקן מכבי תל אביב רמון סשנס. דני מרון
עוד פארסה מבית היוצר של מכבי תל אביב. רמון סשנס/דני מרון

3. "רמון סשנס פשוט רצה לצאת מפה"

שעות לפני המשחק באיסטנבול הודיעה מכבי תל אביב שרמון סשנס - שהספיק לרשום שתי הופעות בלבד בקבוצה - שוחרר "בשל סיבות אישיות".

על פי גורמים בקבוצה סשנס התקשה להתאקלם בקבוצה, ולא אהב את מעמדו ואת ההתנהלות בתוכה. "הוא פשוט רצה לצאת מפה", אומרים גורמים במכבי. בקבוצה מעריכים שהשחקן ינסה לחזור ל-NBA וטוענים כי פיטורי נבן ספאחיה ערערו את תחושותיו לגבי מעמדו בקבוצה והאיצו את החלטתו לעזוב.

בגלל טעות של חברת טורקיש איירליינס עלתה לטיסה חזרה ארצה בשעה מאוחרת. היום תגיע הקבוצה הישר מאיסטנבול לאימון ביד אליהו ומחר (חמישי, 21:05, ספורט 5) תתמודד מול פנרבחצ'ה, כשהתחושות מההפסד לאנדולו אפס עדיין מורגשות היטב. "יצאנו למשחק אגרסיביים, אבל שוב עשינו לא מעט טעויות כמו לתת להם להגיע לקו, לתת להם לקלוע מהשלוש. בכל מקרה, חייבים להישאר ביחד כקבוצה", אמר ג'וני אובריאנט, מנקודות האור של הצהובים (קלע 19 נקודות).

מייקל רול הוסיף: "המפתח של המשחק הזה היה המחצית השנייה, נתנו להם לקלוע בקלות, היה רפיון בריבאונד שהוביל לסלים קלים אצל היריבה ואנחנו צריכים לשפר את זה. נצטרך להתחיל ליישם את העקרונות של המאמן החדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully