וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדי הרצוג נחת בישראל: "מאמין בכדורגל הישראלי וביכולות שלי"

8.8.2018 / 15:46

מאמן הנבחרת המיועד נשמע אופטימי לגבי הג'וב החדש ("שמח ונרגש"), התייחס למשחק המפורסם עם אוסטריה ב-2001 ("לא אמרתי משהו רע על ישראל") ולאפשרות שערן זהבי ישוב לסגל: "נראה מה יהיה"

צילום ועריכת וידאו: יוסי ציפקיס

שבוע אחרי ההודעה על בחירתו למאמן נבחרת ישראל, אנדי הרצוג נחת היום (רביעי) בארץ כדי להתחיל להתכונן לתפקיד החדש. המאמן האוסטרי נבחר על ידי בן ארצו, המנהל הטכני וילי רוטנשטיינר, שקיבל את אישור הפורום המקצועי לפתוח במשא ומתן. כעת ממתין הרצוג לאישור הרשמי מהנהלת ההתאחדות לכדורגל, ולאחר מכן יתחיל בהכנות למשחק הראשון בליגת האומות מול אלבניה בחוץ ב-7 בספטמבר.

"אני שמח להיות פה, נרגש ושמח מאוד שאהיה המאמן הראשי של נבחרת ישראל", אמר הרצוג עם נחיתתו. "מצפים לנו כמה אתגרים בחודשים הקרובים, אבל אני מאמין בכדורגל הישראלי, בשחקנים שלי וביכולות שלי לקדם את הכדורגל הישראלי. כמאמן נבחרת קודם כל צריך להיות המעריץ הגדול ביותר של השחקנים שלך, ובשביל זה אני כאן. אני מקווה שנקבל תמיכה גדולה מהקהל. בימים הקרובים נקבע את הצוות המקצועי, והוא יהיה מורכב מאחד המאמנים הבכירים בישראל. תמיד יש מבקרים, אני רק רוצה להגיד לכולם שאעבוד קשה מאוד כדי לעמוד במטרות שלנו. כבר למדתי דבר אחד: אל אל ישראל".

הרצוג נשאל על השער המפורסם מ-2001 ואמר: "כל כך הרבה דברים נאמרו על המשחק הזה, חלקם לא נכונים. זה היה משחק כל כך גדול עבור כולם, אנחנו הגענו לישראל רק כדי לשחק. המשחק היה מרגש, היינו ברי מזל, אבל לא אמרתי משהו רע על ישראל, כפי שציטטו אותי".

על האפשרות שישיב את ערן זהבי לנבחרת אמר המאמן החדש: "נראה, אני לא רוצה להגיד יותר מדי כי רק הגעתי".

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
להשתחרר ולהיות חופשי: כך יוכל אנדראס הרצוג לתרום לנבחרת ישראל
וילי רוטנשטיינר מנסה ליזום פגישה בין ערן זהבי לאנדראס הרצוג
איל ברקוביץ': "פתאום איזה אחד מאוסטריה מביא חבר שלו. זה מגעיל אותי"
פוסט טראומה: על הביקורת של איל ברקוביץ' על מינוי אנדי הרצוג
מענקי ההעפלה של אנדראס הרצוג ליורו יצומצמו משמעותית
וילי רוטנשטיינר הוצג: "בטוח שאוכל לעשות בישראל את מה שעשיתי באוסטריה"
אנדראס הרצוג: "המטרה היא להוביל את נבחרת ישראל ליורו 2020"

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
ברוך הבא. הרצוג/יוסי ציפקיס
אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל. יוסי ציפקיס
"כבר למדתי דבר אחד: אל אל ישראל". הרצוג/יוסי ציפקיס

הרצוג בן ה-49 זכור היטב מימיו כקשר נבחרת אוסטריה, אז היה אימת נבחרת ישראל עם צמד ב-2:5 במוקדמות המונדיאל ב-1992, במשחק הראשון של ישראל באופ"א. הרצוג שב להלום כמובן עם השוויון המפורסם במוקדמות מונדיאל 2002, אז השווה בכדור חופשי בדקה ה-90 לרשתו של דודו אוואט, חבר הוועדה שבחרה בו בשבוע שעבר, ומנע מישראל מקום בפלייאוף. הוא סיים את הקריירה בנבחרת כשיאן ההופעות עם 103 ו-26 שערים, ובקריירת המועדונים שיחק בראפיד וינה, ורדר ברמן, באיירן מינכן. הוא זכה בשתי אליפויות אוסטריה, אליפות אחת בגרמניה, שני גביעים וגם בגביע אופ"א עם באיירן מינכן.

קריירת האימון של הרצוג לא הרקיעה שחקים עד כה. ב-2005 הוא עמד על הקווים כמאמן זמני בשני המשחקים האחרונים של נבחרת אוסטריה במוקדמות מונדיאל 2006, שם שיתף פעולה בין היתר עם וילי רוטנשטיינר וגם עם סלבקו קובאצ'יץ'. בין ינואר 2006 ליוני 2008 הרצוג שימש כעוזר מאמן נבחרת אוסטריה כשיוזף היקרסברגר היה המאמן הראשי ובין אוגוסט 2008 למרץ 2009 הוא היה עוזר המאמן של קארל ברוקנר. בין 2011-2009 שימש הרצוג כמאמן של נבחרת אוסטריה הצעירה, אותה עזב כדי להיות עוזר מאמן של יורגן קלינסמן בנבחרת ארה"ב כשהתפקיד המרכזי שלו היה לשמש כסקאוט אחר שחקנים אמריקאים או ממוצא אמריקאי באירופה. בין ינואר 2015 לדצמבר 2016 הרצוג אימן את הנבחרת האמריקאית שהייתה מיועדת להשתתף במשחקים האולימפיים בריו, אך הוא לא צלח במשימה.

אנדי הרצוג מאמן נבחרת ישראל, פלייר נבחרת. יוסי ציפקיס
שמח מאוד להגיע ארצה. הרצוג בנתב"ג/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully