וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילי רוטנשטיינר הוצג: "בטוח שאוכל לעשות בישראל את מה שעשיתי באוסטריה"

המנהל הטכני החדש, שמינה את אנדראס הרצוג למאמן הנבחרת, פרש את משנתו והצהיר: "הכדורגל בישראל זקוק למהפכה. חייבים לייצר יותר שחקנים לליגות הבכירות באירופה ולשפר את התשתיות". אוחנה על דברי ברקוביץ': "שיגיד מה שהוא רוצה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

ההתאחדות לכדורגל הציגה היום (חמישי) את המנהל הטכני החדש שלה וילי רוטנשטיינר שפרש בפני העיתונאים את משנתו בתפקיד החדש שלו וגם התייחס למינוי בן ארצו אנדראס הרצוג לתפקיד מאמן הנבחרת. באירוע השתתפו גם יושב ראש הפורום המקצועי של ההתאחדות אלי אוחנה ומנכ"ל הארגון רתם קמר.

וילי רוטנשטיינר אמר בהופעתו הראשונה מול התקשורת הישראלית: "ערב טוב ותודה (בעברית). זו זכות גדולה להיות מנהל מקצועי בארץ היפה שלכם. תודה לאלי (אוחנה) על הבעת האמון הזו. זה אתגר גדול עבורי בישראל. המדינה אוהבת כדורגל ואת הנבחרת הלאומית וזה אתגר גדול להתקדם בדירוג פיפ"א. בהתחלה אסביר מהו מנהל טכני. זהו לדעתי אדם שאחראי על פיתוח הכדורגל במדינה. זו אחריות גדולה. אני בטוח ב-100 אחוז שאני יכול לעשות זאת. עשיתי את זה במדינה דומה עם 8.5 תושבים. קידמתי נבחרת ממקום 101 בעולם לאזור המקומות ה-20. נוכל לעשות זאת גם בישראל.

"ראשית מה שעליי לעשות זה לנתח את המצב. השאלה החשובה הראשונה היא 'איפה אנחנו'. כבר התחלתי, אני חודש פה. מתוך הניתוח הזה עליי לפתח פילוסופיה לאומית לכדורגל הישראלי. אסור להעתיק. צריך פילוסופיה מוגדרת וייחודית. גם כלי התקשורת חשובים מאוד. באו איתנו לגישה תרבותית חדשה. לכו איתנו עם הנבחרת לדרך חדשה".


עוד בנושא
אנדראס הרצוג ימונה למאמן נבחרת ישראל: "זה כבוד גדול עבורי"
החוזה הנמוך, הציפיות וסוגיית זהבי: מאחורי הקלעים על מינוי אנדראס הרצוג
להשתחרר ולהיות חופשי: כך יוכל אנדראס הרצוג לתרום לנבחרת ישראל
אנדראס הרצוג ב-2009: "מעולם לא נתקלתי באווירה מרושעת כמו בישראל"

וילי רוטנשטיינר מנהל טכני נבחרת ישראל. קובי אליהו
"בחרנו את המאמן הנכון"/קובי אליהו

הבוס החדש של הכדורגל הישראלי המשיך: "יש לי חמישה שלבים: לפתח תשתיות, להגדיל מספר שחקנים, מיקצוע תחום האימון, שדרוג הנבחרות הלאומית. הנבחרת הלאומית היא כרטיס הביקור שלנו. אתמול בחרנו מאמן לאומי, וזה שלב ראשון בדרך שלי. זו הייתה בחירה טובה לבחור באנדי הרצוג. שחקן גדול ששיחק בוורדר ברמן ובאיירן מינכן. הוא אחד המאמנים המנוסים והכישרוניים ברמת הנבחרות. הוא התחיל בנבחרות הצעירות של אוסטריה. הוא עבד בארצות הברית עם יורגן קלינסמן. הוא היה גם מאמן הנבחרת האולימפית של ארצות הברית. זו בחירה טובה. ובנוסף אני רוצה לשפוך אור על התהליך.

"באוסטריה גם היה לי חלק בבחירת המאמנים. פה היה תהליך מקצועי מאוד. פיתחנו פרופיל למאמן נבחרת ישראל. עשינו את זה בצורה מקצועית. נתנו לי כוח לסרוק את השוק ולהציע שמות. אני שמח שההצעה התקבל ואתמול החתמנו מאמן לאומי חדש. חשוב שנוכל לקדם שחקנים צעירים לנבחרת הבוגרת. צריך לפתח תוכנית לקידום צעירים כמו בכל העולם. צריך מרכז מצוינות ולפתח אקדמיות כמו בעולם. חשוב שיותר שחקנים ישראלים יגיעו לליגות בכירות באירופה. זה שם אותנו במצב טוב".

על השאלה אילו עצות קיבל מג'ורדי קרויף אמר רוטנשטיינר: "היה חשש מצד המשפחה שלי לבוא לפה אך הוא אמר לי 'בוא, קח את המשפחה לפה ולא תתאכזב'. לאחר מכן דיברנו על המון נושאים טכניים. הוא עזר לי המון. ראיתי את המשחק של הפועל באר שבע בליגת האלופות. הם היו נהדרים במשך 45 דקות. אבל צריך איזון בין התקפה להגנה. ועל זה אנחנו נצטרך לעבוד".

עוד באותו נושא

אנדראס הרצוג ב-2009: "מעולם לא נתקלתי באווירה מרושעת כמו בישראל"

לכתבה המלאה
וילי רוטנשטיינר מנהל טכני נבחרת ישראל. קובי אליהו
"היו פגישות טובות עם מאמנים ישראלים"/קובי אליהו

על תנאי ההעסקה אמר: "יש לי חוזה לארבע שנים. אבל ביקשתי שתהיה אפשרות להיפרד אחרי שנתיים אם הדברים לא הסתדרו".

על אנדראס הרצוג: "אני לא מאמין שהוא אמר דברים לא יפים על ישראל. אני זוכר את המשחק הזה. את הבעיטה החופשית בדקה ה-92. הוא מנומס והוא פה בלב שלם. זה אתגר עצום עבורו. אתם זוכרים את המשחק. זה היה רגשני, אבל צריך לשים את זה בצד".

יושב ראש הפורום המקצועי אלי אוחנה אמר: "אנחנו אמנם לא בבר מצוה או בחתונה. אבל אני אתחיל בתודות לפורום המקצועי. אנשים באים מהרצון החופשי על חשבונם. כמו דודו אוואט שטס הנה ודרור קשטן שתורם מזמנו. יש עזרה מאוד גדולה של ההתאחדות. יושב הראש עד לא מזמן עופר עיני וגם המנכ"ל רותם קמר. בסביבות פברואר ביקש מאיתנו עופר עיני המלצות למבנה הנבחרות. אנחנו נתנו את המלצותינו וזה אומץ פה אחד. אז מינו אותי ליושב ראש הפורום המקצועי. זה פורום של אנשי מקצוע".

אוחנה המשיך ואמר: "ההמלצה הראשונה הייתה למנות מנהל טכני. וישבנו על זה המון שעות עם חברה חיצונית. היה מיון מועמדים, נמשך עם ראיונות בסקייפ והסתיים עם ראיונות אישיים. וילי הרשים את כולנו כפורום מקצועי. זו לא רק החזות המרשימה שלו, אלא בגלל הרעיונות שלו. החלטנו שהוא האיש המתאים. שום דבר לא עובר פה בשקט. אבל אנחנו חושבים שהוא האיש המתאים. מי שנשאר בחוץ יכול לומר כל מיני דברים. וילי יקבל מאיתנו את כל העזרה. כשנותנים למישהו אחריות הוא חייב לקבל סמכות. בחרנו מישהו עם רקורד יוצא מן הכלל בהתאחדות לא פחות מוצלחת מישראל. מי שחושב שתוצאות הן הוקוס פוקוס טועה ומטעה. זה תהליך".

וילי רוטנשטיינר מנהל טכני נבחרת ישראל. קובי אליהו
"התשתיות זקוקות לשדרוג". ווילי רוטנשטיינר/קובי אליהו

על מינויו של אנדראס הרצוג אמר אוחנה: "בתקופה האחרונה התפרסמו כל מיני דברים שזה חבר של זה וזה חבר של ההוא. הרבה מאוד שעות הקדשנו לעניין הזה. מקווה שלא טעינו. מי שלא עושה, לא טועה. אני בטוח שקיבלנו את ההחלטה הנכונה. היו עוד שמות אחרים של זרים אבל וילי שיכנע את כולם שאנדי הרצוג הוא המתאים. מישהו יכול להזכיר לי איפה גארת' סאוט'גיית אימן. אני אומר לכם בצורה ברורה שזו הייתה ההחלטה של הפורום המקצועי. נגבה אותו כל עוד לא יהיו החלטות הזויות. ההחלטה על מינוי הרצוג הייתה פה אחד. הלכנו עם ההמלצה של וילי רוטנשטיינר. יש לנו הרבה מאמנים טובים ישראלים אבל החלטנו ללכת על זר".

על הביקורת של אייל ברקוביץ' אמר אוחנה: "אז אמר, אני לא מחנך אף אחד מה לומר. אנחנו מדינה דמוקרטית וכל אחד יכול להגיד את מה שהוא רוצה. אמרתי המון דברים כפרשן, היום אני לא ואני עושה דברים אחרים. הכי חשוב שההחלטות נתקבלו פה אחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully