וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוזה הנמוך, הציפיות וסוגיית זהבי: מאחורי הקלעים על מינוי אנדראס הרצוג

2.8.2018 / 7:10

רוטנשטיינר דחף למועמד זר ופסל מאמנים משוויץ וגרמניה, חברי הוועדה הלכו בעקבותיו. ההחלטה ללכת על מאמן "זול עם פוטנציאל" הכריעה אחרי ששוחח עם לוי ולא הותירה ספק מי יזכה במירוץ. כעת, הרצוג ינסה להחזיר את הקפטן לשעבר ושוקל מינוי חזן לעוזרו. מאחורי הקלעים

מערכת וואלה!

1. רוטנשטיינר בחר ברוטנשטיינר

מאחורי מינויו של אנדראס הרצוג לתפקיד מאמן נבחרת ישראל מסתתר מאבק ממושך שניהלו גורמים בכירים בכדורגל הישראלי לטובת מינוי מאמן ישראלי. בימים שלפני ההחלטה, מספר גורם בוועדה, החלו לחצים מצד אותם גורמים לנסות ולזמן את רוני לוי לראיון ולהכריע בינו לבין ניר קלינגר. רוטנשטיינר שוחח עם לוי בטלפון בחודש שעבר, והשניים ערכו שיחה נוספת בתחילת השבוע, אך מתברר כי לוי ידע מראש שההעדפה היא למאמן זר, ולכן לא הופתע מהמינוי. "רוטנשטיינר היה אמור להיות חלק מהוועדה, אבל בפועל - הם היו על תקן חיילים שאישרו את הפקודה. אחרי חודשים של חיפושים הוא קיבל את מה שהוא רצה - מאמן אוסטרי שהוא מכיר היטב. כך הוא יוכל להיות יותר מעורב בכל מה שקשור לענייני הנבחרת".

גורמים בהתאחדות סיפרו אתמול כי הבחירה בהרצוג הוכיחה שחברי הוועדה יהיו ככל הנראה מובלים על ידי דעותיו של רוטנשטיינר גם בהמשך. גורם בוועדה סיפר רק השבוע כי רוטנשטיינר, שהודיע בראיון שערכו לו בישראל שאין לו התנגדות למאמן ישראלי, עשה בסופו של דבר הכל כדי לבטל את ההצעה הזאת. "הוא העלה רעיון שחזן יכהן כמאמן זמני ויעזוב בעוד שלושה חודשים. הכל, רק לא ישראלי", הודה אותו גורם. "אני בטוח שהמינוי הזה יצליח", אמר רוטנשטיינר לחברי הוועדה אתמול לקראת הסיכום עם חברו האוסטרי.

עכשיו נותר רק לחכות ולראות מהם הישגיו עד חודש נובמבר, בבית בו תתמודד הנבחרת במסגרת ליגת האומות עם אלבניה וסקוטלנד.

עוד בנושא:

ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
אנדראס הרצוג ימונה למאמן נבחרת ישראל: "זה כבוד גדול עבורי"
איל ברקוביץ' על מינוי אנדראס הרצוג: "מי שקיבל את ההחלטה זקוק לפסיכיאטר דחוף"
להשתחרר ולהיות חופשי: כך יוכל אנדראס הרצוג לתרום לנבחרת ישראל
אנדראס הרצוג ירוויח 20 אלף יורו לחודש, יחתום עד דצמבר 2019
לא רק ישראל זוכרת אותו לרעה: חמישה דברים שלא ידעתם על אנדראס הרצוג

המאמן האוסטרי אנדראס הרצוג. GettyImages
"הוא יצטרך לעבוד מהר". אנדראס הרצוג/GettyImages

2. זול, אבל עם פוטנציאל

מרגע הנחיתה של הרצוג אתמול (רביעי) ועד ההודעה על הסיכום חלפו מספר שעות בודדות. הרצוג נחת יחד עם רעייתו וחברי הוועדה קיבלו הוראה שלא לדבר עם התקשורת על נושא הנבחרת ביממה שלפני הגעתו. הוא ימריא הבוקר לאוסטריה ויחזור בעוד כשבוע וחצי. במהלך שהותו בארץ סגר את הפרטים הטכניים הנוגעים לחוזה שלו.

החוזה של הרצוג שפורסם אתמול כולל לא רק שכר בסיס, 20 אלף יורו בחודש למשך 17 חודשים עד דצמבר 2019, אלא גם מענקים עבור הישגים. מי שניהל איתו את המגעים היה המנכ"ל רותם קמר, שבהתאחדות שיבחו אותו על סיום המגעים בזמן הקצר שהוקצב עבור שהותו של הרצוג בישראל.

כיצד הצליחה הנבחרת להשיג מאמן זול יחסית שעמד בתקציב שלה מבלי להוסיף אפילו שקל? ובכן, בוועדה הגדירו מראש כי הם מחליטים להביא מאמן שלא מהשורה הראשונה, עם ניסיון מועט ו"בעל פוטנציאל להתפתח למאמן גדול". רוטנשטיינר העלה את שמו יחד עם שני מועמדים נוספים, שוויצרי וגרמני, אך פסל אותם על הסף מהרגע הראשון. בהתאחדות סיפרו אתמול כי הרצוג כלל לא ניהל משא ומתן על הכסף. "מהרגע הראשון הבהרנו לו שזה הסכום והוא הסכים", סיפר גורם בהתאחדות. "החריגה היחידה שנצטרך לאשר בדיעבד זה במקרה שהנבחרת תעפיל לטורניר כלשהו. כשזה יקרה, נמצא את התקציב".

להרצוג יש מספר סעיפים בחוזה המבטיחים לו בונוסים במקרה של מקום ראשון בליגת האומות או העפלה ליורו. כמו כן, להתאחדות יש סעיף חד צדדי המאפשר לה למנות אותו לקמפיין נוסף אם ירשום הצלחה באחד משני הטורנירים האלה. רק במקרה כזה, החוזה יוארך מעבר לדצמבר. לפחות כרגע, אף אחד בהתאחדות לא מדבר על השלכות של כישלון בליגת האומות. "ייקח לו זמן להכיר את הנבחרת", אמרו. "הוא יצטרך לעבוד מהר. תוך שלושה שבועות, שבוע וחצי לאחר הגעתו ארצה, הוא יצטרך להתחיל לבנות סגל". בהתאחדות יאפשרו לו להביא עוזר מאמן זר בתקציב מינימלי אך חלק מהצוות יהיה ישראלי. ייתכן ובשלב הראשון אלון חזן יצטרף אליו, אך ההחלטה הסופית תתקבל בימים הקרובים.

עוד באותו נושא

אנדראס הרצוג: "המטרה היא להוביל את נבחרת ישראל ליורו 2020"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן גוואנגז'ו R&F. אתר רשמי גוואנגז'ו R&F, אתר רשמי
יחזור לנבחרת מהדלת הראשית? ערן זהבי/אתר רשמי, אתר רשמי גוואנגז'ו R&F

3. השאיפה: חזרת זהבי

הרצוג מכיר חלק משמות הכוכבים הגדולים ששיחקו במשחק הזכור ב-2001 ואפילו נקב בהם בראיון. "זאת תהיה סגירת מעגל עבורי", אמר אתמול לחברי הוועדה אחרי הסיכום.

את הכוכב הנוכחי של הכדורגל הישראלי הוא מתכוון להכיר בקרוב. חברי הוועדה המליצו לערוך שיחה עם ערן זהבי כדי לבחון שוב את האפשרות שיחזור למדים הלאומיים. ייתכן שבשלב הראשון ייעשה גישוש אצל הכוכב שמשחק בליגה הסינית באמצעות סוכניו ורק לאחר מכן, אם יינתן אור ירוק למהלך, הרצוג יפגוש אותו. "יכול להיות שנקבל 'לא', אבל מוטב לנסות", אמרו אתמול.

אגב, בפגישה עימו נכח גם שוער העבר והסוכן דודו אוואט, שספג את השער ההיסטורי. לאוואט ישנם זיכרונות רעים מהמשחק ההוא אך הוא לא התנגד למינוי. "אני מעדיף שרק אוחנה, כיו"ר הוועדה, ישמיע את דעתו בעניין ההחלטה שלנו. כך סיכמנו", אמר אוואט הלילה.

אז איזו נבחרת נקבל מהרצוג? על פי הראיון שקיים, הבהיר האוסטרי כי הוא דוגל בשילוב שחקנים צעירים ובטיפוח דור העתיד של הכדורגל הישראלי. לא בטוח שרוב השחקנים בנבחרת עונים לקריטריון הזה וייתכן מאוד שהמדיניות הזאת תחול בצורה הדרגתית. "רוב השחקנים המובילים בנבחרת נמצאים בחלק האחרון של הקריירה שלהם. אני מניח שהוא ישלב צעירים וותיקים, כמו שרוב המאמנים החדשים עושים", אמר אותו גורם בוועדה הלילה. האם זהבי יהיה חלק מהפרוייקט הזה? הרצוג שואף שכן.

האם זהבי יחזור לנבחרת מהדלת הראשית ושוב יתנצל? תשובות אצלו, ואצל רוטנשטיינר כמובן.

שחקן נבחרת אוסטריה לשעבר אנדראס הרצוג חוגג את השער מול נבחרת ישראל. AP
מה שבטוח, זה יהיה מעניין. אנדראס הרצוג/AP

4. כיצד מתמודדים עם דעת הקהל?

אחת הבעיות שבהתאחדות יצטרכו לפתור הוא הבאז הגדול שהמינוי עורר. איל ברקוביץ' לא חסך אמש בביקורת בנוגע למינוי וכלפי התבטאויות של האוסטרי מהעבר, שלטענתו כלל לא רצה להגיע למשחק בישראל. הראיון שהעניק לעיתון האוסטרי ב-2009 בו טען כי "מעולם לא נתקלתי באווירה מרושעת כמו בישראל" נודע לחברי הוועדה רק לאחר המינוי, אך לאחר פרסום הדברים טענו כי גם אם הדבר היה ידוע הוא לא היה משפיע על ההחלטה.

למחאה הגדולה של ברקוביץ' הצטרף גם שחקן העבר והפרשן יניב קטן שכתב לקוסם אתמול: "כל מילה בסלע" כאות תמיכה. לדברים הקשים שהשמיע הצטרפו אוהדים רבים, אם כי אחרים הביעו תמיכה מלאה במינוי.

"אחרי החוויה ב-2001 אפשר לאהוב או לשנוא את המינוי הזה. אבל מה שבטוח, יהיה קשה להתעלם ממנו. יהיה מעניין", אמרו בהתאחדות אתמול.

גם שם, כידוע, לוקחים את העניינים לאט. הם עדיין ממתינים למינוי היו"ר. "רוטנשטיינר עוד מסוגל להציע את היו"ר האוסטרי", אמרו אתמול בציניות בהתאחדות, שם עדיין מתכוננים לבחירות.

מי היה מאמין שהנבחרת תתכנס קודם?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully