וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנדראס הרצוג ימונה למאמן נבחרת ישראל: "זה כבוד גדול עבורי"

1.8.2018 / 19:12

קשר העבר, שכבש מול ישראל שער גורלי במוקדמות מונדיאל 2002, ייכנס לתפקיד המאמן. אוחנה: "תהיה לו הזדמנות טובה לפצות". שיתף פעולה עם רוטנשטיינר כמאמנים זמניים של נבחרת אוסטריה

אתר רשמי

בווידאו: אחד משעריו היפים בקריירה של אנדראס הרצוג

ברכות, אחרי עשרה חודשים לנבחרת ישראל סוף סוף יש מאמן. ההתאחדות לכדורגל הודיעה היום (רביעי) כי חברי הפורום המקצועי החליטו לאמץ את עמדת המנהל הטכני של ההתאחדות, וילי רוטנשטיינר, לפיה אנדארס (אנדי) הרצוג ימונה לתפקיד מאמן הנבחרת. בישיבה שנערכה ביום שני האחרון, נדונה מועמדותו של הרצוג והוחלט פה אחד כי יחל עמו משא ומתן. היום הושג סיכום עקרוני בין הצצדים ובישיבת הנהלת ההתאחדות הקרובה יובא מינויו של הרצוג לאישור.

הרצוג עצמו אמר: "זה כבוד גדול עבורי והזדמנות נפלאה להוביל את נבחרת ישראל כמאמן ראשי. אני בטוח שאקבל תמיכה מלאה מצד ההתאחדות לכדורגל כדי שאוכל לתרום לקידום הנבחרת ולהצלחתה".

עוד בנושא:
אנדראס הרצוג ב-2009: "מעולם לא נתקלתי באווירה מרושעת כמו בישראל"

מאמן נבחרת ישראל אנדראס הרצוג. ההתאחדות לכדורגל, אתר רשמי
ברוך הבא. הרצוג/אתר רשמי, ההתאחדות לכדורגל

בן ארצו של הרצוג, רוטנשטיינר אמר: "אני מכיר היטב את הרצוג, הן כשחקן גדול והן כמאמן מבטיח בנבחרות הצעירות של אוסטריה וארצות הברית וכן כעוזרו של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית הבוגרת. הרצוג מלא תשוקה להוביל את נבחרת ישראל בעתיד הקרוב ואני משוכנע שהתרומה שלו תהיה גדולה. חברי הפורום המקצועי הביעו אמון מלא בבחירתו ויש להם חלק עצום בהצלחת התהליך".

חבר הפורום המקצועי של ההתאחדות אלי אוחנה: "בישיבה האחרונה הציג רוטנשטיינר בהרחבה את היתרונות הרבים שהוא רואה באנדי הרצוג והסכמנו כי מדובר בבחירה נכונה. לאורך כל הדרך פעלנו ונפעל מתוך אינטרס אחד - קידום הכדורגל הישראלי והנבחרות. להרצוג תהיה עכשיו הזדמנות טובה לפצות על שער השוויון ההוא. ב-2001 בדקה ה-90. המינוי של וילי והבחירה בהרצוג לתפקיד מאמן הנבחרת הם חלק ממהלך רחב, עמוק ומשמעותי שמובילה ההתאחדות ואליו יצטרפו בהמשך גורמים מובילים, כדי להעמיד את כל התנאים להצלחת הענף. נביא את המלצתנו בפני חברי ההנהלה ואני מאמין שנקבל את אמונם פעם נוספת. תודה לכל מי שסייעו, חבריי לפורום ואנשי ההתאחדות".

רתם קמר, מנכ"ל ההתאחדות: "ההתאחדות לכדורגל תעמיד לרשות רוטנשטיינר והרצוג, ולרשות כלל הנבחרות, את כל האמצעים כדי להצליח במשימה הלאומית. אני בטוח שמדובר בחיזוק משמעותי, שיסייע ביציאה לדרך חדשה".

אנדראס הרצוג, מאמן נבחרת ישראל. GettyImages
עבד עם רוטנשטיינר בנבחרת אוסטריה בעבר. הרצוג/GettyImages

אנדראס הרצוג בן ה-49 היה קשר התקפי מצוין, שהחל את הקריירה שלו בראפיד וינה ב-1986 כשליגה האוסטרית עוד הייתה ברמה הרבה יותר גבוהה ממה שהיא כיום. אחרי שש עונות בקבוצה מעיר הולדתו, הוא עבר לוורדר ברמן, שם שיחק שלוש שנים במהלכן כבש 26 שערים ב-94 הופעות. ב-1995/6 שיחק בבאיירן מינכן ורשם 28 הופעות ושני שערים. אחרי עונה אחת בבוואריה הרצוג שוב נדד צפונה וחזר לברמן, שם שיחק חמש עונות נוספות (142 הופעות ו-31 שערים) לאחריהן חזר לעונה אחת ברפיד וינה ומשם המשיך לל.א. גלקסי. הרצוג הוא השחקן עם מספר ההופעות הגדול ביותר בנבחרת אוסטריה ורשם 103 כאלה כשהוא כובש 26 שערים, כולל שער קרדיטי בכדור חופשי בדקה ה-90 מול ישראל במוקדמות מונדיאל 2002, שסידר לנבחרתו 1:1. אגב, מי שספג את אותו שער היה דודו אוואט, שגם ישב בוועדה שאישרה את מינויו. הרצוג עבר את אנטון פולסטר במאי 2002 כשרשם את ההופעה ה-96 שלו מול גרמניה. הוא זכה בשתי אליפויות אוסטריה, אליפות אחת בגרמניה, שני גביעים וגם בגביע אופ"א עם באיירן מינכן.

אם את קריירת המשחק שלו אפשר להגדיר כהצלחה אדירה, הרי שקריירת האימון של הרצוג לא הרקיעה שחקים עד כה. ב-2005, הרצוג מונה לסוג של שגריר עבור יורו 2008 שנערך באוסטריה ושוויץ. המטרות המרכזיות שלו היו גיוס ספונסרים. ב-2005 הוא גם עמד על הקווים כמאמן זמני בשני המשחקים האחרונים של נבחרת אוסטריה במוקדמות מונדיאל 2006, שם שיתף פעולה בין היתר עם וילי רוטנשטיינר וגם עם סלבקו קובאצ'יץ'. בין ינואר 2006 ליוני 2008 הרצוג שימש כעוזר מאמן נבחרת אוסטריה כשיוזף היקרסברגר היה המאמן הראשי ובין אוגוסט 2008 למרץ 2009 הוא היה עוזר המאמן של קארל ברוקנר. בין 2011-2009 שימש הרצוג כמאמן של נבחרת אוסטריה הצעירה, אותה עזב על מנת לשמש כעוזר מאמן של יורגן קלינסמן בנבחרת ארצות הברית כשהתפקיד המרכזי שלו היה לשמש כסקאוט אחר שחקנים אמריקאים או ממוצא אמריקאי באירופה. בין ינואר 2015 לדצמבר 2016 הרצוג אימן את הנבחרת האמריקאית שהייתה מיועדת להשתתף במשחקים האולימפיים בריו, אך הוא לא צלח במשימה.

שחקן נבחרת אוסטריה לשעבר אנדראס הרצוג חוגג את השער מול נבחרת ישראל. AP
הרגע הזכור. הרצוג אחרי השער מול ישראל/AP

שרת הספורט מירי רגב התייחסה למינוי ואמרה: "אני מברכת את אנדי הרצוג על המינוי החשוב .ההתאחדות לכדורגל והועדה המקצועית שלה קיבלו החלטה אסטרטגית למנות הן מנהל טכני והן מאמן נבחרת אירופאים. אני מקווה ומיחלת שהחלטה זו תוכיח את עצמה ותחת הדרכתם תגיע הנבחרת הלאומית שלנו לרמות הגבוהות ותעפיל למפעלים הבינלאומיים אליהם אנו לוטשים עיניים מזה 50 שנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully