וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיונות למנוע את ביטול הליגה: מתווה השרה מירי רגב חזר לתמונה

24.5.2018 / 23:50

ראשי מנהלת הליגה מתקשים לקבל מעתה הסכם לשנתיים, בארגון השחקנים מתלבטים האם לקבל את מתווה השרה רגב עם נקודת פתיחה טובה יותר עבורם. רצון משותף של הצדדים לסיים השביתה עד הבוקר

עריכה: מתן חדד

אם חשבנו כי הכרזת מנהלת הליגה היום בצהריים על סיום עונת 2017/18 תשים סוף לסאגה בין ארגון השחקנים למנהלת, חוסר הוודאות רק גדל הערב (חמישי). בישיבה שנערכה בין נציגי הפועל חולון שייצגו את מנהלת הליגה, ונציגי ארגון השחקנים, הוחלט על ניסיון העברת מתווה שיקבע כבר עתה את השנתיים הבאות בכדורסל הישראלי, כשהמתווה שנבחר היה הצעה של כמה שחקנים ולאו דווקא כזה שהעלו ראשי הארגון.

לאחר שההצעה עברה את ארגון השחקנים, התקשו במנהלת הליגה לקבל החלטה לגבי העונה השנייה. בשלב הזה חזרה לתמונה המתווה שהציעה שרת הספורט מירי רגב כשהבסיס לוועדה יהיה בעל נקודת התחלה לטובת ארגון השחקנים. נכון לשעות המאוחרות של הלילה הצדדים מנסים לאשרר את המתווה של השרה כדי שיוכלו להכריז על סיום השביתה וחזרה למגרשים

עוד בנושא:

מנהלת הליגה החליטה: עונת הכדורסל הסתיימה
במשרד הספורט מחפשים פתרון, במנהלת ביקשו שהזרים לא ישוחררו
אחרי הפסקת העונה: לא ברור אם תוכתר אלופה, חיפה עשויה להישאר
המשמעות הכלכלית של ביטול העונה: הפסד של שישה מיליון שקלים

ניר אלון, יו"ר ארגון השחקנים. קובי אליהו
בדרך לפתרון? ניר אלון/קובי אליהו

לאחר שיחות רבות מול משרד הספורט, ארגון השחקנים הסכים למתווה מסוים שעובר כרגע את אישור מנהלת הליגה, ועשוי להוביל לפתרון הסכסוך. על פי המתווה, בעונה הראשונה, כפי שנקבע בכל השיחות בין הצדדים, ישחקו בליגת העל עם החוק הרוסי המפורסם, עם אפשרות לשישה זרים בטופס.

בשנה השנייה יוכלו הקבוצות לבחור בין מספר אלטרנטיבות: חוק רוסי עם 3-6 זרים, או ארבעה זרים ללא חוק רוסי (על המגרש, עם אופציה לחמישה או שישה בטופס, בהתאם לקנסות ). קבוצה שתבחר לשחק עם שלושה זרים תזכה למענק של 800 אלף שקל, כזו שתבחר ב-4-5 זרים תזכה למענק של 400 אלף שקל, ואילו קבוצה שתשחק עם ארבעה זרים ללא חוק רוסי, לא תקבל מענק כלל. לעומת זאת, קבוצה שתבחר לשחק ללא חוק רוסי עם חמישה זרים בטופס תשלם קנס של חצי מיליון שקל וכזו שתבחר לשחק ללא חוק רוסי עם שישה זרים בטופס תשלם קנס של מיליון שקל.

"אנחנו שומעים על המתווה הזה מהתקשורת", אמר יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל לוואלה! ספורט. "אנחנו מחכים לשמוע ולקבל את המתווה כדי לבחון אותו. כרגע, מבחינתנו, אין שום דבר חדש".

מאחורי הקלעים, גורמים בסביבת המנהלת מעריכים כי אם יגיע המתווה מאושר סופית על ידי ארגון השחקנים, ייתכן מאוד כי יאשרו אותו גם כן.

שרת הספורט מירי רגב הוציאה הודעה מטעמה ובה נכתב: "הגיע הזמן שכל הצדדים ייקחו פסק זמן מהמחלוקות המיותרות שגרמו למשבר האמון העמוק בין הצדדים המנהלים את הכדורסל הישראלי ויראו לנגד עיניהם את אותם אלפי אוהדים בעיקרם משפחות וילדים ויחזרו להשקיע את האנרגיה האמיתית על הפרקט. כפי שעולה מתוך המשא ומתן שאנו מלווים, הפערים אינם גדולים, ניתנים לגישור ומשרד התרבות והספורט בראשותי יסייע כדי להביא אותם לידי פיתרון".

עוד באותו נושא

היום המבזה ביותר בתולדות הספורט הישראלי: על השביתה בליגת העל

לכתבה המלאה
שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
תצליח לפתור את המשבר? מירי רגב/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully