וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון השחקנים: "למרות ההודעה על הפסקת הליגה - ניתן לחזור לשחק"

עדכונים חיים: בארגון מותחים ביקורת קשה על מנהלת הליגה אך במקביל טוענים כי עדיין ניתן להגיע להבנות ולסיים את השביתה. קבוצת ווטסאפ חלופית של ארגון השחקנים הוקמה ללא שחקני הפועל ת"א, הפועל ירושלים וחולון. גם משרד הספורט מעורב במגעים בין הצדדים

עריכה: מתן חדד

עונת הכדורסל הישראלי הגיעה לסיומה היום (חמישי) מחוץ לפרקט, זאת לאחר שימים ארוכים של מגעים בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה לא הולידו פשרה בנושא החוק הרוסי וכמות הזרים. הנה כל העדכונים מהיום הסוער:

22:23: שחקן העבר רותם ארליך, שליווה מקרוב את ארגון השחקנים בשבועות האחרונים, אמר הערב: "אני נסער וכואב שהגענו למצב הזה. הזהרתי. כל אחד יודע להאשים את השני, אבל שני הצדדים אשמים, גם המנהלת וגם ארגון השחקנים. הליגה היא מעל הכל. צריך לחזור לשחק מיידית. בסך הכל ביקשו ממני להגיע לפגישה עם השרה רגב. אני לא חלק מארגון השחקנים. ניסיתי לחזק, ראיתי שלא מגיעים להסכמה, והלכתי, הבנתי שפה סיימתי את תפקידי. הם צריכים מבוגר אחראי".

21:03: מי שעוד מפסיד מהפסקת הליגה בשלב הזה של העונה הם השופטים. אנשי המשרוקית משתכרים לפי משחק והם צפויים לאובדן הכנסה בשיעור של 12 עד 15 אלף שקלים.

20:27: ארגון השחקנים: "למרות הפסקת הליגה - ניתן לחזור לשחק עוד העונה"

ארגון השחקנים פרסם הודעה בעקבות אירועי השעות האחרונות. בהודעה נכתב: "בשעות האחרונות אנחנו עדים למתקפה חסרת תקדים של ראשי המנהלת על שחקני הכדורסל, על ההסתדרות ועל נציגי השחקנים. ארגון השחקנים לא יירד לרמה הזו ולא יתקוף אישית בעלי תפקידים במנהלת. יש לזכור שהשחקנים עשו כברת דרך ארוכה והלכו לקראת המנהלת, אך נתקלו במבוי סתום. המנהלת היא זו שזגזגה בין החלטות שונות אחרי שכבר הודיעה על המשך ההסכם לשנתיים וגרמה לעיכוב משמעותי בפתיחת המו"מ . אילו פעלה אחרת היה המשבר נמנע. ניסיון של המנהלת להציג את הדברים כאילו יש כאן רק צד אחד שאחראי למצב הוא פשוט לא רציני. האחריות לסגירת הליגה היא קודם כל ולפני הכל של המנהלת, אשר מסרבת בתוקף לראות את טובת הכדורסל ולקבל הסכם לטווח רחוק".

בהמשך נכתב: "המנהלת היא זו שמתעקשת לכונן הסכם רק לשנה אחת, כאשר אנו השחקנים מגלים אחריות כלפי הכדורסל הישראלי ומבקשים, הסכם לשנתיים אשר במהלכן נבחן את כל הסוגיות הדרושות, בכללן מכסת הזרים, בעיית המתאזרחים והמיסוי. חתימה על הסכם לעונה אחת בלבד, לא יקדם את הכדורסל הישראלי במאום, ובעוד מספר חודשים נמצא עצמנו בדיוק באותו מצב בו אנו נמצאים היום. הסכם לשנתיים ייתן לכולנו שקט תעשייתי לבחינה עמוקה ונכונה של העובדות וקבלת החלטות משותפות לטובת הכדורסל הישראלי. אנחנו מזכירים, הכדורסל הוא של כולנו. ארגון השחקנים מקבל החלטות באופן דמוקרטי וכל ניסיון להציג כאילו גורמים לא רלוונטיים קיבלו בארגון את ההחלטה הוא לא מדויק ומטעה. למרות הודעת המנהלת על הפסקת המשחקים אנו מאמינים שאפשר לגשר על הפערים ולחזור ולשחק עוד העונה".

עוד בנושא:

מנהלת הליגה החליטה: עונת הכדורסל הסתיימה
אחרי הפסקת העונה: לא ברור אם תוכתר אלופה, חיפה עשויה להישאר
המשמעות הכלכלית של ביטול העונה: הפסד של שישה מיליון שקלים

ראש חטיבת הספורט בהסתדרות, ניר אלון. יוסי ציפקיס
"המנהלת היא זו שזגזגה בין ההחלטות". ניר אלון/יוסי ציפקיס

20:05: מחלוקות בקרב השחקנים הישראלי. קבוצת ווטסאפ חדשה של ארגון השחקנים הוקמה ללא שחקני הפועל תל אביב, הפועל חולון, הפועל ירושלים ועמית שמחון, שאינם מעוניינים לשבות, וכעת אינם חשופים לשיחות בין שחקני הארגון ובין היו"ר ניר אלון.

19:27: הניסיונות להציל את עונת הכדורסל נמשכים. מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי שוחח עם גורמים שונים בהסתדרות כדי לנסות להוביל מהלך שבסופו יסכימו השחקנים למתווה. "הפערים ניתנים לגישור, אנחנו לא חושבים שזה סביר מה שקורה כאן", סיפר שרעבי לוואלה! ספורט, "הבעיה של השחקן הישראלי, אנחנו מזדהים איתה, לא חושבים שארגון השחקנים טועה, זה לא שאין בעיה שצריכה פתרון, הוא לא מקבל מספיק דקות, לא נמצא על המגרש, הקבוצות איבדו את הזהות הישראלית שלהן. יש בטענות ממש, והן צריכות טיפול, אבל לא זאת היא הדרך.

שרעבי המשיך ואמר: "אחרי שיצרנו מתווה, נהלי עבודה ולוחות זמנים, אין סיבה לנהל מאבק כזה פרוע, צריך לרדת מהעץ, מבהירים את זה לכולם שיש כאן משמעויות מרחיקי לכת. ההשלכות היא בלתי סבירות. בסוף אנחנו לא נזנח את השחקן הישראלי, אנחנו לא נתעלם ממנו, נטפל בבעיות. בסוף המטרה היא שהשחקן הישראלי ייצא מרוצה".

עוד באותו נושא

אחרי הפסקת העונה: לא ברור אם תוכתר אלופה, חיפה עשויה להישאר

לכתבה המלאה
שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
במשרד הספורט יצליחו להציל את העונה? השרה רגב/ניב אהרונסון

19:22: מאמן מכבי ראשון לציון, צביקה שרף, המאמן הוותיק והמעוטר כיום בליגת העל, הגיב על ההתפתחויות ואמר: "הפכו את הליגה לקורבן של החלטה הסתדרותית, כאילו משביתים נמל, שדה תעופה או איזשהו מפעל, וכל זה במסווה של 'דאגה לכדורסל'. אני לא מאמין שהגענו למצב הזה. נגרם כאן נזק עצום בגלל אגו של פקיד הסתדרותי.

"אני לא מנקה את מנהלת הליגה מאחריות, אבל האשם במצב הזה הוא ניר אלון. זו יריקה בפרצוף של האוהדים, הגירעונות שנוצרו עכשיו ייגררו לעונה הבאה, וכל הענף עכשיו בהקפאה לזמן ארוך מאוד. אי אפשר להכריז עכשיו על אלופה. לא יעלה על הדעת שקבוצה תוכתר עוד לפני שהליגה הגיעה לסיומה".

18:24: הספונסרים מתחילים להתקפל. חברת בריק נורני בע"מ החליטה להפסיק את התמיכה שלה במכבי אשדוד כתוצאה משביתת השחקנים וסיום משחקי הליגה. לחברה נגרם נזק רב מאי החשיפה אותה היתה אמורה לקבל עד לסיום המשחקים.

צביקה שרף מאמן מכבי ראשון לציון. קובי אליהו
"לא מאמין שהגענו למצב הזה". שרף/קובי אליהו

18:04: באתר הרשמי של מכבי תל אביב נכתב: "אוהדים נכבדים. קיבלנו בצער רב את הודעת מנהלת הליגה מהיום, בה הובהר כי "במצב הנתון לא ניתן להמשיך את העונה". אנחנו רוצים להודות לכם על שליוויתם אותנו בעונת המשחקים הנוכחית ביורוליג ובליגה ומצרים מאוד על המצב אליו הגיע הענף, כמו גם על ההודעה שנאלצה להוציא מנהלת הליגה".

17:38: במנהלת הליגה ביקשו מהקבוצות השונות לא לשחרר עדיין את השחקנים הזרים לביתם, אולי מתוך תקווה שמשהו יסתדר במהלך הלילה והשחקנים יקבלו את מתווה השרה. למרות זאת, מכבי חיפה ועירוני נהריה צפויות לשחרר את השחקנים הזרים כבר מחר בבוקר.

התגובה של ח"כ עפר שלח

17:17: אחד מחברי הדירקטוריון הדומיננטיים ביותר בשנים האחרונות, חיים אוחיון, לא נכח היום בפגישה במנהלת, לאחר שמאס בהתנהלות במנהלת לדבריו. "התייאשתי מהדרך ולכן אני לא בא", הסביר אוחיון לוואלה! ספורט. "התרעתי בפני המצב שנוצר היום כבר לפני כמה שבועות, אני יודע עד כמה קיצוני ניר אלון, ולכן כל המצב לא מפתיע אותו. זה יום קשה מאוד עבורי, זה יום כיפור של הכדורסל הישראלי. השחקנים שלי היו בדרך באוטובוס לנתב"ג, לנסוע למשחק החוץ נגד הפועל אילת, הוזמנה טיסה ומלון, הכל בוטל, אני לא אשחרר אף שחקן, אני יהודי ומאמין בניסים, אני מקווה שהצדדים יחזרו בהם.

"יש להחלטה הזאת היבטים כלכליים קשים מאוד, קשה לדעת עדיין לאן זה יוביל, אבל צריך לחשוב על הספונסרים, על האוהדים, ואסור לקחת את זה בקלות. אין לי כוחות נפשיים לחשוב על איך נפתח את העונה הבאה, ואין לי כוונה להגיע לישיבות המנהלת הבאות להיות חלק מההכרעות. מבחינתי שמואל פרנקל הגדיש את הסאה, פעל שלא מסמכותו, וההתנהלות שלו לא הייתה לרוחי".

17:14: ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), יו"ר שדולת הספורט שיזם דיון מהיר בנושא המשבר בכדורסל בכנסת: "הפיצוץ במו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הוא תוצאה של אובדן דרך ואובדן אמון בין הצדדים, באין מבוגר אחראי שיקרא את הצדדים לסדר ויקבל החלטה. למרבה הצער, לחצים שהפעיל שמעון מזרחי גרמו לדחיית הדיון המתוכנן בכנסת ומנעו דיון ציבורי ופתוח. במקום זאת, התנהל מו"מ במחשכים על ידי עסקנים אינטרסנטים, שלא טובת הכדורסל הישראלי הייתה לנגד עיניהם".

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. קובי אליהו
"חבל". שמעון מזרחי/קובי אליהו

17:05: מטעם הפועל גלבוע/גליל נמסר: "זהו יום עצוב לענף הכדורסל בארץ. כולנו שותפים לתקווה שלא נאמרה המילה האחרונה, ושראשי המנהלת וארגון השחקנים יגלו את הנחישות הנדרשת, ויגיעו להסכמות שיצילו את הכדורסל הישראלי. בכך, יאפשרו לאוהדי הכדורסל על כל גווניהם להמשיך להנות מעונה מדהימה. אנו נגד כל סוג של שביתה ומבקשים לעשות את הכול על מנת שבעלי הקבוצות, השחקנים והצוותים המקצועים יעשו את מה שהם אוהבים ויודעים יותר מכל - כדורסל!"

17:00: לוואלה! ספורט נודע כי מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי מפעיל לחצים כבדים על יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שיכפה על השחקנים לשוב לשחק למרות הודעת המנהלת.

16:52: בהפועל ירושלים כבר החלו לבדוק טיסות לשחקנים הזרים. בקבוצה ניסו לפשר לאחרונה בין ארגון השחקנים והמנהלת במטרה להגיע לפתרון אך ללא הועיל. "זה הזוי שזה המצב. חבל שזה הגיע לידי כך", אמרו בירושלים.

יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן. קובי אליהו
הרוחות סערו. רמי כהן/קובי אליהו

16:45: בסיום פגישת דירקטוריון מנהלת הליגה נעמד יו"ר הפועל תל אביב רמי כהן בכסאו ואמר: "יש לי דבר אחרון, פרנקל, אתה צריך לפנות את מקומך ולהתפטר". במקום התפתחה מהומה במהלכה האשים פרנקל את כהן בהאשמות שונות, זאת בנוסף לכך כי קיבל גיבוי מלא מחברי הדירקטוריון.

16:37: השחקנים הזרים של מכבי תל אביב מבררים עם המועדון לגבי עתיד הליגה, אך לא קיבלו הודעות שחרור עד כה. מחר לא ייערך אימון, אולם בקבוצה מבהירים כי "בכל מקרה יש התחייבויות לקבוצה, כך שכולם נשארים בינתיים". שמעון מזרחי אמר: "אפשר לסכם את מה שקורה במילה אחת: חבל. לפני חמש שנים היתה שביתה, אבל לא באמצע ליגה, אלא לפני פתיחת העונה".

שחקני מכבי תל אביב מייקל רול, פייר ג'קסון, דיאנדרה קיין. ברני ארדוב
עדיין לא משוחררים. קיין, ג'קסון ורול/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully