וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפסקת העונה: לא ברור אם תוכתר אלופה, חיפה עשויה להישאר

24.5.2018 / 15:23

סיום העונה רגע לפני הפלייאוף הותיר כמה שאלות פתוחות שיידונו בהמשך. יו"ר המנהלת פרנקל: "ליבי עם האוהדים. זה יום עצוב מאוד. לא האמנתי שככה זה יסתיים. האשמה היא בצד השני"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: הפגישה בין ארגון השחקנים למנהלת ביום רביעי

הכדורסל הישראלי עבר היום (חמישי) בשעות הצהריים המאוחרות למציאות חדשה. בסביבות השעה 15:00, אחרי ישיבה שארכה כשלוש שעות וחצי, הוחלט על סיום עונת הכדורסל 2017/18 בליגת העל.

השאלות הכי בוערות עדיין נותרו ללא מענה: האם תוכתר אלופה והאם יהיו יורדת ועולה. מכבי חיפה כבר ירדה רשמית והפועל באר שבע עשתה את הדרך ההפוכה, אבל הפסקת העונה הטילה חוסר ודאות בנושא והחלטות יתקבלו בהמשך, תוך התחשבות בתקנון.

ראשי הפועל חולון, שמדורגת ראשונה בטבלה, לא הביעו רצון עז לזכות בצורה כזאת באליפות. מנגד, כפי שפרסמנו בשבוע שעבר, מכבי חיפה שסיימה אחרונה את הליגה עשויה להישאר בליגה, לאור העובדה שלא הסתיימו העונה - זאת לאחר בדיקה משפטית מעמיקה שערכו בקבוצה. על פי גורמים במנהלת הליגה, גם אם תקנון איגוד הכדורסל יקבע כי מכבי חיפה אמורה לרדת לליגת המשנה במצב שנוצר, הירוקים העבירו מסר כי ייאבקו נגד הירידה בבתי משפט. אם חיפה תישאר בליגה יווצר מצב מוזר בו בליגה הבכירה יהיו 13 קבוצות שכן אי אפשר לבטל את העלייה של הפועל באר שבע.

במקרה שכזה במנהלת יצטרכו להכריע האם לקיים עונה עם 13 קבוצות או לפנות לקבוצה מהליגה הלאומית שתצטרף לליגה הבכירה ותשלים 14 קבוצות. אגב, אם מכבי חיפה לא תרד בסופו של דבר ליגה, מי שעשויה להרוויח מכך היא הפועל חיפה שירדה העונה לליגה הארצית. אם הירוקים לא ירדו, יווצר מחסור של קבוצה אחת בליגה הלאומית והירידה של הפועל חיפה עשויה להתבטל.

עוד בנושא
מנהלת הליגה החליטה: עונת הכדורסל הסתיימה
המשמעות הכלכלית של ביטול העונה: הפסד של שישה מיליון שקלים
סילבן לנדסברג: "נבחרת אוסטריה רוצה שאייצג אותה בקיץ הקרוב"

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל. קובי אליהו
יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל/קובי אליהו

שמואל פרנקל: "זה יום מאוד עצוב בשבילנו. אחד הימים הקשים שלי. לא האמנתי שככה זה יסתיים, קיוויתי עד הרגע האחרון שנוכל להציל את הליגה. בבוקר עוד צלצלתי לשמעון אמסלם ואמרתי לו שאעביר את ההצעה שלו בדירקטוריון, אבל קיבלתי טלפון מניר אלון שהודיע לי שההצעה שלהם לא משתנה וכי הוא לא מקבל את מה ששמעון הציע.

"ליבי עם האוהדים ועם כל אוהדי הספורט בארץ. זה באמת יום קשה. עשינו הכל. הם הלכו לשרה וקראו לנו לפגישה אצל השרה. ישבנו 5-6 שעות והגענו למתווה שהיה מקובל על שני הצדדים. הם הלכו להעביר את זה ולא הצליחו. אם הם היו לוקחים את 12 הקפטנים של הקבוצות, אני בטוח שהאחריות שלהם הייתה גורמת להם לאשר את המתווה. אבל להביא שחקני ליגה לאומית, ארצית, שחקני עבר שאין לזה שום השפעה עליהם... הם יסבלו. ליבי גם עם השחקנים. צריך לקדם את השחקן הישראלי. החוק הרוסי שלא קיים בשום מקום לא עזר, לא קידם את השחקן הישראלי. הוא אולי הביא לעליית השכר, אבל הרמה ירדה.

"האמת, אני לא מבין איך היה להם את האומץ ולהגיד שיושבים. תמיד יש להם את הנשק לשבות בתחילת העונה. אני הכי עצוב שיכול להיות. אני לא מתכוון להתפטר. קיבלתי אמון מחודש מהדירקטוריון וכל מה שעשיתי היה לפי ההנחיות שלו. אף פעם לא הייתה בדירקטוריון אחדות כמו במשבר הזה. האשמה היא בצד השני, עשינו הכל כדי למנוע את הסגירה. כל פעם הלכנו לקראתם, כולל הבוקר ואני חושב שהם היו צריכים להיות יותר גמישים כדי לפתור. הנשק של שביתה לא בורח להם מהידיים, אבל להשבית יום לפני תחילת הפלייאוף? איפה נשמע דבר כזה? הם פוגעים בעצמם. אנשים יפסידו הרבה כסף מהמשבר הזה.

"לפני שהתחיל המשא ומתן הלכו ניר אלון ואמסלם מבלי ידיעתי לפגישה אצל דייויד פדרמן, ואמרנו לו 'אנחנו רוצים שלא תקימו שני סגלים, מוכנים שתשחקו באירופה עם 6 זרים'. נעשה הערכת נזקים. מקווה שכמו שניהלנו נכון את המשבר, נמשיך גם אחרי המשבר לנהל נכון. נעשה הקטנת נזקים בחודשים הקרובים ואני מקווה שנפתח את הליגה בהצלחה גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully