וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבן לנדסברג: "נבחרת אוסטריה רוצה שאייצג אותה בקיץ הקרוב"

23.5.2018 / 12:30

הפלרטוטים מנבחרת ישראל ("לא מאמין שאשחק שם"), הקושי במכבי תל אביב ("הייתי כמו מפלצת שלא שחררו לחופשי"), הישראלים שלה ("הם לא הבעיה") וההתבגרות בספרד. סילבן לנדסברג מסכם עונה חלומית ומסמן מטרות חדשות. ראיון

one

"הרגשתי העונה שהזכרתי לעולם מה אני יכול לעשות כשחקן. במכבי תל אביב הרגשתי כמו מפלצת שלא שחררו לחופשי. אז עבדתי קשה בקיץ האחרון כדי להוכיח לכולם העונה שאני שחקן מהרמות הגבוהות".

סילבן לנדסברג חוזר ואומר ש"האש והתשוקה התעוררו מחדש". אמש (שלישי) הוא קיבל חותמת סופית לתקופה האישית הנפלאה שלו כשנבחר לחמישיית העונה של הליגה הספרדית, לצד שמות כמו לוקה דונצ'יץ' וטוקו שנגליה.

הממוצעים שלו - 20.1 נקודות (שני בליגה) ו-18.4 נקודות מדד (6 בליגה) - בהחלט מצדיקים את הטייטל, גם אם אסטודיאנטס שלו סיימה את העונה במקום ה-11, מחוץ לפלייאוף.

"זו הרגשה נהדרת וכבוד גדול עבורי להיבחר בחמישייה בליגה הספרדית. העונה הזו היא רק ההתחלה עבורי", הוא אומר בראיון לוואלה! ספורט. "יש בי עוד המון דברים שאני רוצה להראות, עוד הרבה מטרות להשיג. אני חדור מטרה ואני שמח שדברים קרו כמו שקרו בקיץ שעבר, בגלל שזה פשוט הצית אש בתוכי. אני מרגיש שאני מתחבר יותר לעצמי וחזרתי לשחקן שאני".

"השנה בספרד היתה נפלאה. מדריד היא עיר שמאוד קל להתאקלם בה, וכך גם המועדון בו שיחקתי. הניהול שם מצוין, כולם היו מאוד תומכים ועזרו לי בהתאקלמות מהרגע שהגעתי לכאן".

עוד בנושא

לצד דונצ'יץ' ושנגליה: סילבן לנדסברג בחמישיית העונה בליגה הספרדית
יחזור לרוסיה? דיווח: דיוויד בלאט המועמד המוביל לאמן את צסק"א מוסקבה

שחקן אסטודיאנטס סילבן לנדסברג. עמוד הפייסבוק של אסטודיאנטס, אתר רשמי
קיבל את החופש שחיפש, והחזיר עם ריבית. לנדסברג/אתר רשמי, עמוד הפייסבוק של אסטודיאנטס
"כששיחקת במכבי הרגשתי כאילו שמו אותי בתוך בועה, הרגשתי שאני לא משחק את המשחק שמתאים לי. עד שהגעתי למכבי הייתי תמיד סקורר, בכל רמה. במכבי תפקדתי יותר כנשק משני, רק עמדתי בפינה והמתנתי להזדמנות שלי"

ספר קצת על השינוי שעליו אתה מדבר? למה היכולות שלך לא באו לידי ביטוי במכבי תל אביב לדעתך?

"כששיחקת במכבי הרגשתי כאילו שמו אותי בתוך בועה, הרגשתי שאני לא משחק את המשחק שמתאים לי. עד שהגעתי למכבי הייתי תמיד סקורר, בכל רמה. במכבי תפקדתי יותר כנשק משני, רק עמדתי בפינה והמתנתי להזדמנות שלי. הרגשתי שאני לא נמצא בעמדה ובתפקיד הנכונים ולא הרגשתי נוח בדרך בה בחרו להשתמש בי. אסטודיאנטס נתנה לי הזדמנות לשחק את המשחק שלי ופשוט להיות מי שאני".

אתה מתחרט שלא עזבת לפני את מכבי?

"אני לא מתחרט שהייתי נאמן ונשארתי במכבי. למדתי הרבה בזמן ששיחקתי שם וגם יצרתי חברויות. לומדים גם מהקשיים ולא רק כשהכל נוח בחיים. זה עזר לי להתחשל, לבנות את האופי שלי, את מי שאני היום. אין לי שום חרטות בהחלטות שעשיתי בקריירה שלי. ברור שיכולתי לקחת את זה לכיוונים שליליים, לאבד ביטחון בעצמי כשחקן, לחשוב שאני רק שחקן משלים. אבל זה לא קרה. מעולם לא הפסקתי להאמין בעצמי. אפילו אמרתי לאמא שלי כשעזבתי את מכבי: 'אני לא יודע איפה אהיה בעונה הבאה, אבל אני הולך לשחק אותה בגדול' . לא היה שום ספק לגבי זה. היום אני מביט על זה שאני צריך לפצות על הרבה זמן שאיבדתי. העונה הזאת היתה רק ההתחלה מבחינתי. אמשיך לבנות ולשפר את עצמי. אני מרגיש שיש לי 'קוף על הגב' ושיש לי עוד מה להוכיח".

הפועל ירושלים מעוניינת שתשחק אצלה בעונה הבאה. יש סיכוי שתשחק בעונה הבאה בישראל, או שתשוב לשחק במכבי בעתיד?

"אני תמיד משאיר את האופציות פתוחות. אני אוהב את ישראל ותמיד יש לה מקום חם מאוד בליבי. אז לעולם לא אשלול לשוב חזרה לישראל".

אז מה אתה הולך לעשות בעונה הבאה? היו גם שמועות על ריאל מדריד במהלך השנה.

"אני עדיין לא בטוח מה אעשה בעונה הבאה, אשב עם הסוכן שלי ואבדוק משם. החוזה שלי היה עד תום העונה. המטרה שלי היא להתחרות ברמות הגבוהות ביותר בתחרות הטובה ביותר. אני רוצה להיות השחקן הכי טוב שאני יכול וכדי להתפתח צריך להתמודד מול הטובים ביותר וברמה הגבוהה ביותר. נראה איפה אהיה בעונה הבאה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. GettyImages
עמד בפינה ולא עשה הרבה מעבר. לנדסברג במכבי תל אביב/GettyImages
על שני הסגלים בעונה הבאה: "אני לא כל כך מסכים לגבי הישראלים. כמו שאמרתי, כל מועדון גדול צריך שיהיה לו בסיס של ישראלים מקומיים, שזוכים לכבוד"

מכבי עשתה העונה מהפכה נוספת בסגל ושוב נכשלה. בתור מי ששיחק שם חמש שנים, מה לא עובד?

"בקושי עקבתי אחרי מכבי העונה. ראיתי אותם משחקים נגד הקבוצות הספרדיות וגם שמעתי על המשחקים מול חולון וירושלים, בגלל שג'ו אלכסנדר ויוגב אוחיון משחקים שם. אני יכול להגיד שזה לא קשור לשחקנים הישראלים, בגלל שהיו לנו במכבי בשנה שזכינו ביורוליג במילאנו לא מעט שחקנים ישראלים בסגל. ואני מאמין שגם באליפויות אחרות של מכבי היו למכבי המון שחקנים ישראלים באותו סגל. בכל קבוצה טובה ומצליחה באירופה, יש בסיס של שחקנים מקומיים, אם אלו קבוצות כמו מדריד, ברצלונה, צסק"א ולא מעט קבוצות אחרות. יש שם שחקנים מקומיים שמוערכים ומקבלים כבוד. בכל מקרה מכבי זה מועדון גדול ואני בטוח שהם יודעים מה הם עושים וימצאו פתרון לצאת מהתקופה הקשה".

ועכשיו מכבי הצהירה שהיא רוצה לבנות קבוצה משני סגלים.

"אני מכבד את מכבי, שלא יובן אחרת. ממש כמו שאני מכבד את אמי. אבל אם אני חושב שאמא שלי עושה איזה טעות ואני לא אסכים איתה, אגיד משהו. אני לא כל כך מסכים לגבי הישראלים. כמו שאמרתי, כל מועדון גדול צריך שיהיה לו בסיס של ישראלים מקומיים, שזוכים לכבוד. מצד שני, גם אם אני לא אוהב את זה, זה לא אומר שזה לא יעבוד. אולי שני סגלים זה פיתרון נכון. בכל מקרה אני חושב שיש שחקנים ישראלים טובים מספיק שיכולים להתמודד גם ביורוליג".

מה דעתך על השביתה ומאבק השחקנים הישראלים?

"אני לא בטוח מה קורה עם זה לכן קשה לי להתייחס לכך".

אם תסכם את הבחירות שלך עד כה. מה הדבר הכי חכם שעשיתי בקריירה, ומה הטעות הכי גדולה?

"אני יודע מה את מצפה שאגיד, אבל שוב, אין לי שום חרטה על שום בחירה שעשיתי בקריירה שלי. כל מה שעשיתי הפך ועיצב אותי לשחקן שאני היום. אף קריירה לא הולכת תמיד חלק וללא מהמורות בדרך. יש עליות ומורדות. למדתי מכל מה שעברתי, אם אלו היו דברים טובים או רעים. ההחלטה הכי טובה? ברור שהעונה הזאת הייתה העונה הכי טובה בקריירה שלי כשחקן מקצוען. אז אולי הייתי אומר שהמהלך הכי טוב שעשיתי עד כה זה המעבר לספרד".

שיחקת בישראל לא מעט שנים. אתה מרגיש שהתייחסו אליך כישראלי או כאמריקאי?

"אני מרגיש שמכבי התייחסו אלי כשחקן מקומי, כמו משפחה. גם האוהדים תמכו בי, דיברו איתו בעברית. הרגשתי בבית גם בזכות האוהדים, לא כאמריקאי".

סילבן לנדסברג מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הישראלים הם לא הבעיה? לנדסברג עם יוגב אוחיון/ברני ארדוב
"אני יודע שלנבחרת ישראל אין בעיה בעמדת הגארד, ואולי זו הסיבה שלא שיחקתי עד עכשיו בנבחרת. הנבחרת בישראל זקוקה יותר לשחקנים גבוהים, ולכן אני מבין אותם"

כשאתה אומר ש"האש שלך חזרה", למה אתה מתכוון?

"מעולם לא זכיתי ב-MVP, ואני מרגיש שאני מסוגל לעשות את זה. רציתי להיות MVP, להוביל קבוצה לתארים, להיחשב לאחד הטובים. למדתי לא מעט על עצמי על ומחוץ למגרש. אני מרגיש טוב יותר מאי פעם. הביטחון ורוח הלחימה שלי חזרו לאן שהם צריכים להיות ואני מאמין שאני יכול להישג את כל המטרות שהצבתי לעצמי".

מה לגבי נבחרת ישראל?

"יהיה לי לכבוד לשחק שם, אבל יש גם דיונים לגבי נבחרת אוסטריה. קיבלתי אזרחות אוסטרית והם רוצים שאשחק איתם הקיץ. אני שוקל גם את זה. אני יודע שלנבחרת ישראל אין בעיה בעמדת הגארד, ואולי זו הסיבה שלא שיחקתי עד עכשיו בנבחרת. הנבחרת בישראל זקוקה יותר לשחקנים גבוהים, ולכן אני מבין אותם ואת ההחלטה שלהם. נראה מה יבקשו ממני הקיץ ואחליט לפי זה. עדיין לא התחייבתי לשום נבחרת ולא שיחקתי, זה יהיה ניסיון ראשון עבורי אם אחליט לשחק בסגל של נבחרת מסוימת. אבל למען האמת, אני לא מאמין שאשחק בגלל שאני רוצה להתאמן ולהתכונן כמו שצריך לעונה הבאה".

שחקן מכבי תל אביב סילבן לנדסברג. קובי אליהו
ומה יהיה האתגר הבא? לנדסברג/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully