וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת הליגה החליטה: עונת הכדורסל הסתיימה

24.5.2018 / 15:02

רעידת אדמה בכדורסל הישראלי. ימים ארוכים של מגעים בין ארגון השחקנים למנהלת הליגה לא הולידו פשרה בנושא החוק הרוסי וכמות הזרים. השרה מירי רגב: "אנקוט בצעדים מעשיים בקרוב"

עריכה: מתן חדד

בווידאו: יושב ראש מנהלת הליגה שמואל פרנקל לאחר ההחלטה על סיום הליגה

17:14: ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ), יו"ר שדולת הספורט שיזם דיון מהיר בנושא המשבר בכדורסל בכנסת: "הפיצוץ במו"מ בין ארגון השחקנים למנהלת הוא תוצאה של אובדן דרך ואובדן אמון בין הצדדים, באין מבוגר אחראי שיקרא את הצדדים לסדר ויקבל החלטה. למרבה הצער, לחצים שהפעיל שמעון מזרחי גרמו לדחיית הדיון המתוכנן בכנסת ומנעו דיון ציבורי ופתוח. במקום זאת, התנהל מו"מ במחשכים על ידי עסקנים אינטרסנטים, שלא טובת הכדורסל הישראלי הייתה לנגד עיניהם".

שרת התרבות והספורט מירי רגב. ניב אהרונסון
איזה צעד תנקוט? השרה רגב/ניב אהרונסון

15:35 מירי רגב: "אודיע על צעדים מעשיים בקרוב"

משרד הספורט פרסם הודעה מטעם שרת הספורט בה נאמר: "שרת התרבות והספורט מירי רגב מביעה צער על כך שמנהלת ליגת העל בכדורסל נאלצה להודיע על הפסקת משחקי הליגה בטרם סיום העונה. השרה מתנצלת בפני האוהדים הרבים שמשלמים את מחיר הכישלון בהתנהלות של הגופים שניהלו את המשבר הזה"

בהמשך ההודעה נאמר: "בפני ארגון השחקנים הונח מתווה שללא ספק היה מייטיב ומשפר את מעמדו של השחקן הישראלי, וחוסר הרצון של הארגון לאמץ אותו על אף ההבנות שהיו, מאכזב וטעות גדולה ביסודו. מדובר במתווה שהוצג על ידי השרה רגב, בסיומו של דיון ארוך בו נכחו הצדדים הנוגעים בדבר. המשבר אליו נקלעה ליגת העל בכדורסל מהווה נורה אדומה מהבהבת ומחייבת אותי כשרה ואת המשרד לנקוט בצעדים מעשיים עליהם אודיע בקרוב", אמרה השרה רגב".

עונת הכדורסל 2017/18 הגיעה לסיומה. דירקטוריון מנהלת הליגה התכנס היום (חמישי) אחרי ימים ארוכים של דיונים עם ארגון השחקנים ובסיום ישיבה שארכה למעלה משלוש שעות הודיע: העונה הסתיימה.

זו בעצם השורה התחתונה אחרי ימים ארוכים של מגעים, חילוקי דעות, פגישה עם שרת הספורט, שיחות ליליות ופיצוצים של משאים ומתנים. בדיעבד, המשחק האחרון העונה התקיים ביום שישי בצהריים ולאחר מכן ארגון השחקנים הודיע על שביתה. המחזור ה-33 והאחרון בעונה הסדירה נדחה ואחרי שלא הושגו הסכמות, הוא בעצם בוטל כמו העונה כולה.

במוקד הסכסוך עמד החוק הרוסי. מנהלת הליגה הייתה מעוניינת לבטל אותו והציעה לקיים אותו בפעם האחרונה לפני מעבר לחוקים חדשים. בארגון השחקנים לא הסכימו ורצו שהחוק הרוסי יימשך לפחות בשתי העונות הבאות. חילוקי דעות נרשמו גם בנושא מספר הזרים בכל קבוצה.

לאורך הימים האחרונים עלו וירדו הצעות חדשות במטרה להגיע לסיכום ולהימנע מהפסקת הליגה, אבל הצדדים לא הצליחו להסכים.

עוד בנושא

אחרי הפסקת העונה: לא ברור אם תוכתר אלופה, חיפה עשויה להישאר
המשמעות הכלכלית של ביטול העונה: הפסד של שישה מיליון שקלים

יו"ר מנהלת הליגה, שמואל פרנקל. קובי אליהו
גם המגעים הליליים לא הולידו פשרה. פרנקל/קובי אליהו

15:02 - מנהלת הליגה עם הודעה דרמטית:

"דירקטוריון המנהלת קיים ישיבה ארוכה ובחן את הדברים לעומק, צר לנו על שהגענו לנקודת שבר זו. המנהלת עשתה מאמצים עילאיים להגיע לפתרון מוסכם עם ארגון השחקנים, כולל הבוקר, על מנת שיהיה אפשר להמשיך בפעילות הסדירה של הליגה. ניהלנו משא ומתן במשך שבועות ארוכים והצענו הצעות פשרה שלא התקבלו על ידי השחקנים.

השחקנים ביקשו את שרת הספורט לפשר בין הצדדים אף לבסוף גם דחו את מתווה הפשרה של השרה, בניגוד למנהלת הליגה שקיבלה אותו. אתמול, יום ד', ישבנו שעות ארוכות עם ארגון השחקנים והלכנו צעדים נוספים לטובת השחקן הישראלי, אך הם דחו גם הצעות אלה והקצינו את עמדתם. עוד הבוקר במאמץ אחרון להציל את העונה נעתרה המנהלת להצעה שהציע שמעון אמסלם, סגן יו"ר ארגון השחקנים, לפתרון המשבר ואולם ניר אלון, יו"ר הארגון, הודיע לנו כי ההצעה אינה על הפרק.

"במצב זה מונעת שביתת השחקנים את המשך העונה, בהעדר שחקנים לא ניתן לקיים משחקי ליגה. לאור אילוצי לוחות זמנים, וגורמים אובייקטיביים נוספים, במצב הנתון לא ניתן להמשיך את העונה.

"ליבנו עם אוהדי הכדורסל, מאות העובדים הקשורים לליגה, עם בעלי הקבוצות ועם כל הגורמים הקשורים לענף ואנו שותפים לאכזבה ומפח הנפש שנגרמים לכל אוהבי הכדורסל".

ההודעה של הפועל ירושלים בעקבות סיום העונה

שחקן מכבי תל אביב מייקל רול, שחקן הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו. ברני ארדוב
נתראה בעונה הבאה. מכבי תל אביב והפועל ירושלים/ברני ארדוב

14:35 - מנכ"ל משרד הספורט יוסי שרעבי, צפוי לערוך שיחה עם יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ויו"ר ארגון השחקנים ניר אלון כדי לנסות לגרום לשחקנים לקבל את מתווה שרת הספורט.

14:14 - מנכ"ל משרד הספורט, יוסי שרעבי, התקשר בהוראת השרה מירי רגב לשמואל פרנקל במהלך הישיבה כדי לקבל עדכון על המצב ולהביע את עמדת השרה. כל חברי הדירקטוריון יצאו מהחדר כדי לאפשר לשניים לשוחח.

14:00 - הפועל חולון העלתה הצעה חדשה בפני ארגון השחקנים. כעת ממתינים לשמוע את עמדת הארגון.

13:52 - מקורבים לשרת הספורט מירי רגב, מבהירים כי במשרד התרבות והספורט החלטיים שהעונה תסתיים כסדרה ושאם לא יהיו הסכמות והמתווה יתקבל, השרה תתערב. במהלך הדיון שלשום חזרה ואמרה השרה שהיא 'לא תתן יד לכך שיפגעו בכדורסל הישראלי ובאוהדים".

יו"ר הפועל תל אביב, רמי כהן. קובי אליהו
רמי כהן בכניסה לישיבה היום/קובי אליהו

13:25 - יו"ר של אחת הקבוצות יצא מהישיבה ועדכן: "זה ככל הנראה הולך לכיוון של סגירת הליגה והכרזה על סיום העונה".

13:01 - חילוקי דעות קשים בחדר הישיבות. כמחצית מהדירקטורים מעוניינים בסיום מיידי של הליגה והמחצית השנייה דורשים להמשיך אותה במתכונת של זרים ושוברי שביתה. כרגע שני המחנות נאבקים על הרוב כדי להגיע להכרעה.

12:43 - מתברר שמכבי חיפה, שאמורה לארח במחזור האחרון את המוליכה הפועל חולון, מיהרה לשחרר שניים מהזרים שלה, אנג'ל רודריגס ורג'י באקנר, שכבר עזבו את ישראל. יתר הזרים מחזיקים בכרטיסי טיסה למחר בבוקר.

12:30 - הדיונים בישיבת הדירקטוריון מתחממים. הרעיון להמשיך לשחק עם סגל מצומצם נתקל בהתנגדות גדולה. הכיוון המוביל - הכרזה על סיום העונה.

ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה. קובי אליהו
חילוקי דיעות בולטים בישיבה/קובי אליהו

11:50 - בארגון השחקנים הגיבו באופן רשמי לפרסום על החזרה מההצעה של שמעון אמסלם למנהלת הליגה מאמש ואמרו שהיא לא הייתה רשמית. עו"ד דפנה שמואלביץ': "ההצעה מטאטאת את הבעיה לעונה הבאה. אנחנו מעוניינים בפתרון ארוך טווח".

11:35 - ההצעה של מנהלת הליגה: ביטול החוק הרוסי אחרי עונת 2018/19, וועדה משותפת בראשות מנכ"ל משרד הספורט שתקבע את מתווה החוקים לחמש שנים לפי מתווה שרת הספורט מירי רגב.

11:34 - הישיבה התחילה. הדרישה הנוכחית של ארגון השחקנים: קיום החוק הרוסי לשנתיים נוספות או שלושה זרים בלבד בטופס. בארגון לא מוכנים להסכם לשנה אחת.

יו"ר מכבי תל אביב, שמעון מזרחי. קובי אליהו
גם שמעון מזרחי הגיע/קובי אליהו

11:30 - החלה ישיבת דירקטוריון מנהלת הליגה. הנוכחים בישיבה: איתן לנציאנו ושלמה אייזיק מהפועל חולון, ניסים אלפסי מעירוני נהריה, רמי כהן, דיוויד קולברן וידידיה רפפורט מהפועל תל אביב, אסף רוזנבלט ממכבי חיפה, גיא הראל מהפועל ירושלים, ארמונד אסולין ממכבי אשדוד, יצחק פרי ממכבי ראשון לציון, יניב מזרחי מעירוני נס ציונה, אלדד אקוניס מבני הרצליה, נפתלי גושן נציג איגוד הכדורסל, דני בירן דירקטור חיצוני ונציגי המנהלת - היו"ר שמואל פרנקל, המנכ"ל עדלי מרכוס והדובר שלומי פרי

11:29 - בלילה חודשו המגעים בין המנהלת לארגון השחקנים. נציג הארגון, שמעון אמסלם, שוחח עם יו"ר המנהלת, שמואל פרנקל והציע שאלטרנטיבה לחוק הרוסי בעונת 2019/20 תהיה הסכמה משותפת על מכסת הזרים בליגה. אם ועדת שרעבי לא תגיע להחלטות עד ה-1 באוגוסט. אם הצדדים לא יגיעו להחלטה, הכמות לא תעלה על זו בעונת 2018/19.

הבוקר חזר פרנקל לאמסלם ואמר לו שהוא מסכים להצעה, אך לאחר כמה דקות, יו"ר ארגון השחקנים, ניר אלון התקשר לפרנקל והודיע שההצעה לחוק רוסי בעונה הבאה הוא שלושה זרים ובעונה לאחר מכן שלושה זרים בטופס בלבד. עורכת הדין של ארגון השחקנים, דפנה שמואלביץ', מסרה בתגובה: "ככל הידוע לי אין הצעה חדשה. אנחנו דורשים שלושה זרים בטופס לטובת הכדורסל הישראלי".

יו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי. קובי אליהו
יו"ר מכבי ראשון לציון, יצחק פרי, בכניסה לישיבה/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    7
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully