וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולם מרוויחים: על המעבר של פיליפה קוטיניו מליברפול לברצלונה

7.1.2018 / 9:30

הכוכב הברזילאי מגיע ליעד חלומותיו בעיתוי מושלם ויכול לשאוף להיות היורש של אינייסטה. ברצלונה מקבלת שחקן שיעניק למאמן ארנסטו ואלוורדה אפשרויות נרחבות. ליברפול נפרדת מקוטיניו כאשר סלאח כבר הפך לכוכב הגדול, ורכש משמעותי בוצע. הבלוג של יוכין על העסקה הגדולה

אתר רשמי

בשלהי ינואר 2017, אחרי שפיליפה קוטיניו האריך את חוזהו בליברפול עד 2022, הנחתי שהכוכב הברזילאי באמת מתכוון להפוך לסמל באנפילד. פחות משנה חלפה, והתברר שהתחזית היתה שגויה לחלוטין. בדיוק כמו פרננדו טורס ולואיס סוארס לפניו, עזב קוטיניו את האדומים בדרך ליעד נוצץ יותר. למעשה, הכתובת היתה על הקיר כבר באוגוסט, כאשר ברצלונה סימנה אותו כיעד מרכזי אחרי המכירה הסנסציונית של ניימאר לפריז סן ז'רמן. בין אם היו כוונותיו של השחקן כנות קודם לכן, ובין אם לאו, ליברפול הפסיקה להיות רלוונטית מבחינתו באותו הרגע בדיוק. זוהי כוחה של בארסה.

בהתחשב בנסיבות, המועדון ממרסיסייד נהג באופן קרוב לשלמות. ראשית, ליברפול דחתה את כל ההצעות של בארסה בקיץ, כאשר הגבוה ביותר עמדה על כ-135 מיליון יורו. הדבר נעשה לא רק למטרת הצהרת כוונות, אם כי גם זו סוגיה מרכזית וקריטית לבניית התדמית, אלא גם כדי לבחון את תחזוקת הסגל ולא להתנהל בפזיזות. כיום, בעוד מחירו של קוטיניו האמיר ל-160 מיליון יורו כולל בונוסים שונים, בליברפול יודעים כי הכוכב המרכזי של הקבוצה נשאר בכל מקרה - זהו מוחמד סלאח.

עוד בנושא

השילוב עם מסי ופריסת התשלומים: כל השאלות סביב עסקת קוטיניו
קוטיניו חתם לחמש שנים וחצי בברצלונה, סעיף השחרור: 400 מיליון יורו
יורגן קלופ: "ניסינו הכול, לא היה סיכוי לשכנע את קוטיניו להישאר"

פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול. רויטרס
ליברפול התנהלה בצורה מושלמת. קוטיניו/רויטרס

סלאח פרץ, ואן דייק הגיע

איש לא העלה בדעתו כי הקיצוני המצרי יתאקלם במהירות כה מסחררת ויהפוך תוך חודשים ספורים לאחד השחקנים הלוהטים בעולם. העזיבה של קוטיניו מתפרסמת בשבוע בו סלאח קוטף את תואר שחקן השנה באפריקה, ובטווח הזמן המיידי הוא נושא הלפיד של הקבוצה. הוא עלה 42 מיליון יורו "בלבד" בקיץ, וליברפול גם מיהרה להחתים מיד עם פתיחת חלון ההעברות את הבלם ההולנדי וירג'יל ואן דייק מסאותהמפטון תמורת 75 מיליון ליש"ט, אשר כבר הספיק לכבוש את שער הניצחון בדרבי מול אברטון בבכורה. אם מישהו היה מספר לאוהדים לפני חדש שנה כי תמורת הפרידה מקוטיניו תקבל הקבוצה כוכב גדול לא פחות, בלם חיזוק אמיתי, ועוד יישאר לה עודף בחשבון הבנק, הם היו חותמים על התסריט בשתי הידיים. זה המצב כרגע, ולליברפול יש אמצעים להחתים שחקן נוסף (למשל, תומא למאר ממונאקו או ריאד מחרז מלסטר), גם אם הדבר לא דחוף, כי הרי נאבי קייטה יגיע בקיץ מלייפציג.

הפריחה המטורפת של סלאח מאפשרת לליברפול לצאת מחוזקת מהנטישה שהיתה יכולה להיות דרמטית וכואבת הרבה יותר, אך באופן משעשע היא סייעה מאוד גם לברצלונה ולקוטיניו עצמו. כי הרי כאשר נדרשו הקטלונים להחליף את ניימאר, הדילמה היתה ברורה - קוטיניו או עוסמאן דמבלה? הנשיא המושמץ ז'וספ מריה ברתומאו וצוותו הלכו בכוח על שתי האופציות, ניסו כל טריק מלוכלך אפשרי, והצליחו לגרום לבורוסיה דורטמונד למכור את היהלום הצרפתי הצעיר בניגוד לרצונה, תמורת 105 מיליון יורו בתוספת 40 מיליון של בונוסים אפשריים. לכאורה, המהלך הקטין מאוד את הצורך בקוטיניו, אבל מאז קרו שני דברים מרכזיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מוחמד סלאח שחקן ליברפול עם מאמנו יורגן קלופ. רויטרס
הפריחה המטורפת שלו מאפשרת לליברפול לצאת מחוזקת מהנטישה שהיתה יכולה להיות דרמטית וכואבת הרבה יותר. מוחמד סלאח/רויטרס

קוטיניו חזר להיות קשר

ראשית, דמבלה נפצע, והתאמתו לבארסה עדיין לחלוטין לא ברורה, אבל בינתיים בהיעדרו שינה המאמן ארנסטו ואלוורדה לחלוטין את השיטה. הבאסקי לא מרגיש מחוייב ל-3-3-4 המסורתי, במיוחד אם לא עומדים לרשותו קיצוניים ראויים, אז הוא עבר ל-2-4-4 עם פאוליניו כאחד משחקני המפתח. הכדורגל אולי לא תמיד ראוותני, אבל בארסה הנוכחית מגלה יעילות פנומנלית, ואפשר היה לראות זאת באופן מובהק ב-0:3 בקלאסיקו בסנטיאגו ברנבאו. למעשה, לא יהיה פשוט לבוס לשלב את דמבלה כעת את דמבלה ששב לכשירות, וזו הסוגיה המרכזית שעומדת על הפרק. האם חוזרים למערך הקטלוני-הולנדי הרגיל, או ממשיכים עם מה שעובד כל כך טוב בחודשים האחרונים? כך או כך, אין צורך בהול בשחקן אגף נוסף שעלותו 160 מיליון, אבל כאן נכנס לתמונה השיקול השני.

העונה, בניגוד לאשתקד, זהר קוטיניו בתפקיד אחר. בעונה שעברה השתמש בו יורגן קלופ בעיקר באגף השמאלי בשלישיית החוד הגמישה, שכללה את סאדיו מאנה מימין ואת רוברטו פירמינו כ"תשע מדומה". הם החליפו מקומות בסגנון שהזכיר עקרונית את שלישיית MSN בקאמפ נואו, וקוטיניו באמת היה במשבצת של ניימאר. עם זאת, רב גוניותו של הברזילאי ידועה כבר מזמן, ומהווה את אחד הנכסים החשובים ביותר שלו. הגעתו של סלאח חייבה להעביר את מאנה שמאלה, וקוטיניו עבר לקישור המרכזי. בעבר, הוא כבר מילא לא פעם את תפקיד הפליימייקר, אבל במערך הנוכחי - מאחורי שלישיית החוד - הוא נדרש גם לעבודת הגנה לא מבוטלת, ועשה זאת בהצטיינות. יש בשיטה של קלופ אלמנטים רבים של 3-3-4 סטייל בארסה, ואת העמדה של קוטיניו העונה אפשר להקביל לזו של אנדרס אינייסטה.

תמיד רצה ללכת בעקבות רונאלדיניו

אין בעולם שחקן שמסוגל להיכנס ללא קושי לנעליו של המאסטרו בן ה-33, אבל בארסה חייבת לחשוב על יורש עתידי, וקוטיניו הוא אחד הכוכבים הקרובים ביותר. אינייסטה קבע בעצמו: "הוא שחקן שיודע לקשר בין החוליות עם המון כשרון. הוא משתמש בשתי הרגליים, מבקיע שערים, מחבר את הקישור להתקפה. הפרופיל שלו מתאים לנו מאוד, והוא יהיה רכש נפלא. מבחינת יכולת הבקעה, קוטיניו בהחלט עולה על אינייסטה, וזו הרי היתה נקודת תורפה בולטת של הקטלונים בשנים האחרונות. בהיעדר קשרים שיודעים לשים את הכדור ברשת בתדירות גבוהה מספיק, משימת הכיבוש הופלה על הטריו בחוד. קוטיניו מצטיין בבעיטות ממרחק, ושימו לב לסטטיסטיקה - 19 מ-41 השערים שלו בפרמייר-ליג הובקעו מחוץ לרחבה. הוא מוביל את הליגה האנגלית בהיבט זה מאז הצטרף מאינטר בינואר 2013, ובארסה תהנה מכך מאוד.

כאשר הגיע לאנפילד, עם בטחון עצמי מרוסק אחרי התקופה המזעזעת בסן סירו, לא הסתיר קוטיניו את החלום הגדול. ברצלונה תמיד היתה בראש סדר העדיפויות שלו, והוא טען לפני ארבע שנים: "רונאלדיניו תמיד היה המודל שלי לחיקוי, ואני רוצה ללכת בדרכו". המעבר של סוארס ב-2014 הראה שהדבר בהחלט אפשרי, והרצון לשתף פעולה מחדש עם החבר האורוגוואי הטוב היווה אף הוא שיקול. לכן, כאשר התברר כי יש הזדמנות להחליף את ניימאר, התוכניות להישאר בליברפול נזרקו מיד לפח, ואפשר להבין זאת. "קוטיניו עצוב מאוד", סיפר ניימאר בעצמו בספטמבר, כאשר פגש את ידידו הקרוב בנבחרת. בהמשך, הוא אף ניסה לפי הדיווחים לשכנע את קוטיניו להצטרף לפ.ס.ז', אם כי ייתכן שמדובר בברווז עיתונאי, והמטרה נותרה בעינה. "עשינו הכל כדי לשכנע אותו להישאר, אבל לא הצלחנו", הודה קלופ. לא היה לכך סיכוי.

פיליפה קוטיניו, ברצלונה. אתר רשמי
העיכוב פעל לטובתו. קוטיניו/אתר רשמי

נחיתה רכה במיוחד

קוטיניו אולי היה מתוסכל, ואף שקל שביתה איטלקית בתחילת העונה, אך העיכוב פועל לטובתו. במקום להגיע לקאמפ נואו כאשר בארסה היתה במשבר עם ציפיות בשמיים כמחליפו הישיר של ניימאר, הוא מצטרף לסגל שמוביל את הטבלה, נהנה משקט תעשייתי, וגם התווית הכבדה מנשוא כבר לא מסכנת אותו. הברזילאי יהנה מתקופת התאלמות נוחה יחסית, וגם העובדה כי אינו רשאי לשחק בליגת האלופות מורידה ממנו את העומס. המאמן כבר לא לחוץ, מקבל גיבוי מלא מההנהלה ומהאוהדים, ומבין טוב יותר כיצד הוא מעוניין להשתמש ברכש החדש. אלה תנאים כמעט אופטימליים. הקשר לא יכול היה לבקש יותר.

בשורה התחתונה, אם כך, המהלך טוב עבור כולם. ברצלונה מקבלת שחקן רב גוני שמשדרג את מאוד את הסגל, מתאים רעיונית ותדמתית למועדון, מסוגל למלא מספר עמדות במערכים שונים, ואף עשוי תיאורטית להפוך בעתיד ליורשו של אינייסטה. ליברפול מקבלת תשלום גבוה יותר מאשר קיוותה מלכתחילה ונפרדת מקוטיניו בעיתוי הנכון מבחינתה, כאשר הכוכב הגדול החדש כבר תפס את המושכות ומוכן להצעיד את הקבוצה קדימה. השחקן מגשים חלום ילדות ויהנה מנחיתה רכה מאוד, ויכול לקוות כי המעבר יאפשר לו להיכנס לרשימת השחקנים הטובים בתבל. אין כאן מפסידים, יש רק מרוויחים.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully