וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: ברצלונה הודיעה על החתמת פיליפה קוטיניו

העסקה הגדולה של החלון נסגרה אחרי משא ומתן ארוך: ליברפול תקבל 160 מיליון יורו, מתוכם 40 כבונוסים. הקשר הברזילאי חתם לחמש שנים וחצי, סעיף השחרור יעמוד על 400 מיליון יורו

אתר ברצלונה

פיליפה קוטיניו הפך הערב (שבת) באופן רשמי לשחקן ברצלונה. אחרי דיווחים במהלך היום על סגירת העסקה מול ליברפול, הגיעה ההודעה הרשמית של המועדון הקטלאני, עם וידאו בו מוצג הקשר הברזילאי בן ה-25. קוטיניו חתם לחמש שנים וחצי, אחרי שהצדדים סיכמו על מחיר של 160 מיליון יורו. סעיף השחרור יעמוד על 400 מיליון יורו. הצגתו הרשמית כשחקן ברצלונה מתוכננת ליום שני, אך כבר מחר הוא צפוי להיות ביציעי קאמפ נואו במשחק הליגה מול לבנטה. קוטיניו לא יוכל לשחק העונה בליגת האלופות, שכן שיחק במפעל בקבוצה האנגלית.

ליברפול הוציאה הודעה רשמית, בה נכתב: "מועדון ליברפול יכול לאשר שפיליפה קוטיניו יעזוב את המועדון אחרי שהגענו לסיכום עם ברצלונה, שעדיין תלוי בבדיקות רפואיות וסיכום תנאיו של השחקן בברצלונה. לשחקן יש עכשיו אישור לגמור את ענייניו הפורמליים כדי להשלים את ההעברה מיידית".

סלע המחלוקת בין הצדדים בימים האחרונים היה הסכום שישולם לליברפול בבונוסים. תחילה התעקשו המרסיסיידרז על תשלום מלא של 160 מיליון יורו ללא בונוסים, אולם ברצלונה לא הסכימה לכך. כעת סוכם על מתווה ביניים, במסגרתו 40 מיליון יורו "בלבד" ישולמו בבונוסים. כמו כן, דווח בתקשורת הספרדית כי כדי להשלים את המעבר, קוטיניו יצטרך להפסיד 15 מיליון יורו.

סכום ההעברה (כשיושלם במלואו) יהפוך את קוטיניו בן ה-25 לשחקן השני הכי יקר בעולם אחרי ניימאר, שנמכר מברצלונה לפריס סן ז'רמן ב-222 מיליון יורו. כזכור, ליברפול כבר דחתה בקיץ שלוש הצעות כספיות מברצלונה על הקשר, עד שנכנעה והחליטה לשחרר אותו ולוותר על מדיניות ה"לא מוכרים" שלה.

קוטיניו לא שותף השבוע במשחקי ליברפול, כשבקבוצה טענו שהוא פצוע בשריר הירך. הוא כבש במדי ליברפול 41 שערים מאז שעבר אליה מאינטר בינואר 2013. הוא הוסיף 35 בישולים. ליברפול רכשה את קוטיניו מאינטר ב-13 מיליון ליש"ט, כשהאיטלקים יקבלו עכשיו 2.4 מיליון יורו מהעסקה.

המומחה של "סקיי" לכדורגל ספרדי, העיתונאי גיאם בלאגה, ניתח את העסקה וטען כי להערכתו, ברצלונה תידרש למכור שמונה שחקנים בעקבות הרכישה, כי כרגע תשלום משכורות עומד על למעלה מ-80 אחוז מתקציבה. להערכתו, בין השמות שעשויים לעזוב הם חאבייר מסצ'ראנו, אלש וידאל, לוקא דין, דניס סוארס, פאקו אלקאסר וארדה טוראן. מנגד הוא טוען כי הגעתו של קוטיניו לא פוסלת את רצון הקבוצה לצרף בקיץ את אנטואן גריזמן.

עוד באותו נושא

העברות בעולם, 6.1: קרלוס טבס חזר לבוקה, מחרז בדרך לליברפול?

לכתבה המלאה

קוטיניו גדל בקבוצת הנוער של ואשקו דה גמה, לפני שאינטר זיהתה את הפוטנציאל ורכשה אותו ב-2008 תמורת 4 מיליון יורו. הנראזורי השאילו אותו חזרה לקבוצה הברזילאית, ואת המעבר הרשמי לאיטליה עשה ביולי 2010, כאשר הגיע לגיל 18. בשנה וחצי במועדון, קוטיניו התקשה לבסס את מעמדו ובינואר 2012 הושאל לאספניול, שם הספיק לכבוש חמישה שערים ב-16 הופעות.

הוא חזר לאינטר, אך חצי שנה לאחר מכן עבר לליברפול. המייטי רדס רכשו אותו תמורת 8.5 מיליון ליש"ט, והעניקו לו מיד את החולצה מספר 10 היוקרתית. בשלוש עונות וחצי במדי ליברפול, הוא תרם 34 שערים ו-31 בישולים (13 ו-7 מהם בעונה שעברה, בהתאמה, למרות שסבל מפציעה ארוכה), והפך לכוכב הגדול של הקבוצה. הוא לא הניף אף תואר עם המועדון, אך נבחר פעמיים לשחקן השנה של ליברפול, ונכלל בנבחרת הפרמייר ליג לעונת 2014/15 ובנבחרת הליגה האירופית בעונה שעברה.

גם בכדורגל הבינלאומי, קוטיניו כבר הציג את יכולותיו. הוא החל את דרכו בנבחרות הצעירות של ברזיל בשנת 2009, ושנה בלבד לאחר מכן רשם הופעת בכורה בבוגרת. הוא כבש שבעה שערים ב-27 הופעות בסלסאו, ובקמפיין הנוכחי הפך לשחקן מפתח במערך של המאמן טיטה.

(עדכון ראשון: 13:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully