וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה נראה סמל אמיתי: על הבחירה של פיליפה קוטיניו להישאר בליברפול

26.1.2017 / 8:00

אוהדי ליברפול התרגלו להיות סקפטיים לגבי שחקנים שמאריכים חוזה, אחרי שראו את פרננדו טורס ולואיס סוארס מפלסים את דרכם החוצה, אבל המקרה של הכוכב הברזילאי יכול להיות שונה. הבלוג של יוכין על כוכב שבאמת מאושר לשחק באנפילד

אימג'בנק GettyImages

ליברפול לא הצליחה להעפיל אתמול (רביעי) לגמר גביע הליגה, אבל החדשות הגדולות מבחינתה פורסמו בבוקר, כאשר פיליפה קוטיניו חתם על הארכת החוזה עד 2022 ללא סעיף שחרור. באופן פרדוקסלי, הידיעה הזו דווקא הדאיגה אוהדים לא מעטים, אשר זוכרים כי לואיס סוארס חתם אף הוא על הארכת חוזה מתוקשרת באמצע העונה, ונמכר לברצלונה חצי שנה מאוחר יותר, בקיץ 2014. האם עתידו של הכוכב הברזילאי יהיה דומה?

מחשבות מסוג זה השמיע אתמול ג'יימי קראגר. בלם העבר, שנותר נאמן לחולצה האדומה במשך כל הקריירה, קבע קבל עם ועדה שאין כוח בעולם שימנע מקוטיניו לעבור לספרד. "שני מועדונים נמצאים מעל כולם בכדורגל העולמי. אם ברצלונה או ריאל מדריד רוצות להחתים את הכוכב שלך ומשלמות תמורתו, הכוכב הזה עוזב, כי 99 אחוזים מהשחקנים שואפים לשחק בשתי הקבוצות האלה. אם זה קורה, צריך רק לומר תודה ולאפשר לשחקן לעזוב, כפי שעשינו עם סוארס", קבע קראגר.

עוד בנושא

ליברפול הודיעה בהתרגשות: קוטיניו חתם על חוזה חדש עד 2022
פז חסדאי הפציר נואשות בקוטיניו: אל תנטוש אותנו לטובת ברצלונה
ליברפול הפסידה בבית 1:0 לסאות'המפטון והודחה מגביע הליגה
פ.ס.ז' השלימה החתמה ב-30 מיליון יורו: ידיעת ההעברות היומית

פיליפה קוטיניו חותם על חוזה לצד מאמן ליברפול יורגן קלופ. האתר הרשמי של ליברפול, אתר רשמי
רק מראית עין או הצהרת נאמנות? פיליפה קוטיניו/אתר רשמי, האתר הרשמי של ליברפול

טורס התעקש על סעיף שחרור

במילים אחרות, נטען כאן כי בכדורגל המודרני נועדו החוזים רק כדי להבטיח תשלום גבוה תמורת השחקן, ולא מעבר לכך, אבל האם זה נכון? התבוננות מעמיקה על המקרה של קוטיניו מראה כי הוא שונה באופן מהותי בהשוואה לקודמו, ולחתימה המחודשת יש משמעות סמלית גדולה הרבה יותר. זוהי הצהרת כוונות שעשויה להפוך את ליברפול, מבחינה תודעתית, למועדון ששומר על כוכביו הגדולים, עבורם היא לא משמשת סתם קרש קפיצה בדרך למקום נוצץ יותר.

כדי להבין זאת, כדאי לחזור לתקדים פרננדו טורס. הספרדי הגיע לאנפילד מאתלטיקו מדריד בקיץ 2007, והשמועות על עזיבתו האפשרית ליוו את דרכו בקבוצה מהרגע הראשון. גם אחרי העונה המצוינת ב-2008/09, בה סיימה ליברפול כסגנית האלופה והפסידה רק פעמיים בליגה, נדרשו מאמצים גדולים על מנת לשכנע את החלוץ לחתום על הארכת חוזה, והמשימה הושלמה רק באוגוסט. גם אז נדרש המועדון להכניס סעיף שחרור של 50 מיליון ליש"ט, והשחקן התלבט לגבי עתידו כאשר התוצאות הורעו בחודשים שלאחר מכן.

בקיץ 2010 נאלצו, בעוד ההצעה של צ'לסי הונחה על השולחן, הצהיר המנג'ר החדש קני דלגליש כי אין בכוונת המועדון למכור את טורס. הספרדי סיפר ימים ספורים לפני תחילת העונה אמירה מעט משונה: "המחוייבות שלי למועדון ולאוהדים לא השתנתה בהשוואה ליום בו חתמתי כאן לראשונה". לאור המגעים המרובים, לכולם היה ברור שההצהרה אינה אותנטית, ואכן – חמישה חודשים בלבד מאוחר יותר הגיש הספרדי דרישה רשמית לעבור לצ'לסי. האדומים לא יכלו לעמוד בדרכו, סעיף השחרור הופעל, והוא עזב בתום שלוש וחצי שנים בקבוצה. כולם יודעים מה קרה לו בסופו של דבר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
פרננדו טורס, ליברפול. רויטרס
לכולם היה ברור שההצהרה שלו לא אותנטית. פרננדו טורס בליברפול/רויטרס

סוארס היה קרוב לשביתה

המקרה של סוארס בוטה עוד יותר. בקיץ 2013, אחרי שנתיים וחצי באנפילד, דרש האורוגוואי באופן רשמי לעבור ונקלע לסכסוך מתמשך עם המועדון. ארסנל, שסברה כי יש בחוזהו של החלוץ סעיף שחרור של 40 מיליון ליש"ט הגישה אז הצעה מפורסמת הגבוהה בפאונד אחד מהסכום המבוקש, אך נתקלה בסירוב. סוארס זעם ונשלח בשלב מסוים להתאמן עם קבוצת המילואים. הסאגה נמשכה חודשיים וחצי, ורק באמצע אוגוסט השתכנע האורוגוואי שלא כדאי לו לשבור סופית את הכלים. בספטמבר הוא סיים לרצות השעיה על נשיכה בידו של ברניסלאב איבאנוביץ', הפך לשחקן הטוב בפרמיירליג, ובדצמבר חתם על חוזה חדש ונוצץ עד 2017.

האם מישהו האמין שהוא מתכוון להישאר בקבוצה במשך כל תקופתו? התשובה שלילית, וגם בליברפול ידעו שהעסקה נועדה להעלות את ערכו לקראת מכירה עתידית. ברצלונה שילמה תמורתו 75 מיליון ליש"ט אחרי המונדיאל בו נשך את ג'ורג'ו קייליני, ולאדומים לא היתה כל ברירה אלא לקבל את הכסף. למעשה, הם אפילו שמחו לעשות זאת, כי הנסיונות התמידיים להשאיר את הכוכב הראשי בניגוד לרצונו מתישים את כולם ומשפיעים לרעה גם על חדר ההלבשה.

שחקן ליברפול, לואיס סוארס. GettyImages
ידעו שהחתימה נועדה רק להעלות את ערכו. לואיס סוארס/GettyImages

המשפחה מאושרת בעיר

אם כך, הן טורס והן סוארס עזבו את אנפילד בתום שלוש וחצי שנים רוויות בשמועות. קוטיניו, שהוחתם מאינטר בינואר 2013, כבר השלים ארבע שנים במועדון – כלומר הוא נמצא בליברפול יותר מהספרדי והאורוגוואי כבר עכשיו. במשך כל התקופה, איש מעולם לא שמע ממנו על רצונו לעבור. הדיווחים על העניין שמגלה ברצלונה בקשר הברזילאי נפוצו מאוד בתקשורת בשנה האחרונה, אבל השחקן עצמו לא התייחס אליהם אפילו ברמז. הוא נמצא ביחסים מעולים עם סוארס, וגם ניימאר הוא חברו הטוב מנבחרת ברזיל, אבל קוטיניו לא ממהר לשחק איתם באותה קבוצה. הוא מאושר בקבוצתו הנוכחית, אבל לא מרבה לדבר על כך. זה חשוב, כי הצהרות נאמנות פומביות נוסח טורס משדרות בדרך כלל צביעות. החיוך על הפנים בדרך לאימון הבוקר משמעותי הרבה יותר.

החוזה הקודם של קוטיניו, שנחתם לפני שנתיים, היה תקף עד 2020. על הנייר, לא היתה דחיפות מבחינת המועדון להאריכו. חשוב מכך, לקשר עצמו לא היה אינטרס אמיתי לחתום כבר עכשיו על המסמך החדש. לו היה שוקל לעזוב לטובת ברצלונה, היה הגיוני הרבה יותר להמתין עד סיום העונה, כי נכון לעכשיו העפלתה של ליברפול לליגת האלופות רחוקה מאוד מלהיות מובטחת. קוטיניו לא רעב ללחם, ושיפור מיידי של התנאים הכספיים לא ממש בוער כאשר יש באופק הזדמנות לקבל חוזה שמן הרבה יותר בקאמפ נואו.

ואולם, הוא בחר במהלך הזה כאן ועכשיו מרצון. ליברפול פירסמה הודעה על פתיחת המגעים לפני מספר ימים, והם הסתיימו בהצלחה, ובאופן חלק. רק בראיון אחרי החתימה התבטא קוטיניו לגבי מחוייבותו לקבוצה הנוכחית, והוא עשה זאת בפשטות. "זה יום חשוב עבור כל משפחתי. אנחנו מרגישים בבית בעיר הזו, ואנחנו חלק ממנה", אמר הברזילאי, אשר מצבו שונה בתכלית מזה של סוארס, כי המשפחה של אישתו התגוררה תמיד בברצלונה. "זו היתה החלטה קלה. חתמתי כדי להישאר פה לשנים נוספות, וזה כבוד גדול עבורי. זה ממלא אותי אושר, כי כולם קיבלו אותי כאן בזרועות פתוחות מהיום הראשון. אני מודה למועדון על הכל", הצהיר קוטיניו.

פיליפה קוטיניו שחקן ליברפול עם יורגן קלופ. GettyImages
באמת מחוייב? פיליפה קוטיניו עם יורגן קלופ/GettyImages

קלופ שואף למנוע מקרי לבנדובסקי

"החלטה קלה", "אושר", "בית", "כבוד גדול". אוהדי ליברפול לא שמעו את המילים האלה מטורס וסוארס, שדיברו לכל היותר על "מחוייבות" ו"שאיפות". האורוגוואי לא היה מאושר, ואף התלונן בקביעות על היחס העוין של התקשורת כלפיו. היה זה אחד השיקולים המרכזיים לרצונו לעזוב. טורס סבר שזהו כבוד גדול עבור ליברפול להחתים אותו, ולא להיפך. קוטיניו בוחר את המילים הנכונות, וקשה להתעלם מתחושה שהן באות מהלב. הרי הוא אפילו לא דרש להכניס בחוזהו החדש סעיף שחרור כלשהו.

בניגוד לטורס וסוארס, הברזילאי יודע על בשרו כיצד מרגיש שחקן במועדון שלא מאמין בו. הוא עבר תקופה קשה באינטר לפני שהצליח להשתחרר ממנה, ויש להניח שזו אחת הסיבות לכך שהוא לא ממהר לעזוב בית חם בו הוא ממצה את הפוטנציאל ומתקדם מבחינה מקצועית – קל וחומר בהדרכתו של יורגן קלופ אשר סגנונו מתאים לו כמו כפפה ליד. עבור הגרמני, ההצהרה הגדולה של הכוכב הבולט שלו חשובה שבעתיים.

קלופו, שמכיר היטב את תופעת נטישת הכוכבים מימיו בדורטמונד, נחוש למנוע אותה בליברפול. זו משימה קשה ומאתגרת, אולם נראה כי אתמול נעשה צעד חשוב להגשמתה. "אנחנו רוצים לשמור את השחקנים הטובים ביותר שלנו, ולשם כך יש ליצור אווירה אותה הם לא ירצו לעזוב, בתוך המועדון ומסביבו". בזכות קוטיניו והגישה הבריאה שלו, זה עשוי להיות קל יותר.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully