וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בהפועל תל אביב: הספקים דורשים את הכסף מיידית: "לא נוכל לתפקד"

23.11.2016 / 16:30

האדומים לא מבינים מאיפה מגיעות הידיעות על פירוק, המובילות את הספקים לדרוש את הכסף רק במזומן. במועדון הבהירו: "כבירי הוא האחרון שרוצה ללכת לפירוק, אנשים יתבעו אותו אישית"

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

הידיעות על הפירוק האפשרי בהפועל תל אביב, שהחלו לצוץ בימים אחרונים באופן מוזר, יצרו נזק גדול מאוד למועדון. ספקים שעובדים בשיתוף עם הקבוצה החלו לדרוש את כספם במזומן ולא מוכנים להמתין כמו בעבר. באחד המקרים שהתרחש רק לאחרונה, ביקש אחד הספקים, העובד באופן קבוע עם המועדון, להפסיק את נוהל התשלום דרך צ'קים. "זה מצב כמעט בלתי נסבל", טוען אחד הגורמים הבכירים בקבוצה. "אין אף אחד כאן שבאמת מעוניין להתחיל הליך של פירוק, בטח שלא אמיר כבירי, אבל אנשים כל יום קוראים ידיעות בנושא ודורשים כספים באופן מיידי. מי שמדליף את הדברים האלו לא מבין את הנזק למועדון שהוא עושה ולא מבין את ההשלכות".

עוד בנושא:

מישהו לצוף איתו: הפועל תל אביב, רשמית, היא "קבוצה של גיא לוזון"
הפעם כבר אי אפשר להאשים את טביב: הצרות של הפועל תל אביב המנסה להימנע מהליך פירוק
גורם בהפועל תל אביב: "זה יהיה נס אם נצליח להינצל מפירוק"
חשיפה: מסכת הבזבוזים של הפועל תל אביב
חשיפה: התביעות שמסכנות את עתיד הפועל תל אביב
חשיפה: הפועל תל אביב לוותה כספים מחברת מימון באיי סיישל כדי לשלם משכורות
חשיפה: בית הדין לעבודה הוציא צו עיקול על הקצבות הטוטו להפועל תל אביב

שחקני הפועל תל אביב אביחי ידין, בן רייכרט, עופר ורטה, אוראל דגני. יוסי ציפקיס
צרות על ומחוץ לדשא. שחקני הפועל תל אביב/יוסי ציפקיס

אם לא די בצרות על הדשא ובקופת המועדון, נדמה כרגע כי ישנה סכנה אמיתית לפיה להפועל תל אביב יהיה קושי להמשיך ולפעול באופן שוטף, והסיבה היא הצטברות הידיעות המדברות על פירוק. ראשית, חובה לציין כי הליך של פירוק יצניח את המועדון עד לליגה ג' ולא יסתיים רק בהורדה של 9 נקודות וחשש של ירידת ליגה. אם הפועל תל אביב אכן תיכנס להליך כזה, השלב הראשון שלו יהיה הקפאת הליכים. במקרה זה, הקבוצה תספוג עונש של הפחתת 9 נקודות ותקווה לסיים את העונה בליגת העל.

שנית, במועדון טוענים שוב ושוב כי אין שום רצון מצד ההנהלה או בעלי הקבוצה להתחיל את הליך הפירוק. אלא שהמצב הנוכחי הוא כי לא ידוע מהיכן יגיע הכסף עבור תשלום חובות והמשכורות. בשל כך, מסבירים במועדון, כי כל הפרסומים האחרונים הם תוצאה של פאניקה. כלומר, מדובר בניסיון לייצר לחץ על אוהדים או בעלי אינטרסים במועדון ולגרום להם להכניס את ידיהם לכיס כדי לעזור לקבוצה להתייצב כלכלית. "כבירי הוא האחרון שירצה ללכת לפירוק", טענו במועדון. "הוא ערב על כל כך הרבה כספים באופן אישי ואם זה יקרה אנשים יתחילו לתבוע אותו אישית". המשמעות המיידית היא שספקים העובדים באופן קבוע עם הקבוצה יפסיקו את עבודתם עד אשר יקבלו תשלום מהמועדון, כספים שלא נמצאים בקופת המועדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בעלי הפועל תל אביב אמיר כבירי עם האוהדים. מגד גוזני
האחרון שרוצה בפירוק. כבירי/מגד גוזני

כך או כך המצב של הפועל תל אביב הוא כמעט בלתי הפיך. אם הקבוצה לא תצליח לגייס כספים גדולים יחד עם הכספים עליהם בונים מההסכם עם חברת הבנייה הסינית, לקבוצה לא יהיה מנוס מלהתחיל ולמכור את נכסיה ולדלל את סגל שחקניה כבר בינואר הקרוב. ישנם גורמים במועדון הלוחצים על תכנית הבראה למספר שנים שתכלול בתוכה מכירת שחקנים ובקשת הלוואה גדולה שתסדיר את החובות במיידי עד אשר בית המשפט יחייב את אלי טביב לשלם את חובותיו למועדון.

בנוסף על אלה, חשוב לציין כי התביעה של מס הכנסה רחוקה מלהוות איום עתידי על המועדון. דרישה דומה של מס הכנסה עמדה גם לחובתה של בית"ר ירושלים. מעבר לעובדה שחלקה עדיין מתדיינת עדיין בבית המשפט, בית"ר עצמה קיבלה לבסופו של דבר החזרים ממס הכנסה ולא חוייבה לשלם כספים נוספים. המקרה של הפועל הוא מעט שונה, אך ההערכה היא שלכל היותר הקבוצה תחוייב בסכום המוערך בכ-מיליון שקלים בסך הכול על כל הצטברות החובות.

בצד המקצועי, עמרי אלטמן בספק למשחק מול הפועל רעננה. הקשר/חלוץ, שהצטיין בתקופה האחרונה במדי האדומים, סובל מכבאים בקרסול והוא עלול להיעדר בשבת. אם אלטמן לא יהיה כשיר הוא יצטרף לשורה פציעות ארוכה הכוללת את מרקו סימיץ', ניקולאס גורובסוב, ויאם עמאשה, אנס מחאמיד ונמניה ניקוליץ', ובכך יקטין עוד יותר את הסגל שעומד לרשותו של גיא לוזון.

גיא לוזון מאמן הפועל תל אביב. יוסי ציפקיס
הסגל ימשיך להתקצר? לוזון/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully