וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: התביעות שמסכנות את עתיד הפועל תל אביב

ורמוט תובע כ-150 אלף שקל, מנדיונדו נלחם על 700 אלף שקל. וגם: צרות חדשות עם קייזרסלאוטרן ואופ"א. הצצה נוספת לצרות הכלכליות בהפועל תל אביב מלמדת למה פתרון הפירוק הוא כבר אפשרות. חלק ב'

one

לפני כשלושה חודשים יו"ר הפועל תל אביב בכדורסל, רמי כהן, הגיע על תקן משיח כלכלי כדי לעזור לאחות מהכדורגל לצאת מהבעיות התקציביות שלה. כהן החל להרכיב תוכנית הבראה ואחת ההחלטות הראשונות שלו נגעה לצמצום כוח האדם במועדון.

שמות המודחים האפשריים החלו לצאת החוצה, ובהם עלו גם אלו של המנכ"ל ניר ענבר וסמנכ"ל הכספים תומר נשר. אלא שאחרי בדיקה התברר שפיטורי השניים לא רק שלא יחסכו כסף, אלא יוסיפו חובות לקופת המועדון. לטענת גורם הבקיא בפרטים: השניים מחזיקים בחוזיהם סעיפים שאם יפוטרו, המועדון יצטרך לפצות אותם ב-12 חודשי שכר. כהן כנראה עשה חישוב מסלול מחדש והחליט להיפרד מבעלי תפקידים אחרים.

עוד בנושא

חלק א' של התחקיר: מסכת הבזבוזים של הפועל תל אביב
שוינפלד במגעים מתקדמים עם מכבי תל אביב, גם ב"ש גיששה
סיראז' נסאר חתם בבני סכנין: "שמחים שהוא מצטרף למשפחה"

זו רק דוגמה קטנה למצב הכלכלי הנורא בהפועל תל אביב, שלא משלמת משכורת לעובדיה במשך מספר חודשים. בכתבה הראשונה בסדרה חשפנו את ההוצאות המוגזמות של המועדון בעונה החולפת. אבל במבט עתידי על העונה הבאה המצב הזה עשוי להיות חמור יותר ממה שטוענים ראשיה.

צ'קים שחולקו וחונקים את תזרים הכספים במועדון, תביעות מוכרות ופחות מוכרות שנחשפות כאן לראשונה. הסכמים שנחתכו ומעסיקים את ההנהלה בלי סוף. ההשלכות של כל אלו יכולות אפילו להוביל לפירוק. הנה עוד כמה סיפורים מדוע.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אמיר כבירי בעלים הפועל תל אביב. יותם רונן
כדי להחתים שחקנים חדשים, הבעיות הישנות חייבות להיפתר. כבירי/יותם רונן
seperator
גם לישראל זגורי ודודו ביטון יש חוזים לעונה הבאה ואמורים לשוב מהשאלה, ועלות שכרם מוערכת בכ-3 מיליון שקל. בנוסף, עמרי אלטמן אמור לקבל מענק חתימה של כמיליון שקלים על שחרורו מהצבא.

עלות הזרים בהפועל תל אביב של העונה שעברה הגיעה לכ-15 מיליון שקל. לרוב הזרים יש חוזים לעונה הבאה. בהפועל תל אביב מדברים אמנם על קיצוץ בשכר השחקנים, אבל ספק אם זה יעניק פתרון לבעיה הזו במלואה.

בחוזהו של לוקאס וינטרה, לדוגמה, יש סעיף שאמור לפצות אותו במשך מספר חודשים. הבלם לא מתוכנן לשחק בעונה הבאה, אבל זה לא ימנע מהצדדים להגיע כנראה לבוררות. וינטרה מסרב להתפשר נכון לעכשיו.

עוד שני זרים שחתומים בהפועל תל אביב הם קלאודיו בומבה וליביו אנטל. חוזיהם של השניים מוערכים ב-700 אלף יורו. הבעיה: אין ממש קופצים על השניים. ההצעות שכן הגיעו מכסות פחות משליש משכרם. אליהם צריך להוסיף את עלותו של לינגאנה (שאמור לשוב לאימונים) - כמיליון שקלים. אגב, בומבה, אנטל ו-וינטרה, שלשלושתם לא שילמו משכורות כבר מספר חודשים, כבר מאיימים לפנות לאופ"א בנושא.

ואם זה לא מספיק, אז גם לישראל זגורי ודודו ביטון יש חוזים לעונה הבאה והם אמורים לשוב מהשאלה. עלות שכרם מוערכת בכ-3 מיליון שקל, על פי בכירים במועדון. בנוסף על כך, עמרי אלטמן אמור לקבל מענק חתימה של כמיליון שקלים על שחרורו מהצבא.

בהפועל תל אביב, אגב, חולמים על תקציב שחקנים של 14 מיליון שקל. אבל כדי שזה יקרה, וכדי שבכלל אפשר יהיה להחתים שחקנים חדשים, הבעיות שצוינו קודם יהיו חייבות להיפתר.

לוקאס וינטרה שחקן הפועל תל אביב עם ססאר מנדיונדו. דף הפייסבוק של הפועל תל אביב, אתר רשמי
מסרבים להתפשר. וינטרה עם מנדיונדו/אתר רשמי, דף הפייסבוק של הפועל תל אביב
קייזרסלאוטרן הגרמנית הגישה תביעה נוספת לאופ"א על כ-200 אלף יורו בגין אי תשלום השלב האחרון בהסדר שנקבע בין שני המועדונים על עסקת חזרתו של ורמוט

חוץ מבעיית החוזים בהפועל תל אביב, יש גם בעיית תביעות. אחת התביעות שלא פורסמו היא של גילי ורמוט, שעזב את המועדון בטונים צורמים, ודורש בחזרה את הקיצוץ בשכרו על סך כ-150 אלף שקל. אם בעונה שעברה הפועל תל אביב שילמה לאיתי שכטר יותר מ-100 אלף שקל על קיצוץ בשכרו, הליך הבוררות שהחל עם ורמוט עלול להניב תוצאה דומה.

רגע. את סזאר מנדיונדו אתם זוכרים? אז גם המאמן הגיש לאחרונה תביעה כנגד האדומים במוסדות אופ"א על יותר מ-700 אלף שקל. הספרדי טוען כי בחוזהו הופיע סעיף פיצוי של שבע משכורות שאותן לא קיבל.

הלאה. קייזרסלאוטרן הגרמנית הגישה תביעה נוספת לאופ"א על כ-200 אלף יורו בגין אי תשלום השלב האחרון בהסדר שנקבע בין שני המועדונים על עסקת חזרתו של ורמוט.

כשמוסיפים לכל אלו בוררויות שכבר הוכרעו - רן בן שמעון, סלים טועמה ופיצוי הכספי שנסגר עם גיא לוי – מגלים הוצאות של עשרות אלפי שקלים. באופק יש גם תביעה של הבלם זאביק חיימוביץ' ועובדים שעזבו או כאלה שטוענים להלנת שכר.

ומעל כל אלה עומדת תביעתו של הבלם גבריאל דוס סנטוס על כ-2.15 מיליון שקל. הפועל תל אביב אמנם מאשימה את אלי טביב בחוב, אבל זה לא משנה. כי אי תשלום מצדה עלול להוביל לסנקציות קשות.

- גילי ורמוט שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
דורש בחזרה את הקיצוץ בשכרו על סך כ-150 אלף שקל. ורמוט/ברני ארדוב
בעונה שעברה האדומים שילמו כ-200 אלף יורו קנס בגין עבירה על חוקי הפייר פליי של אופ"א. אותם חוקים קובעים כי מועדון לא יכול להיות בגירעון שוטף של מעל ל-5 מיליון יורו במשך שלוש עונות

התביעות וגודל שכר השחקנים הם חלק מהצרה. כרגע הבעיה הגדולה יותר היא הגירעון השוטף של הפועל תל אביב. בעונה שעברה האדומים שילמו כ-200 אלף יורו קנס בגין עבירה על חוקי הפייר פליי של אופ"א. אותם חוקים קובעים בפירוש כי מועדון לא יכול להיות בגרעון שוטף של מעל לחמישה מיליון יורו במשך שלוש עונות.

האדומים הסדירו את הנושא בעונה שעברה באמצעות הפיכת הלוואות של חברי הדירקטוריון לשטרי הון, ואף הגישו מסמכים המעידים כי כבירי יכניס כ-30 מיליון שקל למועדון עד 31 בדצמבר 2015. הבעיה בדוחות הללו שהם לא מתייחסים להמשך העונה ולהערכת מספר גורמים בקבוצה ולאור כל המספרים שנחשפו כאן, הגירעון למאי 2016 עשוי לעבור שוב את חמשת מיליוני היורו כפי שקבעה אופ"א.

למרות שהערכות לגבי זה די שונות, החוק היבש אומר כי הפועל תל אביב שוב עלולה לספוג קנס גבוה נוסף ואף להיות מורחקת מהמפעלים האירופיים בשנים הקרובות. כשלוקחים בחשבון את שלוש התביעות שיש כנגד המועדון במוסדות ההתאחדות האירופית, מבינים שתרחיש זה הוא הגיוני לחלוטין.

גבריאל דוס סנטוס כדורגלן הפועל תל אביב במשחק גביע אופ"א מול א.י.ק סולנה. שרון בוקוב
בין אם טביב אשם או לא, האחריות היא של הקבוצה. התביעה הגדולה מכולן, דוס סנטוס/שרון בוקוב
seperator
לא ברור כיצד הפועל תשלם את חובותיה עד אוגוסט, בהתחשב בכך שהיא חייבת לכלל עובדיה ושחקניה משכורות של יותר מלמעלה מחודשיים. חשוב לזכור שכמעט כל חוב במועדון נפרס לתשלומים בצ'קים, כולל כאלה שמאיימים לחזור אם לא יהיו להם כיסוי

יתרה מזו, אי תשלום שכר לשחקנים ולעובדים מהווה הפרה בוטה של תקנון התאחדות, ובמקרה כזה בקרת התקציבים מחויבת לאסור על המועדון לפתוח את העונה עד שכל הכספים יועברו. עד היום הבקרה מיעטה להוכיח את עצמה, אבל אין לדעת.

בנוסף, הפועל תצטרך להמציא ערבויות חדשות. לאחר שבחודשים האחרונים נכשל כבירי בהעברת כסף למועדון, לא ברור כיצד יצליח לנפק ערבויות חדשות שיתקבלו על ידי הבקרה.

יתרה מכך, לא ברור כיצד הפועל תשלם את חובותיה עד אוגוסט, בהתחשב בכך שהיא חייבת לכלל עובדיה ושחקניה משכורות של יותר מלמעלה מחודשיים. חשוב לזכור שכמעט כל חוב במועדון נפרס לתשלומים בצ'קים, כולל כאלה שמאיימים לחזור אם לא יהיו להם כיסוי, ושבכל חודש אותם תשלומים חונקים את תזרים המוזמנים במועדון. עד אוגוסט הקרוב כל הדבר הזה צריך להיפתר.

הפתרון הכולל, אגב, די פשוט - להצהיר פשיטת רגל. אבל אין ספק שזה יהיה פתרון אחרון ברשימה. המשמעות היא שהקבוצה תיפתח את העונה במינוס 9 נקודות, אבל נקייה מחובות. במקרה קיצוני כזה תוכל הפועל תל אביב להיפטר מחוזים שמנים שיושבים על צווארה וכל מיני חובות נוספים תמורת מכירת שחקנים.

זה אומנם לא פתרון אידאלי, אבל אולי הדבר היחיד שיכול לשים סוף לשנים של ניהול גרוע ופזרנות כלכלית.

מהפועל תל אביב נמסר בתגובה: "הנתונים המוצגים בכתבה זו, בדומה לכתבות קודמות באתר זה, חלקם מופרכים וחלקם רחוקים מהמציאות ונופחו מעבר לכל פרופורציה, ומקורם באנשים שהיו חלק מהמערכת ואינם עוד, אשר מטרתם לפגוע במועדון.

"נחזור ונאמר, כפי שהדגשנו במפגש הפתוח עם האוהדים, הפועל תל אביב נמצאת בעיצומו של יישום תוכנית התייעלות כחלק מתהליך הפקת לקחי העבר, ובה בעת מתמודדת גם עם חובות ותביעות עבר רבים שרבצו לפתחה של הנהלת הקבוצה, שלקחה עליהם אחריות ופועלת להסדירם על פי אותה תוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully