וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה: הפועל תל אביב לוותה כספים מחברת מימון באיי סיישל כדי לשלם משכורות

על אף הצהרות הקבוצה שמצבה הכספי מתייצב, לידי וואלה! ספורט הגיע מסמך החושף כי הנהלת האדומים לוותה 3.2 מיליון שקל מחברה באיי סיישל. הדבר נעשה בשיתוף מנהלת הליגה, שתעביר את כספי זכויות השידור לחברת המימון. המשמעות: חלק גדול מההכנסות של העונה הקרובה כבר נפדו

אבי כהן

על אף הצהרות הפועל תל אביב שמצבה הכספי מתייצב ולמרות שהקבוצה עדיין מחתימה שחקנים בסכומים גבוהים לעונה הבאה, לוואלה! ספורט נודע כי הפועל תל אביב לוותה כ-3.2 מיליון שקל מחברת מימון באיי סיישל כדי לשלם את שכר העובדים וחובות נוספים. הכספים שהפועל תל אביב לוותה הם אלה שאמורים בכל מקרה להגיע למועדון במהלך העונה על ידי מנהלת הליגה וההתאחדות לכדורגל בגין הכנסות על זכויות שידור, כפי שנחתם בהסכם החדש בין המנהלת לבין צ'רלטון, והגופים האלה החתומים על הסכם ההלוואה למעשה אמורים להעביר את אותם כספים לאותו ממסד פיננסי.

כדי להסביר את פרטי המסמך צריך לחזור מעט אחורה. בימים האחרונים הנהלת הפועל תל אביב טענה בפני גורמים בקבוצה ועמותת האוהדים כי הבעלים, אמיר כבירי, העביר כספים לקופת המועדון במטרה לשלם את שכר השחקנים והעובדים, כפי שהקבוצה התחייבה בפני ארגון השחקנים. מפרטי ההסכם עולה כי הפועל תל אביב חתמה על ההלוואה ב-6 ביולי, ואותם כספים הגיעו לאחרונה לקופת המועדון. חשוב לציין כי מנהלת הליגה החתומה על ההסכם היא זו שאמורה להעביר את הכספים לאותה חברת מימון. לפי ההסכם החדש בין המנהלת לקבוצות ולצ'רלטון, כל קבוצה בליגת העל אמורה לקבל מינימום 4.2 מיליון שקל על זכויות השידור. בשל כך במנהלת טוענים כי החתימה על ההלוואה ולמעשה העברת הכספים לאותה חברת מימון על ידיה היא הליך לגיטימי. הסיבה היא שלכל קבוצה יש זכות לדרוש את כספיה בכל דרך שהיא רואה לנכון, ובמקום שהכספים יעברו אל הפועל תל אביב ישירות במהלך העונה, המנהלת תעביר ישירות את הכספים לחברת המימון הנמצאת באיי סיישל.

המשמעות המיידית של אותה הלוואה היא שנתח די גדול מההכנסות של הפועל לעונה הבאה כבר למעשה הועבר לקבוצה. הפועל תל אביב כבר מימשה את זכותה ולוותה כמיליון שקל ממנהלת הליגה על חשבון זכויות השידור, ובהלוואה זו כבר פדתה את כל הסכום המינימלי שאמור לעבור אליה על ידי המנהלת. בנוסף, כבר הקדימה תשלומים מחברת לאן על חשבון כרטיסים ומנויים עוד לפני מספר חודשים, כך שלא מעט מההכנסות הצפויות למועדון העונה כבר נפדו. בקבוצה הסבירו השבוע כי זה חלק מהליך ההבראה שהמועדון עובר. גורמים בכירים במועדון טענו בסוף השבוע כי עד לאוקטובר יהיו למועדון בעיות תזרים כספים והלוואה זו היא חלק מהפתרון. עוד טענו בהפועל תל אביב כי אם המהלך להבראה לא יישא פרי, הקבוצה תמצא את עצמה בבעיות כספים גדולות ועתיד המועדון בסכנה. עוד חשוב לציין, כי עד לסוף השבוע האחרון לא שולם התשלום השני לשחקנים, כפי שנקבע בהסכם בין הקבוצה לארגון השחקנים. במועדון טוענים כי בניגוד לשחקנים, העובדים קיבלו חלק מהשכר שהמועדון חייב להם.

עוד בנושא:

הפועל תל אביב: הבלם היהודי-אמריקאי ג'ייסון גורסקי יגיע להיבחן
אביחי ידין חתם לשלוש שנים, הפועל תל אביב הביסה 1:4 את פוגון

ההסכם בין הפועל תל אביב לחברה מאיי סיישל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יש לציין כי הליך זה הוא חוקי לחלוטין, ואף מקובל על מנת לשפר את התזרים על ידי המרת הכנסות עתידיות להלוואה מיידית, אך הוא חריג מאוד בעולם הכדורגל. עד עתה לא פורסם בתקשורת על הלוואה שנלקחה על ידי קבוצת כדורגל מחברת מימון מחוץ לארץ. בנוסף, יש להזכיר כי הפועל תל אביב כבר גוררות עמה הלוואות שנלקחו בשנים האחרונות, מעכבת תשלום משכורות ואולי אף מסכנת את עתידה על ידי הקדמת תשלומים. הדבר החריג ביותר בעניין זה הוא שבעוד הפועל תל אביב מתקשה לשלם שכר לעובדים ולשחקניה, היא מחתימה שחקנים חדשים כמו חן עזרא, מרקו סימיץ' וניקולאס גורובסוב, שעלותם גבוהה יחסית להחתמות ברוב קבוצות הליגה. כמו כן, בהפועל תל אביב טוענים שהקבוצה משריינת כ-400 אלף יורו נוספים להחתמת עומד דמארי, וזאת בזמן שבפועל היא מתקשה להשלים תשלום משכורות לעובדיה.

תגובת הפועל תל אביב: "המועדון ממשיך לעבוד על פי התכנית הכלכלית הקפדנית המיושמת, ולא להתייחס מעבר לכך לנושאים אלו".

מערכת וואלה! ספורט שומרת לעצמה את שם חברת המימון ואת המסמכים המלאים בעקבות בקשת הקבוצה ומנהלת הליגה, וזאת מחשש שפרסום שם החברה עלול לפגוע בקיום העסקה.

אמיר כבירי בעלי הפועל תל אביב. ברני ארדוב
כבירי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully