וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעם כבר אי אפשר להאשים את טביב: הצרות של הפועל תל אביב המנסה להימנע מהליך פירוק

21.11.2016 / 15:30

למה שוינפלד בלחץ ממס הכנסה. האם יש קשר בין המתיחות בין ויצמן וכבירי לידיעות על הליכה לפירוק. איך החשש החל לחלחל לחדר ההלבשה ומדוע לעזאזל הבעלים ממשיך לשקול את אופציית דמארי. הפועל תל אביב, עוד כמה סיפורים בדרך לפירוק

צילום וידאו: יוסי ציפקיס, עריכת וידאו: מתן חדד

בווידאו: מסיבת העיתונאים של גיא לוזון לקראת בית"ר ירושלים

בין שלל הידיעות בנוגע לבעיות הכלכליות, חוסר הוודאות באשר למשכורות הבאות ועוד כהנה וכהנה צרות הממתינות בפתח הדלת, נראה כי יש איש אחד בהפועל תל אביב שכנראה לא ממש מבין את חומרת המצב. קוראים לו אמיר כבירי. אחרי התביעה של ארון שוינפלד והאפשרות הסבירה שיעזוב את המועדון, הבעלים כבר הכין תכנית חלופית. השבוע, בצל כל הבעיות ובזמן שאנשי הקבוצה לא יודעים אם לצחוק או לבכות, כבירי שוב החליט ללכת בכל הכוח על עומר דמארי ולנסות להחזירו ללבוש אדום.

כן, זו לא טעות או הזיה. הפועל תל אביב בקושי מגרדת כסף למשכורות, התביעות נגד המועדון נערמות מכל עבר, ובכל זאת שמו של עומר דמארי עולה פעם אחר פעם. הידיעה על הרצון של כבירי להחזיר את החלוץ היקר, הרתיחה כמה וכמה אנשים בקבוצה. אחד מהם אף אמר: "במצב שלנו, איך אפשר בכלל לחשוב על זה? זה יגרום לאנשים לברוח מהמועדון".

הסיפור הזה מתמצת בצורה הטובה ביותר את הפועל תל אביב של חמש השנים האחרונות. מועדון שרוצה להיות גדול, לכוון לתארים ולחזור לימים הטובים, אך המציאות, אוי המציאות, רחוקה שנות אור מהפנטזיות האדומות. אז איך נראים הימים האלה והאם אפשר בכלל להימנע מפירוק? הנה לכם עוד פרק מוזר מבית היוצר של הפועל תל אביב.

עוד בנושא:

בית"ר ירושלים מול הפועל תל אביב הפצועה והחבולה (21:00, ספורט 5)
איך נראתה הפעם האחרונה בה גיא לוזון אימן את הפועל תל אביב בטדי?
בהפועל תל אביב חוששים: "זה יהיה נס אם נצליח להינצל מפירוק"
גיא לוזון חשף במסע"ת: "בומבה לא רצה לקבל צ'ק אישי מכבירי"
רן בן שמעון במסע"ת: "אסור להתבלבל, להפועל תל אביב יש סגל טוב"

בעלי הפועל תל אביב אמיר כבירי עם האוהדים. מגד גוזני
המציאות רחוקה שנות אור מהפנטזיות. אמיר כבירי/מגד גוזני
"זה נראה קטן עליו מה שקורה בהפועל", סיפר אחד הגורמים בקבוצה. "גיא בא מנותק לחלוטין ועם אנרגיות כאילו הוא עדיין מאמן באירופה"

"גיא ממש לא מתרגש מהברדק בהפועל תל אביב", טוען אחד המקורבים למאמן. "הוא פשוט דואג להיות כמה שיותר מנותק מהדברים שנכתבים בתקשורת".

אחת השאלות הגדולות שמעסיקות את אנשי הפועל תל אביב בתקופה האחרונה, היא איך גיא לוזון מצליח עדיין לשמור על אופטימיות בזמן שהוא רואה את הקבוצה מתפרקת לאיטה. רק לפני שנתיים לוזון עבד באחד ממועדוני הפאר של בלגיה, סטנדרד ליאז'. המאמן סיפר לאנשים בקבוצה שכל יום היו מתפרסמים 30 עמודים כתובים בעיתונות על הקבוצה ובכל אימון היו מגיעים אלפים רק כדי לראות את השחקנים, לעודד, לקלל והלחץ שם היה לא הגיוני. לחץ כזה שאם אתה נכנע לרעשי התקשורת והאוהדים, אתה לא ממש יכול להשפיע על הקבוצה. כבר שם הוא בחר להתנתק מכל הדברים מסביב. "זה נראה קטן עליו מה שקורה בהפועל", סיפר אחד הגורמים בקבוצה. "האיש בא מנותק לחלוטין ועם אנרגיות כאילו הוא עדיין מאמן באירופה".

אפשר להגיד שלוזון הוא אולי הדבר הכי טוב שקרה להפועל תל אביב העונה. אחד האנשים הבודדים שעדיין מצליח לשמור על שמחת חיים. ראוי לציין כי למרות שראשי המועדון הציעו לו חוזה לפחות לשנתיים, לוזון העדיף לחתום רק עד תום העונה וכבר בעונה הבאה ינסה לחזור לאירופה. בינתיים, באימונים, השחקנים ממש מאוהבים במאמן שלהם, אך הבעיות המקצועיות לא מוסיפות שקט לאיש על הקווים שמתעסק כמעט בכל, כולל בבעיות הכלכליות של השחקנים. הוא לא ממש מפחד להיכשל עם הקבוצה, אך רואה בה סוג של אתגר. היחסים בינו לבין המנהל הספורטיבי הם טובים, אך זאת מכיוון שאלי גוטמן ממעט להתערב בנעשה בקבוצה ומשאיר ללוזון לנהל אותה כראות עיניו, בעוד הוא יותר על תקן יועץ מאשר בוס. השבוע הזכיר לוזון לשחקנים את מה שאמר להם כאשר הגיע: "אם יש למישהו בעיות והוא לא מחויב מסיבה כלשהי, שרק יגיד".

מאמן הפועל תל אביב, גיא לוזון. ניב אהרונסון
לא מתרגש מהברדק. גיא לוזון/ניב אהרונסון
"כולנו חתמנו בהפועל כי אף אחד שלא האמין שמועדון כזה לא יצליח לשלם שכר. אין פה אחד שלא חושש. אם מישהו יגיד שלא מתעסקים בעניין, זה יהיה שקר"

גיא לוזון עוד מצליח לשמור על אופטימיות ולא לקרוס יחד עם הקבוצה. השחקנים, לעומתו, כבר מרגישים ומשדרים אחרת. "כולנו חתמנו בהפועל כי אף אחד שלא האמין שמועדון כזה לא יצליח לשלם שכר", אמר אחד השחקנים. "בימים האחרונים אין פה אחד שלא חושש מזה. אם מישהו יגיד שלא מתעסקים בעניין, זה יהיה שקר". אפשר לומר, וזו ממש לא תהיה פרשנות, כי מאז המהלך של ארון שוינפלד וקלאודיו בומבה, משהו השתנה בחדר ההלבשה האדום. אנשים שם, למרות שקיבלו את כל המשכורות, דואגים. אם נוסיף את היכולת הלא טובה על המגרש, נקבל קבוצה שמוטרדת מאלף ואחת בעיות.

אם הישראלים לא ממש מתכוונים ללכת לשום מקום, אצל הזרים הדברים הרבה יותר דינמיים. אחת הסיבות שלא נחשפו בעניינו של שוינפלד והסיבה שרצה לעזוב, הן הבעיות מול מס הכנסה האמריקאי. בכל חודש שוינפלד היה מקבל סכומים אחרים והוא חשש כי תהיה לו בעיה להסביר זאת כשהוא יגיש את הדו"ח הכספי לשלטונות האמריקאים. בנוסף על כך, הזרים בהפועל תל אביב קיבלו ישירות את השכר לחשבונם בחו"ל ולא בטוח כמה הם מרוצים מהמצב הזה. "יש פה לחץ", הודה אחד השחקנים. "גם מקצועי וגם כלכלי. יש תחושה שהכול יכול להתפוצץ ביום".

שחקן הפועל תל אביב ארון שוינפלד. מגד גוזני
חשש ממס הכנסה האמריקאי. ארון שוינפלד/מגד גוזני
כבירי לחוץ מהמצב ולטענת גורמים בכירים בהפועל תל אביב הוא מעביר מסרים למני ויצמן כדי שזה יגדיל את תזרים הכסף למועדון. המתיחות בין השניים היא גבוהה מאוד

עם כל הכבוד למאמן ולשחקנים, הבעיות הרציניות של הפועל תל אביב מתחילות ונגמרות בניהול כושל של הבעלים. אי אפשר להאשים היום רק את אמיר כבירי במצב המועדון, אך תחת המשמרת שלו הפועל נכנסה לגירעון גדול הרבה יותר מתקופת חיים רמון. בעונה שעברה, ללא קשר לחובות הקודמים, הגירעון של הפועל טפח בכמעט 20 מיליון שקלים. נראה שבזה אי אפשר להאשים את אלי טביב. מעבר לכך, הפועל תל אביב התחילה העונה עם גירעון מצטבר של כ-62 מיליון שקלים, כשלזה הצטרף עוד תקציב של מעל 40 מיליון שקלים ולכך נוספו עוד תביעות ענק של יותר מ-7 מיליון שקלים שהמועדון צריך לשלם את חלקן במיידי. כל זה ללא תביעת מנדיונדו על כ-10 מיליון שקלים. המשמעות היא שחובות המועדון היום הם 75 מיליון שקלים. ואותו מנדיונדו שהיה שם בתחילת תקופת כבירי כדי לבנות פרויקט, עשוי להיות זה שישלח את המועדון של כבירי לפירוק.

מי שעקב אחרי הפועל תל אביב מהקיץ, לא יכול להיות מופתע כשהבעלים פתאום מדבר על הליך פירוק. אך אל תטעו, הידיעות על פירוק המועדון בגלל מס הכנסה, רחוקות שונות אור מהמציאות. התביעה הזו כנגד המועדון על 8 מיליון שקלים שטפחה ל-12 מיליון, שוכבת שם שנים. ובמועדון מאמינים כי לאחר דיונים מול מס הכנסה, הסכום יקטן משמעותית.

הדברים בפועל הם הרבה יותר פשוטים. כבירי לחוץ מהמצב ולטענת גורמים בכירים בהפועל תל אביב הוא מעביר מסרים למני ויצמן כדי שזה יגדיל את תזרים הכסף למועדון. המתיחות בין השניים היא גבוהה מאוד, בעיקר בשל הבעיות הכספיות שסובלת מהם הקבוצה. לכבירי כרגע אין את תזרים המזומנים הדרוש ובחודש הבא לא ממש ידוע מהיכן יגיע הכסף למשכורות השחקנים.

בנוסף, בהפועל תל אביב מאוד סקפטיים כי הכסף מהסינים יגיע בחודש ינואר מכיוון שאין התקדמות בנושא האצטדיון. כרגע, מה שמשאיר את האדומים מעל המים זה רק חוסר התערבות של ההתאחדות ובקרת התקציבים בנעשה במועדון. נכון, הפועל תל אביב דאגה לשלם את שכר השחקנים לאחרונה, אך הלנת שכר הפכה להיות שם נרדף למועדון ותביעות על גבי תביעות ממשיכות לצוץ. ובקרת התקציבים לא משמיעה קול.

המנהל המקצועי של הפועל תל אביב אלי גוטמן. יותם רונן
יותר על תקן יועץ. אלי גוטמן/יותם רונן
"אם לא יגיע משקיע חדש בתקופה הקרובה, לא יהיה מנוס מפירוק", אמר אחד הגורמים הבכירים במועדון. וכרגע, בהפועל תל אביב מתפללים לסוג של נס

"אם לא יגיע משקיע חדש בתקופה הקרובה, לא יהיה מנוס מפירוק", אמר אחד הגורמים הבכירים במועדון. וכרגע, בהפועל תל אביב מתפללים לסוג של נס. כבירי אמנם נאחז עדיין בסינים, וממש לא רוצה ללכת להליך של פירוק, עליו הוא יהיה חתום בלעדית, אך כולם במועדון מבינים כי אם לא יהיה כסף סיני וכל עוד לא יצוץ לפתע איזה אוליגרך עם כוונות להשקיע בקבוצה, עד חודש מרץ הפועל תל אביב תגיע לחדלות פירעון. כלומר, למועדון לא יהיו כספים לשלם לאיש מחודש מרץ ועד סיום העונה. וכשזה יקרה, הדרך לפירוק תהיה קרובה מתמיד.

אז מעבר לעובדה שהפועל תל אביב מחפשת משקיע חדש, הקבוצה חייבת להיכנס להליך הבראה אמיתי כדי להימנע מהליכה לפירוק וחייבת התקדמות כלשהי בנושא האצטדיון כדי לתת לבעלי ממון אופק של השקעה במועדון. אם משהו מהדברים הללו לא יקרה, את החובות שהצטברו במועדון בשנים האחרונות כבר לא יוכלו למשוך יותר והפועל תל אביב תצטרך ללכת למה שנראה כרגע כדבר הנורא מכל - פירוק.

ואולי, בסופו של דבר, עדיף לבחור כבר עכשיו בצעד שכזה, במקום לשחק ברגשות של האוהדים שגם הם מבינים כעת שאין מנוס מהליך של פירוק. הערב (שני, 21:00, ספורט 5) בטדי גם הם ככל הנראה יעבירו מסר ברור בעניין זה לבעלים.

אוהדי הפועל תל אביב. יותם רונן
יאמרו את דברם בטדי? אוהדי הפועל תל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully