וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פי 4 מג'ורדן, 60 יותר משאקיל: המספרים מאחורי הפרידה ההיסטורית של קובי

14.4.2016 / 12:30

מה עשו הכוכבים הגדולים במשחקי הפרישה שלהם? ד"ר ג'יי ורג'י מילר כיכבו, אוניל אפילו לא זרק לסל, עבדול ג'באר, ג'ורדן ולארי בירד היו מאופקים, ואף אחד אפילו לא הגיע למחצית מ-60 הנקודות של בריאנט. מאחורי הק?ל??עים

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: משדר מיוחד בעקבות פרישת בריאנט ושבירת השיא של גולדן סטייט

מעטים הספורטאים שזכו לסיים את הקריירה שלהם בניצחון. מעטים עוד יותר אלו שברגעים האחרונים שלהם על הפרקט רקדו וכיכבו כפי שרוב בני התמותה לא מעזים אפילו לחלום. ומול כל אלה יש קובי בריאנט אחד.

אז נכון, הניצחון של הלייקרס על יוטה, לפנות בוקר (חמישי) בלוס אנג'לס, היה רק סמלי. ונכון שזו הייתה העונה הגרועה בתולדות המועדון. אבל ההצגה של מספר 24 הייתה היסטורית: 60 נקודות במשחק פרישה הן שיא שספק אם יישבר, וגם הגדולים מכולם אפילו לא התקרבו אליו.

שחקן בלתי נשכח, משחק בלתי נשכח: 60 נקודות לבריאנט במשחקו האחרון

נאום הפרישה של קובי: "20 שנה כולם צעקו לי למסור, היום צעקו לי לא למסור"

אהבה זה כואב: מסע מצולם של כל היריבויות של קובי בריאנט ברחבי ה-NBA

קריאה מחודשת באגדה: מיטב הכתבות על קובי בריאנט מהשנים האחרונות

במקביל לפסטיבל קובי: גולדן סטייט שברה את שיא הניצחונות בעונה עם 9:73

הווריירס חוגגים: "אנחנו הקבוצה הטובה בהיסטוריה", סטיב קר עקץ את פיפן

משחקי הפלייאוף ב-NBA נפתחים כבר בשבת בערב: לוח המשחקים המלא

AP

בדקנו מה עשו 50 הקלעים הגדולים בתולדות ה-NBA (ועוד אחד, מג'יק ג'ונסון) בהופעתם האחרונה על המגרש. איש מהם אפילו לא התקרב למה שעשה קובי.

* ג'ון האבליצ'ק נפרד בדרך המרשימה ביותר, כשקלע 29 והצעיד את בוסטון לניצחון על באפלו 114:131 לפני 38 שנים; הוא לא הגיע אפילו למחצית מהנקודות של בריאנט.

* לרג'י מילר ולווילט צ'מברליין היו תצוגות נהדרות של 27 ו-23 בהתאמה. שניהם הפסידו, וביחד הגיעו ל-50 נקודות - הישג יפה בפני עצמו, אבל הוא משתווה רק למספר הזריקות של קובי מהשדה.

* ג'וליוס ארווינג, ד"ר ג'יי בשבילכם, פרש בסטייל עם 24 נקודות - אבל גם הוא הפסיד.

* מלך הסלים של הליגה בתולדותיה, קארים עבדול ג'באר, הסתפק בשמונה נקודות במשחקו האחרון.

* ואי אפשר בלי ההשוואה למייקל ג'ורדן, שנותר מיוחד בדרכו גם בכל מה שנוגע לפרישה. כי הוא הרי פרש שלוש פעמים: ב-1993 קלע 33 נקודות בגמר הפלייאוף מול פיניקס ולקח הביתה טבעת, ב-1998 הרשית 45 נקודות על ראשה של יוטה (כן, שוב יוטה) וזכה באליפות האחרונה שלו ושל שיקגו, אבל הפרידה הסופית שלו הייתה הרבה פחות מפוארת, עם 15 נקודות - רבע ממה שבריאנט ניפק הלילה - בהפסד של וושינגטון לפילדלפיה.

* כמה מהכוכבים הגדולים, שהמשיכו לשחק עד גיל מאוחר (לא בשונה מהבלאק ממבה, אגב), ירדו מהבמה בקול ענות חלושה. שאקיל אוניל אפילו לא זרק במשחקו האחרון, קארל מאלון, צ'ארלס בארקלי ודומיניק ווילקינס קלעו סל אחד, בעוד מג'יק ג'ונסון, אוסקר רוברטסון והאקים אולאג'ואן הסתפקו במספר נקודות סמלי.

* עד הלילה, ג'ורדן קרופורד היה השחקן שנפרד מהליגה הסדירה ב-NBA עם מספר שיא של נקודות - 41. אבל במשחקו האחרון בקריירה, בפלייאוף של 2014, קלע רק 12. שנה קודם לכן קלע אדי האוס 35 נקודות במשחק הליגה האחרון שלו, ובהופעת הפרידה מהפרקט הסתפק בתשע (תודה לאלי אבלס).

* ויש את קובי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully