וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובי: "20 שנה צעקו עליי למסור. היום צעקו עליי לא למסור"

הממבה נפרד בצורה אגדית: "כן, למרות היום, אני בטוח שאני רוצה לפרוש". שאק: "אתגרתי אותו לקלוע 50 והבן זונה קלע 60". סטף: "האיש הזה בלתי ייאמן". כל המספרים והשיאים המדהימים מהמשחק

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: משדר מיוחד בעקבות פרישת בריאנט ושבירת השיא של גולדן סטייט

ה-NBA ראה בעבר לא מעט אגדות פורשות ולא מעט משחקים בלתי נשכחים, אבל שילוב כמו שסיפק הבוקר, אור ליום חמישי, קובי בריאנט על הפרקט של הסטייפלס סנטר, ספק אם נראה.

הממבה נפרד מליגת הכדורסל הטובה בעולם אחרי 20 שנים, חמש אליפויות, תואר MVP בודד ועשרות אלפי נקודות כמו שרק הוא יודע: עם הצגה מטורפת שכללה 60 נקודות, 23 מתוכן ברבע האחרון וקאמבק גדול שהוא הוביל במו ידיו כדי לרדת מהפרקט בפעם האחרונה כמנצח, אחרי שהלייקרס גברו 96:101 על יוטה.

שחקן בלתי נשכח, משחק בלתי נשכח: 60 נקודות לבריאנט במשחקו האחרון

אהבה זה כואב: מסע מצולם של כל היריבויות של קובי בריאנט ברחבי ה-NBA

קריאה מחודשת באגדה: מיטב הכתבות על קובי בריאנט מהשנים האחרונות

במקביל לפסטיבל קובי: גולדן סטייט שברה את שיא הניצחונות בעונה עם 9:73

seperator

המספרים

* קובי סיים עם 60 נקודות, ב-22 מ-50 מהשדה, כולל 6 מ-21 לשלוש. הוא קלע 10 מ-12 מהקו, הוריד 4 ריבאונדים, מסר 4 אסיסטים וסיפק גם חטיפה, חסימה ושני איבודים ועבירה (מי שורק נגדו עבירה ביום כזה?), כל זאת ב-42 דקות על הפרקט. הלייקרס היו בפלוס 7 בדקות שלו על המגרש.

* קובי הוא השחקן הכי מבוגר בתולדות הליגה שמגיע ל-60 נקודות במשחק.

* הוא שבר את שיא הזריקות מהשדה למשחק, בו החזיק מייקל ג'ורדן מאז 1993 (49). הנתון נמדד רק החל מעונת 1983/84.

* זה היה המשחק השישי בקריירה שלו עם 60 נקודות ומעלה. רק לווילט צ'מברליין (32 כאלה) יש יותר.

* זה היה משחק ה-50 פלוס ה-25 בקריירה שלו, הראשון מאז 2009.

* זה משחק הפרישה עם הכי הרבה נקודות בתולדות ה-NBA. השיא הקודם עמד על... 42 נקודות בלבד. אף חבר בהיכל התהילה לא קלע יותר מ-30 נקודות במשחק פרישה.

* זה כמובן היה גם שיא עונתי עבור קובי.

* קובי סיים את הקריירה עם 24.994 נקודות בממוצע למשחק.

עוד באותו נושא

קובי בריאנט קלע 60 נקודות במשחק הפרישה והוביל את הלייקרס לניצחון

לכתבה המלאה
AP

לאחר הסיום, קובי התפנה לחיבוקים עם כוכבי העבר ששיחקו לצדו ועם בני משפחתו, לפני שנטל את המיקרופון ופצח במונולוג: "אני לא מאמין כמה מהר 20 שנה עברו. זה פשוט מטורף. לעמוד כאן על הפרקט עם המשפחה, החברים לקבוצה... אני מעריך הכל, את כל המסע. היו עליות וירידות, אבל הכי חשוב שנשארנו יחד לכל אורך הדרך. גדלתי כאוהד שרוף של הלייקרס, ידעתי הכל על כל שחקן ששיחק כאן ולהיות 20 שנים עם הארגון הזה... אי אפשר לכתוב משהו יותר טוב מזה".

בריאנט המשיך: "אני גאה במיוחד לא רק באליפויות, אלא גם בשנים הקשות. היו לנו ריצות טובות ועשינו הכל כמו שצריך ולקחנו תארים ואני מודה לכולם כאן על ההשראה, המוטיבציה, התמיכה, הכל. מה שהצחיק אותי כל הערב היה שבמשך 20 שנה כולם צורחים עליי למסור והיום כולם צעקו עליי 'אל תמסור'".

בסיום דבריו הוא אמר: "אני לא מאמין שזה הסתיים, תמיד תהיו בלב שלי ואין לי מילים לתאר איך אני מרגיש כלפיכם. תודה, מקרב לב. אני אוהב אתכם כל כך. לאשתי והבנות, תודה על כל מה שהקרבתן. ונסה, על כל השעות שביליתי בחדר כושר ובאימונים והחזקת את המשפחה, תודה. מה עוד יש לי לומר? ממבה אאוט".

בהמשך, הוא התפנה להעניק ראיונות ואמר: "כן, למרות היום, אני בטוח שאני רוצה לפרוש. כל הערב החברים לקבוצה נתנו לי את הכדור והייתי פשוט צריך לקחת את ההזדמנויות ולעשות מה שאני יכול. אי אפשר לתאר את התחושה להיות כאן שני עשורים, להמשיך את המורשת האדירה של המועדון הזה. אני לא יכול אפילו לתאר איזה חלום שהתגשם זה, מדהים. אני מנסה לא לראות חדשות וסיפורים עליי, כי לא רציתי להגיע לכאן רגשן מדי. זה קרה לי בדקות הראשונות, אבל אמרתי לעצמי שאני צריך להירגע. נכנסתי למשחק דרך ההגנה, חטיפות וחסימה ומשם הכל זרם".

עוד הוסיף בריאנט: "השארתי על הפרקט את הלב והנשמה שלי. נתתי למשחק הזה כל מה שאני יכול ולכן אני רגוע כשאני עוזב. לא הותרתי אבן שלא הפכתי וכשאלך לישון הערב אודה לאל על ההזדמנות הנפלאה הזו ולמשפחה שלי על הכל. ידעתי שאני לא רוצה לשחק רע במשחק האחרון שלי. סיום מושלם? סיום מושלם היה אליפות".

קובי בריאנט שחקן לוס אנג'לס לייקרס. GettyImages
ממבה אאוט/GettyImages

מה היו התגובות מסביב? סטף קרי, שבעצמו צלף 46 נקודות בניצחון ה-73 של הווריירס, הגיע לחדר ההלבשה ושמע שקובי סיים עם 60. התגובה: "וואו, וואו, וואו. 60 נקודות? האיש הזה בלתי ייאמן". בהמשך, סטף התבדח: "מישהו היה צריך להגיד לי שהוא על 60. הייתי ממשיך לשחק ולקלוע בעצמי!".

במסיבת העיתונאים לאחר המשחק שלו, אמר קרי: "זה בדיוק מה שהוא עשה כל הקריירה שלו. הלכתי במנהרה החוצה מהפרקט ומישהו אמר לי שהוא קלע 60 נקודות ב-50 זריקות. התגובה שלי הייתה 'תפסיק לשקר לי'. זה נשמע טוב מדי מכדי להיות אמיתי. לא ראיתי את המשחק, ראיתי רק כמה רגעים ממה שהיה על הפרקט בסיום. זה הסיום המושלם לקריירה שלו, לרדת מהמגרש עם משחק כזה של 60 נקודות... אין יותר טוב מזה ועוד עם ניצחון. ככה אני רוצה לפרוש. אני אנסה ללמוד ולזכור, אם אגיע למצב כזה בהמשך הדרך".

שאקיל אוניל, שהגיע למשחק, בירך את קובי בסרטון לפני הפתיחה ואף שוחח עמו במהלך ההתמודדות, נותר המום: "אני מאתגר אותו לקלוע 50 במשחק הפרישה והבן זונה הזה קולע 60...". פאו גאסול, השותף לשתי אליפויות בעבר, כתב בטוויטר: "אין מילים לתאר. גדולה טהורה". לברון צייץ: "לא להאמין, בנאדם!!!".

בטיאוון הצדיעו לקובי עם סרטון אנימציה שסיכם את הקריירה שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully