וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשר 50-50: על חידת נוסא איגייבור במכבי תל אביב

21.12.2015 / 14:00

שיחה עם אוהדים גרמה למאמן מכבי תל אביב לתכנן כנראה מסלול מחדש איתו. מפגש עם הסקאוט של צ'לסי חידד עד כמה קשה לסמוך עליו. נוסא איגייבור חזר בשבועות האחרונים להיות השחקן החידתי שאתה לא יודע מתי הוא יופיע ומתי לא

יוסי ציפקיס

צפו במשדר המיוחד באולפן וואלה! NEWS לקראת המשחק

דורון אוסידון הביא את נוסא איגייבור לישראל. לפני שג'ורדי קרויף הנחית אותו לסיבוב שני כאן, היה זה יו"ר מכבי נתניה שהטיס את הקשר מנורבגיה להפועל תל אביב. "אני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול", נזכר השבוע אוסידון שהיה אז יו"ר הפועל תל אביב. "הציע לי אותו סוכן שחקנים ניגרי וטסתי כדי לקנות אותו מלילסטרום. המו"מ היה קצר, אבל אינטנסיבי. סגרנו על 780 אלף יורו והיינו צריכים לתת עוד 50 אלף יורו אם היינו מגיעים בתום העונה לליגת האלופות. אני זוכר שטסתי איתו לארץ ובשדה התעופה שם בנורבגיה הכנו לו את הויזה. הבאנו אותו בכלל כפליימייקר. שחקן שונה מכפי שהוא היום במכבי תל אביב".

איגייבור הגיע אז להפועל תל אביב עם מספרים, רחוק כל כך מהסטטיסטיקה שיש לו במכבי תל אביב כבר עונה וחצי. בעונה שעברה הרשית בסך הכל שלוש פעמים בליגת העל. העונה יש לו רק שער בודד. גם בישולים אין יותר מדי. יש כאלה שבטוחים שאם מחפשים את אחת הסיבות לכך שהמשחק של מכבי תל אביב הוא יותר כוחני ופחות אטרקטיבי, הימצאותו של הקשר הניגרי כציר מרכזי בקישור של האלופה היא אחת מהן. "נקודת החוזק שלו זו היכולת להשתחרר מהגנה לקישור והוצאת הקבוצה לחלק הקדמי", מנתח יוסי מזרחי. "מה שנקרא להרוויח שטח ולגונן על הכדור. אבל ברור שמבחינת מספרים ותפוקה זה לא מה שאתה מצפה משחקן שאמור להיות מאוד דומיננטי".

הערב: מכבי תל אביב - הפועל באר שבע (20:55, ערוץ 1)

משחקו האחרון של יוקאנוביץ'? דיווח: יוכרז כמאמן פולהאם כבר מחר

תצילו את הליגה: מכבי ת"א ובאר שבע צריכות לייצר אשליה חדשה

יוקאנוביץ': "שמעתי שבאר שבע הטובה בארץ, שתוכיח את זה"

באר שבע במתח לקראת המשחק: "מקווים לעשות קפיצת מדרגה"

מהראן ראדי פורח מחדש בנגב: על המעבר המוצלח של הקשר

נוסא איגייבור שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שחקן שונה היום. נוסא איגייבור/קובי אליהו

איגייבור לא התאקלם כל כך מהר אז בהפועל תל אביב, בדומה למה שעבר בעונה שעברה במכבי תל אביב. "כמה שהוא משדר כל הזמן קשיחות, הוא חייב להרגיש שהמאמן איתו במאה אחוז", מעיד שחקן במכבי תל אביב על אופיו המורכב של הקשר. "אם הוא לא בטוח ביושר של המאמן כלפיו, הוא לא נותן מעצמו אפילו חצי ממה שהוא מסוגל. אני בטוח שלקח לו זמן להתאושש מהתקרית שהיתה לו במשחק בקייב כשהמאמן החליף אותו בזמן שהוא רוצה להישאר". אוסידון זוכר את השיחה שהיתה לו עם ניצן שירזי זכרונו לברכה כשזה לקח את אימון הפועל תל אביב במקום דרור קשטן. "ניצן שאל אותי אז מה אני כל כך מוצא בו. אמרתי לו שייתן לו להרגיש שהוא מחזיק ממנו ואוהב אותו ויראה מה הוא יקבל ממנו. ובאמת בסופו של דבר הוא קיבל ממנו את השער שהביא להפועל תל אביב את גביע המדינה באותה עונה בגמר מול מכבי חיפה".

איגייבור החל רע מאוד את העונה שעברה אף שג'ורדי קרויף רכש אותו בחצי מיליון יורו מבטיס סביליה והיה הפטרון שלו מלכתחילה. ההולנדי היה מתפוצץ מהאבחנה השלילית של התקשורת כלפי איגייבור ועוד יותר היה כועס כשהאוהדים של מכבי לא פירגנו לקשר. השיא השלילי היה במשחק מול בית"ר ירושלים שנערך באיצטדיון בחיפה בדיוק לפני שנה. איגייבור ביים איזו פציעה בסיום, שכב על הדשא וקיווה לקבל חמלה מהשופט, אבל עומר אצילי עקץ ולקח למכבי שתי נקודות חשובות. האוהדים שגם כך היו חמים עליו עוד קודם עמדו וקיללו. איגייבור הניף אצבע משולשת בדרך לחדרי ההלבשה ובאותו הלילה סיפר כי אוהדי מכבי תל אביב קיללו אותו על רקע גזעני.

תובע ההתאחדות עו"ד ניר רשף החליט לקבל את גרסתו ולמרות הדו"ח של השופט ארז פפיר, לא העמיד אותו לוועדת משמעת. כך או אחרת, היחסים בין האוהדים לבין איגייבור רק הלכו והתרופפו, אבל פאקו אייסטרן לא עשה חשבון והמשיך לשתף אותו. איגייבור הרגיש את המאמן מאחוריו והתחיל להיכנס לעניינים. אז גם הגיע השער מול מכבי חיפה במשחק שמכבי תל אביב הכי אוהבת לנצח. השער פתח לו את הדלת חזרה לקהל. זה היה בחודש מארס וכעבור חודשיים היה לו עוד אחד מול הפועל באר שבע. אלה שני השערים שסידרו לו שקט מהיציעים, אבל גם הוא בעירבון מוגבל.

אלא שאצל סלבישה יוקאנוביץ' משהו התחבר מיד. "היה ביניהם איזה קליק", סיפר השבוע שחקן בקבוצה. "יוקאנוביץ' מחפש שחקנים פיזיים ואגרסיביים ולפני שהוא מצא את דור פרץ, הוא התביית על איגייבור ונתן לו להרגיש שהוא השחקן השני אחרי ערן זהבי. נוסא אהב את התחושה הזו".

איגייבור הפך לשחקן הכי חשוב בחולייה המקשרת במשחקים מול באזל ופלזן במוקדמות ליגת האלופות. מאחד השחקנים הכי פחות מוערכים ביציעים, הוא הפך לשחקן 'האירופאי' של הקבוצה. זה שיכול כביכול להתמודד בצורה שווה עם הפיזיות והקשיחות של השחקנים של פלזן ובאזל. "כשהוא נפצע במשחק בבאזל והוחלף היה ממש חשש שאנחנו הולכים להתפרק באמצע, אבל בתכל'ס הסתדרנו גם בלעדיו ובזכות זהבי שעשה את השוויון המפורסם שם", נזכר אחד משחקני הקבוצה.

נוסא איגייבור שחקן הפועל תל אביב מול דלה איינוגבה שוער בני יהודה. נמרוד סונדרס
"חייב להרגיש שהמאמן איתו במאה אחוז". איגייבור בהפועל תל אביב/נמרוד סונדרס

אלא שאז החל איגייבור להתלונן שוב ושוב על הפציעה בברכו, וכשחזרה הקבוצה מלונדון שם הובסה על ידי צ'לסי בפתיחת ליגת האלופות, התפרסמה ידיעה כאילו איגייבור התלונן באוזני האוהדים של מכבי שהיו בשדה התעופה בלוטון, שבקבוצה לוחצים אותו לשחק ולא נותנים לו להחלים כמו שצריך. אז, הוחלט במכבי ללכת איתו בדרך שהוא רוצה ואם צריך גם לייבש אותו קצת. "אם נוסא חשב שאי אפשר בלעדיו, אז בא הצוות המקצועי והראה לו שאפשר והוא יכול לחזור בקצב שלו", אמר גורם במועדון.

איגייבור החמיץ חלק מהמשחקים בצ'מפיונס ליג ואולי באמת מכבי חסרה את הקשר הפיזי שיעזור לגל אלברמן במרכז, אבל הבעיה היא שמאז שהוא חזר לפני כחודש, הוא נראה כמו השחקן הלא מוערך בטריבונות מלפני שנה בדיוק. "אין היום שום הבדל בין נוסא לבין דור פרץ או שלומי אזולאי", מעיד איש מקצוע. "יכול להיות שהם ובעיקר דור פרץ עדיפים עליו. דור פרץ למשל הרבה יותר נייד, יורד להרבה יותר תיקולים. אם אתה לא מקבל שחקן זר טוב יותר מישראלי אז למה אתה צריך את הזר בכל כך הרבה כסף?".

אחרי הפועל תל אביב עבר איגייבור לבטיס. הוא נמכר ב-1.2 מיליון יורו ולא נחשב בלשון המעטה לרכש מצליח של הספרדים. מייקל אמנלו, המנהל הטכני של צ'לסי, חשף כשהיה כאן לאחרונה שהוא ואבי נמני ניסו אז להעביר את איגייבור מהפועל תל אביב לויטסה ארנהיים. ההולנדים עקבו, קיבלו דו"חות סקאוט אבל בעיקר חיפשו ללמוד על האישיות של איגייבור. בסופו של דבר הם החליטו לוותר על הקשר שאם היה מצליח בהולנד היה יכול היום בגיל 25 לשחק בקבוצה הרבה יותר בכירה באירופה. ההולנדים פשוט הבינו שמדובר בבחור מאוד מורכב באישיות ושלא פשוט להוציא ממנו את אותה התפוקה משחק אחרי משחק. "חשבתי שנוסא יגיע יותר רחוק בקריירה שלו", סיפר אמנלו בפתיחות. "וזו בהחלט שאלה אם הוא יכול לחזור שוב לרמות הגבוהות יותר באירופה".

שחקן מכבי תל אביב, דור פרץ. ברני ארדוב
הוא כבר עדיף עליו? דור פרץ/ברני ארדוב

איגייבור בינתיים במכבי אבל ספק אם במועדון יעמדו בדרכו אם אכן תתקבל הצעה עבורו. בדרכו של מהראן ראדי לא עמדו ושיחררו אותו לבאר שבע גם מתוך הביטחון שאיגייבור טוב ממנו בהרבה. בהשוואה ביניהם בינתיים ראדי נותן לבאר שבע הרבה יותר מספרים ממה שנותן איגייבור למכבי תל אביב ובעיני רבים זה מגוחך בכלל להשוות בין הפרמטרים ההתקפיים של השניים. "בוא נודה שנוסא עדיין לא חזר מהפציעה שלו", אומר גורם במכבי תל אביב. "יכול להיות שהוא יחזור דווקא במשחק העונה מול באר שבע ויכול להיות שהוא שוב יהיה השחקן שהיה לפני שנה, אבל יש לו בהחלט שחקנים בקישור ממול שייתנו לו מאבק אמיתי אפילו בתחום הפיזי שהוא כרטיס הביקור שלו".

במסיבת העיתונאים שלפני המשחק הדגיש שוב סלבישה יוקאנוביץ' שהוא מחפש עוד שחקנים בקבוצה שיעזרו לערן זהבי בחלק הקדמי. איגייבור הוא אחד מאלה שהמאמן מכוון אליהם. בתחילת הרומן ביניהם בקיץ זה היה נראה שזה יצליח. עכשיו חובת ההוכחה היא שוב על הניגרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully