וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "אף אחד לא האמין שזה ייראה כל כך גרוע"

10.12.2015 / 7:25

אלופת ישראל מלקקת את הפצעים: "בשום משחק לא היינו קרובים להוציא נקודה, ספגנו כל כך הרבה ממצבים נייחים שזה מביך". טיבי ספג ביקורת על חלקו בשער, איגייבור זעם על יוקאנוביץ' שהחליף אותו בזמן שקיבל טיפול

למרות שמכבי תל אביב סיימה אמש (רביעי) את הקמפיין הכושל בליגת האלופות עם המשחק הכי צמוד מבין כולם, במועדון לא יצאו בתחושה טובה מקייב אחרי ההפסד (1:0). "מה זה שווה שמתחנו אותם עד הסוף?", שאל אמש אחד משחקני הקבוצה. "אם היינו משווים הם לא היו עולים, אבל לא באמת היינו קרובים להשוות. בסך הכל הגנו טוב וברגע שירמולנקו יצא הם היו פחות מסוכנים, אבל שוב ספגנו ממצב נייח. ג'ורדי אמר שגם הוא צריך להסיק מסקנות מהמפעל הזה לגבי העתיד, אז אם הוא יהיה כאן בשנים הבאות, כדאי שיתמקד בחיזוק הקבוצה בשחקנים שיודעים איך מגנים במצבים נייחים. ספגנו במפעל הזה כל כך הרבה שערים ממצבים נייחים, שזה פשוט מביך".

גם סלבישה יוקאנוביץ' וגם השחקנים האמינו שניתן להוציא יותר מהמשחק בקייב. הסרבי היה משוכנע שמכבי תעשה את התוצאה של הערב בליגת האלופות ותוציא נקודה במשחק שישאיר את האוקראינים מחוץ לשמינית הגמר. "היו הרבה שיחות שלו עם השחקנים לפני המשחק", סיפר אמש גורם בקבוצה. "הוא היה מאוד בטוח במערך והיה משוכנע שהעובדה שהמשחק יערך ללא קהל תשחק לטובתנו".

איתן טיבי שחקן מכבי תל אביב (שמאל) מול סרגיי סידורצ'וק שחקן דינמו קייב. AP
היו גם מי שגוננו עליו. איתן טיבי/AP

במועדון היה מי שמתח ביקורת על איתן טיבי שאיבד את החלוץ שלו בכדור ממנו עשתה דינמו קייב 0:1 וניצחה את המשחק. "מעצבן כמה שהגול הזה היה קל", אמרו. "החלוץ של איתן גילגל את הכדור פנימה כשאיתן מאחוריו בכלל". אחרים דווקא לא הפילו את כל התיק על הבלם. "מה הוא אשם שטל בן חיים בעט לשער של ראיקוביץ'? איך איתן היה יכול לצפות שהכדור יילך דווקא לשער שלנו?".

אחד המאכזבים במשחק היה נוסא איגייבור. הניגרי הוחלף אחרי שנפגע מכדור והתעצבן על כך שיוקאנוביץ' לא חיכה לראות אם הוא יכול להמשיך. כאשר איגייבור קיבל טיפול מחוץ למגרש הוא ראה את דור פרץ נכנס במקומו, קם בעצבים כשהוא מנופף לעבר הספסל ובעט בכעס בתיק הרפואי של הפיזיותרפיסט. "על מה יש לו להתעצבן?", אמרו אמש במכבי. "גם אם הוא לא היה נפצע, יוקאנוביץ' תיכנן להוציא אותו. הוא היה חלש מאוד ולא עשה כמעט שום דבר במגרש". דור מיכה זכה למלים חמות מהצוות המקצועי אחרי שעשה מספר פעולות התקפיות טובות ונראה כי יקבל בקרוב יותר קרדיט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
דנילו סילבה שחקן דינמו קייב (שמאל) מול דור מיכה שחקן מכבי תל אביב. רויטרס
יקבל יותר קרדיט. דור מיכה/רויטרס

על הקמפיין שהסתיים אמש עם שישה הפסדים ויחס שערים נוראי של 16:1, אמר אחד השחקנים: "אף אחד בקבוצה לא האמין שזה ייראה כל כך גרוע. בחלומות הכי שחורים לא דמיינו שנהיה כל כך רחוקים מהקבוצות בבית. בשום משחק לא היינו קרובים להוציא נקודה, שלא לדבר על איזה ניצחון. יחד עם זה, יש בין השחקנים אמונה שאם נעשה אליפות בארץ ונגיע שוב לבית האלופות, נציג בעונה הבאה יכולת טובה יותר. כבר במשחק הזה נגד קייב היה שיפור מסויים ואפשר היה לראות שאין שוב את הפחד וההתבטלות. נכון שקבוצות ישראליות כבר עשו נקודות בעבר ונראו הרבה יותר קרובות ברמה, אבל לא צריך לעשות כל הזמן השוואות. מכבי תל אביב הנוכחית לא ייצגה את עצמה כמו שצריך בליגת האלופות, אבל הבסיס הזה בטוח יהיה יותר טוב בעונה הבאה".

בקבוצה היה גם מי שניבא כי היריבות של מכבי בבית יגיעו רחוק העונה באירופה. "רק אחרי שתראו לאן יגיעו העונה צ'לסי, דינמו קייב ופורטו בשני המפעלים, תפנימו באיזה בית קשה שיחקנו".

פרדראג ראיקוביץ' אמר לאתר הרשמי של הקבוצה: "ליגת האלופות היא משהו חדש עבורי. זו הרמה הגבוהה ביותר. רכשתי ניסיון לפעמים הבאות ולמדתי המון. אני והקבוצה חייבים לעבוד עוד הרבה כדי להגיע לרמות האלו בפעמים הבאות. עכשיו נתרכז בליגה הישראלית. אנחנו חייבים לזכות בזה ובשבילי זה יהיה מצוין". כשנשאל על המשחק שיזכור יותר מכל ענה השוער הסרבי: "דווקא נגד צ'לסי בלונדון. זה היה המשחק בו למדתי הכי הרבה כי זה המשחק הראשון. אני תמיד עצוב כשאני מפסיד, אבל זה הכדורגל".

איתי טיבי הוסיף: "היה לנו משחק טוב לקבוצה מבחינה הגנתית. כולם נרתמו אבל עדיין ספגנו וזה מאכזב. זה מאכזב לסיים בלי ניצחון או תיקו. מה שאפשר לקחת זה תהליך למידה שעברנו. מקווה שאגיע עם מכבי לטורניר נוסף גם בשנה הבאה. למדתי שלאורך כל 90 הדקות אתה חייב להיות מרוכז כי אתה משלם מהר מאוד. המשחק יותר מהיר ודורש חשיבה מהירה יותר. אני מרגיש על עצמי שהשתפרתי ומקווה שנביא את זה לליגה".

מכבי תל אביב צפויה לשוב בשעות הצהריים לישראל. מחר יזכו שחקני הקבוצה למנוחה וביום שבת יחלו בהכנות למשחק מול בני סכנין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully