וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניר קלינגר: "אצלי בצ'מפיונס ילדים ב-4,000 שקל נתנו יותר"

9.12.2015 / 12:45

"מכבי לא באה מוכנה", "אי אפשר לשחק באלופות בגישה כזו", "יוקאנוביץ' טעה", "ג'ורדי היה צריך להגיד לו לשים את הליגה בצד". ניר קלינגר בראיון מרתק מסביר למה הקבוצה המושמצת שלו לקחה נקודות באלופות וזו הנוצצת מהיום לא: "מכבי תל אביב שלי לא היתה מפסידה בכזו קלות"

יוסי ציפקיס

בווידאו: שחקני מכבי תל אביב יוצאים לקייב

11 שנים ויום עברו מאז המשחק האחרון של ניר קלינגר עם מכבי תל אביב בליגת האלופות, והנה הערב (רביעי) הקבוצה תסיים את הקמפיין הכושל שלה בליגה של הגדולות במשחק חוץ בקייב. אני מבקש מקלינגר להביא לצילום איזשהו אביזר ששמר למזכרת מאותה עונה. מהבגאז' הוא מוציא מטרייה שקיבל כשהוזמן לגמר האלופות 2005. הוא צפה בכל המשחקים של מכבי תל אביב בקמפיין וגם הוא לא מבין למה נפתח פער כל כך גדול בינה ליתר הקבוצות בבית. פער שלא היה קיים לפני 11 שנים כשהוא אימן את הקבוצה.

הערב, 21:45, ספורט 5: דינמו קייב - מכבי תל אביב

דירוג הקבוצות הגרועות בליגת האלופות: איפה מכבי ת"א?

ערן זהבי בראיון לאתר הרשמי: "לפעמים אני מפחד שהכול ייגמר"

דור מיכה נזכר בשער מול קייב: "נקווה שאשחזר אותו גם הפעם"

מכבי תל אביב הסדירה כניסה לכ-100 אוהדים למשחק

ניר קלינגר מנהל מקצועי של הפועל שעריים. ברני ארדוב
"הם עלו לליגת האלופות בצורה מזליקית, פנומנלית וזהבית. זו היתה עלייה שהם בעצמם כינו אותה נס. עכשיו, כשאתה עולה בנס, לך עם זה עד הסוף"/ברני ארדוב
"באנו רעים לכל משחק, מלוכלכים, היינו מאוד טקטיים ואלה שחקנים שבקושי שיחקו באירופה. ופה מכבי הנוכחית שגתה בגדול. הם היו צריכים לקחת את זה כפרויקט. להיות קבוצה מאוד טקטית, חזקה מנטלית"

"כולכם מבקרים את ג'ורדי על איכות השחקנים", קלינגר מתחיל. "אני לא מסכים עם זה. הרי ג'ורדי לא יכול היה להביא לכאן שחקנים מיובנטוס וגם לא מריאל. יש גבול למה שאפשר להביא לכאן. הבעיה שלי עם ג'ורדי נוגעת להתייחסות שלו ושל מכבי למפעל הזה. כל ההתייחסות של מכבי היתה שגויה. הם עלו לליגת האלופות בצורה מזליקית, פנומנלית וזהבית. זו היתה עלייה שהם בעצמם כינו אותה נס. עכשיו, כשאתה עולה בנס, לך עם זה עד הסוף. למכבי יש סגל ותקציב מאוד גדול ואתה לא יכול לבוא לליגת האלופות בגישה שאתה בא להשתתף בחגיגה בקלאסה ויהיה מה שיהיה. הם גם טענו לאורך כל הדרך שהליגה כאן יותר חשובה. כל הזמן פמפמו את זה. הם היו צריכים לבוא לקמפיין הזה בגישה אחרת".

- איך זה היה אצלך?

"באנו בגישה אחרת לגמרי ואנחנו קיבלנו בית הרבה יותר חזק. תגיד לי שפורטו קבוצה מצוינת ושדינמו קייב קבוצה חזקה. אין מה להשוות אותן ליובנטוס, באיירן ואייאקס".

- תפסת אותן אז בתקופות לא טובות.

"שטויות. תסתכל על הטבלאות אז. תסתכל איפה הן היו אז בליגות שלהן ותבדוק מי אימן אותן. קאפלו את יובנטוס, מגאת' את באיירן וקומאן את אייאקס. אנחנו עלינו אז לאלופות ועצרנו לחשוב. קודם כל חשבנו. ובחשיבה הזו אמרנו שאנחנו לא מתעסקים בליגה כאן בארץ. לא יכולנו להגיע לליגת האלופות בלי להיערך בהתאם, כי עם מי באתי לשם? עם חיילים. הבאנו את המומחה לווינריות יהודה שנער והבאתי את יואל לוי כאיש וידאו טכני שידע לערוך ולעבוד, ולקחנו את זה כפרויקט לאומי. נכנסנו לטראנס של עבודה והכנות ברמה המנטלית. הייתי מביא לכל שחקן לפני משחק תמונה של השחקן שהוא ישחק נגדו עם כל הפרמטרים שאפשר להוציא עליו. כל שחקן ידע הכל על השחקנים שמשחקים באזור שלו. היינו עושים אסיפות מנטליות ומדברים כל הזמן על מצוינות. לא התעסקנו בכלל בליגה כאן. זה לא עניין אותנו. הלכנו לליגת האלופות כמו אנדרדוג אמיתי ויכולת לראות כבר במשחק הראשון מול באיירן עם הפנדל ההזוי של פנטסיל שהיינו בתמונה. אוליבר קאן לקח באותו משחק שני כדורים הרואיים. לא לקחו אותנו צ'יפס במשחקים. באנו רעים לכל משחק, מלוכלכים, היינו מאוד טקטיים ואלה שחקנים שבקושי שיחקו באירופה. ופה מכבי הנוכחית שגתה בגדול. הם היו צריכים לקחת את זה כפרויקט. להיות קבוצה מאוד טקטית, חזקה מנטלית. אני משדר בערוץ הספורט את אסטנה, את באטה בוריסוב, ואתה רואה איזו הכנה. אני אגיד לך במשפט אחד, מכבי לא באה מוכנה לליגת האלופות".

ניר קלינגר מנהל מקצועי של הפועל שעריים. ברני ארדוב
"אני במודע ידעתי מה אני הולך לאכול בליגה כאן. לא רציתי להתבזות בליגה הטובה בעולם. אני מקווה שאם מכבי תגיע שוב לאלופות היא תלמד לקח. היה להם בית יחסית סביר"/ברני ארדוב

- במכבי אומרים שהקבוצות אותן הם פגשו העונה הרבה יותר מאומנות מהקבוצות שאתה פגשת.

"הם יכולים להגיד זאת מהיום עד מחר, אלה תירוצים סתם. אין לי ספק שמכבי היתה יכולה להוציא הרבה יותר בבית הזה".

- אולי הקבוצה שלך אז היתה יותר טובה מהקבוצה הנוכחית של מכבי תל אביב?

"אין סרט כזה. בשום פנים ואופן לא".

- היו לך דגו, הייס, תמיר כהן, שטראובר, סטרול. היו לך ילדים עם המון פוטנציאל.

"הם היו שחקנים עם עונה או שתיים בבוגרת. על מה אתה מדבר? אתה מדבר על לירן כהן, מישאלוב, ארז מסיקה".

- אני מדבר על פנטסיל. מה, קרלוס גרסיה יותר טוב ממרסיו ג'ובאניני?

"בוא תשווה את השכר ואת העלויות ותראה. תראה כמה ג'ובאניני עלה וכמה עולה גרסיה. תראה כמה עלה הייס וכמה עולה מיטרוביץ' או איגייבור. עזוב אותך".

- למרות שמכבי חיפה של אלישע לוי עשתה את הקמפיין הכי גרוע עד העונה, מכבי תל אביב שלך היתה הקבוצה הכי מושמצת.

"מושמצת בגלל הליגה בארץ. אני במודע ידעתי מה אני הולך לאכול בליגה כאן. לא רציתי להתבזות בליגה הטובה בעולם. אני מקווה שאם מכבי תגיע שוב לאלופות היא תלמד לקח. היה להם בית יחסית סביר. הם לא קיבלו את ארסנל, בארסה ושחטאר או זניט. צ'לסי ביכולת הכי גרועה שלה מאז היא קיימת. פורטו מכרה את רוב הכוכבים. אני לא מקבל את התירוץ שהפערים גדלו".

- מכבי שלך היתה עושה נקודות בבית של העונה?

"אני לא יכול לענות לך על זה בוודאות, אבל מכבי שלי לא היתה מפסידה בכזו קלות ולא בפערים שהיו".

ניר קלינגר מנהל מקצועי של הפועל שעריים. ברני ארדוב
"למה הם לא באו להתייעץ איתי? כשג'ורדי צריך אותי הוא יודע למצוא אותי"/ברני ארדוב
"ציפיתי מהקבוצה הזו לספק קמפיין יותר לוחמני, טקטי. אתה נחות? יש פערים גדולים? תקטין אותם. שחק אגרסיבי, שחק קשה. מה, אתה רוצה להיות נחמד ולהיות במועדון של הגדולים? אני בטוח שאף אוהד של מכבי תל אביב לא יחלוק על דעתי"

- המשחקים שלכם במינכן ובאמסטרדם היו רעים מאוד.

"נכון, היו שני משחקי חוץ לא טובים. אתה יודע מה זה לשחק באיצטדיון האולימפי במינכן בחודש דצמבר? אתה יודע איזו קבוצה זו היתה באיירן. בדלה אלפי בטורינו הפסדנו 0:1 קטן אחרי ששטראובר יצא לא טוב בקרן. אתה יודע איזו קבוצה היתה אז יובנטוס? נדבד, איברהימוביץ'. אלה היו קבוצות אדירות. אתה יכול להגיד שהקבוצה של קאפלו בשיאו לא היתה מאומנת? אבל הילדים שלי אז נתנו יותר תפוקה. ילדים של 4,000 שקל בחודש נתנו יותר. הם יכולים להיעלב ממני. אין בעיה. אני לא בא להעליב. ציפיתי מהקבוצה הזו לספק קמפיין יותר לוחמני, טקטי. אתה נחות? יש פערים גדולים? תקטין אותם. שחק אגרסיבי, שחק קשה. מה, אתה רוצה להיות נחמד ולהיות במועדון של הגדולים? אני בטוח שאף אוהד של מכבי תל אביב לא יחלוק על דעתי עם כל האהדה הפנאטית שלהם לקבוצה הזו".

- יכול להיות שמכבי הנוכחית היתה צריכה מאמן ישראלי שיכין את השחקנים בכל משחק למלחמה? שירביץ ציונות, שידבר מלב אל לב?

"שאלה מצוינת. יכול להיות שיוקאנוביץ' בא מתרבות שהוא חלק מהמועדון הזה של ליגת האלופות. הוא בא מהקלאסה הזו ואולי הוא חושב שגם אצלנו זה מובן מאליו. למה הם לא באו להתייעץ איתי? כשג'ורדי צריך אותי הוא יודע למצוא אותי ואני אותו. כנראה שהם לא עבדו על הצד של ההטרפה, של המיקוד. אתה יכול לשאול את השחקנים שהיו אז איתי, מה עשיתי להם לפני כל משחק. אני זוכר את הימים שלפני כל משחק בית כאן. לא היתה העונה תכונה מיוחדת במכבי. בכוחו של מאמן לצייר את התמונה איך שהוא רוצה. מאמן יכול לצייר משחק לאיזה כיוון שהוא רוצה. ציפיתי שאחרי התבוסה לצ'לסי במחזור הראשון, הם יבואו למשחק מול קייב בארץ ונראה את הקבוצה בטירוף. אני מאוד מחזיק מיוקאנוביץ' כאישיות וכמאמן. אבל פה הוא טעה. הם היו צריכים לעשות כל משחק בית ומשחק חוץ כדבר הכי חשוב שיש. יוקאנוביץ' היה צריך להכניס בהם שגעת ואת זה לא ראיתי. אנחנו הקרבנו את הליגה לפרויקט שעד היום מדברים עליו. אם היינו אומרים שהליגה כאן חשובה וזה מה שחשוב, היינו חוטפים תבוסות של 15:0 בכל משחק. דע לך אבל שגם לא תמיד לחצתי את השחקנים. אספר לך משהו שמעולם לא סופר. לפני המשחק מול פאוק סלוניקי בפלייאוף של אותה עונה הרגשתי שהשחקנים כבדים מאוד ולחוצים. קיימנו ישיבה ארוכה עם לוני הרציקוביץ' ויהודה שנער והחלטנו ללכת בגישה אחרת. זה היה אחרי האימון המסכם שכיבו לנו את האור באיצטדיון הטומבה. אמרתי לשחקנים: 'זה רק כדורגל. זה לא חיים ומוות. לכו לשחק ולא משנה מה תהיה התוצאה'. גם לוני ויהודה דיברו אותו דבר עם השחקנים וכולם שיחקו בלי פאניקה, בלי לחץ. הקבוצה היתה רגועה".

ניר קלינגר מנהל מקצועי של הפועל שעריים. ברני ארדוב
"על השחקן הישראלי צריך ללחוץ. בשביל להוציא מהשחקנים דברים מעבר, צריך ללחוץ. אתה לא יכול לזרום עם השחקנים וללכת איתם לדרך הקלה"/ברני ארדוב
"ציפיתי שאחרי התבוסה לצ'לסי במחזור הראשון, הם יבואו למשחק מול קייב בארץ ונראה את הקבוצה בטירוף. אני מאוד מחזיק מיוקאנוביץ' כאישיות וכמאמן. אבל פה הוא טעה"

- החלוץ הגיע פצוע.

"עדן בן בסט לא חלוץ? ברק יצחקי לא חלוץ? גם ככה ערן זהבי הוא החלוץ. אני גם לא חושב שחלוץ גבוה ופיזי כמו ראדוניץ' הוא החלוץ המתאים לקבוצה נסוגה בליגת האלופות. הרי מכבי צריכה לצאת למתפרצות ובשביל זה צריך חלוץ מסוג אחר. אין לי טענות לג'ורדי בקטע המקצועי. הוא גם מנטרל עבור יוקאנוביץ' את כל הרעשים. מה שכן הוא היה צריך לבוא ליוקאנוביץ' ולהגיד: 'בוא נשים את הליגה בצד. אני אחראי. בוא נתמקד בקמפיין עד דצמבר'".

- במכבי תל אביב מאוד מגוננים על השחקנים מפני הביקורות של התקשורת. אתה חושב שהם היו צריכים ללחוץ יותר?

"ודאי. על השחקן הישראלי צריך ללחוץ. בשביל להוציא מהשחקנים דברים מעבר, צריך ללחוץ. אתה לא יכול לזרום עם השחקנים וללכת איתם לדרך הקלה. תלחץ אותם, תמקד אותם למטרה. בפרויקטים כאלה השחקן הישראלי חייב להיות ממוקד ומנותב למקום אחד".

- מה עם האמירה של מכבי על כך שלא היה להם ניסיון ושעכשיו הם צברו ניסיון.

"למה, למכבי שלי היה ניסיון? להפועל תל אביב של גוטמן היה ניסיון? אין לזה שום משמעות. הניסיון צריך להיות של הצוות המוביל. לשחקנים שלי בקושי היה ניסיון בליגה".

ניר קלינגר מנהל מקצועי של הפועל שעריים. ברני ארדוב
"להביא עשרה זרים למכבי? עם מי הקהל יזדהה? גם כך אין שחקני בית בקבוצה הזו"/ברני ארדוב

- המסקנה של ג'ורדי מהקמפיין שצריך לפתוח את הליגה למספר גדול יותר של זרים.

"כל מי שהכדורגל הישראלי חשוב לו צריך להתנגד נחרצות ואני מוכן להוביל זאת. אוי ואבוי אם יגדילו את מספר הזרים, אבל אני מוכן גם לעסקה לפיה יבוטלו הזרים בליגה הלאומית וקבוצה שהולכת לצ'מפיונס ליג תוכל לצרף עוד שני זרים ברוטציה. אבל להביא עשרה זרים למכבי? עם מי הקהל יזדהה? גם כך אין שחקני בית בקבוצה הזו".

- זה לא יעלה את רמת הליגה?

"למה, איזה זרים יש כאן שמעלים את הרמה? אפילו הובאן ואוגו הם בסך הכל שחקנים טובים ולא יותר. נגמרו ימי פראליה, רוסו, ברונו הייס, קודריצקי ושורה. היום אתה לא יכול להביא אותם. היום משחקים כאן זרים שלא הייתי נותן להם נעליים".

- חשבת שיבוא היום ונתעסק כל כך הרבה עם מכבי תל אביב של 2004?

"הערכתי שיבוא היום הזה. תראה מה זה לעשות הישג בספורט. תראה איך זה חקוק בהיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully