וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה לא היה ביתי: הנדידה המייאשת של מכבי תל אביב לאצטדיון בחיפה

10.12.2015 / 15:00

האוהדים סבלו ("זה היה סיוט"), השחקנים התגעגעו ("בבלומפילד היינו מוציאים לפחות נקודה") ובתל אביב לא כולם הבינו ("אפשר היה לארח, כמו שעשינו ב-2010"). עד כמה השפיעה ההחלטה להעביר את משחקי הבית בליגת האלופות לחיפה והיכן תשחק מכבי תל אביב בפעם הבאה?

רויטרס

בימים אלה מסיימים בעיריית תל אביב את ההכנות לשיפוץ הגדול של אצטדיון בלומפילד. המכונות הכבדות היו אמורות להתחיל לעבוד כבר בחודש מרץ הקרוב, אבל המועדונים ביקשו לגמור את העונה ביפו ולא לנדוד לאצטדיונים חלופיים כבר עתה. למכבי תל אביב גם כך הספיקה הנדידה בליגת האלופות. האצטדיון בחיפה לא האיר פנים בצ'מפיונס, לא שאב נקודות ולא היה משהו אליו צריך להתגעגע. אפילו הדשא היה על הפנים וז'וזה מוריניו ממשיך לספר עליו באנגליה.

יתרה מזאת, רבים מאוהדי מכבי תל אביב יחשבו שוב אם לרכוש את המנויים למשחקי הקבוצה במקרה שמכבי תל אביב תחזור לארח בחיפה. "האמת שזה היה סיוט", אמר אחד מהם השבוע. "מעבר ליכולת ולזה שלא עשינו נקודה, התענוג הזה היה מאוד מפוקפק. הנסיעות בפקקים לחיפה, החזרה באמצע הלילה הביתה ולמחרת בבוקר לנסוע שוב לעבודה. מתי כבר יהיה לנו אצטדיון ראוי? אם גם בעונה הבאה מכבי תשחק בליגת האלופות, לא בטוח שארוץ לעשות מנוי לכל המשחקים".

"אף אחד לא האמין שזה ייראה כל כך גרוע": מכבי תל אביב עדיין בהלם

מכבי תל אביב נגד רונאלדו: בלוג המעקב עם ההשוואה המביכה

השיא העגום והרצף האיום: מספרי הקמפיין של מכבי תל אביב

למה אסטנה כן ומכבי לא? גיבורי הסינדרלה מסבירים את ההבדל

אז מה יוקאנוביץ' באמת חושב על הקבוצה שלו? מסמך מרתק

קלינגר בראיון: "מכבי תל אביב שלי לא הייתה מפסידה בכזו קלות"

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"הנסיעות בפקקים, החזרה באמצע הלילה הביתה - זה היה סיוט". אוהדי מכבי תל אביב באצטדיון בחיפה/ברני ארדוב

לוח הזמנים של בלומפילד המחודש מדבר על מינימום קיץ 2018, וגם זה בלחץ. הרחבת האצטדיון ל-24 אלף מקומות לפחות, אמורה הייתה להסתיים תוך שלוש שנות עבודה. בעירייה התעקשו על שנתיים וחצי, ועכשיו מנסים למצוא את החברה שתסכים להתחייב על שנתיים. עלות העבודות תסתכם ב-200 מיליון שקל וכרגע הכול מקופת העירייה. הטוטו עוד לא נכנס לתמונה וגם הקבוצות לא ייקחו חלק.

מיטש גולדהאר והמנכ"ל מרטין ביין כבר סיכמו הכול מול אצטדיון המושבה בפתח תקוה, שיהיה האכסניה כשמכבי תל אביב תצא לנדודים. אם מכבי תעפיל שוב לליגת האלופות, יצטרכו במועדון להחליט אם לקיים שוב את המשחקים בחיפה, או להשאיר אותם במושבה. "כרגע אנחנו מסיימים את התכנית להרחבת המושבה", מבהיר מנהל האצטדיון אבי סמובסקי. "יוקמו שני יציעים בני 4,000 מקומות כל אחד מאחורי כל שער ובסך הכול יהיו 19 אלף מקומות ביצטדיון. אם מכבי תרצה לקיים את משחקיה בליגת האלופות בעונה הבאה במושבה, לא תהיה לה שום בעיה. אל תשכחו שהאצטדיון הזה הוקם לקראת יורו הצעירות בארץ והוא עומד בכל התקנים".

האצטדיון בחיפה סיפק תנאים נהדרים לשחקנים, אבל כמעט כולם במכבי תל אביב בטוחים שבבלומפילד אפשר היה לעשות נקודות. "אני לא יודע אם היינו עוברים את באזל בחיפה", אמר השבוע אחד השחקנים. "נכון שהפסדנו לפלזן בבלומפילד ובסוף ניצחנו אותם בצ'כיה, אבל עדיין בלומפילד זה שלנו וכולם אוהבים לשחק באצטדיון. אני מאמין שלפחות תיקו אחד היינו מוציאים. אני עוד זוכר את התוצאות שעשינו בליגה האירופית בבלומפילד. בוא נגיד שלא בגלל חיפה סיימנו קמפיין כזה עלוב בישראל, אבל אפשר גם לומר בוודאות שהאצטדיון בחיפה לא עזר לנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"האצטדיון לא עזר". שחקני מכבי תל אביב בחיפה/ברני ארדוב

במכבי תל אביב הסבירו השבוע שלא היה סיכוי לארח את המשחקים בבלומפילד. "החשבון הוא פשוט", הבהיר גורם במועדון. "יש בבלומפילד 14 אלף מקומות, אבל יש בו למשל רק ארבע עמדות שידור. אופ"א דורשת על פי התקן של ליגת האלופות 30 עמדות שידור. אם היינו מקימים את כל העמדות האלה בבלומפילד, היינו צריכים להפקיע יותר מאלף כרטיסים ממקומות ישיבה טובים בשערים 13 ו-2. אנחנו גם מחויבים להזמנות לטובת הספונסרים והמוזמנים האחרים של ליגת האלופות, וכאן כבר מדובר על 2,000 כרטיסים שצריכים להיות שמורים לטובתם. לכל אלה צריך להוסיף יציע שלם בבלומפילד לטובת הקבוצה האורחת. בחישוב פשוט, היינו יכולים למכור בסך הכל 8,000 מנויים למשחקים בליגת האלופות, שזה אומר כמעט 3,000 פחות מבעלי המנויים שיש למשחקי הליגה. עכשיו לך תסביר ל-3,000 מנויים שהם לא יכולים לבוא לליגת האלופות. אני כבר לא מדבר על הגדלת מספר האוהדים שכן יכולים לצפות במשחקים. הרי בחיפה כמעט 27 אלף איש קיבלו הזדמנות לקנות מנויים ולהשתתף בחוויה".

בחברת היכלי הספורט המנהלת את בלומפילד מבינים את החלטת מכבי תל אביב לשחק בחיפה, אבל מבהירים כי אם היו מתבקשים, היו מספקים את כל מה שצריך כדי לקיים את המשחקים אצלם. "אין שוני גדול בין התנאים שאופ"א דרשה ב-2010 לבין התנאים שהיא דורשת כעת", הבהיר גורם בהיכלי הספורט. "אנחנו בדיוק חמש שנים אחרי המשחק שהפועל תל אביב אירחה בבלומפילד את בנפיקה וכמו שעשינו את זה אז, אפשר היה לעשות את זה הפעם". בחברה אפילו טוענים שאפשר היה לספק כרטיסים לכל בעלי המנויים של הקבוצה. "כמובן שזה היה מצריך ממכבי השקעה נוספת של 700 אלף שקל להקמת אוהלי תקשורת ואוהלי אירוח של אח"מים, אבל בסופו של דבר מכבי הלכה על חיפה ואפשר להבין אותה כי זה היה יותר נוח לנחות על אצטדיון שהכל בו כבר מוכן".

מכבי תל אביב היא לא הקבוצה היחידה ששיחקה העונה בליגת האלופות מחוץ לביתה. שחטאר דונייצק נאלצה לשחק בלבוב בגלל המצב הביטחוני במזרח אוקראינה. המאזן שלה היה ניצחון על מאלמו השבדית והפסדים לריאל מדריד ולפ.ס.ז'. גם בעונה שעברה אירחה שחטאר בלבוב ואז כבר רשמה מאזן מאוזן של ניצחון, הפסד ותיקו. גם לודגורץ הבולגרית לא יכלה לארח במגרשה בעונה שעברה בליגת האלופות ועברה לאצטדיון הלאומי בסופיה. המאזן שלה היה ניצחון על באזל, תיקו מול ליברפול והפסד דחוק לריאל. הקבוצה האחרונה שאירחה מחוץ לביתה והפסידה בכל המשחקים, כמו מכבי תל אביב, הייתה אוצלול גלאץ הרומנית, שאירחה ב-2011/12 את כל המשחקים בבוקרשט ולא עשתה אפילו נקודה.

מכבי חיפה של אלישע לוי נאלצה לעשות את הדרך ההפוכה ממכבי תל אביב, ואירחה את משחקיה באצטדיון רמת גן. בכולם כזכור הפסידה. לעומת זאת, בעונה של יצחק שום, כשהייתה צריכה לארח בקפריסין, היא רשמה את הניצחונות הנהדרים על אולימפיאקוס ומנצ'סטר יונייטד, והפסידה רק ללברקוזן.

אצטדיון בלומפילד מארח את ליגת האלופות. קובי אליהו
אין שוני גדול בין התנאים שהיו ב-2010 לאלו הנוכחיים. אצטדיון בלומפילד באחד ממשחקיה של הפועל תל אביב בליגת האלופות/קובי אליהו

מבדיקות של וואלה! ספורט מול העירייה, אין במאזן של חברת היכלי הספורט צפי להכנסות והוצאות לעונת המשחקים הבאה, כך שההחלטה לצאת לשיפוץ בלומפילד בתום העונה הנוכחית היא סופית. אלון סולר, מחזיק תיק הספורט במועצת העיר תל אביב, כבר משתוקק לראות את תחילת העבודות. "אנחנו מקווים לסיים את השיפוץ תוך שנתיים", אמר השבוע. "התכנון היה להתחיל את השיפוץ בחודש מרץ הקרוב, אבל בגלל בקשת מכבי תל אביב ושאר הקבוצות לסיים את העונה בבלומפילד, דחינו את תחילת השיפוץ לסוף עונת הכדורגל. התכנון היה לשפץ את בלומפילד בפרק זמן של שנתיים וחצי או אפילו שלוש, אבל כרגע אנחנו מנסים למצות את כל האפשרויות כדי שבקיץ 2018, בתום שנתיים של עבודה, בלומפילד יהיה מוכן לעונת הכדורגל. אנחנו לא אמורים לגעת בדשא מאחר שהוא מהטובים שיש. כמובן שנתחזק אותו במהלך תקופת השיפוץ ביציעים כדי שהוא יישמר".

איך הרגשת כשהמשחקים של מכבי תל אביב בליגת האלופות היו בחיפה?

"גם לי יצא להיות במשחק של מכבי תל אביב מול פורטו וזה בהחלט חבל. חבל לי כרגע שאין לנו מתקן כזה ואני עובד בכל הכוח כדי שיהיה לנו. אני פחות מתלונן על מה שיש אלא רוצה לשפר את המתקן שלנו. אני חושב שעבור כמות הקהל שלו, לבלומפילד יש את האווירה הכי טובה בארץ. חשוב לנו לשמר את האווירה הזו של בלומפילד, אבל לעלות בכמות של הקהל. אני מבין לגמרי את ההחלטה הניהולית של מכבי תל אביב לשחק בחיפה. התכנית הזו כבר בצנרת לפני שמכבי העפילה לליגת האלופות, אבל ליגת האלופות המחישה כמה חשוב שיהיה אצטדיון ראוי בתל אביב. עיריית תל אביב השקיעה בעשור האחרון מיליארד שקל במתקני ספורט בעיר כשאולם הדרייב אין הוא האחרון עם השקעה של 100 מיליון שקל. עכשיו כולנו עם כל הגוף לקראת פרויקט בלומפילד".

ניסיתם להשפיע על מכבי תל אביב לקיים העונה את המשחקים בליגת האלופות בבלומפילד?

"לא, זו הייתה החלטה שלהם. הם הודיעו לנו בקיץ שהם ישחקו בחיפה, אבל כשהם החליטו לשחק מול באזל בבלומפילד, אז עשינו הכול כדי לעזור להם אפילו שזה היה ברגע האחרון. למרות שהדבר היה כרוך בהוצאות ובעבודה מיידית, עשינו הכול כדי לתת להם את השירות. אני מניח שבלומפילד עזר להם לעבור את באזל, אבל מעבר לכך זה בהחלט היה לגיטימי שירצו לשחק את המשחקים בליגת האלופות בחיפה".

בעיריית תל אביב מודים שליגת האלופות הייתה הדחיפה הכי משמעותית להכרה כי יש צורך באצטדיון ראוי בתל אביב. "האמת, היה כואב לראות שאירוע כזה מתקיים בחיפה ולא אצלנו בעיר", אמר גורם בעירייה. "אולי זה הפיל את האסימון אצל חלק מהאנשים שחשבו שצריך לנתב את הכסף הזה לעניינים אחרים. זה באמת מגוחך שב-2015 צריך לשחק 100 קילומטרים מתל אביב".

בעלי מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
יודע שמכבי תל אביב צריכה אצטדיון משלה. מיטש גולדהאר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully