וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת הנוער של מכבי תל אביב מתכוננת לצ'לסי: "תהיה חוויה אדירה"

שחקני הנוער של הצהובים מתכוננים לקרב בליגת האלופות מול אלופת המפעל, המאמן זיו אריה: "יותר מהתוצאה, חשוב להיות בקצב וברמה". וגם: מי אישר את הרכישה של דג'ורוביץ', וסיכויי ההשתלבות של הצעירים בבוגרים

AP

עוד בטרם תעלה מכבי תל אביב למשחק מול צ'לסי בסטמפורד ברידג', תשחק היום (רביעי) קבוצת הנוער של המועדון בשעה 13.00 (שעון לונדון) מול קבוצת הנוער של צ'לסי. המשחק במתקן האימונים של צ'לסי בקובהאם יהיה במסגרת ליגת האלופות לנוער ומכבי לא היתה יכולה לקבל פתיחה יותר קשה. צ'לסי היא אלופת המפעל הזה אחרי שגברה בעונה שעברה על שחטאר דונייצק בגמר.

מאמן קבוצת הנוער זיו אריה היה עם השחקנים שלו על המטוס של הקבוצה הבוגרת. כשהטייס והדיילים איחלו הצלחה מול צ'לסי, הוא ביקש שלא ישכחו גם את הנוער. מבחינתו זה המשחק האמיתי מול צ'לסי היום. "זו תהיה חוויה אדירה גם לשחקנים וגם לי באופן אישי", סיפר בפתיחות. "אם המטרה הראשונה שלנו במחלקת הנוער של מכבי תל אביב היא לקדם שחקנים, אז לא יכול להיות משהו יותר טוב ממשחק כזה מול הנוער של צ'לסי. כמובן שיש חששות כי אנחנו הולכים לשחק מול אלופת ליגת האלופות לנוער. אנחנו פחות מסתכלים על התוצאה, אלא חשוב לנו להיראות טוב. חשוב לנו להיות ברמת המשחק, בקצב המשחק. לא להיות קבוצה שרק מחכה שהמשחק ייגמר. יש לנו קבוצה טובה. אמנם עוד לא התחברנו לגמרי כי שלושה שחקנים הגיעו רק באחרונה, אבל בהגנה ובאמצע השדה אנחנו טובים. אני מאמין שנצליח לעמוד ברמה שלהם".

שחקני קבוצת הנוער של מכבי תל אביב בכדורגל. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"יכול להיות שצ'לסי טיפה יזלזלו או שהראש שלהם יהיה במקום אחר". הנוער של מכבי תל אביב בלונדון/אתר רשמי, מכבי תל אביב

- הצלחת לעקוב אחרי הנוער שלהם?

"קיבלתי דו"ח סקאוטינג מאוד מפורט. בצ'לסי זה שונה ממה שנהוג אצלנו כי כאן באנגליה יש להם ליגה לגילאים מתחת ל-18 וליגה לגילאים מתחת ל-21. בצ'מפיונס ליג לנוער כולם מיישרים קו לגיל של מתחת ל-19 כמו שנהוג אצלנו בארץ ולכן הם מתקבצים לקבוצה אחת שמחוברת במיוחד לצ'מפיונס. לא ממש התמקדתי בשחקנים שלהם באופן אישי, אלא יותר בסגנון של המשחק. מדובר בשחקנים ברמה גבוהה מאוד".

- מה הרגשת כששמעת שתשחקו נגד אלופת ליגת האלופות לנוער?

"עשינו מחנה אימונים הקיץ עם הנוער כאן באנגליה. שמענו על ההגרלה בדיוק כשחזרנו ממשחק בברייטון בדרך ללונדון. כנראה שידענו למה אנחנו עושים מחנה בלונדון. הבית של רומא, ברצלונה וגלאטסראיי נראה מעניין מאוד מבחינת הנסיעות, אבל צ'לסי, פורטו ודינמו קייב זה בית עם תחרות מאוד גדולה".

- בקבוצות נוער לא היינו בתחרות כזו אבל בנבחרות הצלחנו בעבר לעמוד יפה בגילאים האלה.

"אמרתי לשחקנים שלי שבגילאי נוער אתה לא יודע באיזה יום תתפוס את הקבוצה שמנגד. יכול להיות שהם טיפה יזלזלו או שהראש שלהם יהיה במקום אחר. צ'לסי זו אימפריה בנוער כי הם קונים את השחקנים הכי טובים מכל העולם בגילאים הצעירים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
זיו אריה, מאמן קבוצת הנוער של מכבי תל אביב בכדורגל. מכבי תל אביב, אתר רשמי
"לשחקן בגיל 19 שמסיים נוער במכבי תל אביב יש מדרגות בדרך וגם אם הם יגיעו בגיל 21 או 22 לבוגרים אחרי שיושאלו להתחשל בקבוצה אחרת, זה ממש לא נורא". אריה/אתר רשמי, מכבי תל אביב

- גם מכבי תל אביב בוגרים קונים המון שחקנים, מה שגורם לפיחות במעמד קבוצת הנוער. שחקנים מבינים שיהיה להם בלתי אפשרי לעלות לבוגרים אצל מיטש גולדהאר.

"זה לא מדויק. יש שחקני בית בסגל הבוגרים. אם זה דור פרץ, דור מיכה, אפילו יובל שפונגין למרות שהוא ותיק. יש בסגל הבוגרים גם את חביב אוחיון ודן גלזר והיינו צריכים אישור מהבוגרים לקחת אותם איתנו לקבוצת הנוער למשחק הזה. אבל בוא נחזור לעניין המרכזי והוא שלצ'לסי יש קבוצת בת בשם ויטסה וכל שחקני הנוער שמסיימים הולכים לשם ומתחשלים שם. גם מכבי תל אביב עשתה אותו הדבר הקיץ עם בית"ר תל אביב רמלה והשחקנים שלנו הטובים עברו לשם. יש גם שחקנים שמושאלים לקבוצות אחרות בליגה בארץ ואנחנו עוקבים אחרים.

"לשחקן בגיל 19 שמסיים נוער במכבי תל אביב יש מדרגות בדרך וגם אם הם יגיעו בגיל 21 או 22 לבוגרים אחרי שיושאלו להתחשל בקבוצה אחרת, זה ממש לא נורא. אמרתי לשחקנים שלי שמי שטוב בסוף יגיע. גם אם הוא לא יגיע אוטומטית, בסוף אנחנו נגלה אותו. מי שטוב ויוכיח את עצמו, יגיע לבוגרים של מכבי תל אביב. קח את יהונתן כהן, סוהיל ארמלי, גיא אביב, שחר פיבן. הם סיימו נוער והלכו לשנה או שנתיים ללאומית ואם הם יתחשלו ויהיו טובים, הם יגיעו לבוגרים. נכון שזה לא קל להגיע ישר מהנוער לבוגרים במכבי תל אביב אבל אני שוב אומר שמי שיהיה טוב, יגיע".

- איך הגעתם לחלוץ הסרבי הצעיר לזאן דג'ורוביץ' שצירפתם ברגע האחרון?

"היינו כבר על סף סגירה עם חלוץ מסיירה לאון שנבחן בקבוצה במשך תקופה, אבל אז הגיעו ידיעות על חלוץ סרבי גבוה עם פוטנציאל גדול שנבחן בא.א.ק אתונה וברגע האחרון הם ויתרו עליו. הנחתנו אותו במהירות ואירגנו משחק אימון נגד בית"ר ירושלים כדי לראות אותו. הוא גילה יכולת טובה והחלטנו ללכת על זה".

שחקני קבוצת הנוער של מכבי תל אביב בכדורגל. מכבי תל אביב, אתר רשמי
שחקני קבוצת הנוער של מכבי תל אביב בכדורגל/אתר רשמי, מכבי תל אביב

- זו לא היתה המלצה של סלאבישה יוקאנוביץ'?

"אין קשר. זה היה דרך הסקאוט עמיר תורג'מן. בוא נראה איך הוא ישתלב".

- על איזה תוצאה אתה חולם לקראת צ'לסי?

"2:2".

- מי יכבוש?

"חביב אוחיון השוער בפנדל ותומר אלטמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully