וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אווירון משודרג: הפרק החדש במיתולוגיה של ערן זהבי

6.8.2015 / 9:30

ההצגה בפלזן חידדה כמה דברים ששכחנו במיתולוגיה הזהבית: כשיש לצדו שחקנים שיודעים להפעיל אותו באירופה, הוא משחק בצ'מפיונס בדיוק כמו בליגה. חמי אוזן על ווינר שלא רק עקף את האווירון, אלא גם הראה שהוא כבר יותר טוב ממנו

צילום ועריכה: קובי אליהו

סלבישה יוקאנוביץ' עשה שני דברים נהדרים במשחק הניצחון ההירואי של מכבי תל אביב אמש (רביעי) בפלזן: הוא גם עזר לקבוצה שלו למצוא פתרונות לבעיות שהעיקו עליה בשני השלישים הראשונים של המשחק וגם סייע לכוכב הכי טוב של הכדורגל הישראלי להבהיר נקודה חשובה בדיון על גדולתו: כשיש לצדו שחקנים שמסוגלים להפעיל אותו באירופה כמו שמפעילים אותו בליגה, זהבי הוא אותו כדורגלן עצום מטדי, דוחא או המושבה.

היינו יכולים להבין זאת כשהוא כבש כמה שערים בלתי נשכחים במדי הפועל תל אביב באירופה, אבל אולי היינו צריכים את המהפך בפלזן כדי לחדד את הנקודה. כי בשני השלישים הראשונים של המשחק, מכבי תל אביב, למרות ההצלחה ההגנתית, לא היתה הקבוצה שיכולה באמת להוציא לפועל כישרון כמו זהבי. היא בעיקר התקשתה בהנעת כדור ולא הצליחה לאפשר לשחקנים הטובים שלה באמת בחלק הקדמי לבוא לידי ביטוי.

הכל על המהפך של מכבי ת"א בדרך לפלייאוף האלופות

"הגיע הזמן שיתחילו לומר שערן זהבי הוא גדול הישראלי בכל הזמנים"

מכבי ת"א תארח את המשחק בפלייאוף בחיפה ותרוויח עוד מיליון שקל

בצ'כיה המומים: "זהבי גזר את הדין, הכדורגל שלנו ספג מכה אנושה"

אף אחד לא גדול יותר מהמועדון: הניצחון של גולדהאר על קרויף

היריבות האפשריות בשלב הבא: באזל שוב בדרך לישראל?

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בחר להכניס שחקנים שיודע להחזיק בכדור ולהזיז אותו עם קצת יותר ברק. סלבישה יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

מאמן שגרתי היה מכניס חלוץ במצב כזה. אפילו שניים. אבל יוקאנוביץ' בחר להכניס שחקנים שיודע להחזיק בכדור ולהזיז אותו עם קצת יותר ברק. מיטרוביץ', ורמוט ומיכה כאילו עיבו את הקישור, אבל בעצם העבירו את השליטה במרכז המגרש וצפונה למכבי. פתאום לערן זהבי היה עם מי לשחק. פתאום ערן זהבי קיבל את השחקנים שיכולים להפעיל אותו. פתאום הוא קיבל את הכדורים במקומות שבהם הוא יכול לשלוף את רגעי הקסם. זהבי הוא שחקן שרק צריך הזדמנות. הוא יודע לקחת הכי טוב מכולם.

וכל זה הגיע בזמן שזהבי עקף את אלון מזרחי בפסגת מלך השערים של קבוצות ישראליות באירופה. לפעמים העיסוק בשיאים של זהבי יכול לעורר מעט אנטגוניזם, אבל לא במקרה הזה. לא בזירה הזו. לא בערב כזה. זה לא שיא של מוטי קקון, זה שיא של האווירון. זה שיא ששייך לטובים ביותר. זה אחד החלוצים הכי גדולים בתולדות המדינה. מאז שפרש עדיין לא קם חלוץ יותר טוב ממנו, וזהבי, קשר ברוב שעות היום, הוא זה שעבר אותו. עם צמד שגם משאיר מעט אבק.

קשה לשכוח את האמירה של האווירון אחרי הניצחון של נבחרת ישראל על בוסניה, ובה טען שלזהבי לא היה מקום בנבחרת הגדולה שלו שהביסה עם חמישיה את אוסטריה. היום גם טבלת מלכי השערים באירופה יודעת: זהבי הוא כדורגלן יותר גדול מאלון מזרחי. הוא יותר מצליח ממנו, הוא יותר איכותי ממנו, הוא יותר טוב ממנו. ומן הסתם יכול לשחקן בהרכב הנבחרת ההיא שהאווירון כיכב בה.

שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם ערן זהבי. מכבי תל אביב, אתר רשמי
יותר מצליח, יותר איכותי, יותר טוב. ערן זהבי/אתר רשמי, מכבי תל אביב

וזה לא נאמר כי חלילה אפשר איכשהו לשכוח איזה חלוץ ענק היה אלון מזרחי. זה רק אמור להדגים איזה כדורגלן חד פעמי הוא ערן זהבי. שניהם נכשלו כשיצאו לשחק באירופה, אבל לזהבי, לעומת האווירון, יש יותר כלים ואיכויות להצליח בזירה הכי יוקרתית לשחקן ישראלי אם יש לידו את הפועלים האיכותיים באמת ואת ההזדמנות הנכונה. המשחק האדיר בפלזן, כמו גם ההצלחות הבין-יבשתיות עם הפועל תל אביב, מראים שהצל הזה שניסו להדביק לזהבי במשחקים באירופה הוא בעיקר על אלה שמשחקים לצדו. כשהוא מקבל את העזרה כמו בליגה, הוא יורה באותן כמויות. יש לו תנועה של שחקן אירופאי, יש לו סיומת של שחקן אירופאי, יש לו אופי של שחקן אירופאי. אבל גם לשחקן כזה קשה כאשר הוא מוקף לעתים בישראלים קצת פחות טובים וקבוצה שעדיין לא סיימה את המעבר שלה מנערות לבגרות בזירות האלה.

זהבי היה חייב הישג בינלאומי נוסף כדי להיכנס לרשימת הגדולים באמת, ואם יוביל את מכבי תל אביב לליגת האלופות זה יהיה שווה ערך למה שרוב הענקים עשו. את פריצת הדרך הכי גדולה הוא השיג עבורו ועבור מכבי תל אביב בפלזן, במשחק שיוכל בעתיד לסמן את השינוי במאבק הלא קל שמכבי תל אביב מנהלת בליגת האלופות. אם מכבי תל אביב תפעיל אותו נכון גם בשלב הבא, יש לה סיכוי שפריצת הדרך הזו תוביל למהפכה אמיתית במועדון, עוד מהפכה, כבר הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully