וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב: "הגיע הזמן שיתחילו לומר שערן הוא גדול הישראלים בכל הזמנים"

6.8.2015 / 7:42

הצהובים באופוריה. זהבי: "יודע כמה אושר הסבנו, הרגשה עילאית". קרויף לא חזר עם הקבוצה לישראל. ההערכה: יצא לנהל מו"מ עם חלוץ זר, מתוך הנחה כי לא ניתן יהיה להחתים את דאבור. דסה מתקרב

קובי אליהו

הניצחון הגדול של מכבי תל אביב אמש (רביעי) בצ'כיה, 0:2 על האלופה המקומית ויקטוריה פלזן, העלה את הצהובים לשלב הפלייאוף של מוקדמות ליגת האלופות באופן מפתיע מאוד ולמרות ההפסד 2:1 בבית במשחק הראשון. הצמד הנהדר של ערן זהבי (76, 83) לא רק שלח את הצהובים לשלב הבא, אלא גם העלה מחדש את מניותיו של המנהל המקצועי של הצהובים, ג'ורדי קרויף והבעלים מיטש גולדהאר מתכוון לאפשר לו להשתמש בכסף הרב אותו הבטיחה לעצמה הקבוצה בעקבות ההעפלה לשלב הבא.

גם אם הצהובים יפסידו בפלייאוף ליגת האלופות ויפלו לשלב הבתים של הליגה האירופית, הם יכניסו לכיסם לפחות 20 מיליון שקלים ומרבית הסכום יעמוד לרשותו של קרויף, שיורשה להביא שחקנים חדשים. גולדהאר, שלאורך הקריירה העסקית שלו ידע לא אחת להתפתח בזכות יכולתו לראות כמה צעדים קדימה, המתין ליום בו מכבי תל אביב תכניס כסף כפי שקרה אתמול: "מיטש ירצה שהכסף שנכנס יושקע בצורה נבונה, על מנת שניתן יהיה לקצור עוד ועוד פירות ולהתקדם למעמד אחר. זו ההזדמנות לה גולדהאר חיכה הרבה זמן", אמרו במכבי תל אביב.

לקרויף הייתה מוכנה מראש תכניות מגירה, למקרה שמכבי תל אביב אכן תעשה את מה שנראה לפני הגומלין כבלתי ייאמן. הדבר הראשון שהמנהל המקצועי מעוניין לעשות הוא לבחון שוב את היתכנות העסקה מול גראסהופרס על מונס דאבור, כאשר השוויצרים יהיו מוכנים למכור ב-2.7 מיליון יורו, אולם לא בטוח שקרויף יסכים לסכום הזה, מאחר שהוא יהווה תקדים שמכבי תל אביב לא רוצה לבצע. האלופה הישראלית מוכנה לשלם יותר מ-1.8 מיליון יורו, שהיה הסכום האחרון שהיא הציעה לשוויצרים, אך ספק גדול אם היא תהיה מוכנה להגיע לסכום שגראסהופרס ביקשה.

קרויף, לא שב עם הקבוצה ארצה מפראג. במכבי תל אביב סרבו לחשוף לאן המריא ההולנדי מבירת צ'כיה, אך ההערכה היא שיצא לנהל משא ומתן עם חלוץ זר, זאת בהנחה שלא ניתן לצרף את מואנס דאבור. קרויף יגיע מחר לשוויץ כדי לצפות בהגרלה של הצהובים בשלב הבא.

ג'ורדי קרויף מנהל מקצועי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
זמן לעבוד. קרויף/ברני ארדוב

הישראלים האחרים שמעניינים את קרויף הם אלי דסה ושלומי אזולאי מבית"ר ירושלים וגם אייל גולסה ונראה כי קיים סיכוי גבוה מאוד שהעסקה מול אלי טביב על דסה אכן תתבצע. הפערים בין הצדדים הצטמצמו עוד לפני המשחק אתמול וכעת, מסתמן שמכבי תל אביב תטפס לאזור המיליון יורו ותסגור את העסקה. יש לציין כי בקבוצה מאוד מרוצים מיובל שפונגין והוא ימשיך לקבל את האשראי גם במשחקים הקרובים בעמדת המגן הימני, לאחר שאמש בישל את השער המכריע.

לקרויף יש מקום לשחקן זר נוסף, כאשר קיימים מספר מועמדים ונראה כי הסכומים שמכבי תל אביב הבטיחה לעצמה, יגרמו לקרויף לחפש שחקן יותר יקר ואיכותי ממה שתכנן להביא בכסף שהיה לו מלכתחילה. אם לא תהיה פריצת דרך מול גראסהופרס לגבי דאבור, הזר שיצטרף יהיה חלוץ: "אין מצב שנלך לפלייאוף הצ'מפיונס בלי חלוץ נוסף", הבהירו אמש בקבוצה, "קרוב לוודאי שיהיה חלוץ וגם מגן חדש עד המשחקים בפלייאוף, אבל דסה בכל מקרה לא יכול לשחק".

השחקנים חגגו בסיום המשחק במשך שעה ארוכה באצטדיון של פלזן ומשם נסעו לשדה התעופה בפראג והמריאו לישראל. ערן זהבי היה מאושר: "אין כיף יותר גדול מאשר לשמח כל כך הרבה אנשים", אמר. כמות ההודעות שהציפה את הסלולארי של כובש הצמד הייתה עצומה והוא השתדל לענות למרבית המברכים: "אני יודע כמה אושר הסבנו לאנשים בישראל והתחושה שכל כך הרבה אנשים הלכו לישון בלילה שמחים, זו הרגשה עילאית".

קרויף אמר על זהבי: "ההחלטה לפתוח לערן את החוזה, לשדרג אותו ולהבטיח שהוא יישאר איתנו, הייתה החלטה חכמה מאוד. זה שמנענו כל אפשרות שערן יעזוב, זה מהלך מחושב שהוכיח את עצמו". גם בקרב השחקנים פרגנו לכוכב שלהם: "הגיע הזמן שיתחילו לומר על ערן שהוא גדול השחקנים הישראלים בכל הזמנים", אמר אחד משחקני הקבוצה, "הוא עוד יעשה דברים גדולים בעתיד, אבל מה שהוא כבר עשה והרגעים שהוא העניק למכבי תל אביב, צריכים למקם אותו כבר עכשיו כגדול השחקנים מאז ומעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully