וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרויף: "חייבים להביא שחקנים נוספים, אסור לתת לשוק לקרוע אותנו"

6.8.2015 / 0:02

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב חגג את הניצחון הגדול: "שמח שהשחקנים הוכיחו לכולם שהם טעו ושיש להם רעב". זהבי: "גאה, החלום הגדול עוד לפנינו". יוקאנוביץ': "כולם עשו עבודה מושלמת"

צילום ועריכה: קובי אליהו
שחקני מכבי תל אביב מתוך האינסטגרם של טל בן חיים. צילום: האינסטגרם של טל בן חיים, צילום מסך
חגיגות גדולות בצ'כיה/צילום מסך, צילום: האינסטגרם של טל בן חיים

מכבי תל אביב השלימה את אחד המשחקים הגדולים שלה בשנים האחרונות הערב (רביעי), כשניצחה את ויקטוריה פלזן 0:2 בצ'כיה מצמד ענק של ערן זהבי (76, 83), מחקה את ההפסד 2:1 מהמשחק הראשון, ועלתה לשלב הפלייאוף של ליגת האלופות, מרחק מפגש אחד משלב הבתים של המפעל הבכיר ביבשת. ההגרלה תיערך ביום שישי הקרוב. גם אם הצהובים יודחו, הרי שהם יהיו באירופה בעונה הבאה, בשלב הבתים של הליגה האירופית. העלייה הזו מבטיחה למועדון בונוס של שלושה מיליון יורו נוספים (כ-12.5 מיליון שקלים, שמצטרפים ליותר משמונה מיליון שתקבל בכל מקרה).

"אנחנו מאושרים שעלינו, ושהבטחנו השתתפות במפעלים האירופיים", אמר ג'ורדי קרויף בסיום. "עכשיו נחכה להגרלה, ננסה להביא עוד שחקנים ולהכין את הקבוצה לשלב הבא. אני שמח שהשחקנים שלנו הוכיחו לכולם שהם טעו ושעדיין יש להם את הרעב להילחם. זהבי המנהיג שלנו, אני שמח שיש לו את המנטליות המנצחת הזאת".

ל"חדשות הספורט" אמר ההולנדי: "עלייה לליגת האלופות הייתה המטרה שלנו מזמן ועכשיו אנחנו רוצים לעשות את זה. לא פתחנו את המשחק הקודם עם משמעת וספגנו שני שערים טיפשיים. השער המצמק של יצחקי נתן לנו תקווה. היום שיחקנו עם קצת יותר משמעת ותכנית המשחק עבדה היטב. בדרך כלל לא מקבלים הזדמנות שנייה באירופה, אבל היום קיבלנו אותה. אנחנו חייבים להביא שחקנים נוספים, אבל אסור לנו לתת לשוק 'לקרוע' אותנו. זהבי הראה היום למה עבדנו כל כך קשה כדי להבטיח שהוא יישאר במכבי".

ערן זהבי סיכם: "אני גאה באיך שנראנו, נתנו פייט אדיר, הספידו אותנו ואני שמח שהשתקנו את כולם. זה לא מספיק, החלום הגדול עוד לפנינו ואני מקווה שנעשה את זה. מתחילת המשחק ידענו שאנחנו יכולים להגיע למצבים, לשלוט במשחק ולעשות את זה. מגיע למועדון הזה".

ערן זהבי שלח את מכבי תל אביב לשלב הבא

זהבי וטיבי 8, יצחקי רק 5, וכמה קיבל יוקאנוביץ'? הציונים של מכבי תל אביב

שוב באזל או אולי סלטיק וביטון? היריבות האפשריות של מכבי תל אביב

סלבישה יוקאנוביץ' מאמן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
"נצטרך להיות מוכנים ב-200 אחוז במשחק הבא". יוקאנוביץ'/ברני ארדוב

סלבישה יוקאנוביץ' אמר ל"חדשות הספורט": "עבדנו לפי התכנית, חיכינו להזדמנויות שלנו, יש לנו שחקנים איכותיים כמו ערן זהבי שהבקיע צמד ועשה עבודה מצוינת, ואני מאושר. הוא עשה עבודה מושלמת, אבל כל השחקנים ששיחקו היום ידעו את התפקיד שלהם ועשו עבודה מושלמת. זה לא רק ערן. זה ניצחון חשוב, אבל יש לנו משחקים חשובים עוד יותר לפנינו. עכשיו ננוח קצת, ונצטרך להיות מוכנים ב-200 אחוז במשחק הבא שיהיה מלחמה על שלב הבתים".

המגן עומרי בן הרוש אמר לאתר הרשמי: "כל הכבוד לכולם. היינו גברים. עמדנו כמו שצריך. באנו בדרך שלנו והבאנו את ההתוצאה שהיינו צריכים להביא. האמנו בעצמנו וזו התוצאה. זה היה קשה אחרי התוצאה הראשונה זה גם היה מלחיץ. אבל כמו שכולם ראו במחצית השנייה השתחררנו והבאנו את מה שאנחנו יודעים. אחד הערבים הגדולים בקריירה שלי".

יובל שפונגין הוסיף: "זו היתה ההתוכנית - למשוך עד הדקה ה-65 בלי לספוג, ללחוץ אחרי זה, להבקיע את הראשון ואני שמח שזה בדיוק הלך ככה. זה טבעי שיבקרו אותנו, תמיד מחפשים לבקר. אבל התפקיד שלנו זה להתרכז בעבודה שלנו ובדרך שלנו וזה הכי חשוב וככה אנחנו משיגים את התוצאות".

שחקן מכבי תל אביב עומרי בן הרוש. מכבי תל אביב, אתר רשמי
מהערבים הגדולים בקריירה. בן הרוש/אתר רשמי, מכבי תל אביב

בפלזן נרשמה אכזבה עצומה. אחרי ה-1:2 בבלומפילד, הצ'כים ידעו שעליהם להיזהר ממכבי תל אביב, אבל היו משוכנעים שהסיכוי לעלות גבוה. המאמן מירוסלב קובק אמר בסיום: "רצינו לשבש את המשחק של מכבי, למנוע ממנה להניע כדור ולנסות לכבוש, אבל הכול התהפך. הם היו יותר אקטיביים מאיתנו, הם היו ראשונים לכל כדור ולכן אני מאוכזב".

הקפטן דויד לימברסקי, שהכשיל את זהבי וגרם לפנדל אותו תרגם קפטן מכבי תל אביב ל-0:1, אמר: "אני מאוד עצוב ומאוכזב. מבחינה אישית זה ההפסד הכי מאכזב בקריירה שלי. התגוננו היטב במשך 70 דקות ולמרות שלא היינו מספיק טובים בחלק הקדמי, לפחות מכבי לא הגיעה אפילו להזדמנות אחת. ואז הגיע הפנדל. קשה להגיד אם השופט היה צריך לשרוק. ניסיתי לעבור ליד זהבי והיה מגיע. בכל מקרה, הייתה שריקה ואין יותר מה להגיד על זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully