וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יואב זיו באולפן וואלה! NEWS: "זה הרגיש שאנחנו 24 שחקנים על המגרש"

הערב הענק של מכבי תל אביב שהסתיים עם טרבל זכה לניתוח מעמיק במשדר מיוחד, המגן: "אצל גאידמק הכסף היה מושקע בתוצאות מיידיות, פה בונים מהיסוד". פריצה פתח את הפצעים מהישיבה על הספסל, אבל הדגיש: "אני עדיין מסוגל לרוץ כמו בן 20". יעקב בוזגלו: "יש מגמה נגד מאור"

מגד גוזני

מכבי תל אביב זכתה השנה ללא מעט ביקורות, אבל נראה שאחרי גמר הגביע אתמול (רביעי) אין מספיק סופרלטיבים לתאר את העונה הגדולה של הצהובים. הטרבל ההיסטורי של מכבי תל אביב ייכנס ללא ספק לדפי ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי, והיום קיבלנו הזדמנות להביט פעם נוספת על אירועי הערב הגדול בסמי עופר במשדר טרבל מיוחד. ראדה פריצה דיבר על האפשרות שהוא ימשיך גם בעונה הבאה ללבוש צהוב, יואב זיו ערך השוואה בין הקבוצה של מיטש גולדהאר לזו שהוא שיחק אצל ארקדי גאידמק, יעקב בוזגלו ערך השוואה בין ערן זהבי למאור בוזגלו, ושחקן העבר שלום אביטן ביטא את הרגשות הקשים שיש ביום שאחרי בבירת הנגב אחרי המפלה.

יואב זיו עם ראדה פריצה שחקני מכבי תל אביב באולפן "תמונת מחזור". מגד גוזני
פריצה וזיו באולפן וואלה! NEWS/מגד גוזני

ראדה פריצה התארח במשדר, ואמר: "אני יכול לדבר למרות האלכוהול. אני מעט עייף, אבל הכי חשוב זו השמחה. דיברתי עם אשתי אחרי המשחק ולא יכולתי לשמוע מה הילדים אומרים לי מרוב החגיגות, אבל הייתה שמחה גדולה והילדים עקבו אחרי המשחק. רציתי שהם יהיו פה היום. זה משחק שאני אזכור הכי הרבה בחיים שלי, זה המשחק הכי גדול שלי בקריירה".

השבדי נשאל מתי הבין שהוא שותף למשחק ענק, ואמר: "כשעלינו ל-0:2 ידעתי שזה המשחק שלי. השער של יואב היה מזל, אבל העיקר שזה נכנס. כשהם הקטינו ל-2:1, זה היה מסוכן מאוד. במחצית אמרנו שננסה להשיג את השלישי, והיינו ברי מזל לעשות את זה". על המשך הקריירה אמר: "אני אמשיך לשחק כל עוד אוכל, אבל החיים נמשכים אחרי זה. אולי אחזור הביתה, הכול פתוח. כשיגישו לי הצעה, אני אקשיב לה".

פאקו אייסטרן מאמן מכבי תל אביב מונף על ידי שחקניו אחרי הזכייה בגביע המדינה. ברני ארדוב
"פאקו אמר לי בינואר שהזמן שלי יגיע, שאני צריך להמשיך להיות חזק ולנצל את ההזדמנויות"/ברני ארדוב

על הקושי שעבר עליו העונה כשהוא מיעט לשחק, אמר פריצה: "אתה תמיד חושב וחולם להבקיע שערים, במיוחד עבור חלוצים. פאקו אמר לי בינואר שהזמן שלי יגיע, שאני צריך להמשיך להיות חזק ולנצל את ההזדמנויות. לסיים את העונה ככה עם משחק האליפות ומשחק הגביע זה משהו שקשה לחלום עליו". על מה שנראה כקלות להתמודד מול שחקני ההגנה הישראלים, אמר פריצה: "זה לא קל להתמודד בישראל או בכל מקום אחר עם ההגנה פה. הבקעתי הרבה שערים בנורבגיה בראש, והמגנים שם גבוהים".

פריצה נשאל על ההרגשה שלו מכך שגם כשלא היה פצוע, הוא מיעט לשחק, ואמר: "קיוויתי לשחק יותר. אם אני אגיד אחרת, אני אשקר. לשחקן יש עליות ומורדות בקריירה, והדבר היחיד שאתה יכול לעשות זה להמשיך לעבוד". לשאלה האם יהיו לו דרישות לשחק בעונה הבאה, אמר פריצה: "לא יהיו לי דרישות, אני בן 35 ואני אקח את זה איך שזה יילך. אני מרגיש שיש לי עוד שנתיים או שלוש לשחק. אני מסוגל לרוץ עדיין כמו בן 20".

על ההתמודדות של מכבי תל אביב עם אירופה בקיץ, אמר החלוץ: "ליגת האלופות זו משימה קשה, הדבר הראשון שאתה צריך זה מזל עם ההגרלה. בפעם הקודמת באזל הייתה היריבה הכי קשה שהייתה לנו".

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב שוקלת להציע לראדה פריצה חוזה לעונה הבאה

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם יואב זיו (מימין). קובי אליהו
יואב זיו אחרי השער עם הברך/קובי אליהו

יואב זיו, שהבקיע את השער השני עם הברך, אמר: "האדרנלין יותר חזק מכל האלכוהול וההתרגשות. זו הייתה חוויה מדהימה. גם ראדה וגם אני חווינו מעמדים גדולים, ועדיין היה שם משהו מיוחד באוויר. זה היה נראה קל מדי, אבל זה לא היה קל. עבדנו בלי הפסקה על המגרש. הרגשנו כאילו שאנחנו 24 שחקנים על המגרש, לא 11. הגענו מוכנים לכל דבר שהם עשו, לחצנו אותם במקומות הנכונים, עשינו את הדברים נכון. יש זמן בעונה שהוא (פאקו) אמר לנו שזה הזמן לעשות את הדברים הנכונים".

על ההכנות לגמר הגביע אמר המגן: "לא היה לנו זמן יותר מדי להתאמן, חגגנו קצת אחרי האליפות נגד קרית שמונה. רק ביום המשחק ידענו שאלברמן ישחק כבלם. כל הפצועים עשו מאמצים להיות כשירים, אבל לא הצליחו. אתה רואה את קרלוס גרסיה עם דמעות בגלל שהוא לא מצליח להיות כשיר, והוא עשה מאמצים אדירים. הוא בכה כמו ילד".

יואב זיו עם ראדה פריצה שחקני מכבי תל אביב באולפן "תמונת מחזור". מגד גוזני
אולפן תמונת מחזור/מגד גוזני

על הקרדיט לניצחון אמר זיו: "במכבי תל אביב לכולם יש חלק. לפעמים מבקרים את הרוטציה, אבל זה נותן דקות ומנוחה. לפעמים הרגשתי שמגיע לי לשחק ולא שיחקתי. כששאלו אותי למה, אמרתי שאני לא שואל למה אני משחק או לא משחק. אני מגיע לאימונים לעשות הכול כדי להראות שמגיע לי לשחק. לצוות המקצועי יש ראייה יותר רחבה לראות מי צריך לשחק ומי לא". על השיחה שניהל עם פאקו בסיום המשחק, אמר זיו: "אמרתי לפאקו תודה על הדרך שעשינו יחד, ושעוד לא סיימנו אותה. יש כמה מטרות, שאולי הן אישיות. שיתפנו את הרגשות שלנו, והיה משהו מיוחד במשחק אתמול מבחינת כולם".

זיו גם ערך השוואה בין המיליונים שהשקיע ארקדי גאידמק לעומת אלו שמשקיע מיטש גולדהאר, ואמר: "אצל גאידמק הכסף היה מושקע בהבאת תוצאות מיידיות, וכשנגמר הכסף נגמרה ההצלחה. כאן הכסף מושקע לבנות את המועדון מהיסוד עם מחלקת נוער מצוינת ומתקנים מצוינים. אלה דברים שיישארו בכל מקרה במכבי תל אביב. יש מערכת סקאוטינג אדירה שעוקבת אחרי שחקנים מושאלים ויריבות. עושים עבודה מקצוענית ואלו סטנדרטים מקצועניים לכל דבר".

זיו הוסיף: "חדר ההלבשה במכבי הוא מאוד מיוחד גם בתקופות הקשות". המגן גם חשף שיחה שהייתה לשחקנים עם זיו אדלר לפני המשחק, ואמר: "כשאדלר ודניאל בר נתן הגיעו, אמרנו שאולי נשבור את המנחוס כי הייתה לנו עונה לא קלה איתו". על השינויים של ג'ורדי קרויף אמר זיו: "ג'ורדי הכניס סטנדרטים אירופאים. גם ההפרדה שיודעים מתי כן מתראיינים ומתי לא, ולדעת מה אתה אומר. בכל תחום יש את אנשי המקצוע: בתקשורת, בתזונה, בתחום הפיזיולוגי. אחרי משחק האליפות, למשל, ידענו שיש לנו מטרה חשובה ביום רביעי, והכינו אותנו מבחינה תזונתית". על ההשוואה בין הטרבל של מכבי לבין הדאבל שחגג עם בית"ר אמר זיו: "לא יודע אם אפשר להשוות בין בית"ר ירושלים עם הדאבל למכבי הזו. אולי שם היו שחקנים יותר נוצצים, אבל היום כקבוצה אנחנו טובים יותר".

מאור בוזגלו שחקן הפועל באר שבע (ימין) מול ניקולה מיטרוביץ' שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
"אתה לא שומע מילה על מאור, לעומת זהבי שכל הזמן בכותרות". בוזגלו/קובי אליהו
יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו. מגד גוזני
"לבוא עם באר שבע ולהיות באירופה במשך שנתיים זו הצלחה ענקית". יעקב בוזגלו/מגד גוזני

גם יעקב בוזגלו, אביו של מאור בוזגלו, הגיע לאולפן וניתח את הערב השחור של הפועל באר שבע. "השערים שקיבלנו היו של נערים א'", אמר האב. "בטח שכעסתי לראות ציון 1 למאור כי זו מגמה שנמשכת. יש מגמה נגד מאור. אם אני שומע לכל אורך הדרך שמזכירים רק את זהבי שמגיע לו והוא מוביל את טבלת מלך השערים, ואת מאור שעם כל הכבוד נתן לא פחות משחקים טובים שוכחים, זה אומר הכול. אני מתייחס לכמות השערים והבישולים, ואתה רואה שהמרחקים לא גדולים. למרות זאת אתה לא שומע מילה על מאור, וזהבי כל הזמן בכותרות".

לשאלה מדוע יש הרגשה שבוזגלו מתקשה להביא את עצמו למשחקים גדולים ולהשיג תארים, אמר יעקב בוזגלו: "למאור יש שבעה שערים במשחקים גדולים. מעבר לזה, תעשו סדר: מאור הגיע לקבוצות תחתית ובאותן שנים הוא הביא אותן לצמרת. גם כשהוא הגיע למכבי תל אביב, הם ניצלו מחזור אחד לסיום. הוא הביא אותם לצמרת ולאירופה. לבוא עם באר שבע ולהיות באירופה במשך שנתיים זו הצלחה ענקית".

על העובדה שבוזגלו לא מזומן לנבחרת, אמר יעקב בוזגלו: "יש שחקני ספסל של מכבי שהם מככבים בנבחרת או משחקים נגד קבוצות זניחות כמו אנדורה וקפריסין, ומאור לא. צריך לשאול את מאמן הנבחרת, לא אותי. בכל פעם שציינתי את היכולות של מאור בנבחרות הצעירות, הצבעתי על הדרך שהוא עשה. אין כמעט שחקן שעשה את הדרך שעשה מאור בנבחרות הצעירות. זה כואב לי".

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע (שמאל) עם אביתר אילוז. ברני ארדוב
"העיר כולה ממורמרת". אילוז ומליקסון/ברני ארדוב

שחקן העבר, שלום אביטן, שיתף לגבי התחושות בבאר שבע, ואמר: "יש תחושה של אבלות, לא ציפינו למכה כזו, אבל צריך להמשיך הלאה. הייתי באצטדיון וכשראיתי את ההרכבים הייתי מוכן להמר שבאר שבע תנצח. חשבתי שיש סיכוי גדול לנצח כי באר שבע ביכולת שלה לא נופלת ממכבי, אבל מפה ועד לקבל כזה נוקאאוט זה קשה מאוד. העיר כולה ממורמרת, ואני חושב שזה בצדק. זה כאב של אוהדים שבוכים".

אביטן ביקר את ההתנהלות של המועדון, ואמר: "הקבוצה הזו לא נשענת על אנשי מקצוע. הגיע הזמן שאנשי מקצוע ייעצו לאלונה, ולצערי אין את זה". על הבחירה הצפויה בברק בכר אמר שחקן העבר: "ברק בכר עדיין ירוק, עדיין צעיר. יכול להיות שהוא מוכשר, אבל אני לא יודע לגביו. מי שהחליט לגביו, יכול להיות שחושב שהוא מתאים, אבל בשביל מועדון כזה צריך קצת יותר עוצמה ולהעיז יותר. אפשר להביא ממאמנים מבאר שבע שהם מצוינים באליפויות ובגביעים. אנחנו לא יכולים להיות הכי טובים בכדורגל, אבל בתפקידים אנחנו הכי גרועים. הדשא של השכן הוא לא יותר ירוק משלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully