וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלברמן: "אנחנו הוותיקים בקבוצה מעריכים קצת יותר את התהליך שמכבי עשתה"

21.5.2015 / 11:15

קשר מכבי תל אביב שתופקד בגמר הגביע כבלם הודה: "הרגשתי חוסר ביטחון בהתחלה, אבל השתמשתי בניסיון שלי. במהלך המשחק הסתכלתי יותר מפעם אחת כדי לבדוק שזה באמת 2:6"

תקציר גמר גביע המדינה 2015/ההתאחדות לכדורגל

מצוקת הבלמים של מכבי תל אביב לקראת גמר הגביע חייבה את פאקו אייסטרן להחליט על אחד מקשריו שיירד לאחור וישחק כבלם לצידו של עומרי בן הרוש. הבאסקי הקדיש לא מעט מחשבה לעניין ולבסוף בחר בגל אלברמן לתפקיד. בסיום המשחק הוא כינה אותו חאבייר מסצ'ארנו של מכבי תל אביב. "צריך להיות אמיתי ולומר שלא הרגשתי כל כך נוח בעמדה הזו", סיפר אלברמן בכנות. "בחמש הדקות ששיחקתי העונה כבלם במשחק בבאר שבע, ספגנו שער כך שהרגשתי חוסר ביטחון בהתחלה, אבל ככל שהדקות עברו, הצלחתי להשתמש בניסיון שלי כי הבנתי שהקבוצה נקלעה למצב בעייתי מבחינת שחקני ההגנה. משחק ההגנה שלנו לא היה פרפקט, אבל השתדלנו לעשות את המקסימום בסיטואציה שנוצרה".

אלברמן, שקטף כבר לא מעט תארים בקריירה, הודה שזה היה משחק יוצא דופן. "במהלך המשחק הסתכלתי יותר מפעם אחת ללוח התוצאות כדי לבדוק שזה באמת 2:6. זו תוצאה קיצונית, בטח במעמד כזה", אמר.

גל אלברמן שחקן מכבי תל אביב לפני דובב גבאי שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
"תוצאה קיצונית, בטח במעמד כזה". אלברמן/ברני ארדוב

הוא נמכר לבורוסיה מנשנגלדבך בקיץ 2008 תמורת מיליון יורו אחרי שהיה שחקן העונה בדאבל של בית"ר ירושלים. התקופה בגרמניה הייתה נוראית וכעבור שנתיים הוא חזר למכבי תל אביב רגע אחרי שמיטש גולדהאר כבר סגר את הפלומבה על הסגל של אבי נמני ויוסי מזרחי. השנתיים הראשונות היו מדשדשות וכללו חוסר כימיה בינו לבין בעל הבית, שלא רצה להשאיר אותו במועדון בעיקר בגלל חוזהו הגבוה, אבל עקשנותו של אלברמן השתלמה והמקצוענות שלו סידרה לו שלוש שנים נפלאות כשהשיא היה אמש. "הייתי חלק מהשנים הקשות של מכבי תל אביב והיינו צריכים לעשות עבודה מאוד יסודית כדי להגיע למעמד הזה של טרבל. אנחנו הוותיקים בקבוצה מעריכים קצת יותר את התהליך שמכבי עברה בשלוש השנים. למען האמת לפני כמה שנים זה נראה לא טוב ואולי אפילו בלתי אפשרי".

אלברמן חושב שמכבי תל אביב הנוכחית היא אחת הגדולות שהיו בכדורגל הישראלי. "צריך לזכור איך התחלנו את העונה הזו. הגיע צוות מקצועי חדש בסמוך לפתיחת העונה והיו הרבה מכשולים במהלך הדרך. יכול להיות שהיו כאלה שלא אהבו את הכדורגל שלנו לאורך כל העונה, אבל זה מכיוון שקשה לבוא בכל שבוע ולתת הצגות".

אלברמן הודה בעונה שעברה אחרי ההדחה מול פ.צ. באזל שיש פערים כשמכבי מגיעה למשחקים מול קבוצות ברמה הבינונית ומעלה באירופה. "הזמן יגיד אם הקיץ נעשה את זה ונגיע לליגת האלופות", אמר הקשר הוותיק. "אנחנו יודעים שהדרך לשלב הבתים של ליגת האלופות היא מסובכת. צריך לזכור שבמכבי הדגש הוא קודם לשלוט ברמה המקומית. כל העפלה לליגת האלופות או לליגה האירופית היא בונוס מבחינתנו".

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב עם שרן ייני. ברני ארדוב
"תזכרו איזו עונה עברנו". ייני וגולדהאר/ברני ארדוב

כשהוא עומד בין טל בן חיים לדור מיכה, יכול היה שרן ייני לספר מה הוא הרגיש במהלך גמר הגביע. דקות ספורות לאחר שקרא לאלברמן ויואב זיו להניף עמו את הגביע על הפודיום, ייני הודה שזו הייתה חוויה מיוחדת עבורו לשבת ביציע ולראות את הקבוצה שלו עושה היסטוריה.

"זה היה אחד הרגעים הכי מרגשים שהיו לי במכבי, להיות למעשה אוהד שצופה בחבריו על המגרש דופקים משחק מדהים עם הרבה גולים. נהניתי מאוד ומהרגע הראשון הרגשתי בטוח מאוד בקבוצה".

מיכה, שעשה העונה קפיצת מדרגה נוספת והפך לשחקן הרכב חשוב של הצהובים, אמר: "הוכחנו העונה שזה שלנו. התפוצצנו על המגרש" ואילו ייני הוסיף: "ביקרתם אותנו כל העונה על כך שאנחנו לא מבקיעים מספיק, אז נתנו לכם תשובה דווקא במשחק הכי חשוב".

ערן זהבי: "לא משנה מה יגידו, נכנסנו לדפי ההיסטוריה"

צופה מהצד: סיכום השישייה הגדולה של מכבי תל אביב

חילופי האשמות בבאר שבע. אג'ידה: "אני איתם גמרתי"

ספר מלכים: הצהובים שכתבו את ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי

פריצה נכנס למיתולוגיה, זיו הפך לאגדה: פז חסדאי על ערב היסטורי

פאקו אייסטרן: "גם ב-2:6 לא נרגעתי. אל תשכחו שהייתי בגמר באיסטנבול"

מיטש גולדהאר: "היעד - ליגת האלופות. פאקו עשה עבודה נהדרת"

עוד באותו נושא

ערן זהבי: "לא משנה מה יגידו, אנחנו נכנסנו לדפי ההיסטוריה"

לכתבה המלאה
טל בן חיים שחקן מכבי תל אביב (ימין) עם דור מיכה. ברני ארדוב
מיכה וטב"ח חוגגים/ברני ארדוב

בן חיים סגר אמש חודש מצוין מבחינתו, עם אליפות, גביע ותינוק טרי. הקשר החליף את הסדר ואמר: "עם כל הכבוד לתארים, להיות אבא זה הכי מרגש. עברנו עונה חלומית, שהסתיימה בגמר חד צדדי שכזה. אני גאה מאוד להיות חלק מהקבוצה הזו. היום מגיע לנו קרדיט ולא צריך לדבר על כך שהפועל באר שבע לא הייתה מספיק טובה. כל העונה דיברתם על זה שניצחנו למרות שלא היינו טובים. היום הקבוצה נתנה שישה שערים בגמר הגביע. אם לא תפרגנו עכשיו, לא יהיה לכם מתי, אז זה הזמן שלכם".

כאן נכנס ייני שוב לתמונה: "תזכרו איזו עונה עברנו. התחלנו עם מלחמה ועם זה ששיחקנו את כל משחקי הבית שלנו בחוץ. אחרי זה עזב מאמן ובא הדרבי עם הפיצוץ והעונש ואל תשכחו שקרית שמונה הובילה עלינו כבר בשש נקודות. עשינו את זה, בפעם השלישית ברציפות ולקחנו את כל התארים. אני בטוח שהחברים שלי ייקחו את התארים גם בשנים הבאות".

ייני סיפר כי הוא, מיכה ובן חיים מאוד אוהבים את פאקו. "מה הוא הביא למכבי חוץ מהטרבל?", שאל/ענה הקפטן, "הוא הביא את מכבי לשלוט במשחקים יותר ממה ששלטנו בשנים הקודמות. נכון שזה עדיין לא תורגם להרבה שערים בכל משחק, אבל פאקו יצר כאן משהו חזק ואני חושב שהוא יכול לקחת את מכבי לליגת האלופות. מכבי תל אביב מוכנה היום לעשות עוד צעד, להיאבק יותר על אירופה וגם להמשיך ולשלוט כאן בארץ. אני עצוב שאני עוזב את הקבוצה הזו".

עדכון ראשון: 6:46

היישר מהאינסטגרם של ברק בדש: שחקני מכבי תל אביב חוגגים, חלקם בלי חולצות, באמצע כביש החוף. מדהים

באמצע כביש החוף...טירוף!!

A video posted by barakbadash10 (@barakbadash10) on

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully