וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חילופי האשמות בבאר שבע. אוסטין אג'ידה זעם: "אני איתם גמרתי"

21.5.2015 / 7:30

תגובות קשות במועדון לאחר ההשפלה בגמר. השוער התפרץ, שחקנים שקלו לוותר על טקס ההנפה וננזפו: "פשוט בושה איך ששיחקנו, שחקנים הפקירו אותנו". אוגו בילה במועדון בתל אביב לאחר המשחק. בכר רוצה את בראון, וואקמה או פריצה

תקציר גמר גביע המדינה 2015/ההתאחדות לכדורגל

בצל האירועים האחרונים, בהפועל באר שבע ניסו לשדר במהלך השבוע החולף "עסקים כרגיל". במועדון טענו כי התבוסה מול מכבי חיפה הייתה מעידה חד פעמית, שנבעה מהאירועים האחרונים והמחשבות על גמר הגביע ואילו השחקנים הבטיחו כי בגמר, הקבוצה כבר תראה אחרת. אלא שארבעה ימים בלבד אחרי שחטפו רביעייה באצטדיון בחיפה, העסק הידרדר עוד יותר מבחינת האדומים ואמש (רביעי), הם יצאו משם עם שישה כדורים ברשת, בדרך להשפלה גדולה בגמר הגביע מול מכבי תל אביב.

התבוסה אמש גררה לא מעט עצבים בקרב השחקנים ואנשי המועדון. הבעלים אלונה ברקת, שספגה ביקורת רבה בעקבות האירועים האחרונים, צייצה בחשבון הטוויטר שלה במהלך הלילה: "מברכת את מכבי והולכת לישון עם כאב לב אחד גדול. מודה לאוהדים המדהימים שלנו, הייתם גדולים. נעשה הכל לפצות אתכם בעונה הבאה".

אלישע לוי: "צריכים להסתכל לאוהדים בעיניים ולבקש סליחה"

גיליון הציונים מהערב העגום של הפועל באר שבע

כל מספרי הגמר ההיסטורי של מכבי תל אביב

מאור מליקסון שחקן הפועל באר שבע (למטה) עם אביתר אילוז. ברני ארדוב
בצד העצוב של הגמר. שחקני באר שבע/ברני ארדוב

בראש רשימת המאוכזבים עמד כמובן השוער אוסטין אג'ידה, שבסיום המשחק אתמול התפרץ בחדר ההלבשה בעקבות היחס של האוהדים כלפיו. שחקני הקבוצה קראו לאג'ידה להגיע ולהודות לקהל בסיום, אבל השוער הניגרי סירב ובירידה לחדר ההלבשה, שלוותה בקללות לעברו מצד האוהדים, סינן על פי עדי שמיעה: "אני איתם גמרתי", כאשר לא ברור האם הוא כיוון לקהל או למועדון. אג'ידה דורש שדרוג משמעותי בחוזה ובמועדון לא האשימו אותו בהפסד, אבל מנגד היה מי שטען שלפי המשחק אתמול, לא בטוח שהוא שווה את הסכומים שהוא דורש.

ברקת כבר לוטשת עיניים לעבר אופיר מרציאנו, שאם יסכם בבאר שבע ירוויח כשליש פחות מאג'ידה, עוד לפני תוספת המס והשדרוג שהניגרי מעוניין בו. בבאר שבע ייפגשו עם אג'ידה ויבהירו לו כי ההצעה לשמירת שכר הנטו שלו היא אחרונה וכי אם אין בכוונתו להתגמש, הקבוצה תיפרד ממנו. במועדון טוענים כי האופציה על אובידיו הובאן, שכבש אמש את השער הראשון, תמומש וזאת למרות שלאחרונה מנסים גורמים מסוימים להניא את ברקת מלבצע את המהלך.

בסיום המשחק נרשמו חילופי האשמות בין חלק מהשחקנים. עיקר הביקורת הופנתה לשחקני ההגנה: "סוארס נעלם, דוידזאדה ופאיוביץ' לא תפקדו", אבל בקרב השחקנים היו גם כאלה שאמרו: "חלק משחקני הקישור וההתקפה חשב רק על עצמו, שחקנים הפקירו אותנו. מי שחכם יכול היה לראות איזה שחקנים הלכו וחילקו הוראות עם הידיים ואיזה עלו כמו גברים. לא יכול להיות שנספוג עשרה שערים במשחק וחצי". הביקורת העיקרית, מלבד אג'ידה, הופנתה לוויליאם סוארס. היחיד שזכה למחמאות היה ג'ון אוגו, שבילה הלילה לאחר ההפסד במועדון בתל אביב.

עוד באותו נושא

אלישע לוי: "צריכים להסתכל לאוהדים בעיניים ולבקש סליחה"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל באר שבע, ג'ון אוגו, מחוץ לקלרה. יוסי ציפקיס
מחוץ למועדון. ג'ון אוגו/יוסי ציפקיס

חלק מהשחקנים אמרו כי המערך איתו עלה המאמן אלישע לוי למשחק לא היה נכון וכי היה ראוי לעבות את מרכז הקישור: "גם כשהוא ניסה לשחק אחרת, המשכנו לספוג. שום דבר לא הלך. רצינו מאוד לקחת גביע, אבל לא התנהגנו ככה. ביישנו את עצמנו ואת האוהדים". במועדון לא אהבו את ההחלטה של חלק מהשחקנים לברוח לחדר ההלבשה מיד לאחר המשחק והמנכ"ל אסי רחמים נאלץ להיכנס לאזור ולהוציא מספר שחקנים, ביניהם בן ביטון, החוצה. לוי שוחח עם השחקנים לפני הנפת הגביע: "אני יודע שלא נעים לראות את מכבי חוגגת, אבל צריך לכבד את המעמד. לא הגיע לנו לנצח". לוי נשאל לגבי ההפסד הרביעי שלו בגמר הגביע מתוך ארבע הופעות במעמד: "אעשה הכל כדי להיות בגמר חמישי. יהיו כאלה שיגידו שאני לוזר. ווינר יגיע עוד פעם ועוד פעם, עד שהוא ינצח. אם האירועים האחרונים השפיעו? אני לא רוצה לעשות לעצמי חיים קלים".

רוב השחקנים לא דיברו אתמול לציטוט, בעקבות הוראה של המועדון, שם אסרו עליהם להתראיין. "אחרי הבושות שעשינו, עדיף לנו ללכת הביתה. פשוט בושה איך ששיחקנו. אני מתבייש בעצמי ובשחקנים ששיחקו איתי", אמר אחד השחקנים בצאתו מחדר ההלבשה. לאחר המשחק, נשאלו השחקנים האם השבוע החולף השפיע עליהם. היו שהשיבו שלא, אחרים אמרו: "עדיף לא לומר דברים שנצטער עליהם אחר כך", תוך שהם רומזים כמובן להחלטה של ברקת לסיים את ההתקשרות עם אלישע לוי. ברק בכר ייפגש בקרוב עם הבעלים ויבקש למנות את ניסו אביטן לעוזרו, כאשר ייתכן שברקת תבקש שבכר יעבוד גם עם עוזר נוסף, שמעון ביטון, שעבד העונה עם אלישע לוי.

התכניות של בכר כבר ברורות. אחרי שיר צדק, הוא רוצה לצרף חלוץ בעל שיעור קומה, קשר אחורי איכותי (וובה בראון על הכוונת) וקשר התקפי נוסף, כאשר העדיפות היא לאנתוני וואקמה. במועדון גיששו לפני מספר ימים בנוגע לאפשרות להחתים את ראדה פריצה (יהיה בן 35 בחודש הבא) ואתמול השבדי ענה עם שלושער וצמד בישולים במשחק ענק, שסיפק תשובה טובה למועדון, שם תהו האם כדאי להחתים חלוץ בגילו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully