וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים צפוי להיות כשיר, נאתכו וביטון תורגלו בקישור האחורי

30.3.2015 / 22:20

אלי גוטמן מנסה להרים את נבחרת ישראל לקראת המשחק בטדי מול בלגיה החזקה (21:45, ערוץ 1). ביטון יפתח לצד נאתכו וייני, רפאלוב בחוץ, הערכות אופטימיות לגבי הבלם שנטש את האימון

מחזור 1מחצית31/03/2015
נבחרת ישראל
    1:0
      בלגיה
      צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

      טריוויה:

      * בלגיה לא כבשה רק פעם אחת ב-13 משחקיה האחרונים בטורניר מוקדמות.

      * בלגיה כבשה 15 פעמים בחמשת משחקיה האחרונים.

      * מפגשי עבר: ב-1965, במוקדמות המונדיאל, בלגיה ניצחה את ישראל 0:1 בבריסל ו-0:5 ברמת גן. בטורניר הקדם אולימפי ב-1979, הבלגים ניצחו בישראל 0:2 והגומלין הסתיים ב-0:0.

      * מעבר לכך, נערכו ארבעה מפגשי ידידות. ב-1968, בלגיה ניצחה 0:2 בבלומפילד. כעבור עשור, ישראל ניצחה 0:1 באותו אצטדיון. ב-1983 ישראל ניצחה 2:3 באצטדיון רמת גן וב-1988, בלגיה השיגה אותה תוצאה באותו אצטדיון, במפגש האחרון עד כה בין הנבחרות.

      יאן ורטונגן ראג'ה נאינגולאן נבחרת בלגיה. קובי אליהו
      לא מעט הצלחות בישראל לאורך השנים לנבחרת בלגיה/קובי אליהו

      נבחרת ישראל ערכה אתמול (שני) את מסיבת העיתונאים הרשמית שלה לקראת המשחק מול בלגיה (ג', 21:45, ערוץ 1), ובה אמר אלי גוטמן: "עשינו, השתדלנו, הפסדנו. זה חלק מהמשחק, בואו נחזור לפרופורציות. זה כדורגל, השחקנים נתנו הכול והם הפסידו. אני הפסדתי איתם. קורה, מרימים את הראש ומסתכלים קדימה למשחק של מחר, נגד נבחרת שמדורגת במקום הרביעי בעולם. במונדיאל היא הייתה טובה יותר מארגנטינה בשלב רבע הגמר. אנחנו נותנים להם את כל הכבוד, מתכוננים למשחק וממשיכים הלאה בקמפיין".

      המאמן הוסיף: "הייתה הכנה מושלמת. ידענו בדיוק את המערך בו ויילס תשחק. התכוננו לשתי אפשרויות. אחת כמו שהם שיחקו נגד בלגיה בחוץ עם בייל חלוץ והשנייה כמו שהם שיחקו נגד בוסניה בבית וכמו שהם שיחקו פה בסוף. יהיו לנו משחקים בקמפיין שנצטרך לדעת לבוא כאנדרדוג. נגד בוסניה, בלגיה ו-ויילס בחוץ".

      גוטמן המשיך: "אמרתי מראש שההערכות לבלגיה תהיה שונה מאשר לוויילס. זה לא קשור לפציעות. מעדנו, גם זה חלק מהמשחק, אבל אמרתי לשחקנים שמבחינה מנטאלית, כשיצאנו לקמפיין, בחישוב שלי, בתום סיבוב, רציתי שנהיה עם עשר נקודות. שלוש נגד קפריסין, אנדורה ו-וויילס, נקודה נגד בוסניה וסימן שאלה נגד בלגיה. 20 נקודות והנבחרת עולה. היום אנחנו במינוס נקודה אחת ועם משחק לפנינו. אני לא מתכוון לעשות סיכום קמפיין אחרי כל משחק. תבואו בסוף, נשב ונסכם".

      מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן. קובי אליהו
      יתרוממו מהקרשים? אלי גוטמן/קובי אליהו

      על ההכנות למשחק אמר המאמן: "הבלגים משחקים באותה שיטה וסגנון לרוב. הם יכולים לשחק פתאום עם בנטקה ואוריגי כשני חלוצים. נבוא בהתאם לתכנית הבסיסית שהכנתי נגד בלגיה, תכנית איתה צריך להתכונן לנבחרת חזקה. יש הבדל בין רמת משחק למוטיביציה, שהייתה 100 אחוז. את הרמה אני לא אנתח פה, אלא רק עם השחקנים שלי. הבוקר עשיתי סיבוב ליד המלון. תמיכה מלאה. הקהל הירושלמי מחמם את הלב".

      על שאלת התפקוד של שרן ייני כקשר אחורי ושל אוראל דגני כמגן ימני דווקא, השיב גוטמן: "ייני ודגני היו מהטובים בנבחרת. השאלה לגבי התפקיד שלהם לא נשאלה אחרי בוסניה".

      הבלם וקפטן הנבחרת טל בן חיים אמר: "יש לנו קבוצה מנוסה וטובה. אנחנו משחקים כבר הרבה זמן ביחד. אנחנו צריכים להרים את עצמנו אחרי ההפסד בשבת".

      עוד מגוטמן: "מהדקה ה-55 היינו בעשרה שחקנים ונפתח שטח. שם ראינו את בייל בא לידי ביטוי. אני מקווה שמחר לא ניתן את השטח הזה להזאר או לאף אחד".

      בן חיים סיכם: "כל משחק אליו אני עולה ולובש את החולצה של נבחרת ישראל יש לי מוטיבציה אליו. לא משנה מי היריבה".

      מאמן נבחרת ישראל אלי גוטמן עם טל בן חיים. קובי אליהו
      "יש לנו קבוצה מנוסה וטובה. אנחנו משחקים כבר הרבה זמן ביחד". טל בן חיים/קובי אליהו

      במהלך האימון תרגל גוטמן, כצפוי, מערך מעובה של שלושה קשרים אחוריים. ניר ביטון, ביברס נאתכו ושרן ייני יפתחו בקישור האחורי, כשבכנפיים תרגל המאמן את בן שהר וערן זהבי, כשתומר חמד הוא החלוץ היחיד במקום עומר דמארי הפצוע. גוטמן התלבט לגבי הקישור האחורי, ואם ביטון לא היה כשיר, בירם כיאל יפתח. ליאור רפאלוב וטל בן חיים אמורים להתחיל את המשחק על הספסל. מוקדם יותר היום שוחח גוטמן עם שחקניו, שביקרו היום בכותל, ואמר להם: "אם לא הייתם מאמינים, הייתי עולה עם שישה שחקני הגנה. אבל אם אתם מאמינים בעצמכם, אעלה למשחק כמו שעלינו מול פורטוגל". גוטמן אמר את הדברים לאור המחשבות שלו לעבות את מרכז השדה. במשחק ההוא מול פורטוגל, הרכב הנבחרת כלל את את בירם כיאל, שרן ייני וביברס נאתכו בקישור האחורי, כשמאור מליקסון ועדן בן בסט שיחקו בכנפיים, מאחורי תומר חמד.

      בנבחרת העריכו הלילה כי טל בן חיים הבלם, שנטש את האימון אתמול יהיה כשיר. רופא הנבחרת ד"ר רוסנובסקי נשמע אופטימי ובסביבתו של הבלם טענו כי יערוך טיפול ומסתמן שיוכל לפתוח.

      עוד לפני האימון המסכם, דיבר המגן אלי דסה עם התקשורת. "ההפסד הזה זה לא מה שציפינו ורצינו שיקרה. זה הפסד כואב גם לנו כנבחרת וגם האכזבה למדינה ולאוהדים שתמכו בצורה יוצאת מן הכלל. בכדורגל אין יותר מדי זמן, מחכה לנו משחק הרבה יותר קשה ואנחנו צריכים להיות עם הפנים למשחק נגד בלגיה", אמר המגן. על היעדר המוטיבציה נגד ויילס אמר מגנה של בית"ר ירושלים: "אני לא מפריד את עצמי מאף אחד מהסגל, אבל אי אפשר להגיד ששחקנים לא רצו או באו חסרי מוטיבציה. יש משחקים שמרוב רצון הכול יוצא הפוך. אם היית בודק אחד אחד היית רואה שבאנו במוכנות שיא, וכל מה שנותר זה להתנצל על היכולת שלנו".

      "אני לא מתעסק בשאלה אם אני צריך לקבל דקות או לא. מה שמעסיק אותי זו ההצלחה של הנבחרת. כמו שהמאמן מחליט הוא זה שמקבל את הביקורות בסוף. נקווה שהביקורות יהיו לזכותו ולטובתו לעומת המשחק האחרון שהיה כואב", המשיך דסה. "אין שחקן שלא יגיד שלא מדגדג לו לשחק משחק בנבחרת, בטח כשמדובר במשחק שנערך בטדי. אני לא מתמקד ברצון האישי שלי אלא בזה שהנבחרת תצליח. יש קולות שאומרים שהסיפור כבר גמור מבחינתנו, אבל זה לא גמור. נכון שבלגיה היא נבחרת עדיפה עלינו בכל פרמטר ומי שיגיד אחרת משקר את עצמו ואת הציבור. אנחנו נצטרך לעשות עבודה קשה מאוד. אם הטקטיקה שלנו נגד ויילס לא עבדה, עכשיו נצטרך לעבוד כפליים כי זו נבחרת של תותחים אחד אחד ויהיה קשה להביא מולם את הנקודות".

      שחקני נבחרת ישראל בן שהר, מאור בוזגלו. קובי אליהו
      יפתח? בן שהר באימון הערב/קובי אליהו

      לפני המשחק מחר ישיקו נציגי הארגון העולמי של שחקני הכדורגל את הנציגות החדשה של הכדורגלנים בישראל. הנציגות החדשה של שחקני הכדורגל, אשר התקבלה לאחרונה כמשקיפה לארגון ובחודשים הקרובים אמורה להתקבל כחברה מלאה, תגיע לאירוע ההשקה בהיכל פיס ארנה בירושלים, ובמהלכו יעברו כל 700 הכדורגלניות והכדורגלנים בליגת העל ובליגה הלאומית, החברים בנציגות החדשה, ליציעי טדי כדי לעודד יחד את הנבחרת. הנציגות החדשה החלה לפעול לפני כשנה ביוזמתם של מספר כדורגלנים, בניהם מיכאל זנדברג. מאז גם מונה ניר אלון לראש חטיבת הספורט בהסתדרות.

      עיריית ירושלים, ההתאחדות והמשטרה קוראות לאוהדים להקדים את בואם לאיצטדיון מחר. שערי האצטדיון יפתחו בשעה 19:00 בערב. בהתאחדות הבהירו כי לא תותר כניסת כלי רכב פרטיים לטדי ולארנה. הרחובות שיסגרוה לתנועת רחבים: רחוב בנבנישתי, רחוב דוד איילון, אגודת ספורט בית"ר, רחוב מודעי. מומלץ להשתמש בציר בגין (כביש 50) לכיוון שכונת גילה. לא תותר כניסת רכבים לשכונת מלחה וקטמון (למעט התושבים). רכבת ישראל תתגבר את מערך הרכבות אל המשחק ובסיומו. גם מגוון שאטלים יעמדו לרשות הציבור החל מהשעה 18:00 ועד השעה 22:00, הם ייצאו כל עשר דקות מחניונים הלאום, הר הרצל, גבעת מרדכי (מכון לב), קריית הממשלה (רחוב נתנאל לורך). גם התחבורה הציבורית לאיצטדיון וממנו תתוגבר.

      שחקני נבחרת בלגיה. קובי אליהו
      סוללת כוכבים רצינית/קובי אליהו

      הבלגים, שמגיעים מאוד בטוחים בעצמם לאחר החמישייה שכבשו מול קפריסין והיכולת של ישראל נגד ויילס, ניצלו את היום לטיול קליל בירושלים והגיעו עד לכותל המערבי. החבורה של מארק וילמוטס נראית מאוד מחויכת מאז שנחתה בארץ הקודש, אבל אל כר הדשא היא תעלה במלוא הרצינות ועם סוללת כוכבים שלא נראתה כבר הרבה זמן במחוזותינו וגם סוכנויות ההימורים מציבות את השדים האדומים כפייבוריטים ברורים להתמודדות.

      הבלגים מגיעים בסגל כמעט מלא, כאשר רק סטיבן דפור הפצוע נותר בחוץ והשוער השלישי ז'אן פרנסואה ז'ילה נשאר בבית המלון בשל כאבי בטן. וילמוטס לא אמור לבצע שינויים ביחס להרכב שהביס את קפריסין בשבת, כאשר בשער יתייצב כמובן שוערה האדיר של צ'לסי, טיבו קורטואה ובחלק הקדמי יככבו מרואן פלאיני, אקסל ויטסל, ראג'ה נאינגולאן, אדן הזאר, קווין דה בראונה וכריסטיאן בנטקה.

      שינוי אפשרי בכל זאת הוא הכללתו בהרכב של דיבוק אוריגי מליל, שעשוי לפתוח כחלוץ שני לצד בנטקה, על חשבון עחד משלושת הקשרים המרכזיים. שינוי כזה יהפוך לריאלי עוד יותר אם עד למשחק בת הזוג של ויטסל, שכורעת ללדת, תזדקק לו לצדה והוא יטוס חזרה. בינתיים, השחקן אמר: "אם אני כאן, זה כדי לשחק".

      הרכבי הקבוצות

      שופט: מארק קלאטנברג (אנגליה)
      אצטדיון: טדי
      קהל: 32000
      קובי אליהו

      טרם התפרסמו תגובות

      הוסף תגובה חדשה

      +
      בשליחת תגובה אני מסכים/ה
        6
        walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully