וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליניב ברדה בטור אישי: "היום אף אחד כבר לא מזלזל בכדורגל הבלגי"

אליניב ברדה

29.3.2015 / 15:05

בישראל יש נטייה לזלזל במה שלא מוכר, אבל היום בלגיה היא כבר מעצמה. איך נבנה דור הזהב הנוכחי? מה ההבדל בינם לבינינו ובאילו נקודות ניתן בכל זאת להפתיע? חלוץ נבחרת ישראל, עם עבר עשיר של שש שנים ואליפות אחת בבלגיה, מנתח בטור מיוחד

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו
אליניב ברדה שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
אליניב ברדה/ברני ארדוב

יש לנו בישראל נטייה לזלזל בכל דבר שאנחנו לא מכירים מספיק טוב. זה לקח זמן, אבל היום, בניגוד לעבר, אף אחד כבר לא מזלזל בכדורגל הבלגי. עומדת לבוא לכאן נבחרת בלגיה חזקה, אולי הכי טובה שלהם אי פעם. לא בכדי הם במקום הרביעי בדירוג העולמי ומשופעים בשחקנים שמככבים בליגות ובקבוצות הטובות בעולם.

קווין דה בראונה כובש בוולפסבורג בצרורות, רומלו לוקאקו מבקיע באברטון, דיבוק אוריגי המושאל מליברפול לליל כבש שלושער ואפילו כריסטיאן בנטקה חזר למצוא את הרשת אחרי פציעה ארוכה. כמובן שיש גם את אדן הזאר, דריס מרטנס, אקסל ויטסל ועוד ועוד. הרבה כוכבים, אבל גם איזון בין ההגנה להתקפה. באמת דור זהב.

דוד מרטן בראיון מיוחד לקראת בלגיה: "מכבי תל אביב לא שווה שם אליפות"

ישראל הובסה 3:0 בידי ויילס, שעלתה למקום הראשון בבית ב'

ביקורת קשה בנבחרת על אלי גוטמן ועל איתן טיבי, שהשיב אש

הנבחרת של גוטמן נראתה כמו תקלה אחת גדולה: אורן יוסיפוביץ מסכם

0:5 משכנע לבלגיה על קפריסין, בוסניה השיגה ניצחון ראשון

בבלגיה מתמוגגים: "כשאדן הזאר משחק ככה, אין מי שיעצור אותו"

אליניב ברדה ושחקני גנק רצים באימון. רויטרס
כוכבי על שפרחו בזכות בנייה נכונה. קווין דה בראונה לצד אליניב ברדה בימיהם בגנק/רויטרס

איך זה קרה? לאחר תקופה ארוכה של חוסר הצלחה ברמת הנבחרת, הבלגים עשו שינוי חשיבה כשמינו מנהל מקצועי לכל מחלקות הילדים והנוער, והחלו לגדל כישרונות ולבנות אותם בראייה לטווח ארוך. ל-10 ואפילו ל-20 שנה קדימה. הם הכינו תכנית עבודה מסודרת והיום הם קוטפים את הפירות של ההשקעה מרובת השנים מאחורי הקלעים, עם דור הזהב של הכדורגל הבלגי. כל הכישרונות פורחים.

באופן אישי, זכיתי לשחק ולקחת אליפות וגביע עם דה בראונה, בנטקה וטיבו קורטואה. הם היו יחד איתי בראסינג גנק והיום עושים חיל בקבוצות שלהם. שלושתם יחד שלשלו לקופת המועדון כמעט 50 מיליון יורו מהמכירות שלהם, ושלושתם עדיין צעירים מאוד. בנטקה בן 24, דה בראונה בן 23 וקורטואה בן 22. כבר לפני ארבע שנים הם זכו באליפות.

טיבו קורטואה שוער נבחרת בלגיה. AP
לקח אליפות עם גנק וברדה כשהיה בן 18. טיבו קורטואה/AP

הכדורגל הבלגי פיזי יותר ומהיר מאוד. אין זמן לחשוב. לעומתו, הכדורגל הישראלי טכני יותר. יהיה לנו קשה מאוד לעצור את הבלגים, אבל עם אצטדיון מלא, תמיכה של הקהל, עמידה טקטית נכונה ונחישות, ניתן יהיה לצמצם את הפערים. גם לנו יש נבחרת נהדרת שהתחילה את הקמפיין בצורה טובה ומחפשת המשכיות.

מבחינתנו, כל תוצאה מלבד הפסד מולם תהיה תוצאה טובה, אבל אני מטבעי תמיד רוצה לנצח ולא משנה מי היריבה שעומדת מולי. גם אם זו בלגיה. בכדורגל הכול אפשרי, אני תמיד מאמין!

הביא לפרסום: איציק יצחקי

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל (שמאל) עם אליניב ברדה. ברני ארדוב
יש אמונה. אליניב ברדה והנבחרת/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully