וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוער בנבחרת: ביקורת על גוטמן וטיבי, שהשיב אש

29.3.2015 / 7:00

הלם מהתבוסה לויילס. הבלם ספג ביקורת חריפה, ותקף: "התקשורת יצרה הד שהוולשים חלשים. יודע מה אני שווה". בהתאחדות ביקרו את התנהלות גוטמן, בנבחרת הודו: "קולמן עשה לנו בית ספר". שהר: "ספגנו סטירה". דמארי הפצוע שוחרר מהסגל

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

הלם בנבחרת ישראל. רק כך אפשר להגדיר את האווירה בחדר ההלבשה אמש (שבת) בסיום המשחק מול ויילס (3:0). הביקורת על משחק הנבחרת התחילה באלי גוטמן והמשיכה דרך איתן טיבי, ובתפקוד של משחק ההגנה. "בדיעבד, אחרי המשחק, אלי יודע שהוא טעה. הוא עלה בהרכב הזה כי הוא לא רצה לשנות את ההרכב מהמשחק מול בוסניה, אבל זה לא התאים נגד נבחרת כמו ויילס. אולי היה נכון יותר לתת לביטון לפתוח במקום בן חיים, שנמצא בכושר פחות טוב, ולא לאפשר להם להשתלט על האמצע", הודה אחד השחקנים.

שחקנים בנבחרת בחרו שלא לבקר את טיבי, אבל בנבחרת היה מי שעשה את העבודה בשבילם. הבלם נראה רע מאוד אתמול, כשמסר שני כדורים לרגליים של בייל, הכשיל אותו בדרך לשער השני שקבר את החלום לחזור למשחק, ואם זה לא מספיק, ספג כרטיס אדום בשמירה על כוכב ריאל מדריד. "זה משחק שהוא ירצה לשכוח. טיבי לא הופיע למשחק היום", אמר אותו גורם. "משחק ההגנה שלנו לא היה טוב, אבל אין ספק שציפינו ממנו ליותר. אין טעם לדבר עכשיו על אם רמי גרשון היה צריך לפתוח. אלי לקח החלטה כשהימר על שחקן מהיר, ואי אפשר לדעת מה היה קורה בלעדיו. עובדה שהמהירות של דגני כן עזרה בדקות מסוימות. אבל אין ספק, טיבי היה אחת הנקודות החלשות היום".

איתן טיבי שוחרר לאחר שהורחק אמש ולא יוכל לקחת חלק במשחק הנבחרת ביום שלישי נגד בלגיה. עומר דמארי, שנפצע במפשעה, שוחרר גם כן. ניר ביטון נשלח על ידי רופא הנבחרת ד"ר מרק רוסנובסקי לצילום בכף רגלו. בהתאם לעדכון במצבו ישקול מאמן הנבחרת אם לזמן שחקן נוסף לסגל.

ויילס מחצה את ישראל 0:3 ועלתה לפסגת הבית

אלי גוטמן בסיום: "הם היו יותר טובים. נקודה"

תקלה אחת גדולה: אורן יוסיפוביץ מסביר שלא מדובר בשאננות

אותה בנאליות, אותה שמרנות, אותו גוטמן: חמי אוזן מנתח

הציונים: ליאור רפאלוב אכזב, איתן טיבי התפרק

אלי גוטמן מאמן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"הוא עלה בהרכב הזה כי הוא לא רצה לשנות את ההרכב מבוסניה, אבל זה לא התאים נגד נבחרת כמו ויילס". אלי גוטמן/ברני ארדוב

טיבי, ששחקנים דיווחו כי הוא נראה כעוס בסיום על הרחקתו, מסר בתגובה ליכולת שלו: "לא ארצה לשכוח את המשחק הזה, ארצה ללמוד ממנו. יש משחקים שהם פחות טובים. אבל אני יודע מי אני ומה אני שווה. משחק אחד לא יוריד אותי או יעלה אותי. זה לא משחק שנרצה לזכור, אבל נצטרך להפיק לקחים. יש משחק חשוב בשלישי. התקשורת שלנו יצרה איזה הד שהנבחרת הוולשית חלשה מאוד, אבל זה לא היה ככה בפועל. באנו אופטימיים, אנחנו לא מורידים מערכנו. אבל אני חושב שאמרו שהיריבה היא פחות טובה ממה שהם באמת". על השאלה האם התקשורת אשמה בהפסד אמר: "אנחנו אשמים, ידענו לפני שהמשחק יהיה לא קל. לצערי הפסדנו, אין מה לעשות".

הביקורת על גוטמן נגעה בכל חלקי המשחק. מלבד הביקורת על השיטה בה עלה (כאמור, שחקנים טענו בדיעבד כי ביטון היה צריך לפתוח), בהתאחדות לכדורגל היה מי שטען כי גוטמן טעה כשייחס חשיבות רבה מדי לנושא אלירן עטר. "התקשורת לקחה אותו לשם, והוא נסחף אחריה. זה לא מה שגרם להפסד, אבל היה אפשר להימנע מזה", אמר גורם בהתאחדות. ביקורת מקצועית נוספת על גוטמן הייתה גם עקיפה, וקשורה לדרך בה ניצח כריס קולמן את המשחק. "הם הגיעו יותר מוכנים מאיתנו. קולמן השתלטה על האמצע, והכיר כל נקודה בנבחרת ישראל", הודו בנבחרת. "גוטמן שם דגש באסיפות על ראמזי ובייל, אבל בכל פעם שהם קיבלו את הכדור השמירה הייתה לקויה. ההכנה לא הייתה לא טובה, אבל מה שקובע זה מה שקורה במגרש. המאמן שלהם עשה לנו בית ספר לטקטיקה". בנבחרת הסבירו כי קולמן הצליח להוציא מריכוז את שחקני המפתח שלנו בחלק הקדמי, באמצעות משחק הלחץ.

גארת' בייל שחקן נבחרת ויילס (שמאל) מול טל בן חיים שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
"גוטמן שם דגש באסיפות על ראמזי ובייל, אבל בכל פעם שהם קיבלו את הכדור השמירה הייתה לקויה"/קובי אליהו

ואם זה לא מספיק, שחקנים בנבחרת הודו כי לא ציפו לאגרסיביות כזאת של שחקני ויילס. אחד מהם אמר: "אלי אמר לנו שהם כמו האנגלים. זאת נבחרת פחות טובה, אבל הם יותר פיזיים ואגרסיביים. צריך להודות, לא היינו מוכנים לזה. כל שחקני החלק ההתקפי נעלמו". טיבי הוסיף: "היה קשה מול בייל, הוא שחקן מצוין. הנבחרת שלהם עשתה משחק מצוין, לנו היה משחק פחות טוב. אני לא חושב שהמשחק משקף את הפערים, הם נתנו משחק מצוין ואנחנו פחות טוב. נפיק את הלקחים מהמשחק הזה, ונתכונן לבלגיה. אין לי ספק שהשחקנים שישנם יעשו את העבודה בצורה הטובה ביותר. הבית לא נפתח מחדש כי הוא לא נסגר עד עכשיו. אין ספק שעם ניצחון היינו מדברים אחרת. אכזבנו קודם את עצמו, אחר כך את הקהל. אסור לנו לשכוח שיש משחקנים בקמפיין שמפסידים, החכמה היא ללמוד מזה. "אם מגיעה לקהל התנצלות? לא יודע. הרצון שלנו היה. כשעשינו משחקים גדולים הקהל תמך וביום פחות טוב הקהל לא היה לצדנו, אבל זה בסדר. אין מה לעשות".

"אני לא חושב שבאנו למשחק", הודה בן שהר. "לא פתחנו טוב כמו נגד בוסניה. הגול הראשון לא מחויב, ספגנו אדום ואחריו בעשרה שחקנים היה מאוד קשה. אין לי הסבר, התכוננו טוב ומי שראה את האימונים מבין את זה. לא הלך לנו, אבל בוא לא נשכח את בלגיה, משחק יותר קשה". על השאלה האם הוא מצפה לפתוח לאור יכולתו אמר: "אני מרגיש טוב, בכושר טוב. אני מקווה לשחק וזאת החלטה של אלי". על היכולת של ויילס אמר: "הם יותר אתלטים, רובם נולדים ככה. אנחנו יכולים לחפות על זה במשמעת טכניקה, ולא עשינו את זה. מצער. אנחנו יצרנו את הציפיות אחרי שלושה ניצחונות, כי באמת שיחקנו מצוין. מן הסתם, גם התקשורת נכנסה לאופוריה איתנו. היום הבנו שהמשחקים מאוד קשים, עם כל הכבוד, לנו אין שחקנים בפרמיירליג כמו לוויילס. חייבים לחרוק שיניים. בלגיה עם שחקנים כישרונים מויילס. זה משחק שחייבים לצאת בו לא מפסידים". על בייל אמר: "בייל מדהים, אבל הוא לא עשה יותר מדי. קשה מאוד לעצור אותו עם הצעד הראשון שלו. הוא הוכיח למה הוא יוצא מן הכלל. לא צריך להתרכז בבייל עכשיו, אלא בבלגיה. ספגנו סטירה, אין ספק".

בן שהר שחקן נבחרת ישראל. ברני ארדוב
"הם יותר אתלטים, רובם נולדים ככה". בן שהר/ברני ארדוב

רוטציה לקראת בלגיה, עופר עיני מנסה להתנחם

יו"ר ההתאחדות עופר עיני, נראה מאוכזב מאוד בסיום. הוא אמר הלילה לוואלה ספורט: "בארבעה משחקים, עשינו שלושה ניצחונות. אף אחד לא ציפה שננצח את כל הארבעה. יש לנו משחק חשוב נגד בלגיה, הפנים קדימה". מי שנראה מאוכזב בסיום הוא כמובן מאור בוזגלו. כבר במהלך השבוע היה נראה שגוטמן בונה על בן שהר, שהיה אחת מנקודות האור בנבחרת, ולא על בוזגלו, שעזב מיד עם שריקת הסיום לתוך חדר ההלבשה. ההערכה היא שבוזגלו יקבל דקות מול בלגיה, לאחר ששהר צפוי לפתוח במקום טל בן חיים. שינויים נוספים: אם ניר ביטון יהיה כשיר הוא יפתח במקום שרן ייני, גרשון יחליף את טיבי וחמד את דמארי הפצוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול עם הבלם טל בן חיים, עומרי בן הרוש ואיתי שכטר, וניסה לעודד אותם. אחר כך הוא נפגש עם אלי גוטמן בחדרו, ולדברי גורמים בנבחרת סיפר לו כי גם הוא עמד בפני מצבים קשים, אך החכמה הייתה לצאת מהם.

ומה עוד לקראת בלגיה? הנבחרת תרד לארוחת הבוקר במלון ומשם תצא לטדי. תחילה הייתה מחשבה לצאת לירושלים כבר הלילה, אבל גוטמן התנגד לכך בשל חשש מעייפות מצטברת לקראת האימון המסכם מחרתיים. "צריך למחוק את ויילס מהזיכרון. זה יהיה קשה, לאלי יש הרבה עבודה מנטלית החל ממחר", סיכמו בנבחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully