וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרו סטורי: סיפורו של שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי

9.8.2014 / 8:00

פיטר סטורי היה כדורגלן חסר פשרות ואחד מכוכבי הדאבל של ארסנל ב-1970-71. כמה שנים לאחר מכן הוא כיכב במדורי הפלילים עם ניהול בית זונות, זיוף מטבעות זהב, הברחת פורנו לגבולות בריטניה וישיבה בבית הכלא. זה סיפורו

שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי. GettyImages
שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי/GettyImages

ב-1990 פיטר סטורי העלה את הג'יפ שלו על מעבורת ברוטרדם והפליג לאנגליה. כשהוא הגיע לנמל במולדתו, משטרת הגבולות האנגלית עיכבה אותו לבדיקה ממושכת - כנראה על סמך הגיליון הפלילי שלו. החיפושים העלו ממצאים מעניינים; מהגלגל הרזרבי שבתא המטען של הרכב, נשלפו בזה אחר זה 20 קלטות וידאו של פורנו אירופאי. סטורי נעצר ואחרי הליך מהיר נשלח למאסר בן 28 ימים באשמת הברחת חומרים פורנוגרפיים. זו לא הייתה הפעם הראשונה בה הוא יושב בבית הכלא.

***

פיטר סטורי היה ועודנו איש ארסנל מכף רגל ועד ראש. הוא שיחק בקבוצה לאורך כל הקריירה שלו מלבד החודשים האחרונים שלה, זכה איתה בתארים והיה אחד מסמלי הדאבל בעונת 1970-71. כדורגלן אנגלי מסוג הולך ונעלם - hard man in the age of hard men - כמו שאוהבים להגדיר אותם בממלכה, "גבר קשוח בעידן של גברים קשוחים".

באותן שנים כדי לנצח, כדאי היה שתחזיק בשחקן "רע" בקבוצה שלך. כזה שמכסח, מרים את היריבים באוויר, מתעמת עם ה"רעים" של הקבוצה השנייה לאורך כל המשחק. ללידס היו נורמן האנטר ובילי ברמנר, לצ'לסי את רון האריס (שכונה "המקצץ"), לליברפול את טומי סמית'. בארסנל זה היה סטורי. לימים סיפר: "לא הרגשתי חרטה אפילו אם פצעתי שחקן. יחד עם זאת, למרות שהגזמתי כמה פעמים, אף פעם לא שברתי למישהו את הרגל ולא זכור לי שגמרתי לשחקן יריב את הקריירה".

אליפות אירופה ב-1972 עדיין שוחקה במתכונת של משחקי מוקדמות עד שלב ארבע האחרונות. אנגליה פגשה את גרמניה בשלב רבע הגמר והפסידה 3:1 בוומבלי. בגומלין המאמן אלף ראמזי הציב את סטורי ואת נורמן "Bites Yer Legs" האנטר בקישור. המשחק הסתיים ב-0:0 ונבחרת שלושת האריות הודחה, אבל עשתה את זה בלי לקחת שבויים. האנטר וסטורי ביחד במרכז המגרש? אלן הובי כתב אז ב"סאנדיי אקספרס": "הייתי נבוך ומבויש מהאלימות האנגלית".

באוטוביוגרפיה שלו, סטורי סיפר: "הטריק היה להיכנס בשחקני היריב הכי מוקדם שאפשר. להרביץ, לתת איזו חבטה טובה, לגרום להם כאילו הם התנגשו במכונית או בקיר לבנים". הוא היה אחד מהשחקנים הכי קשוחים באנגליה באותה תקופה, אבל לא רק. השחקן שהתחיל כמגן ימני והוסט לעמדת הקישור, גם ידע לטפל בכדור, למסור, להתחיל התקפות, לאיים על השער. כל אלו הפכו אותו לכדורגלן מוצלח ומצליח, אבל גם למטרה.

שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי, עם יו"ר המועדון לשעבר, דניס היל ווד. GettyImages
שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי, עם יו"ר המועדון לשעבר, דניס היל ווד/GettyImages

טומי וויסבי היה אחד ממבצעי "שוד הרכבת הגדול" המפורסם ב-1963, בריון מפחיד ששוחרר מבית הכלא ב-1976 והמשיך לנהל קריירת פשע (ב-1989 נכלא שוב, הפעם באשמת סחר בסמים). הווארד מארקס היה בזמנו סוחר החשיש הגדול בעולם, מי שעל פי האוטוביוגרפיה שלו צולם הסרט Mr. Nice בכיכובם של ריס איפנס וקלואי סביני. שניהם ועוד שורה ארוכה של פושעים-סלבריטאים נהגו לבלות במחצית השנייה של שנות ה-70 ב-Jolly Farmers pub.

גם פיטר סטורי נהג לבלות ב-Jolly Farmers, אחרי הכול עוד כשהיה שחקן ארסנל בשנת 1975, הוא רכש אחוזים מהבעלות על המקום. הנוכחות של עבריינים ידועים לא הפריעה לו בפאב שבבעלותו, להפך. "נמשכתי לאורח החיים הנוצץ הזה", הוא כתב בספר שלו, "תמיד היה נראה שעל יד אחת תלויה לאנשים האלו בחורה יפה, והיד השנייה אוחזת בערימה של שטרות".

עוד לפני שעזב את ארסנל ב-1977 ובילה את חודשי הקריירה האחרונים שלו בפולהאם, פיטר סטורי – אלוף אנגליה, הזוכה בגביע, 501 הופעות בארסנל ו-19 בנבחרת – הפך לכדורגלן שבזמנו הפנוי מתרועע עם פושעים. עד מהרה הוא הפך לפושע בעצמו.

ב-1979, אחרי שכבר תלה את הנעליים, סטורי נחשד במעורבות בזיוף מטבעות זהב. הוא לא התכוון להישאר בבריטניה למשפט והחליט לברוח לספרד בזמן שהיה משוחרר בערבות. התכנית הייתה להשקיע בעסק שיכניס לו סכום כסף גדול בזמן קצר, ויעניק לו ביטחון כלכלי לזמן מה בביתו החדש. ואיך התכנית יצאה לפועל? סטורי פתח בית זונות קטן במסווה של מכון עיסוי – עם שלוש עובדות ותזרים מזומנים מכובד – אבל המשטרה לא התרשמה ופשטה על העסק. על ניהול בית הזונות, כדורגלן ארסנל לשעבר שילם קנס כספי, אבל על המעורבות בזיוף המטבעות נגזרו עליו שלוש שנות מאסר בפועל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי. GettyImages
שחקן ארסנל לשעבר, פיטר סטורי/GettyImages

פחות מעשור אחרי שכבש צמד בחצי גמר הגביע האנגלי והחזיר את ארסנל מפיגור 2:0 ל-2:2 נגד סטוק סיטי (חלק ממסע שהסתיים עם הנפת גביע), פיטר סטורי איבד שליטה על חייו והחליק במדרון. הוא הואשם בגניבת שתי מכוניות, השקיע בחברת מוניות כושלת, נשלח למעצר אחרי שלא התייצב לדיון בהכרזה שלו כפושט רגל ובילה שלוש שנים בבית הכלא. בפחות מ-20 שנה גם התחתן ארבע פעמים ונטש את נשותיו וילדיו כמה פעמים.

"אף פעם לא היה לי מוח קרימינלי", ניסה להסביר אחרי שנים ארוכות, "פשוט הייתי כדורגלן עבר טיפש עם יותר מדי כסף. המטבעות המזויפים? כל מה שעשיתי היה להלוות קצת כסף לחבר'ה שחשבתי שהולכים להרוויח קצת . אני לא גאה במה שעשיתי, אבל שילמתי על החטאים שלי. ישבתי שלוש שנים, 22 שעות ביממה, בתא עם דלי שעלה על גדותיו בכל בוקר. זה חלק מהעבר - אני מנסה לשכוח מזה - אבל אי אפשר להכחיש שזה קרה".

אחרי פרשת הברחת הפורנו, זו שהחזירה אותו לשבת מאחורי סורג ובריח במשך ארבעה שבועות, סטורי נעלם מעין הציבור. בניגוד למרבית גיבורי הדאבל של 1970-71, הוא לא הגיע להייבורי או לאירועים חגיגיים של המועדון. בשלב מסוים, בקרב אוהדי ארסנל אפילו נפוצה שמועה שהוא מת. ב-2010 צץ בחזרה לרגל פרסום האוטוביוגרפיה שלו TRUE STOREY. my life and crimes as a football hatchet man.

סטורי גר כבר שנים ארוכות בצרפת ביחד עם אשתו הרביעית דניאל. אבל בשנים האחרונות הוא שוב חלק מארסנל ולא מעולם הפשע. העיתונים עדיין מזכירים את קריירת העבריינות שלו, אבל גם מבקשים ממנו לחוות דעה של ארסנל הנוכחית (והוא תמיד מתלונן על הרכות שלה) ולשמוע סיפורים מפעם. אחרי שנים של תסכול, הוא כנראה מבין שאף אחד לא ימחק את הסיפורים של קלטות הפורנו, בית הזונות והמטעות המזויפים, אבל גם את אלו על השנים הגדולות בארסנל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully