וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליצן של הפרמיירליג

7.11.2013 / 16:15

בחמשת החודשים שחלפו מאז שהוא מונה למנהל הספורטיבי של ניוקאסל, ג'ו קיניר הספיק לטעות בשמות של שחקני הקבוצה, לספק ריאיון מלא בעובדות לא נכונות, להיכשל בחלון ההעברות ולרצות לרכוש שחקן שכבר שייך למגפאייז. באנגליה כולם צוחקים, חוץ מאוהדי הקבוצה

"אנשים בסביבתו של ג'ו קיניר" – כפי שהם נקראו השבוע, מיהרו להכחיש, אבל תמתינו לסוף הכתבה לפני שאתם מחליטים למי להאמין.

בתחילת השבוע פורסמה ב"סאנדיי פיפל" האנגלי ידיעה שעד מהרה הפכה לוויראלית והתפשטה ברשת במהירות: כחלק מעבודתו כמנהל הספורטיבי של ניוקאסל, ג'ו קיניר הגיע לצפות במשחק בין בירמינגהאם לסוונסי בגביע הליגה בספטמבר האחרון. הקבוצה מליגת המשנה ניצחה 1:3 וקיניר התרשם עמוקות מההופעה של שחקן הקישור שיין פרגוסון. כמה התרשם? כך סיפר גורם בבירמינגהאם:

"פרגוסון היה מצוין באותו ערב וקיניר אמר לאחד מחברי ההנהלה שלנו שהוא מעוניין להחתים אותו. בהתחלה הבחור שלנו היה בטוח שהוא צוחק, אבל אז הוא הבין שקיניר בכלל לא יודע שפרגוסון הוא שחקן של ניוקאסל ושהוא רק מושאל אלינו".

הסיפור הזה הוא רק קצה הקרחון במעללי ג'ו קיניר וניוקאסל. הוא גם משמש הזדמנות טובה להביט לאחור על חמשת החודשים של מאמן העבר בן ה-66 בתפקידו החדש בסט. ג'יימסז פארק.

מאמן ניוקאסל לשעבר, ג'ו קיניר. Jamie McDonald, GettyImages
גורם בבירמינגהאם סיפר: "בהתחלה הבחור שלנו היה בטוח שהוא צוחק, אבל אז הוא הבין שקיניר בכלל לא יודע שפרגוסון הוא שחקן של ניוקאסל ושהוא רק מושאל אלינו"/GettyImages, Jamie McDonald

תחילה הרקע:

מייק אשלי מעולם לא חשש מהתגובות של הקהל בניוקאסל. הקוקני שהתקבל בצפון-מזרח אנגליה בחשד, הפך אחר כך לבעלים מוערך ולא פעם ישב במשחקי חוץ עם האוהדים. הוא החזיר את קווין קיגאן האהוב לעמדת המאמן, לבש למשחקים חולצה של הקבוצה עליה נכתב "King Kev 1", אבל המינוי של דניס וייז למנהל ספורטיבי וחוסר שביעות הרצון של קיגאן מהמהלך - דבר שהביא בסופו של דבר לעזיבה שלו אחרי פחות משנה - הפך את דעת הקהל.

האוהדים פיתחו איבה אמיתית כלפי אשלי וזה הציב את המועדון למכירה. כארבע שנים מאוחר יותר, הוא עדיין הבעלים והאוהדים ממשיכים להלין על ה"קוקני מאפיה" שלו בעקבות סדרת מינויים של לונדונים לתפקידי מפתח במועדון. ג'ו קיניר אמנם נולד בדבלין, אבל הוא גדל בבירת אנגליה ועבד שם שנים, ומבחינת האוהדים הוא חבר בכיר באותה "קוקני מאפיה".

מכאן לקיניר עצמו. המינוי שלו למאמן ניוקאסל אחרי לכתו של קיגאן בספטמבר 2008, התקבל בהפתעה. המאמן הוותיק לא עבד מאז שהתפטר מנוטינגהאם פורסט בדצמבר 2004, אבל הוא הוגדר אז כמאמן זמני ולכן באנגליה הצליחו לקבל את המהלך בסבלנות. בנוסף, אחרי כחצי שנה חווה התקף לב, עזב ולא חזר. המינוי שלו למנהל הספורטיבי ביוני האחרון לעומת זאת, כבר התקבל בתדהמה. בתוך 24 שעות, כל מה שסבב את הפעולה הזו הפך לפארסה שהאבק שהיא השאירה עדיין לא שקע.

זה התחיל בצורת המינוי: אף אחד בניוקאסל לא הספיק להכריז את קיניר כעל המנהל הספורטיבי החדש לפני שהוא עשה זאת בעצמו. האיש שהתפרסם בעיקר כשחקן טוטנהאם בשנות ה-60 וה-70 וכמאמן של ה"קרייזי גאנג" של ווימבלדון בשנות ה-90, סיפר לעיתונאים שהוא קיבל את הג'וב ואלו הפכו את החדשה הזו לכותרת מרעישה. בלי הודעה רשמית, ללא התייחסות מוקדמות של חברי הנהלה או הבעלים. יחד עם זאת, השיא הגיע רק יממה לאחר מכן. את ה-17 ביוני 2013 ג'ו קיניר לא ישכח.

ג'ו קיניר (ימין), מנהל ספורטיבי ניוקאסל, עם הבעלים של המועדון, מייק אשלי. Michael Regan, GettyImages
אשלי/GettyImages, Michael Regan

יממה אחרי שהודיע על עצמו כעל המנהל הספורטיבי החדש של ניוקאסל, קיניר התראיין לתחנת הרדיו הפופולארית Talksport ולא הפסיק להדהים. הריאיון הזה הושמע שוב ושוב, התמליל המלא שלו פורסם באתרי האינטרנט, הבדיחות שהגיעו בעקבותיו עדיין מתחדשות.

קיניר ניסה לשכנע את המראיינים שהוא יבצע את התפקיד ללא בעיות למרות שמעולם לא מילא כזה בעבר. הוא רצה להוכיח שהוא מכיר את ניוקאסל ואת הצרכים שלה, ביקש לציין כמה הצליח בעבר באגף הייצוא והייבוא. הביקורות העזות של האוהדים ביממה שחלפה מאז המינוי שלו, הגיעו גם לאוזניו והוא ניסה להשיב מלחמה. הנה עיקריו של ריאיון שנכנס לפנתיאון:

טעויות בשמות ובנתונים בכל הנוגע לניוקאסל (בסוגריים השמות הנכונים):

"אני חושב שיש בקבוצה קשרים מבריקים. טיוטה, בן אפרי (בן ארפה), יוהאן קבב (קבאי) וסיסוקו... יש גם את החלוץ סיסי (פאפיס סיסה) שהיה סגן מלך השערים שלנו... שולה אממבי (אמאובי) משתפר כל הזמן, הוא בחור צעיר (בזמן הריאיון היה בן 31). יש את גלטיירס (גוטיירס) וגם ג'יימס פרץ' וטיילס (כנראה התכוון לריאן או סטיבן טיילור) עדיין שם".

עיוות של עובדות:

"קניתי את דין הולדסוורת' ב-50 אלף פאונד ומכרתי אותו בשלושה מיליון" (הולסדוורת' נרכש על ידי ווימבלדון תמורת 650 אלף פאונד)

"מכרתי את רובי ארל בכך וכך כסף" (ארל מעולם לא נמכר מווימבלדון ופרש מכדורגל שנה אחרי שקיניר עזב אותה)

"מכרתי את מרכוס גייל, אובינד לאונהרדסן, מיקי הארטפורד, ג'ון הארטסון, האנס סגרס - רובם הגיעו אלינו בהעברות חופשיות" (ג'ון הארטסון נרכש תמורת 7.5 מיליון פאונד)

"קניתי את טים קרול בקדנציה הקודמת שלי בניוקאסל ואני חושב שהוא שוער מצוין" (השוער ההולנדי הגיע למגפאייז שלוש שנים לפני שקיניר מונה למאמן)

"לצערם של האוהדים הלא מרוצים, מעולם לא פוטרתי" (פוטר מלוטון טאון ב-2003)

"נבחרתי למאמן השנה שלוש פעמים" (נבחר פעם אחת - ב-1994)


את הריאיון, המנהל הספורטיבי הטרי של ניוקאסל חתם בדברים הבאים: "אני יכול לדבר עם מי שאני רוצה בעולם הכדורגל, מי שאני רוצה. ביליתי חיים שלמים בהרמת טלפון וביצוע עסקאות. אני מדבר עם אלכס פרגוסון כל שבוע-שבועיים, אני יכול להתקשר בכל שעה לארסן ונגר. אני לא מבין את התלונות של האוהדים, אבל אין לי בעיה לשבת ולהתווכח איתם. אני יותר אינטליגנט מהם - זה בטוח".

אותו ריאיון אלמותי שבאנגליה יזכירו גם בעוד שנים ארוכות, הפך ללהיט. הוא היווה השראה לבדיחות, לסרטונים קומיים, לאילוסטרציות משעשעות. בניוקאסל נזכרו בשם שהדביקו לקיניר בקדנציה הקודמת שלו: JFK, לא כהומאז' לנשיא ארה"ב לשעבר, אלא פשוט ג'ו פאקינג קיניר, על שום סגנון הדיבור שלו שכולל לא מעט את המילה שמתחילה ב-F. עכשיו האוהדים היו מוכנים להשתמש בה כדי לקלל אותו.

שחקן העבר והפרשן בהווה, גארי לינקר, צייץ: "היו כמה מינויים מעניינים בקיץ, אבל מעטים היו יותר סוריאליסטים מזה של ג'ו קיניר למנהל הספורטיבי של ניוקאסל". אחד מהאוהדים הוסיף בטוויטר: "אם ג'ו קיניר הוא התשובה, מהי בעצם השאלה?" ובפייסבוק נפתחה קבוצת "הציטוטים המטומטמים של ג'ו קיניר".

צחוק בריא לגוף ולנפש, אבל לא כשאתה אוהד כדורגל והבדיחה היא על חשבון הקבוצה שלך. במהלך משחק הבית הראשון של ניוקאסל העונה, נגד ווסטהאם לקראת סוף אוגוסט, הניפו אוהדים של הקבוצה שלט צבעוני עם תמונה של ליצן והמילים "ג'ו קיניר הוא הליצן של הפרמיירליג". המרירות הזו התגברה בתחילת החודש הבא, כשחלון ההעברות של הקיץ נסגר.

קבוצות הפרמיירליג האנגלית הוציאו בקיץ האחרון סכום שמוערך בכ-665 מיליון ליש"ט על רכש, אבל ניוקאסל לא הוציאה אפילו פאונד אחד. לואיק רמי הגיע בהשאלה מק.פ.ר ושם זה נגמר. קיניר, האחראי על הרכש מתוקף תפקידו, שוב עלה לכותרות. איך לעזאזל ניוקאסל שנאבקה בתחתית בעונה הקודמת, לא הצליחה להתחזק במשך חודשיים? המנהל הספורטיבי שביוני הצהיר שהוא שוחה בשוק ההעברות ללא בעיות, נכשל.

בטוויטר שוב נדמה היה שנפתחה תחרות של בדיחות על חשבונו של קיניר. התגית NUFC# (ניוקאסל יונייטד פוטבול קלאב) הוצפה בתמונות של ליצנים וההומור האנגלי המפורסם חגג את הפעילות של המנהל הספורטיבי בקיץ. אוהד אחד שם תמונה של טלפון עתיק וכתב: "הודלפה תמונת הטלפון בשולחנו של ג'ו קיניר". אחר הציב תמונה שלו מנסה להתקשר לבצע עסקה באמצעות בננה והיה גם מי ששיבץ את התמונות של המאמן אלן פארדיו, הבעלים מייק אשלי והמנהל הספורטיבי קיניר על הדמויות מ"הקוסם מארץ עוץ". "חסר אומץ, חסר לב, חסר מוח", נכתב שם. קיניר כמובן תפס את תפקיד הדחליל. בדיחות על חשבונו של האירי? הרשת מוצפת בהן.

חלון ההעברות נסגר, העונה תפסה תאוצה והפעילות המביכה של ג'ו קיניר מאז שמייק אשלי מינה אותו לתפקיד שלכולם ברור שגדול עליו בכמה מידות, פינתה את המקום לכדורגל. עד תחילת השבוע האחרון.

שיין פרגוסון הצפון אירי הצטרף לניוקאסל בגיל 16. הוא שיחק בקבוצת הנוער כשקיניר אימן את הקבוצה הראשונה ומאז הספיק לעלות לבוגרים ולצבור בה 32 הופעות בכל המסגרות. כל אוהד של המגפאייז יודע שהוא הושאל לבירמינגהאם מליגת המשנה בתחילת העונה, כל איש מקצוע במועדון מכיר אותו היטב. אז איך קרה שדווקא מי שלפחות על הנייר משמש כסמכות המקצועית העליונה במועדון לא הכיר אותו? "מקורבים לג'ו קיניר" הכחישו את הסיפור הזה, עכשיו תחליטו אתם למי להאמין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully