וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאור אליהו: "היו לי הצעות ביותר כסף, דבר כזה עוד לא היה כאן"

18.11.2013 / 18:20

השנים העמוסות והקשות ("הייתי צריך חופש"), הסיבה שדחה את הצעת מכבי תל אביב בקיץ, שיתוף הפעולה עם הלפרין, החזון האדום ("חולם לשחק מול הקהל הזה ביורוליג"). ליאור אליהו מספר על הדרך הארוכה שהביאה אותו להפועל ירושלים

צילום ועריכת וידאו: דרור פיקלני

ליאור אליהו הגיע אמש (ראשון) לראשונה לביתו החדש, אולמה של הפועל ירושלים וראה איך הקבוצה האדומה מהבירה, אליה הצטרף במהלך השבוע החולף, מנצחת את הפועל גלבוע/גליל עליון. פורוורד נבחרת ישראל ועד לא מזמן קפטן מכבי תל אביב, שביצע מעבר שכבר עכשיו השפיע ועוד עתיד להשפיע רבות בהמשך על הכדורסל הישראלי כולו, התפנה היום לספר על כל מה שעבר עליו לאחרונה.

פורוורד הפועל ירושלים בכדורסל ליאור אליהו. דרור פיקלני
ברוכים הבאים להפועל ירושלים. אליהו/דרור פיקלני

האמנת שתלבש אדום?

"בתפיסה שלי על החיים אני לא פוסל שום דבר. לא יודע אם כיוונתי לשם, כיוונתי לחופש עד ינואר. ברגע שמצאתי את עצמי בלי הצעה שקרצה לי, החלטתי שאני לוקח חופש עד ינואר. האמת היא שלא הודעתי על זה כלפי חוץ. העדפתי להגיד את זה למשפחה ולקרובים שלי ושם זה הסתיים. ברגע שירושלים חזרה לתמונה, הייתה פגישה מאוד נעימה עם אורי אלון, אייל חומסקי וגיא הראל. לא דיברנו על סכומים אפילו, אלא נטו על העתיד של ירושלים, על ההנהלה שנבנתה מאחורי הקבוצה לשנים הבאות. יש דברים שקרצו לי. זו לא הנהלה שנותנת השקעה לחצי שנה, אלא הנהלה שמכוונת גבוהה, לשנים הקרובות, עם אולם חדש שהולך להיבנות, עם 12 אלף צופים. כששמעתי את זה, החלטתי שאני הולך לכיוון".

אחרי מכבי והשנים האחרונות, חיפשת קצת את היחס וההערכה מהפועל ירושלים?

"אני לא אוהב להתייחס לעבר. כל אחד אוהב יחס חם ואוהב, אתמול הייתה קבלת הפנים הראשונה שלי במלחה. אני לא נכנס לשנים האחרונות. אחרי הפגישה, כשציירו לי את התמונה העתידית, הייתה לי תחושה טובה".

אתמול כבר שרו לך שירים וקיבלו אותך יפה במלחה. זה גורם לך להרגיש שבחרת נכון?

"ידעתי שתהיה קבלת פנים, אבל לא ידעתי שהיא תהיה כזו נעימה וטובה. הקהל חיבק אותי ואמר 'ברוך הבא למשפחה'. הייתה תחושה נעימה להמשך הדרך, אבל פה זה נגמר ואני צריך להוכיח את עצמי מבחינת כדורסל. לשם זה באתי לכאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אוהדי הפועל ירושלים עם ליאור אליהו. מור שאולי
קבלת פנים חמה. אליהו במלחה בפעם הראשונה/מור שאולי

ביציעים במכבי, אחרי החטאה של סל יש רחש בקהל. בירושלים מרגישים את זה פחות?

"אני אדבר רק על מלחה. עוד לא למדתי את המקום ברמה של קבוצת בית. מהתחושה שהייתה לי אתמול, זה קהל שמעודד בכל מצב ונותן כוח לשחקנים. אני מקווה שיתמכו גם בי ושההשתלבות שלי תהיה קלה, כי ההשתלבות היא לא פשוטה, להיכנס לקבוצה שכבר רצה. אני לא בכושר הכי טוב, אני בכושר משחק, אבל לא הכי טוב. אני מקווה שהקהל ייתן לי את הזמן והתמיכה שאני צריך בשביל להיכנס הכי טוב שאפשר כדי שאוכל לעזור לנצח".

באיזה כושר אתה מגיע בעצם?

"שמרתי על כושר, אבל פחות דברים כדורסל. הייתי צריך להתנקות טיפה מנטלית. זו הייתה תקופה לא פשוטה. אני מגיל 17-18 ללא קיץ חופשי. כל השנים תמיד בנבחרות והעונות לא פשוטות, יורוליג וגם בגליל, אם אני הולך שבע שנים אחורה. זה רצף לא פשוט והייתי צריך זמן לעצמי, להירגע ולנוח, להשלים פערים וללכת למקומות פשוטים".

חשבת שאתה צריך להתרחק בגלל כל מה שעברת?

"בדיעבד כן. היו לי הצעות ביותר כסף ממה שחתמתי עליו בירושלים, אבל סירבתי כי הייתי צריך את תקופת המנוחה הזו. סירבתי ומצאתי את הרע בכל הצעה כי רציתי חופש וזה היה בתת מודע. אני שמח שידעתי לקחת את החופש כמו שצריך וגם לחזור להפועל ירושלים".

אם לקחת חופש, כנראה שעברת תקופה מנטלית לא קלה עם מכבי

"לא נכנס לזה. רק אמרתי שעברתי שנים עמוסות. גם מנטלית וגם פיזית".

בזמן שחתמת בירושלים, ממש כמה מטרים משם היה משחק בין מכבי לפנאתינייקוס והקהל לא ממש התעניין במשחק. כולם שאלו על החתימה והיו המומים. מה זה עושה לך לשמוע את זה?

"אני באמת לא רוצה להתעסק בעבר, אבל מבחינת ההחלטה, אנשים לא יודעים את זה. היא לא נלקחה בפזיזות, אלא במחשבה עמוקה של לאן אני הולך, לכמה זמן ולמה וההחלטה הזו נלקחה בלב שלם".

ראשי מכבי היו נראים המומים, כאילו הם הפסידו 30 הפרש לפנאתינייקוס. הם לא האמינו שלא תיקח את ההצעה שלהם. קיבלת הצעה ממכבי בשבוע האחרון.

"ההצעה הרשמית הייתה בקיץ. בקיץ היחסים התרחקו וזה הדבר היחיד שאני אדבר עליו, כי זו האמת. היה חוזה לשלוש שנים והסכומים היו מוסכמים. זה התפוצץ מבחינתי כשהם אמרו שכל שנה יהיה סעיף יציאה וזהו".

בוא נדבר על הפגישה בין יוסי גאייר לדני פדרמן בשבוע שעבר.

"לא נכנס לזה".

ליאור אליהו שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
לא רוצה להתעסק בעבר. אליהו בצהוב/ברני ארדוב

יש כאן תקדים, יותם הלפרין ואתה, שחקנים שמכבי רצתה בתנאים כאלה ואחרים, אמרו שהם בוחרים את הפועל ירושלים.

"זה לא היה כאן. בפגישה עם אייל חומסקי, אורי אלון וגיא הראל, ראיתי משהו לטווח ארוך. החלום שלי הוא לראות את הארינה מלא באוהדים אדומים ולשחק שם ביורוליג. זה החלום כרגע".

אתה מרגיש שירושלים, פעם ראשונה אחרי שנים, הופכת למשהו ממשי ולא קוריוז של שנה?

"דברים נמדדים בתוצאות. על הנייר, יש ישראלים וזרים טובים, הנהלה טובה ואולם חדש. אבל זה על הנייר. תוצאות מודדים בסוף השנה. כל מה שמסביב יפה, אבל אני מקווה שבאמת נוכיח את עצמנו. צריך להוכיח את עצמנו".

אתה בחרת את הפועל ירושלים. אתה מאמין בקבוצה, לא באת למלא חורים.

"ברור. השיחה הראשונה לא כללה סכומים בכלל, רק להסביר לי מה הפרויקט. מבחינת ההנהלה זה פרויקט, לא משהו שיסתיים בעוד חצי שנה או שנה, אלא כמה שנים. להגיע כמה שיותר גבוה, גם מבחינה תקציבית. אני מקווה שהפרויקט הזה יצליח".

מה הסיבה שהחלטת לחתום בימים האחרונים? בהצעה הקודמת שלהם, שהייתה 100 אלף דולר יותר, לא חתמת.

"כמו שאמרתי, היו לי הצעות עוד יותר גבוהות אפילו מזו של ירושלים. פשוט רציתי את החופש ולקחתי אותו".

בראד גרינברג דיבר עליך, על השילוב עם יותם הלפרין וג'וש דאנקן, אולי גם כדיר.

"את יותם אני מכיר מגיל 17, הוא מוכשר מאוד, שחקן יורוליג לכל דבר. שיתפתי איתו פעולה המון שנים, גם בנבחרות. כיף לי לשחק איתו ואני מקווה שהאיחוד הזה יוכיח את עצמו".

למה ירושלים סובלת מחוסר היציבות הזה? כולם בקבוצה מדברים עליו.

"זה דברים שקשורים לצוות המקצועי. אני רוצה להפוך את הקבוצה ליותר טובה ויציבה".

אליפות זו מילה גסה בהפועל ירושלים?

"לא. הפועל ירושלים תמיד כיוונה לאליפות, גם השנה ואני מקווה שזה יקרה. ירושלים הוא לא אלטרנטיבה לשום דבר. זה מועדון שרוצה לפרוח ולהגיע לרמות הכי גבוהות שאפשר".

מה אומרת הבחירה שלך בירושלים לגבי הכדורסל הישראלי?

"זה אומר שנבנית פה קבוצה שרוצה להיות חלק מהרמות הכי גבוהות באירופה ואני מקווה להיות חלק מהפרויקט היפה הזה".

ליאור אליהו (מימין) מעודד על ספסל הפועל ירושלים, לצידו יותם הלפרין. מור שאולי
דבר כזה הרבה זמן לא היה. אליהו והלפרין/מור שאולי

מצהוב לאדום: ליאור אליהו הצטרף להפועל ירושלים, כל הכתבות והידיעות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully