וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכנו של אליהו: "לא חושב שליאור רצה לחזור למכבי"

14.11.2013 / 22:24

אליהו חתם בירושלים, סוכנו יוסי גאייר: "זו פעם ראשונה שמגיע ישראלי בשיאו לקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב. זו היסטוריה"

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

לפני זמן קצר חתם ליאור אליהו על חוזה לשלוש שנים בהפועל ירושלים. בשיחה עם וואלה! ספורט אומר סוכנו ועורך דינו של השחקן, יוסי גאייר, כי "זה מהלך טוב לכדורסל הישראלי, זו עסקה חשובה שתוסיף הרבה עניין וצבע לליגה. זו פעם ראשונה שמגיע ישראלי בשיאו לקבוצה שהיא לא מכבי תל אביב. זו היסטוריה".

רק שלשום נועד עו"ד גאייר עם דני פדרמן, מנכ"ל מכבי תל אביב - פגישה שלאחריה נותק באופן סופי הקשר של אליהו עם מכבי, מה שסלל את דרכו לקבוצה מהבירה. "כמה ההחלטה הסופית לחתום הייתה קשה? ברגע שליאור החליט שהוא רוצה לשחק בירושלים, זה לא היה קשה", טוען גאייר. "לדעתי הוא היה צריך את תקופת החופש, שאולי נראית קצת ארוכה, אבל הוא היה זקוק לה".

בעצם, החוזה הוא לשלוש שנים, ללא סעיפי יציאה לישראל. אליהו נפרד סופית ממכבי.

"ליאור לא חוזר למכבי, ואני לא חושב שליאור בכלל רצה לחזור. הוא החליט לעשות צעד, והלך איתו קדימה. מכבי - כבודה במקומה מונח, אבל שני הצדדים הבינו שפרידה זה מהלך שמשרת את כולם".

אבל אפשר לומר שאם מכבי באמת הייתה רוצה את אליהו, הוא היה משחק שם. ירושלים לא הייתה האופציה הראשונה שלכם, ולא הסתרתם את זה לאורך הדרך.

"לליאור היה חוזה במכבי. העובדה היא שהחוזה הזה הגיע לסיומו, מיוזמת מכבי. כנראה שמכבי חשבה שלא נכון לה להמשיך עם ליאור במצב הזה. נכון שירושלים לא הייתה האופציה הראשונה, למרות שהיו איתם דיבורים רציניים גם בקיץ. אחרי הכול, ירושלים היא עדיין לא קבוצה בכירה כמו מכבי או קבוצות מובילות ביורוליג שליאור נשא אליהן את עיניו. אבל עכשיו ליאור בא עם סטייט אוף מיינד חדש וחיובי, והוא רוצה לקחת את ירושלים לצמרת, למקומות הכי גבוהים שאפשר. הוא רוצה להיות חלק מהרוח החדשה שנושבת במועדון".

אליהו וירושלים מדברים על אליפות?

"אחת הבעיות של הכדורסל הישראלי זו הדומיננטיות של מכבי תל אביב. גם כשהדומיננטיות הזו נפגעה, גם כשהיא איבדה אליפות, זה היה לקבוצות כמו גלבוע/גליל וחולון, שעם כל הכבוד להן, היה ברור שלא יכולות לאיים על מכבי לטווח הרחוק. הפועל ירושלים זה מקרה אחר. זה מועדון מסדר גודל שונה, קבוצה עם בסיס אוהדים גדול. החתמה של שחקן כמו ליאור יכולה לקחת את ירושלים לגבהים חדשים שאף קבוצה ישראלית למעט מכבי לא הייתה בהם בעבר, ואולי להפוך את ירושלים לקבוצה שוות-כוחות למכבי. אם זה באמת יקרה, זה יהיה שירות גדול עבור הכדורסל".

אז אין געגועים למכבי ואין חרטות.

"היום בוודאי שלא".

ליאור אליהו עם נועם חומסקי, ומנכ"ל הפועל ירושלים, גיא הראל. קובי אליהו
בדרך למעלה? אליהו באדום/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully