וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלפרין: "ליאור יסתגל מהר. כיף ששנינו לובשים אדום"

למרות הניצחון על גלבוע/גליל, הגארד מתרגש ממשהו אחר. עודד קטש על ניצחון אילת: "זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה"

אחרי שהדי ההתלהבות מההחתמה של ליאור אליהו מעט התפוגגו, הפועל ירושלים ידעה הערב (ראשון) שהיא חייבת לחזור ולהפגין יכולת גבוהה מול הפועל גלבוע/גליל עליון וזה בדיוק מה שהיא עשתה עם ג'וש דאנקן (19 נקודות), ארטיום פרחוסקי (18) ורונאלד דופרי (17) שגברו 74:81 על היריבה הצפונית. אליהו, אגב, ישב ביציע והוא כמובן יכול היה להתרשם לחיוב מקבוצתו החדשה.

חיפה ניצחה את חולון, ירושלים את גלבוע/גליל

אוהדי הפועל ירושלים עם ליאור אליהו. מור שאולי
גנב את מרבית תשומת הלב. ליאור אליהו/מור שאולי

בראד גרינברג, מאמן הפועל ירושלים, היה מרוצה, ואמר: "שום דבר לא קל בכדורסל. גליל שיחקה טוב, היו להם שלשות, אבל השגנו את הניצחון בסופו של דבר". על ליאור אליהו אמר: "לליאור יש איי קיו גבוה לכדורסל, הוא אתלט ייחודי ויש לו יכולת של אחד על אחד. אני מצפה שיהיה על המגרש וישחק איתנו". גרינברג נשאל האם הדקות של אלישי כדיר לא ייפגעו כתוצאה מהגעת אליהו: "אלישי הוא הקפטן שלנו, נראה איך הם ישחקו ביחד. יחד עם ג'וש דאנקן זה יכול להיות שילוב טוב".

יותם הלפרין: "לא שיחקנו מספיק טוב היום. אני חושב שגליל באה מאוד מוכנה עם האזורית מולנו וקלענו באחוזים לא טובים. הכי חשוב שניצחנו את המשחק וניקח את המשחקים פה בבית. זה קרה לנו כמה פעמים העונה שהכנסנו את עצמנו לבור ואז מתאוששים ומנצחים בזכות מהלכים בדקות האחרונות. אנחנו צריכים לעשות את זה בדרך יותר פשוטה ולסיים את המשחק יותר מוקדם".

הלפרין התייחס לחיזוק המשמעותי שביצעה הקבוצה עם צירופו של ליאור אליהו: "אני לא צריך להגיד לכם מי זה ליאור אליהו, כולם יודעים כמה הוא משמעותי לכל קבוצה, הייתי במכבי ואני מכיר אותו היטב. יש הרבה התלהבות סביב הסיפור. ליאור הוא תוספת משמעותית מבחינה מקצועית וחברתית. הוא אחד השחקנים היותר טובים שיצא לי לשחק איתם. אני שמח שליאור פה ואין לי ספק שהוא יכול לשתף פעולה עם כדיר ואף אחד מהם לא צריך להיפגע. זו פעם ראשונה שאני וליאור לובשים אדום ביחד, אולי זה הופך את זה ליותר פיקנטי ומרגש, אבל התאקלמתי כאן וההסתגלות כאן מאוד קלה. גם אם ייקח לו יום יומיים הוא יסתגל מהר".

בראד גרינברג מאמן הפועל ירושלים. מור שאולי
בונה על השילוב בין אליהו לדאנקן. בראד גרינברג/מור שאולי

מכבי חיפה המשיכה גם היום להדהים עם רצף מרשים במיוחד ורשמה תשעה משחקים ללא הפסד. הערב הירוקים הביסו את הפועל חולון 75:95 שקבע שיא מועדון אחרי שדונטה סמית' סיפק תרומה מרשימה (22 נקודות ושבעה ריבאונדים) ויחד עם אייק אפוואיבו (19 ו-9 ריבאונדים) קיבלנו הצגה במעמד צד אחד בלבד. בריאן אסברי קלע 17 למפסידים.

מי שסירב להתראיין בסיום המשחק הוא דונטה סמית', ככל הנראה זכר לתקרית שבה ביקר בצורה חריפה את קבוצתו באמצעות חשבון הטוויטר בעקבות שחרורו של חברו לקבוצה שרווד בראון. דני פרנקו מאמנו התייחס לכך, ואמר: "כששאלתי אותו למה הוא לא עולה להתראיין, הוא אמר שהוא מעדיף לשחק ולא לדבר. אין לי שום בעיה שהוא לא מדבר. זה לא בא ממקום שהוא רוצה להתעלם. הוא עושה עבודה מדהימה, עובד קשה וכבר הרבה זמן עוד לפני הפרשה שהייתה התברר שכל מה שאומרים עליו הפוך וכיף לי באופן אישי לאמן אותו".

מאמן מכבי חיפה דני פרנקו. אדריאן הרבשטיין
"סמית' עושה עבודה מדהימה, עובד קשה וכבר הרבה זמן עוד לפני הפרשה שהייתה התברר שכל מה שאומרים עליו הפוך וכיף לי באופן אישי לאמן אותו". פרנקו/אדריאן הרבשטיין

על המשחק עצמו אמר פרנקו: "בכמה התקפות אילתרנו הרבה. יכולנו להיות יותר מסודרים. מה שחשוב זה להיות עקביים. היו לנו הרבה איבודי כדור. חששתי מהמשחק הזה. האמריקאים עסוקים בלספור את הניצחונות, אבל אני יודע שאנחנו נוסעים לקאזאן ואני יודע מה מחכה לנו שם. תפקידו של מאמן להיות פרנואיד. אני שמח בשביל המועדון על הרצף שלנו, אבל מפה והלאה מחכה לנו משחק שאנחנו חייבים לנצח. בשנייה שנשכח מאיפה באנו זה ייראה פחות טוב מאיך שזה נראה היום".

מורן רוט שסיים עם 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים: "כיף גדול. כשמרוכזים במטרה ביחד, זה הולך טוב. יכולנו לבכות על סדר המשחקים ולא עשינו את זה. גם אם היינו מפסידים, לא היינו מתייחסים לזה כתירוץ. יש לנו קבוצה מיוחדת. יש לנו הגנה חזקה, כולם מאוד מחויבים ויודעים מה המקום שלהם. אנחנו משחקים בשביל המאמן ואחד בשביל השני. אני משתדל בכל שנה להוסיף עוד אספקט למשחק שלי, וכך גם לגבי השלשות. אני שמח שגם בליגה וגם באירופה זה נותן לי שירות טוב. חיפה קבוצה שבאה בכל שבוע לעבוד ממשחק למשחק. אנחנו נהנים יחד ובסוף נדבר ונראה מה יהיה".

ליאור ליובין, מאמן הפועל חולון: "הערב הדברים יותר עבדו לחיפה מאשר לנו. הם שיחקו כדורסל מדהים, קלעו משלוש וכשקבוצה כל כך מוכשרת עושה את זה, זו בעיה. לא לקחנו בחשבון שדברים ייצאו מהקצב. שני שחקנים חדשים הגיעו וזה משפיע. זה לא תירוץ אלא תחושות שמלוות אותנו. מקצועית נכשלנו פה. אנחנו קבוצה קצרה, אין לנו פריבילגיה לוותר על שחקנים בערב נתון. היו לנו כמה שחקנים שחסרו לנו ואני מקווה שנדע לתקן".

שחקן מכבי חיפה מורן רוט. יותם רונן
"חיפה קבוצה שבאה בכל שבוע לעבוד ממשחק למשחק. אנחנו נהנים יחד ובסוף נדבר ונראה מה יהיה". מורן רוט/יותם רונן

הפועל אילת חגגה הערב ניצחון חוץ 73:86 על בני הרצליה והמשיכה את היכולת הטובה שלה מהשבועות האחרונים שהביאה לכך שהקבוצה של עודד קטש עומדת על מאזן 2:5. עד היום הרצליה הייתה אחת הקבוצות המסוכנות בליגה, אבל הקבוצה מהשרון מוצאת את עצמה עם הפסד שני רצוף. אפיק ניסים הפגיז 18 נקודות ויחד עם יינסי גייטס שקלע 16 והוריד תשעה כדורים חוזרים, האילתים נתנו הצגה גדולה.

אפיק ניסים שחקן הפועל אילת מול בני הרצליה. ברני ארדוב
ערב ענק שלו. אפיק ניסים/ברני ארדוב

"זה היה המשחק הכי טוב שלנו מתחילת העונה מהבחינה שהיינו מרוכזים במשך 40 דקות בביצוע תוכנית המשחק שלנו", סיכם עודד קטש, מאמן אילת. "כשאנחנו מגיעים מרוכזים זה נראה כך. בשבועיים האחרונים האתמנו הרבה יותר טוב ומהרגע שנכנסנו לשגרה של משחק בשבוע היה לנו זמן להתאמן. אנחנו מנסים ורוצים להתחזק. יש כמה עמדות מאוד פגיעות אצלנו מבחינת העומק שלנו. ננסה להתחזק, ואם נתחזק במקום הנכון אולי נהיה קבוצה יותר טובה. גם בחיפה במחצית הראשונה נראינו כך, אבל אז זה לא הספיק. דווקא אחרי היום עם הביטחון של השחקנים הם מכים על חטא על המחצית השנייה בחיפה".

אפיק ניסים: "הגענו מוכנים נגד קבוצה שהוכיחה את עצמה בבית. תמיד זה קשה לשחק כאן. היינו אגרסיביים גם בהתקפה וגם בהגנה, עבדנו על תוכנית המשחק כל השבוע וביצענו את זה לאורך משחק שלם. אני שמח ומקווה שזה ייתן עוד ביטחון לשחקנים ולקבוצה. בתור שחקן נמדדים לאורך עונה שלמה ולא על פי משחק או שניים. אני לא חושב מה היה במשחק הקודם אלא חושב מה יהיה במשחק הבא. החבר'ה שלנו, אם זה אני, ניצן או ניב באו ונתנו. ראו קבוצה על המשחק שבאה ונלחמה. זה מה שייחד אותנו בעונה שעברה, ואני מקווה שזה יבוא גם העונה".

אפי בירנבוים מאמן בני הרצליה. ברני ארדוב
"אני לא חושב שצריך לדבר על שחקן כזה או אחר". בירנבוים/ברני ארדוב

מאמן בני הרצליה, אפי בירנבוים: "אי אפשר להגיד שהיה משחק רע. לא היינו מספיק אגרסיביים וכשהתחלנו להיות אגרסיביים, כשאתה רץ אחרי היריבה כל טעות זה ארבע נקודות. כמה שחקנים הגיעו רכים מדי. בכל פעם שעלינו, איבדנו כדור והחטאנו. היינו צריכים להיות הרבה יותר אגרסיביים והרבה מאוד שחקנים לא היו ברמת האגרסיביות שנדרשה ולא ענו על מה שבנינו בהגנה ועשו את זה בצורה לא טובה. אני לא חושב שצריך לדבר בצורה אישית על שחקן כזה או אחר. וורן עלה למשחק אחרי דקות ארוכות ולא בגללו התחלנו רע. לגבי גרונפלד, הוא התחיל והייתי צריך הרכבים שיותר לוחצים. אם דן היה משחק את הדקות הללו, לא היינו רואים שחקן אחר שקלע 19 נקודות".

מאמן ברק נתניה רובי בלינקו. ברני ארדוב
שיחרר שני זרים. בלינקו/ברני ארדוב

ברק נתניה החליטה לשחרר לאחר הניצחון 67:72 על עירוני נס ציונה את הגארד קני בוינטון והפורוורד סטן אוקויה שנבחן בקבוצה. בקבוצה מרוצים מאוד מהיכולת בתקופה האחרונה שמציבים את השחקנים של רובי בלינקו במרכז הטבלה עם שלושה ניצחונות ושלושה הפסדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully