וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: חסרי מנוח

בזמן שכוכבים אחרים נחו, קאסורלה, אל שעראווי ומסי השתמשו במשחקי הנבחרות כתרגול לשבת וכמקפצה לנבחרת המחזור, אליה חזר גם קארים בנזמה. וגם: ההפתעה של אבי לוזון

ספורט 2

המספרת המרהיבה של זלאטן איברהימוביץ' לרשת אנגליה באמצע השבוע, השכיחה את העובדה כי כוכבים רבים בחרו לא להצטרף לנבחרות שלהם והעדיפו לנצל את הזמן הפנוי לטובת מנוחה והתאוששות. דווקא אלה שגילו נאמנות ויצאו למסעות מתישים, חזרו לקבוצות חדים מתמיד וסיפקו תצוגות נהדרות. סנטי קאסורלה שב מפנמה כדי להוביל את ארסנל לניצחון גדול בדרבי, סטפן אל שעראווי חגג את שער הבכורה בנבחרת עם עוד צמד שהציל את מילאן, וגם ליאונל מסי ברח מערב הסעודית כדי להבריקה בפעם המי יודע כמה במדי ברצלונה. יחד איתם מופיעים בנבחרת המחזור הנציג התורן של פיורנטינה הלוהטת, גיבורי הדרבים של אנדלוסיה ובוואריה וקארים בנזמה בהופעת בכורה עונתית. הקורא אבי לוזון מוזמן לסור ישירות לפינת הכוכב האורח.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה, חוגג שער מול סראגוסה. רויטרס
מי שטורח בערב שבת, אוכל בשבת. ליאונל מסי/רויטרס

שוער

פדריקו מארקטי - לאציו

שוב שוער איטלקי משתלט על המקום בנבחרת המחזור. פדריקו מארקטי פגש את ג'אנלואיג'י בופון, האיש אותו החליף ללא הצלחה בנבחרת במונדיאל 2010, וסיפק הופעה שהצדיקה את הקביעה של הקפטן הלאומי מ-2007, לפיה "מארקטי הוא השוער האיטלקי הצעיר הטוב ביותר". מארקטי כבר לא כל כך צעיר (בן 29) וכבר לא בנבחרת, אבל בלאציו מגלה לרוב יכולת נפלאה. אחרי ארבעה הפסדים רצופים מול יובנטוס, הביאנקוצ'לסטי הגיעו לטורינו עם בונקר שלא היה מבייש את הפועל יהוד. מארקטי, שגדל בקבוצת הנוער של טורינו ומבחינתו זה דרבי לכל דבר, לקח על עצמו את תפקיד אריה חביב והפך לראשון העונה שלא סופג מיובה. שוערה של לאציו נמתח כדי לעצור חצי מספרת של סבסטיאן ג'ובינקו, שלט בכל כדורי הרוחב שהגיעו מהאגפים והדף נהדר גם כדור מסוכן של קלאודיו מרקיזיו. לשיאו הגיע בהצלה וירטואוזית נגד כיוון התנועה, לאחר שבעיטה של ארתורו וידאל הוסטה לעבר המסגרת על ידי פאביו קוואליארלה. הופעה הירואית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פדריקו מרקטי שוער לאציו. Giuseppe Bellini, GettyImages
בתפקיד אריה חביב. פדריקו מארקטי/GettyImages, Giuseppe Bellini

הגנה

מגן ימני: אנתוני רבייר - ליון

באמצע השבוע ניצחה נבחרת צרפת 1:2 באיטליה במשחק ידידות. ארבעה שחקנים של ליון עלו מהספסל במחצית השנייה, ביניהם גם אנתוני רבייר שזומן רק בגלל פציעתו של כריסטוף ז'אלה. המגן הוותיק גילה יכולת טובה, זכה למחמאות והמשיך בדיוק מאותה נקודה במשחק מול ריימס. ליון נהנתה מהמעידות של חברותיה לצמרת הצפופה בליגה הצרפתית, ועלתה למקום הראשון בזכות ניצחון ביתי 0:3. רבייר נבחר למצטיין במשחק, לאחר שמבצע אישי מבריק שלו הסתיים בשער עצמי ועוד מהלך באגף הימני הוביל לשער השני. יוהאן גורקוף חוזר לעצמו, סטיד מלבראנק מנהיג, החלוצים כובשים וגם ההגנה התייצבה. ליון בהחלט יכולה להתמודד על התואר, ובטח ובטח לשוב אל ליגת האלופות.

בלם: פדריקו פאסיו - סביליה

חוסה אנטוניו רייס הציג את המשחק הטוב ביותר שלו מאז חזר לרמון סאנצ'ס פיחואן, אבל האיש שיזכור יותר מכל אחד אחר את הדרבי ההיסטורי הזה של סביליה הוא פדריקו פאסיו. הבלם הארגנטינאי היה הכתובת לביקורות רבות העונה ואף נקלע לעימות עם אוהדי סביליה, עד הפיצוי שהגיע על חשבונה של בטיס. אולי בדרך לפתוח דף חדש. ארבע שנים חלפו מאז הניצחון הקודם של סביליה בדרבי, כאשר פאסיו כבש אז את השני ב-0:2. הפעם הבלם הגדיל לעשות והבקיע צמד בשתי נגיחות, כשקבוצתו חגגה עם 1:5 בלתי נשכח על היריבה הגדולה. פאסיו הטריף את האוהדים עם משחק הקרבה וכמובן שני כדורים ברשת, ובחלק האחורי הוכיח שאפשר לסמוך עליו כשחילץ כדורים רבים וסידר לאנדרס פאלופ משחק רגוע. לסביליה יש 'מאניטה משלה', ומי בכלל זוכר שבטיס נמצאת עם יתרון של נקודה בטבלה.

אנתוני רבייר שחקן ליון מול דייגו שחקן ריימס. AP
ליון יכולה להתמודד על האליפות. אנתוני רבייר, מימין/AP

בלם: טים קלוזה - נירנברג

שלושה ימים אחרי שפתח יחד עם שרדאן שאקירי בהרכב נבחרת שוויץ שניצחה 1:2 במשחק ידידות את טוניסיה, פגש טים קלוזה את חברו לנבחרת בדרבי הבווארי ומנע ממנו ניצחון נוסף. בטוניסיה היה זה שאקירי שכבש את השער המכריע בתוך תוספת הזמן, אבל הכישרון הצעיר של באיירן מינכן נתקל הפעם בהגנה עיקשת יותר. נירנברג כפתה על באיירן איבוד נקודות שני בסך הכל העונה בליגה, עם 1:1 שהושג למרות רבע שעה אחרונה בה שיחקה ב-10 שחקנים. בעונה שעברה ניצחה באיירן במגרשה של נירנברג אחרי שלוש שנים בהן סיימה שם ב-1:1. הפעם הדרבי חזר לתוצאה המסורתית, כשקלוזה בן ה-24 ממשיך את היכולת המצוינת שלו מפתיחת העונה ומראה שאין ואקום. פיליפ וולשייד אמנם עזב ללברקוזן, אבל יש מי שנכנס לנעליו ללא בעיות מיוחדות. אל תתפלאו אם גם קלוזה יתקדם בקיץ הבא לקבוצה בכירה יותר.

מגן שמאלי: חאבייר גארידו – נוריץ'

16 משחקים ברציפות (בכל המסגרות) מצאה מנצ'סטר יונייטד את הרשת. עד שיצאה לקרואו רואד. נוריץ', שספרה שישה משחקים ללא הפסד ובדרך גם הפתיעה את ארסנל והדיחה את טוטנהאם מגביע הליגה, התחפשה פעם נוספת לקוטלת הענקיות ומנעה מהשדים האדומים לחזור לפסגה עם 0:1 סנסציוני. השוער ג'ון ראדי קיבל את מירב המחמאות לאחר המשחק המרשים, אך גם להגנה שלו, ובראשה חאבייר גארידו, יש חלק נכבד בהישג. על המגן הספרדי הוטלה משימה לא פשוטה בנטרול אנטוניו ולנסיה, אולם הוא עמד בה בהצלחה יתרה והעלים את קשר נבחרת אקוודור. גארידו לא הסתפק רק בעבודה בחלק האחורי, הגיח קדימה מספר פעמים כדי להגביה כדורים לרחבה, ובאחד המקרים מצא בכדור מדוד את אנתוני פילקינגטון שהכריע את המשחק. הופעה שנייה לגארידו בנבחרת המחזור העונה.

גארת' מקלירי שחקן רדינג מול חאבייר גארידו שחקן נוריץ'. Richard Heathcote, GettyImages
מפתיע גם את אוהדי נוריץ'. חאבייר גארידו/GettyImages, Richard Heathcote

קישור

ז'וליאן פרה - ראן

קשים החיים ללא זלאטן איברהימוביץ'. פריס סן ז'רמן לא הצליחה להפוך את התוצאה מול תשעה שחקנים של ראן, הפסידה בפעם השנייה ברציפות בבית (2:1) ואין פלא שקרלו אנצ'לוטי מדבר על משבר. עד ההרחקה הראשונה, המשחק היה בשליטתה של ראן, שהגיעה מעודדת אחרי שלושה ניצחונות רצופים וידעה שעומדת בפניה הזדמנות לעקוץ את פ.ס.ז' כמו שעשתה לא מעט בשנים האחרונות. הקפטן ז'וליאן פרה בישל את הראשון לרומן אלסנדריני המפתיע, הבקיע בעצמו את השני בבעיטה חופשית מתוחכמת ולאחר מכן גילה מנהיגות יוצאת דופן כמבוגר האחראי (בן 30) ופיקד על משחק הקרבה נדיר של שבעה שחקנים מתחת לגיל 25 ושוער סנגלי שנכנס כמחליף למשחקו השני בלבד בליג 1. "זה רגע מיוחד שיכול להגדיר את העונה שלנו", סיכם פרה הטכני, שהוחתם בראן בקיץ 2011 כמחליפו של ז'רום לרואה. כמוהו, גם הוא הביא ניצחון בפארק דה פראנס.

אלברטו אקווילאני - פיורנטינה

בשבוע שעבר פתח אלברטו אקווילאני לראשונה בהרכב פיורנטינה, והחזיר לווינצ'נזו מונטלה עם שער בניצחון 1:3 על האקסית מילאן. מונטלה העניק פעם נוספת את האשראי לקשר ששיתף איתו פעולה ברומא בעבר, ואקווילאני שוב הגיב נהדר עם אחת ההופעות הטובות שלו בקריירה ועם צמד ראשון בסריה A. הקורבן הייתה אטאלנטה, שהובסה 4:1 בארטמיו פרנקי על ידי הקבוצה החמה באיטליה. אקווילאני הבקיע בבעיטה חופשית מבריקה, הוסיף שער נוסף אחרי קרן בתוספת הזמן של המחצית ולאחר ההפסקה בישל ללוקה טוני את הדובדבן על הקצפת. הרכש החכם שעשתה פיורנטינה בקיץ, בעיקר בכל הנוגע לחוליית הקישור - בורחה ואלרו, דויד פיסארו, מתיאס פרננדס ואקווילאני - מתגלה כמענג ועולה על כל דמיון. חמישה ניצחונות רצופים יש לטוסקנים, שכבר שנים לא העמידו קבוצה כל כך תחרותית ושאפתנית. וכל זה כשסטבן יובטיץ' פצוע. שימו לב אליהם.

סנטי קאסורלה - ארסנל

"הוא היה ברמה שונה לגמרי, חלום לשחק איתו", כך סיכם ג'ק ווילשר את המשחק הנהדר של חברו סנטי קאסורלה ב-2:5 המופלא של ארסנל בדרבי על טוטנהאם. לאחר מכן הוסיף בעליצות: "הכינוי שלו צריך להיות מסי". כן, קאסורלה ממשיך ללכת בדרכם של דויד סילבה וחואן מאטה, ומקסים את האנגלים בסגנונו. הקשר הספרדי היה המושך בחוטים בשבת, כשניהל את ההתקפות של ארסנל, נע ללא הרף כדי לאתר את השטחים הפנויים וגם סיכן את השער. למרות המסע המעייף לפנמה עם הנבחרת, קאסורלה היה בשיאו, סחט את הכרטיס האדום של עמנואל אדבאיור ששינה את המשחק וגם דפק כרטיס מבחינה סטטיסטית עם שער ובישול. לפני שנתיים, עוד לפני שעזב את ויאריאל לטובת מלאגה, היה קאסורלה במגעים עם טוטנהאם. דניאל לוי יכול רק להצטער שלא השלים את העסקה.

אלברטו אקוויליאני שחקן פיורנטינה. Matteo Bovo, AP
הקישור של פיורנטינה מגרה את הדמיון. אלברטו אקווילאני/AP, Matteo Bovo

ליאונל מסי - ברצלונה

כוכבים רבים ניצלו את קיום המשחקים הבינלאומיים באמצע השבוע כדי לנוח ולא הצטרפו לנבחרותיהם. לא ליאונל מסי. הפנומן הארגנטינאי שיחק 90 דקות במשחק ידידות בערב הסעודית, וחזר לעוד 90 דקות בשבת, בהן דאג לתוצרת מלאה עם צמד ובישול ב-1:3 של ברצלונה על סראגוסה. בארסה שיחקה בהילוך ראשון, אבל בכל פעם שנזקקה לכדור הרגעה היא קיבלה אותו מהפרעוש הבלתי ניתן לעצירה. תחילה בדאבל פס עם ג'ורדי אלבה וסיום קלאסי, בהמשך פריצה מסחררת לרחבה ובישול שער הבכורה של אלכס סונג ולקינוח חילופי מסירות בימין עם מרטין מונטויה ועוד כדור ברשת. היה זה שערו ה-17 של מסי העונה בליגה (שלושער אחד ושבעה צמדים), ובכך הוא חלף על פני סנטיאנה ועלה למקום התשיעי בכל הזמנים. שיא 85 השערים לשנה של גרד מולר הוא היעד הבא. היסטוריה מדי שבוע.

קארים בנזמה - ריאל מדריד

בזמן שכולם התמקדו באיומי העזיבה החוזרים של כריסטיאנו רונאלדו, קארים בנזמה חזר מפציעה וגזל את אור הזרקורים. רק שער ליגה אחד היה לחלוץ הצרפתי עד השבת האחרונה, אבל זה לא מנע ממנו לנפק משחק נפלא שרבים הגדירו אותו כטוב ביותר שלו מאז נחת במדריד. "זו הייתה הופעה מושלמת", החמיא בסיום עוזר המאמן אייטור קראנקה לחלוץ ששבר בצורת בת חודשיים. "בנזמה הוסיף להתקפה שלנו דמיון ותנועה. הוא היה ממוקד וקטלני מתמיד". בנזמה כדרר, מסר, ברח לאגפים והיה במרכז משחק ההתקפה הקבוצתי והמשוחרר של הבלאנקוס, שמחצו פעם נוספת את אתלטיק בילבאו. 1:5 בעונת 2009/10, 1:5 עונה לאחר מכן, 1:4 בעונה שעברה ושוב 1:5 העונה. השער הראשון אמנם נגזל מבנזמה ונרשם לחובתו של ג'ון אורטנצ'ה האורח, אבל את הביצוע המלוטש בדקה ה-32 אף אחד לא יכול לקחת לחלוץ הצרפתי, שגם בישל למסוט אוזיל והיה קרוב לשני שערים נוספים. גונסאלו היגואין עדיין פצוע, בנזמה מבין שזה הזמן שלו.

סטפן אל שעראווי - מילאן

תגידו מה שתרצו על הקבוצה הנוכחית של מילאן. מאכזבת, אפורה, עמוסת שחקנים בינוניים. הכל נכון. למרות זאת, זו עונת המעבר שתוכל להגדיר את העתיד של המועדון ולבנות אותו סביב סטפן אל שעראווי. אחרי אנדריי שבצ'נקו, קאקה וזלאטן איברהימוביץ', הסופרסטאר של מילאן הוא איטלקי (ממוצא מצרי). הפרעוני הקטן, שבאמצע השבוע ציין את שער הבכורה שלו במדי נבחרת איטליה, המשיך להיות 'איל סלבטורה' (המושיע) של מילאן, כששוב חילץ אותה לבדו מפיגור. הפעם הרוסונרי נקלעו ל-2:0 בסן פאולו של נאפולי בעקבות יום מזעזע של כריסטיאן אביאטי בין הקורות, אך אל שעראווי בן ה-20 דאג לפצות על כך עם ביצוע אומנותי בדקה ה-44 ושער שוויון דרמטי בדקה ה-83. מאסימו אמברוסיני ניסה לדרבן בקיץ את החלוץ הצעיר והבטיח לממן לו חופשה אם יגיע לשבעה שערים עד דצמבר. אל שעראווי כבר חתום על 10 מ-20 שעריה של מילאן בליגה ומוליך את טבלת מלך השערים. אמברוסיני יכול לבצע את ההזמנה.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה חוגג שער. AP
על הסלטה הוא עוד צריך לעבוד. קארים בנזמה/AP

שווים אזכור

דייגו בנאליו (וולפסבורג) - החזיר את החוב

סרחיו אלמירון (קטאניה) - מוכן לדרבי

מריו גצה (דורטמונד) - נכנס עם הכדור לשער

בנג'מין ניבה (טרואה) - משתבח עם השנים

לואיס סוארס (ליברפול) - מלך שערי הפרמיירליג

שיין לונג (ווסט ברומיץ') - הסנסציה נמשכת

מרקו סאו (קליארי) - מאלמוניות לתהילה

לואיס סוארס שחקן ליברפול חוגג. GettyImages
דוהר לעבר תואר מלך השערים באנגליה. לואיס סוארס/GettyImages

כוכב אורח

יבגני שאחוב - ארסנל קייב

התוצאה המדהימה של סוף השבוע הגיעה דווקא מהליגה האוקראינית, שם שחטאר דונייצק הכל כך מוערכת נעצרה אחרי 24 (!) ניצחונות ליגה רצופים, מתוכם 15 העונה. הקבוצה של מירצ'ה לוצ'סקו, ששבתה את ליבם של חובבי כדורגל רבים בזכות תצוגות נהדרת בליגת האלופות, שמרה על מאזן מושלם ב-15 המחזורים הראשונים, אך בשבת הפסידה 2:0 לארסנל קייב הצנועה, שהסתפקה בברזילאי אחד מול השישה ששיתפה שחטאר. ארסנל הציגה שמונה שחקנים אוקראינים בהרכב, ביניהם שם שמחזיר אותנו לתחילת שנות ה-90' אצלנו. אז, לצד שמות כמו אובארוב, פולוקארוב, טרטיאק וגרשנייב, נחת בישראל גם יבגני שאחוב, שהובא על ידי אבי לוזון למכבי פתח תקוה והמשיך גם למכבי נתניה ומכבי יבנה. לאחר שהאב סיים את תפקידו כעוזר מאמן בדניפרו, בנו הצעיר, העונה לאותו שם וגדל כאן בארץ (החל את דרכו במחלקת הנוער של המלאבסים), עזב גם הוא וכיום מככב כקשר קשוח במדי ארסנל קייב וגם בנבחרת אוקראינה הצעירה. בשבת הוא היה אחד המצטיינים במשחק המפתיע של העונה.

שחקן נבחרת  אוקראינה הצעירה, ייבגני שאחוב (כחול) שחקן נבחרת שבדיה, אוסקר הילמארק. רויטרס
גדל במכבי פתח תקוה, מככב בארסנל קייב ובנבחרת אוקראינה הצעירה. יבגני שאחוב, משמאל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully