וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: ריאל מדריד-בילבאו 1:5, ברצלונה-סראגוסה 1:3

בנזמה (12 ו-32), ראמוס (30), אוזיל (56) וחדירה (72) כבשו, גומס (41) צימק. צמד למסי ב-1:3 של ברצלונה נגד סראגוסה

אחרי שמיטב שחקני ריאל מדריד וברצלונה חזרו ממשחקי הידידות של הנבחרות הלאומיות, שבו הערב (שבת) שתי הגדולות גם למגרשים, במסגרת המחזור ה-12 בליגה הספרדית. ברצלונה המוליכה התאוששה מהר מאוד מההפסד לסלטיק בליגת האלופות עם 1:3 על סראגוסה החלשה. ליאונל מסי, שרק במחזור הקודם שבר את שיאו של פלה עם 76 כיבושים בשנת 2012, כבש צמד נוסף והעלה את מאזן השערים השנתי שלו ל-78 כיבושים, בדרך לשבור את שיא כל הזמנים ששייך לגרד מולר עם 85 כיבושים בשנה אחת.

מי ששמרה על קשר עין עם הקאטלנים היא ריאל מדריד, שטיילה במשחק הבית שלה מול אתלטיק בילבאו המאכזבת ודרסה אותה 1:5. קארים בנזמה רשם את משחקו הטוב ביותר העונה וסיים עם צמד ובישול, בעוד כריסטיאנו רונאלדו נראה מתוסכל מאוד ולא כבש.

במשחק נוסף שהסתיים מוקדם יותר ניצחה ולנסיה את אספניול 1:2 לאחר שער ניצחון דרמטי של רוברטו סולדאדו בפנדל בדקה ה-89. הקטור מורנו וסרחיו גרסיה מאספניול, הורחקו לקראת הסיום. אוסאסונה ומלאגה נפרדו בתיקו מאופס.

ליאונל מסי שחקן ברצלונה, חוגג שער מול סראגוסה. רויטרס
מאיים על שיאו של גרד מולר. ליאונל מסי/רויטרס

ברצלונה - סראגוסה 1:3

פסטיבל ליאונל מסי נמשך. הגאון הארגנטינאי, שנבחר במהלך השבוע לשחקן המצטיין של הליגה הספרדית בעונת 2011/12, היה יכול לשבור את שיא הכיבושים השנתי בנבחרת, במשחק הידידות של ארגנטינה מול ערב הסעודית באמצע השבוע (שהסתיים ב-0:0), אך לא כבש ולא הצליח לרשום שיא נוסף על חשבונו של גבריאל באטיסטוטה. אולם, בכל מה שקשור לליגה הספרדית הארגנטינאי לא עוצר והערב הוא כבש צמד, כדי להעלות את מאזן השערים שלו בשנת 2012 ל-78. שיא הכיבושים השנתי הוא של גרד מולר, שכבש 85 שערים בשנה אחת.

טיטו וילאנובה יכול להיות מאוד מרוצה לא רק מפתיחת העונה החלומית, אלא גם ממרטין מונטויה הצעיר, שפתח כמגן ימני על חשבונו של דני אלבס, והפתיע עם יכולת טובה ובישול השער השלישי של מסי.

כבר אחרי שתי דקות קיבל ליאונל מסי כדור רוחב מצויין מצד שמאל ובתוך הרחבה בעט בנגיעה החוצה. הארגנטינאי פיצה על ההחמצה כבר בדקה ה-16 של המשחק. חילופי מסירות עם ג'ורדי אלבה, הסתיימו עם בעיטה של מסי לפינה השמאלית ופנימה. 0:1 לברצלונה.

בדקה ה-24 הצליחה סראגוסה להשוות בניגוד למהלך המשחק. כדור קרן של האורחת לא הורחק טוב על ידי מונטויה, היישר לרגלו של פרנסיסקו מונטאנייס, שבעט מ-17 מטרים פנימה. 1:1 בקאמפ נואו.

ארבע דקות בלבד חלפו וברצלונה החזירה לעצמה את היתרון. ליאונל מסי תיעתע בהגנת האורחים בצד שמאל ושלח כדור רוחב, אליו הגיע אלכס סונג שבעט חזק לרשת. 1:2 לברצלונה.

ברצלונה עלתה רגועה למחצית השנייה אבל מסי התעורר בדקה ה-60. הפנומן הארגנטינאי התנהל עם הכדור במרכז, מסר ימינה למרטין מונטויה הצעיר שהחזיר לו כדור רוחב ומסי בעט כדור מסובב בשמאל לרשת. 1:3 לברצלונה. בדקה ה-80 כמעט והצליח אנדרס אינייסטה לכבוש שער נפלא כשבעט באומנות מ-18 מטרים אלכסונית, אך הכדור ננעץ בקורת שערה של סראגוסה.

זהו ניצחונה ה-11 של בארסה ב-12 מחזורים והיא ממשיכה לשבור את כל השיאים של עצמה. מעבר לשלוש הנקודות, טיטו וילאנובה יכול להיות מעודד מחזרתו של הקפטן קרלס פויול, שפתח במרכז ההגנה לצידו של פיקה וגם מפריחתו של מרטין מונטויה הצעיר, שפתח כמגן ימני במקומו של דני אלבס, ובישל למסי את השער השלישי.

שחקן ריאל מדריד קארים בנזמה חוגג שער. AP
איזה ערב יש לו. בנזמה חוגג/AP

ריאל מדריד - אתלטיק בילבאו 1:5

בדרך כלל, כשריאל מדריד כובשת חמישה שערים במשחק אחד, אפשר לשער שכריסטיאנו רונאלדו חתום לפחות על שניים מהם. הערב לעומת זאת הכוכב הפורטוגלי נראה מתוסכל מאוד, לא הצליח לכבוש אפילו שער אחד, ואישש מעט את השמועות לגביו ולגבי התקופה הלא טובה שלו במועדון. לעומתו, חבריו דווקא המשיכו במסע שלהם לשיפור מאזן השערים, ואחרי החמישייה מול מאיורקה והרביעייה מול סראגוסה, הפעם הגיע תורה של בילבאו לקבל בראש.

שחקניו של ז'וז'ה מוריניו ראו את ברצלונה עושה את העבודה קודם למשחק שלהם, וידעו כי כרגע עומד הפער בין שתי הקבוצות על לא פחות מ-11 נקודות. עם כל המידע הזה, פתחה ריאל בסערה, כשרונאלדו ניסה את כוחו כבר אחרי חמש דקות, אז קיבל כדור טוב בקצה הרחבה, הסתובב וירה כדור טוב שטס ליד המשקוף והחוצה. המארחים המשיכו ללחוץ, ובדקה ה-12 מצאו את הרשת כשמודריץ' שלח כדור ארוך בכיוונו של בנזמה שבנגיעה הקפיץ מעל שוער האורחים ושלח את הבלאנקוס לחגוג, 0:1 לריאל.

בילבאו כלל לא נראתה באותן דקות, שוערה של בילבאו, איראיסוס נאלץ לעבוד קשה מאוד, והצליח להתמודד עם בעיטות של רונאלדו ומודריץ', אבל בדקה ה-30 גם הוא לא היה יכול להושיע, כשכדור חופשי שהוגבה אל הרחבה מצא את ראשו של סרחיו ראמוס, שנעץ אותו ברשת וקבע 0:2. לא חלפו שתי דקות, וריאל מצאה את השלישי שלה, כשמהלך קבוצתי טוב של הבלאנקוס הגיע אל בנזמה ברחבה, הצרפתי הסתובב ושלח בעיטה מרהיבה פנימה, 0:3 למארחים. בדקה ה-41 הגיעה בילבאו להתקפה המסוכנת הראשונה שלה, וזה הפך לשער: סוסאטה שלח כדור רוחב טוב ותפס את הגנת ריאל מנמנת, ואיבאי גומס צימק ל-3:1.

בנזמה המשיך להיות האיש המסוכן ביותר בריאל, כשפתח את המחצית השניה עם מצב שכמעט הפך לשלושער שלו בדקה ה-48, אבל הכדור השטוח שלו שהכניע את השוער, הלך ליד הקורה והחוצה. בדקה ה-55 היו צריכים האורחים לקבל פנדל, כשפאביו קונטראו נגע בבירור בידו ברחבה, אבל השופט לא שרק, ודקה מאוחר יותר שילמה בילבאו את המחיר, כשבנזמה סידר לאוזיל שער קליל כדי לקבוע 1:4. רונאלדו המשיך להיות מתוסכל מאוד ולא הצליח לכבוש, ובדקה ה-72 ראה עוד חבר לקבוצה שלו מוצא את הרשת, כשארבלואה בישל מצוין לסמי חדירה שרשם 1:5. עד לסיום המשיך הפורטוגלי לנסות, אבל כשל, והסתפק בעובדה שקבוצתו צימקה בחזרה את הפער מברצלונה ל-8 נקודות.

כריסטיאנו רונאלדו שחקן ריאל מדריד. רויטרס
אל תתבאס, ניצחתם. רונאלדו מתוסכל/רויטרס

ולנסיה - אספניול 1:2

ולנסיה לא נהנית מעונה טובה במיוחד עד כה, אבל היא יכולה להיות מעודדת מהעובדה שיש לה את רוברטו סולדאדו, שכובש ללא הפסקה וגם הערב כבש שער ניצחון דרמטי לקבוצתו. ג'ונתן ווירה כבש למקומיים כבר בדקה ה-16, אבל סמואלה לונגו האיטלקי השווה בדקה ה-61, לפני שסולדאדו כבש שער ניצחון דרמטי בפנדל בדקה ה-89. הקטור מורנו וסרחיו גרסיה מאספניול, הורחקו לקראת הסיום.

במשחק נוסף שנערך היום נפרדו אוסאסונה ומלאגה בתיקו מאופס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully