וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: תומר חמד כבש, 1:1 למאיורקה מול סלטה ויגו

החלוץ הבקיע את השביעי שלו העונה ומתקרב לעונות השיא של רביבו ובניון. 0:1 לאתלטיקו על גרנאדה, הפער מבארסה: 3 נק'

המחזור ה-12 בספרד התחיל ביום שבת עם משחקיהן של ברצלונה וריאל מדריד ונמשך היום (ראשון) עם שערו השביעי העונה של תומר חמד, שכבש ב-1:1 של מאיורקה במגרשה של סלטה ויגו וקבע את פתיחת העונה הטובה ביותר של שחקן ישראלי בלה ליגה. את מירב תשומת הלב משכה אתלטיקו מדריד שיצאה למשחק חוץ מול גרנאדה שנאבקת בתחתית, וחזרה עם 0:1 יוקרתי שמשאיר אותה במרחק שלוש נקודות מברצלונה. הדרבי של סביליה שתמיד מבטיח הרבה הסתיים במעמד צד אחד עם ניצחון 1:5 של סביליה על בטיס. עוד לפני כן, לבנטה גברה על דפורטיבו לה קורוניה בחוץ 0:2 במשחק עמוס אירועים.

תומר חמד שחקן מאיורקה. David Ramos, GettyImages
עוד שער מצוין. תומר חמד/GettyImages, David Ramos

סלטה ויגו - מאיורקה 1:1

אחרי שישה הפסדי ליגה רצופים - שיא שלילי שלה בליגה - מאיורקה עצרה את הסחף בעיקר בזכות תומר חמד. החלוץ הישראלי היה שותף למטווח של האורחים בדקה ה-22, ובניסיון הרביעי גם מצא את הרשת עם בעיטה בשמאל בסיבוב. היה זה שערו השביעי של חמד העונה, שמתקרב בצעדי ענק להפוך לשיאן הישראלי בליגה הספרדית וצפוי לעבור בקרוב את חיים רביבו (יקיר בלאידוס) ויוסי בניון.

אוהדי סלטה ויגו, שהניפו דגלי פלסטין ביציע, ראו את חאבי וראס מונע מחמד שער נוסף במחצית הראשונה והודף נהדר נגיחה שלו למשקוף בדקה ה-60, ארבע דקות אחרי שפארק צ'ו יונג מצא את הרשת של דודו אוואט מקרוב. חמד הוחלף בדקה ה-86, חלוקת נקודות בקרב התחתית.

דודו אוואט שוער מאיורקה. David Ramos, GettyImages
הפעם לא ספג באשמתו. דודו אוואט/GettyImages, David Ramos

חמד בעקבות עונות השיא של בניון ורביבו

פתיחת העונה הפנטסטית של תומר חמד מעמידה בסכנה את עונות השיא של חיים רביבו ויוסי בניון בלה ליגה. רביבו הגיע לתשעה שערים בעונת 1998/9, כשאת השער השביעי שלו רשם במחזור ה-27. בניון השווה את המאזן עם תשעה כיבושים ב-2004/5, כשאת השער השביעי שלו השיג במחזור ה-33. חמד עשה זאת כבר לאחר 12 מחזורים (אף אחד מהם, אגב, לא בפנדל). בקצב הזה, חלוץ הנבחרת צפוי להפוך לישראלי הראשון שכובש מספר שערים דו ספרתי בספרד.

חיים רביבו

1999/00 - 2 שערים
1998/99 - 9 שערים (השער השביעי במחזור 26)
1997/98 - 7 שערים (השביעי במחזור 31)
1996/97 - 5 שערים

סך הכל - 23 שערים ב-124 הופעות

יוסי בניון

2002/3 - 4 שערים
2003/4 - 7 שערים (השער השביעי מחזור 27)
2004/5 - 9 שערים (השער השביעי מחזור 33)

סך הכל - 20 שערי ליגה ב-101 הופעות

תומר חמד

2012/13 - 7 שערים ב-12 הופעות
2011/12 - 8 שערים ב-28 הופעות

סך הכל - 15 שערים ב-40 הופעות

שחקן סלטיה ויגו בשנת 1998, חיים רביבו. GettyImages
תשעה שערים בעונת 1998/9. חיים רביבו/GettyImages

גרנאדה - אתלטיקו מדריד 1:0

הקולצ'ונרוס ממשיכים להישאר צמודים לברצלונה והניצחון העשירי שלהם משאיר אותם במרחק של שלוש נקודות בלבד מסגנית האלופה הספרדית. אחרי שרק לאחרונה הם הפסידו לוולנסיה, השחקנים של דייגו סימאונה רשמו ניצחון שני ברציפות גם אם זה קורה במשחק לא ממש מרשים שלהם מול קבוצת התחתית של גרנאדה.

השער היחיד במשחק נכבש בדקה ה-61 כאשר קוקה הוציא כדור רוחב מצד ימין לעבר מרכז הרחבה, וארדה טוראן הטורקי הכניס את הרגל ושיגר בעיטה לפינה הימנית. המשחק נפתח עשר דקות לאחר מכן כאשר מריו סוארס הורחק בכרטיס צהוב שני. חמש דקות לסיום גרנאדה הייתה יכולה לעקוץ כאשר פביאן אורלאנה נגח כדור כתוצאה מכדור חופשי שהוגבה לעברו, אבל פספס את המסגרת.

בצד השני פלקאו יכול היה לסגור את הסיפור בדקה ה-90 אחרי שקיבל מפליפה לואיז, אבל בעט מקרוב החוצה ורשם החמצה ענקית. גרנאדה שניצחה במחזור הקודם את בטיס שבה להפסיד ולהסתבך בתחתית והיא מדורגת רק במקום ה-17 בטבלה.

ארדה טוראן שחקן אתלטיקו מדריד. רויטרס
עדיין קרובים לבארסה. טוראן עם שער הניצחון/רויטרס

סביליה - ריאל בטיס 1:5

הדרבי של סביליה הבטיח הרבה, אבל קיים רק במעמד צד אחד. סביליה הדהימה כבר אחרי 12 שניות (!) כשעלתה ליתרון, לאחר טעות חמורה של שוער בטיס, אדריאן, שהרחיק את הכדור היישר לרגליו של חוסה אנטוניו רייס. בטיס עוד לא יצאה מההלם, וכבר נפלה לפיגור שני שערים, כשאיבן ראקיטיץ' הרים כדור נפלא אל פדריקו פאסיו שנגח מצוין פנימה. רייס השלים צמד בדקה ה-33, ושתי דקות לפני תום המחצית השלים גם פאסיו צמד, כשעט על הדיפה לא טובה של אדריאן כדי לקבוע 0:4 כבר במחצית.

הסיוט של בטיס נמשך גם במחצית השניה, כשסביליה המשיכה לחפש את השער. המשחק החל להתחמם, כששתי הקבוצות הראו כמה דם רע יש ביניהן עם לא מעט עבירות חמורות. בדקה ה-62 נותרה בטיס ב-10 שחקנים, לאחר שרובן פרס שעמד ליד הרחבה של קבוצתו חטף טיל היישר אל הזרוע שלו, ראה את הצהוב השני שלו והורחק. למרות זאת, האורחים הצליחו לצמק בדקה ה-66, כשכדור רוחב שלא הורחק הגיע אל רובן קסטרו שהמתיק מעט את הגלולה. בדקה ה-90 השלימה סביליה את חגיגת השערים אחרי שראקיטיץ' הבקיע מבישול של חסוס נבאס.

חוסה אנטוניו רייס שחקן סביליה חוגג. רויטרס
דרבי במעמד צד אחד. חוסה אנטוניו רייס/רויטרס

דפורטיבו לה קורוניה - לבנטה 2:0

אחרי ההפסד הדחוק לריאל מדריד בשבוע שעבר, לבנטה התאוששה בצורה יפה וטיפסה זמנית על למקום הרביעי בטבלה. אובפמי מרטינס, שפורח מחדש במדי הצפרדעים, כבש ראשון בדקה ה-40 אחרי בישול של חוסה בארקרו והקשר הוותיק סגר סיפור עם שער משלו בדקה ה-82. ריקי יכול היה להשוות בדקה ה-55 כשדפור קיבלה פנדל ופדרו לופס האורח קיבל צהוב שני והורחק, אבל הבעיטה שלו טסה מעל המשקוף.

בדקה ה-70 גם לה קורוניה נשארה ב-10 שחקנים אחרי שהשוער דניאל ארנסוביה הורחק בצהוב שני. בגלל שהקבוצה כבר ערכה את שלושת החילופים, הקשר אלכס ברגאנטיניוס נכנס לשער, עמד בין הקורות עד הסיום וגם ספג את השער השני. הפסד שני ברציפות לדפור, שממשיכה להיות מדורגת מתחת לקו האדום.

משחק נוסף:

חטאפה - ויאדוליד 1:2
לחטאפה: אלכסיס (74), אנחל לאפיטה (78). לוויאדוליד: אוסקר גונסאלס (45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully