וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור: קחו אותם בחשבון

צ'יצ'ריטו רוצה להיות יותר מסופר-סאב, קוואליארלה מצפה ליחס הוגן ודייגו נמצא בעיצומו של קאמבק. נבחרת המחזור עם השחקנים המייחלים להכרה אמיתית, כולל ברבאטוב המושמץ

ספורט 2

מדי שנה, בדרך כלל בתקופת החורף, כבר אפשר לסמן את השחקנים שיבצעו את קפיצת המדרגה ויהפכו לכוכבי ליגה אמיתיים. החורף כבר כאן, ונבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה מספר שחקנים שמאמינים כי העונה יגיע השינוי המיוחל במעמדם. חאבייר הרננדס מקווה להפוך לשחקן הרכב במנצ'סטר יונייטד; פאביו קוואליארלה רוצה להיות החלוץ המוביל של יובנטוס; ודייגו מעוניין שיפסיקו לכנותו שחקן עבר בגיל 27. איתם נמצאים ברשימת המצטיינים גם השוער שעצר את הדהירה של אינטר, התגלית המפתיעה של הליגה הצרפתית, המהיג השקט של פיורנטינה והאיש שמחכה לפרגוסון בפינה.

חאבייר צ'יצ'אריטו הרננדס, מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
רוצה לקפוץ אל ההרכב הראשון גם במנצ'סטר יונייטד. חאבייר הרננדס/רויטרס

שוער

אנדראה קונסילי - אטאלנטה

דייגו מיליטו לא שכח את מלך הפנדלים של הליגה האיטלקית. בעונה שעברה הגיע קונסילי לסן סירו, עצר פנדל של מיליטו ולאחר שהביא במו ידיו 0:0 לאטאלנטה מול אינטר גם קיבל את הכבוד בנבחרת המחזור שלנו. ביום ראשון שתי הקבוצות נפגשו כדי לנעול את המחזור ה-12, ושוב היה זה קונסילי שתסכל את מיליטו ועצר את רצף הניצחונות של הנראזורי על 10. למרות חלקו בשער של פרדי גוארין, קונסילי ניפק הופעה נפלאה נוספת כשעצר במחצית ראשונה פנומנלית את אנטוניו קסאנו ורודריגו פלאסיו במספר עימותים. השוער האיטלקי הנהדר הוכיח שההצלות שלו שוות לא פחות מהשערים של חרמן דניס, ואטאלנטה כבר במקום השישי למרות עונש הפחתת שתי הנקודות. קונסילי ממשיך להמתין לטלפון מצ'זארה פראנדלי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אנדראה קונסילי שוער אטאלנטה. Claudio Villa, GettyImages
אוהב את המפגשים מול אינטר. אנדראה קונסילי/GettyImages, Claudio Villa

הגנה

מגן ימני: מתיו דבושי - ליל

הטראומה הלא פשוטה שעברה על ליל באליאנץ ארינה - תבוסה קשה של 6:1 מול באיירן מינכן, למי ששכח - יכולה לרסק קבוצה. הדאבליסטית הצרפתית מ-2011 ניצבת מושפלת וללא נקודות במקום האחרון של בית ד' בליגת האלופות, אך לא נותנת לזה להשפיע על מלאכת ההתאוששות שלה בליגה. בשבת השיגה ליל את ניצחון הליגה הרביעי שלה בחמשת המשחקים האחרונים, כשגברה 0:1 על ברסט והתקדמה עד כדי שלוש נקודות בלבד מהפסגה. מתיו דבושי, שמדי שבוע מצהיר על רצונו לעבור לניוקאסל ובימים האחרונים אף הוזכר כמועמד לברצלונה, הוסיף עוד משחק נפלא לרזומה כשדהר באגף הימני וגם שיתק לחלוטין את בנואה לסואמייה האורח. מגן נבחרת צרפת נמצא בכושר מצוין. בינואר הוא כבר צפוי למצוא בית חדש.

בלם: מרטין שטרנצל - בורוסיה מנשנגלדבאך

במהלך העונה שעברה, ויתר מרטין שטרנצל על אפשרות להאריך את חוזהו במנשנגלדבאך והודיע: "אני חוזר הביתה ב-2013". הבלם בן ה-32, שלא רשם ולו משחק ליגה אחד באוסטריה לפני שעזב את מדינתו ב-1996, מתכוון להישאר ללא הופעות בליגה המקומית ולפרוש בתום העונה כדי לאפשר לילדה הקטנה שלו ללמוד בבית ספר אוסטרי. עד אז, הוא מקווה להמשיך לעשות חיל עם גלדבאך, שפתחה את העונה בגמגום ולאחרונה מתעוררת. הבלם קיבל מנוחה ביום חמישי מול מארסיי, וחזר רענן כדי להוביל קאמבק מול גרויטר פירת. שטרנצל לא הסתפק במשחק חף מטעויות בהגנה (85 אחוזי הצלחה במאבקים על הכדור), השווה בנגיחה ל-2:2 ושינה את המשחק שהסתיים ב-2:4 לזכותה של גלדבאך, שהתקדמה למקום השביעי. שטרנצל מקווה להיפרד עם כרטיס נוסף לאירופה.

מתיו דבושי שחקן ליל. Michel Spingler, AP
מחכה לצאת לדרך חדשה, אבל בינתיים מצטיין. מתיו דבושי/AP, Michel Spingler

בלם: איניגו מרטינס - ריאל סוסיאדד

פיליפ מונטאנייה, מאמנה הצרפתי של ריאל סוסיאדד, שוב מצא עצמו כשחרב הפיטורים מונחת על צווארו. בעונה שעברה היה זה איניגו מרטינס שהציל אותו בזכות שער ממחצית המגרש לרשת בטיס, ולפני המשחק מול מלאגה הבטיח הבלם להיות שוב המושיע. הפעם שחקני ההתקפה עשו את שלהם ב-1:2 על מלאגה, בעוד מרטינס בן ה-21 תרם את חלקו עם משחק יעיל בחלק האחורי. שחקן הנבחרת הצעירה של ספרד ידע לנטרל את חברו לנבחרת איסקו בעזרת הצקות חוזרות ונשנות, שלט בכדורי הגובה ושלח את חבריו למתפרצות עם כדורים ארוכים, במשחק בו סוסיאדד שמרה על מסורת ההצלחות שלה בלה רוסאלדה. בקיץ נוכל לראות אותו בישראל.

מגן שמאלי: חוסה אנריקה - ליברפול

בשבוע שעבר גילה חונאס גוטיירס כי חברו חוסה אנריקה עזב את ניוקאסל לטובת ליברפול בגלל ויכוח עם המועדון על הארכת חוזהו. המגן הספרדי הגיע אז עם ליברפול למשחק מול ניוקאסל, היווה מוקד להקנטות מצד אוהדי האקסית וענה עם בישול שער השוויון של לואיס סוארס. למרות זאת, שחקן העבר ג'ון אולדרידג' טען כי "אנריקה הולך אחורה. אני לא מבין למה, הוא לא השחקן שהיה בסוף העונה שעברה". אנריקה, שבהחלט סבל מנסיגה חדה ביכולתו בפתיחת העונה הנוכחית, שמע והגיב ב-1:1 מול צ'לסי, במשחק בו הוצב בעמדה קדמית יותר. למרות שינוי התפקוד והימצאותו בחלק הקדמי, אנריקה לא שכח את משימותיו ההגנתיות, ניצח בכל שבעת התיקולים שלו (יותר מכל שחקן בפרמיירליג השבוע ומכל שחקן של ליברפול העונה) וסיפק את משחקו הטוב ביותר העונה. הופעה שהייתה הופכת למושלמת מבחינתו אם הכדור לקראת הסיום היה מכניע את פטר צ'ך.

חוסה אנריקה שחקן ליברפול. Clive Brunskill, GettyImages
ענה לג'ון אולדרידג'. חוסה אנריקה/GettyImages, Clive Brunskill

קישור

בורחה ואלרו - פיורנטינה

הפרויקט המרתק של וינצ'נזו מונטלה מניב פירות מאז פתיחת העונה. רבות דובר (גם כאן אצלנו) על מסע הרכש החכם שביצעה פיורנטינה בקיץ. הקבוצה רצתה להתאושש מעונה רעה שהזיקה לה מקצועית ותדמיתית, והקיפה את הכוכב סטבן יובטיץ' בקשרים חכמים ושחקני הגנה מוערכים. עד כה, התוצאות בהתאם. פיורנטינה מציגה את אחת משלוש ההגנות הטובות בליגה וסופרת כבר ארבעה ניצחונות רצופים, כולל 1:3 גדול בסן סירו על מילאן. המצטיין במשחק היה ללא ספק בורחה ואלרו, שהפך מיום הגעתו לבעל הבית במרכז המגרש של פיורנטינה ומול הרוסונרי סוף כל סוף גם התכבד בשער בכורה. הרכש הספרדי חילץ כדורים, בנה התקפות, רדף אחרי שחקני מילאן וגם חיפה בעזרת השער על חסרונו של יובטיץ'. פיורנטינה מריחה חזרה לאירופה.

פואד קאדיר - ולנסיין

מי שחשב שלפריס סן ז'רמן מצפים חיים קלים בצרפת, מגלה שגם העונה הצמרת בליג 1 צפופה כהרגלה. מארסיי שם צמודה לפ.ס.ז'. גם ליון, סנט אטיין, בורדו וליל המתאוששת, ואפילו ולנסיין. הקבוצה הצנועה מהצפון מציגה את ההתקפה הטובה ביותר בליגה (26 שערים ב-12 משחקים) בניצוחו של פואד קאדיר. הקשר ההתקפי האלג'יראי-צרפתי היה על סף מעבר למארסיי, אבל בסופו של דבר נשאר ושדרג את מעמדו בצורה מופלאה. הוא כבר מתחרה על תואר השחקן המשתפר של העונה. קאדיר בן ה-28 הפך חלוצים דוגמת אנתוני לה טאלק וגרגורי פוז'ול לאימת הגנות הליגה, ובעצמו חתום כבר על שיא קריירה של חמישה שערים. בשבת הוא הוביל את ולנסיין למהפך ב-2:3 הדרמטי בבאסטיה, כשהבקיע צמד (השער השני בפצצה לחיבורים) והכין את השער המכריע של מתיו דוסבי. ולנסיין עם פתיחת העונה הטובה ביותר שלה זה 47 שנים. קאדיר יהיה בקיץ הבא בקבוצה בכירה יותר.

דייגו - וולפסבורג

הזאבים מתחילים לראות את האור בקצה המנהרה. הפרידה מפליקס מגאת עשתה טוב לכל כך הרבה שחקנים בוולפסבורג, וגם מאזן הנקודות משתפר. לפני שבועיים הזכרנו כאן את סימון קיאר, והפעם הגיע תורו של נפגע אחר של מגאת - דייגו. הקשר הברזילאי המוכשר חוזר לעצמו אט אט, וביום ראשון הצעיד את וולפסבורג לניצחון 1:3 על לברקוזן. אחרי שכבש מול דיסלדורף והוסיף שער בגביע לרשת פרנקפורט מליגת המשנה, דייגו הוסיף צמד מהיר לרשת לברקוזן (הראשון בבעיטה חופשית) והעלה את מאזנו לארבעה שערים בארבעה משחקים מאז נחלץ ממלתעותיו של מגאת. דייגו מחייך כמו בסיום העונה שעברה (אז באתלטיקו מדריד) והקבוצה מפיקה רווחים עם צמד ראשון שלו מאז פברואר 2011. פליימייקר בשיקום.

דייגו שחקן וולפסבורג (ימין) עם לורנץ גינטר קסטנר. Martin Rose, GettyImages
מדמיינים אותו רץ ככה לעבר פליקס מגאת? דייגו עם לורנץ גונתר קוסטנר/GettyImages, Martin Rose

התקפה

פאביו קוואליארלה - יובנטוס

אמנם רצף 49 משחקי הליגה ללא הפסד נקטע על ידי אינטר, אבל הדרבי ד'איטליה עשה רק טוב ליובנטוס, שהבינה כי בכל זאת יש סיכוי שיקראו עליה תיגר. אינטר החזירה את יובה לנקודת ההתחלה, ושחקני האלופה התעוררו עם כדורגל סוחף. זה התחיל ברביעייה לרשת נורשלנד באמצע השבוע ונמשך עם השישייה הראשונה בליגה מאז 1997. אז זה קרה בקרב אימפריות מול מילאן והפעם רק מול פסקארה הצנועה, אך זו הייתה תצוגה קבוצתית נפלאה שהבליטה - ולא בפעם הראשונה העונה - את פאביו קוואליארלה. החלוץ חזר להרכב לצד סבסטיאן ג'ובינקו, והראה מי החלוץ החם של הגברת הזקנה העונה. אחרי שני שערים של פינישר קלאסי ושני בישולים מעולים, 'קוואליה' הפליא עם מספרת אקרובטית (ידוע כמי שכובש שערים נדירים ביופיים) ולא רק חגג שלושער אישי ראשון, אלא הפך לראשון שעושה זאת במדי יובה מאז אפריל 2008. לקודם קראו אלסנדרו דל פיירו.

חאבייר הרננדס - מנצ'סטר יונייטד

אולה גונאר סולשיאר היה הסופר-סאב האולטימטיבי. הנורבגי שינה משחקים כמחליף, כבש שערים מכריעים וכמובן היה האס בקאמבק ההירואי של מנצ'סטר יונייטד בגמר ליגת האלופות ב-1999. כשחאבייר הרננדס הגיע, הוא נראה כתעתיק הלטיני של סולשיאר ונלחם נגד קטלוגו כסופר-סאב בלבד. הגעתו של רובין ואן פרסי גרמה לפיחות במעמדו, אבל לאחרונה צ'יצריטו שוב על הגל. כסופר-סאב. אחרי שהציל את השדים האדומים מול בראגה וניצח את צ'לסי, המקסיקני שוב בא לעזרה והוביל את הקאמבק המי יודע כמה של יונייטד העונה - מפיגור 2:0 לניצחון חוץ 2:3 על אסטון וילה. צ'יצ'ריטו הבקיע פעמיים, בתווך גרם לשער עצמי של רון ולאר ובסיום זכה למחמאות מפי אלכס פרגוסון. "הוא היה פנטסטי", פרגן סר אלכס. "מה שראינו ממנו היום זה מה שראינו לפני שנתיים. בשבוע הבא הוא כבר יפתח". האם התקופה הזו תסייע להרננדס להוכיח שהוא הרבה יותר מחילוף מנצח?

דימיטאר ברבאטוב - פולהאם

הנה אחד שלא הסכים להיות 'סאב' במנצ'סטר יונייטד, אבל מוכיח בפולהאם שהוא יכול להיות 'סופר'. דימיטאר ברבאטוב ברח מפרגוסון לזרועותיו של מרטין יול, ומדי שבוע מנסה להתנער מתדמית העצלן שדבקה בו במהלך תקופתו במנצ'סטר. עד כה, זה עובד לא רע בכלל. פולהאם נמצאת במרכז הטבלה, מספקת משחקים רבי שערים וברבאטוב נהנה מהחיים בלונדון. החלוץ הבולגרי סחף את הקוטג'רס בשבת לקאמבק מרשים במגרשה של ארסנל, כשהפך את התוצאה מ-2:0 ל-2:3 עם צמד ובישול. אוליבייה ז'ירו השווה עבור התותחנים ומארק שוורצר מנע מהם ניצחון עם עצירת פנדל בתוספת הזמן, אבל ברבאטוב נצץ מעל כולם וזכה לשבחים מצד ארסן ונגר וכמובן מצד יול שהזכיר: "גם ביונייטד הוא היה מלך השערים. הוא שחקן פנטסטי שיכול לככב בכל קבוצה באירופה".

פאביו קוואליירלה יובנטוס חוגג שער. רויטרס
חיקה את ההישג של אלסנדרו דל פיירו. פאביו קוואליארלה/רויטרס

שווים אזכור

גורקה איראיסוס (אתלטיק בילבאו) - יש תקווה

גבריאלה אנג'לה (אודינזה) - גיבור בלתי צפוי

מרואן פלאיני (אברטון) - מי יעצור אותו?

ז'וסייה (בורדו) - רקד סמבה בלוריין

מרקו רויס (דורטמונד) - כובש מכל זווית

דויד סילבה (מנצ'סטר סיטי) - מאנצ'יני התגעגע אליו

ליאונל מסי (ברצלונה) - השאיר אבק לפלה

ליאונל מסי שחקן ברצלונה. GettyImages
היעד הבא - גרד מולר. ליאונל מסי/GettyImages

כוכב אורח

קוסטס מיטרוגלו - אולימפיאקוס

קבלו את איש השעה של אולימפיאקוס. אחרי שנופה מהקבוצה על ידי ארנסטו ואלוורדה ושיחק בפאניוניוס ואטרומיטוס, החלוץ בן ה-24 הוחזר לסגל על ידי המאמן החדש לאונרדו ז'ארדים ומחזיר לו מדי שבוע על המגרש. מיטרוגלו כבש את שער הניצחון במונפלייה, הוסיף עוד אחד בבית מול הצרפתים וביום ראשון כיכב עם סחיטת פנדל ואדום, אליהם הוסיף בהמשך צמד נהדר בדרבי בו מחצה אולימפיאקוס 0:4 את א.א.ק אתונה. זה היה הדרבי הכי חד צדדי שאירחה אי פעם א.א.ק, והוא המחיש את ההבדלים העצומים בין המארחים המפורקים שנועלים את הטבלה עם חמש נקודות בלבד, לבין האלופה שצועדת בבטחה בראש הטבלה עם 28 נקודות מ-30 אפשריות.

חלוץ נבחרת יוון קוסטאס מיטרוגלו חוגג שער. AP
בעיצומה של תקופה פוריה. קוסטס מיטרוגלו/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully