וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: 1:2 לריאל מדריד על לבנטה, מאיורקה-ברצלונה 4:2

אלבארו מוראטה הצעיר כבש שער ניצחון דרמטי (84). ברצלונה ניצחה 2:4 את מאיורקה, ליאונל מסי שבר את שיאו של פלה

המחזור ה-11 בליגה הספרדית, שהחל בבוקר יום ראשון, ננעל הלילה עם המשחק הסופר דרמטי בו ניצחה ריאל מדריד בלבנטה, 1:2. האלופה, שלא כבשה בשלושת ביקוריה האחרונים באיצטדיון בולנסיה, הובילה משער של רונאלדו (21) אך ספגה שיוויון (62) וצ'אבי אלונסו החטיא פנדל (74). כשהכל היה נראה אבוד, הכניס מוריניו בדקה ה-83 את אלבארו מוראטה, החלוץ הצעיר, שאחרי דקה בלבד כבש את שער הניצחון הדרמטי והעניק שלוש נקודות יקרות לקבוצתו. למרות הניצחון, בריאל יכולים להיות מודאגים מהפציעה של רונאלדו, שספג מרפק בעינו בתחילת המשחק והוחלף במחצית.

המשחק המרכזי הפגיש את מאיורקה של דודו אוואט ותומר חמד מול ברצלונה. אחרי פיגור 3:0 במחצית, חזרה מאיורקה עם שני שערים מהירים במחצית השנייה, אך נוצחה בסופו של דבר 4:2 על ידי מוליכת הטבלה. דודו אוואט בוודאי ירצה לשכוח את המשחק הזה ובעיקר את השער השני של מסי, שבדקה ה-44 בעט חלש למרכז השער, אך הישראלי שמט את הכדור לשערו. תומר חמד פתח בהרכב וכמעט כבש במחצית הראשונה, אך הוחלף במחצית.

ליאונל מסי, הפנומן של ברצלונה שכבש צמד, חלף על פני ציון דרך של פלה, כשהארגנטינאי כבש היום שער מספר 76 בשנת 2012 (בעוד השיא של פלה עמד על 75 שערים לשנה ב-1959). השיא לשערים בשנה אחת הוא עדיין של גרד מולר, 85 גולים ב-1972. במשחקים שהסתיימו מוקדם יותר, ניצחה אתלטיקו מדריד 0:2 את חטאפה וצימקה את הפער מברצלונה לשלוש נקודות. אתלטיק בילבאו השיגה ניצחון ליגה די נדיר, 1:2 ביתי על סביליה. במשחק שפתח את המחזור נפרדו ויאדוליד ו-ולנסיה בתיקו 1:1.

אלבארו מוראטה, שחקן ריאל מדריד. רויטרס
נכנס ואחרי דקה כבש שער ניצחון. אלבארו מוראטה/רויטרס

מאיורקה - ברצלונה 4:2

אחרי חמישה הפסדים רצופים, הקבוצה האחרונה אותה מאיורקה רצתה לפגוש היא ברצלונה, שהגיעה עצבנית למשחק אחרי ההפסד המפתיע לסלטיק בליגת האלופות ולא התקשתה לפרק את הקבוצה של דודו אוואט ותומר חמד עם רביעייה מרשימה וצמד של מסי.

צמד הישראלים של מאיורקה לא יזכרו את המשחק הזה לטובה. תומד חמד בשל העובדה שלא כבש והוחלף במחצית ואילו דודו אוואט בשל העובדה שספג רביעייה, ובעיקר עקב העובדה שהשער השני אותו כבש מסי, הגיע לאחר טעות קשה שלו. כריסטיאן טייו וצ'אבי כבשו גם הם לקטלאנים. פררה ו-ויקטור (פנדל) רק צימקו.

בדקה התשיעית עמד דודו אוואט במבחן ראשון, כאשר דני אלבס בעט בעוצמה ממרחק של כ-20 מטרים, אך השוער הישראלי הדף את הכדור. בדקה ה-21 הגיע הרגע של תומר חמד, שקיבל הרמה מצד שמאל, ונגח מצויין לפינה הרחוקה, אך ויקטור ואלדס הדף בקושי לקרן.

מאיורקה לא נפלה מברצלונה בפתיחת המשחק, אבל ברצלונה עלתה ליתרון ראשון בדקה ה-28, אחרי שמארטי הכשיל את פברגאס כ-18 מטרים משערו של אוואט. צ'אבי לקח את הכדור החופשי וסובב באומנות לחיבורי הקורות של אוואט. 0:1 לברצלונה.

בדקה ה-44 כבש ליאונל מסי את השער השני שהגיע אחרי טעות קשה של אוואט. הארגנטיני בעט כדור חלש לאמצע מ-20 מטרים. השוער הישראלי היה צריך לקחת בקלות, אך השמיט את הכדור לשערו. 0:2 לברצלונה. דקה בלבד עברה וכריסטיאן טייו כבש את השלישי במבצע אישי יפה. הקשר הצעיר קיבל כדור מפברגאס, חתך לצד ימין וסובב כדור נהדר לפינה של אוואט האומלל. 0:3 לברצלונה במחצית.

תומד חמד, החלוץ הישראלי שהיה היחיד שסיכן את שער ברצלונה, הוחלף במחצית על ידי אלפארו, אך מאיורקה חזרה למשחק בדקה ה-55. מיקאל פררה הצרפתי קיבל כדור רוחב מויקטור ומקרוב בעט לרשת הגבוהה של ואלדס. 1:3. שתי דקות עברו ומאיורקה כבשה את השני. בוסקטס נגע בכדור בידו בתוך הרחבה. השופט הורה על בעיטת עונשין מ-11 מטרים, אותה ניצל ויקטור וכבש. 3:2 דרמטי במאיורקה.

בדקה ה-70 כבש ליאונל מסי את הרביעי של קבוצתו והשני שלו, ועל הדרך רשם היסטוריה כששבר את שיאו של פלה עם מספר כיבושים בשנה אחת. אלכסיס סאנצ'ס הוריד כדור בחזה לארגנטיני שמתוך הרחבה בעט לרשת הגבוהה של אוואט המסכן ורשם את שערו ה-76 השנה. 2:4 לברצלונה.

ליאונל מסי, שחקן ברצלונה, מוקף בשחקני מאיורקה, תומר חמד מביט מהצד. רויטרס
שבר את שיאו של פלה. ליאונל מסי/רויטרס

לבאנטה - ריאל מדריד 2:1

אחרי חמישה ניצחונות בששת משחקי הליגה האחרונים, ריאל מדריד הגיעה לאיצטדיונה של לבנטה כשהיא יודעת שברצלונה ואתלטיקו מדריד ניצחו. האלופה, שהייתה בלחץ גדול לפני המשחק, הצליחה לעלות ליתרון מוקדם בזכות רונאלדו. אולם, הכוכב שנפצע בעינו בתחילת המשחק הוחלף במחצית, לבנטה השוותה וצ'אבי אלונסו החטיא פנדל בדקה ה-74. כשהכל היה נראה אבוד, הכניס מוריניו את הקלף האחרון - אלבארו מוראטה, החלוץ הצעיר שנכנס במקום אוזיל בדקה ה-83 ואחרי דקה בלבד כבש את שער הניצחון לאלופה. איזו דרמה באסטדיו סיודאד דה ולנסיה.

הגשם שירד לאורך כל היום בולנסיה, הפך את המגרש של לבנטה לבוצי ושתי הקבוצות התקשו מאוד לנהל משחק על הקרקע. כבר אחרי שלוש דקות רונאלדו ספג מרפק מכוער בפניו מדויד נבארו, והחל לדמם מהגבה. אחרי טיפול קצר הוא חזר לשחק עם פלסטר מעל הגבה.

הסיפתח של ריאל הגיע בדקה ה-21, כאשר צ'אבי אלונסו הרים כדור חופשי לרחבה. הגנת לבנטה הרחיקה לא טוב, היישר לעברו של רונאלדו, שהקפיץ פעם אחת ברחבה ובעט לרשת הגבוהה ופנימה. 0:1 לריאל מדריד.

הפציעה שספג רונאלדו בתחילת המשחק בעינו, הייתה כנראה חמורה ממה שהיה סבור תחילה ולמרות הכיבוש שלו, הפורטוגלי לא יכל להמשיך לשחק והוחלף במחצית על ידי ראול אלביול הבלם.

למרות תנאי המגרש הקשים, ריאל המשיכה ללחוץ ובדקה ה-57 כמעט הכפילה את היתרון. כדור קרן של אוזיל, מצא את ראשון של פפה, שנותר לבד ומתוך הרחבה נגח בעוצמה למשקוף. שלוש דקות לאחר מכן שוב כדור קרן ושוב משקוף. הפעם זה היה סרחיו ראמוס שהגיע ראשון לכדור וממטר בעט עם העקב לקורה למשקוף של לבנטה, בעזרתו של מגן מקומי. שוב מזל גדול למארחים.

בדקה ה-62 הצליחה לבאנטה להשוות בניגוד גמור למהלך המשחק. אובפמי מרטינס השתלט על כדור שהוכנס לתוך הרחבה, העביר בנגיעה לאנחל, שמול קסיאס הצליח לבעוט לפינה ולכבוש. 1:1 דרמטי בולנסיה. בדקה ה-73 ניתנה לריאל הזדמנות פז להחזיר את היתרון. קאקה המחליף הכניס כדור עומק לקאייחון שהוכשל ברחבה. צ'אבי אלונסו לקח את הפנדל ובעט חזק לפינה, אך מונואה שוער לבנטה הדף והשאיר את התיקו על כנו.

כשכבר היה נדמה שהאלופה תאבד שתי נקודות, ביצע מוריניו את החילוף האחרון שלו כשהכניס את אלבארו מוראטה הצעיר במקומו של אוזיל. דקה בלבד חלפה ואותו מוראטה כבש את שער הניצחון בנגיחה מבישול של צ'אבי אלונסו בבעיטה חופשית. 1:2 מדהים באיצטדיון בולנסיה.

רונאלדו שחקן ריאל מדריד חוגג. GettyImages
פתח כחלוץ חוד יחיד וכבש./GettyImages

אתלטיקו מדריד - חטאפה 0:2

הקולצ'ונרוס עלו לדרבי הקטן של מדריד, אחרי ששמעו שברצלונה ניצחה 2:4 את מאיורקה והגדילה את הפער בפיסגה לשש נקודות. 24 דקות לקחו למארחת לעלות ליתרון ראשון מרגליו של החלוץ הצעיר אדריאן. פלקאו פתח בהרכב, אבל ארדה טוראן הטורקי כבש את השני בדקה ה-43. אתלטיקו הציגה משחק טוב ושלטה לכל אורכו, אך לא הצליחה להגדיל את היתרון והסתפקה בניצחון סולידי. בעקבות הניצחון, צימקה שוב אתלטיקו את הפיגור מברצלונה המוליכה לשלוש נקודות, כאשר במאזנה 25 נקודות.

אדריאן שחקן אתלטיקו מדריד. AP
כבש את הראשון. אדריאן/AP

בילבאו - סביליה 1:2

אחרי ההפסד הדרמטי לליון בליגה האירופית, חזרה אתלטיק בילבאו לליגה והשיגה ניצחון נאה מול יריבה קשה. פרננדו יורנטה שמסוכסך עם המועדון, המשיך לייבש את הספסל וראה את דה מרקוס מעלה את הבאסקים ליתרון ראשון בדקה ה-27. מרקל סוסאטה הכפיל את היתרון על סף סיום המחצית הראשונה.

אנדר הררה המקומי הורחק בדקה ה-77 והאורחת ניצלה זאת לשער מצמק של אלברו נגרדו בפנדל בדקה ה-79. הניצחון העלה את בילבאו למקום ה-12 הטבלה. סביליה רק מקום אחד מעלייה עם 15 נקודות בלבד.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים. רויטרס
סוף סוף ניצחון. שחקני בילבאו/רויטרס

ויאדוליד - ולנסיה 1:1

העונה החלשה של העטלפים בליגה נמשכת ולצד המאבק שלהם על מקום בשמינית גמר ליגת האלופות, הם יהיו חייבים להשתפר ובהקדם כדי לתפוס מקום באירופה גם בעונה הבאה. גיבור המשחק, לטוב ולרע, היה עלי סיסוקו. הצרפתי של ולנסיה עלה מעל כולם לכדור חופשי של אנדרס גוארדאדו בדקה ה-15 ונגח פנימה את היתרון של האורחים. אלא שבדקה ה-64, סיסוקו הכשיל ברחבה את עומאר ראמוס וראה את האדום. ויקטור פרס שלח את הכדור לרשת, כדי לקבוע חלוקת נקודות.

עלי סיסוקו שחקן ולנסיה. Alex Grimm, GettyImages
כיכב משני צידי המשחק. סיסוקו צילום:/GettyImages, Alex Grimm

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully