וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוג MMA: אדגר חדש

איתי לייבוביץ'

1.11.2012 / 12:00

מינוטארו נוגיירה מככב בריאליטי ומקבל הזדמנות אחרונה לחזור לתמונת האליפות, פרנקי אדגר בקרב ראשון במשקל נוצה

האם זו ההזדמנות של מינוטארו נוגיירה לחזור אל תמונת האליפות? השבוע הוכרזו שני המאמנים של העונה השנייה של "הלוחם האולטימטיבי – ברזיל", והם פבריסיו וורדום ומינוטארו נוגיירה. כידוע, שני המאמנים ייפגשו בקרב עם סיום העונה וביצועיו המרשימים של וורדום בשנתיים האחרונות מקרבים אותו לקרב על האליפות מה שמקרין על מיקומו של נוגיירה בתמונה. מאז הפסיד לג'וניור דוס סאנטוס בנוקאאוט מפתיע ב-UFC 90, יצא וורדום למסע שעומד כרגע על חמישה ניצחונות והפסד אחד, תוך שהוא מראה שיפור הולך וגובר ביכולת הסטרייקינג שלו (כאלוף אבו דאבי ואלוף עולם בג'יו ג'יטסו ברזילאי אין צורך להרחיב על יכולות הקרקע שלו).

ברצף הזה ניצח וורדום את מייק קייל, אנטוניו סילבה, רוי נלסון, מייק רוסו והניצחון הגדול בקריירה שלו – ההכנעה הראשונה וההפסד הלגיטימי הראשון אי פעם שנחל פידור אמליאננקו. גם ההפסד היחיד עומד לו לזכות כאשר הוא הגיע להחלטת שופטים מול אליסטר אוברים ועמד בגבורה, תרתי משמע, מול אלוף K1 לשנת 2010. השניים כבר נפגשו בסיבוב הראשון של טורניר הגרנד פרי של ליגת פרייד לשנת 2006, אז ניצח נוגיירה בהחלטת שופטים. באותה התקופה היה נוגיירה אחד הכבדים הטובים בעולם וצעיר ב-30 שנים. היום, למרות הניצחון האחרון על דייב הרמן, המצב שונה. נוגיירה מבוגר ב-60 שנה, פרוק בדוק וייתכן שאף נצור. הוא יפסיד לוורדום ויפרוש. אם לא יפסיד, אני לא רואה אותו מכניע את וורדום על הקרקע ולא נותן לו נוקאאוט, הוא יפסיד לדוס סאנטוס, וולסקז או אוברים. בכל מקרה, אלוף הוא לא יהיה.

מינוטארו נוגיירה לוחם MMA. AP
זבנג וגמרנו? מינוטארו נוגיירה/AP

קרב נוסף שנקבע סופית הוא קרב על אליפות משקל הנוצה בין האלוף חוזה אלדו לטוען לכתר ואלוף העולם במשקל קל לשעבר, פרנקי אדגר. השניים ייפגשו ב-UFC 156 בקרב הראשון של פרנקי במשקל נוצה. השניים אמורים היו להיפגש כבר ב-UFC 153 אך הקרב נדחה בעקבות פציעתו של אלדו בתאונת אופנוע. פרנקי, שבאופן מסורתי היה הקטן בכל קרב בו נלחם, יפגוש יריב שאמנם לא קטן ממנו אך לשם שינוי גם לא גדול בהרבה. הג'יו ג'יטסו של אלדו טוב משל אדגר, אך ההיאבקות של פרנקי מעולה. גם העמידה של אלדו טובה משל פרנקי, אך אם מסתכלים על התמונה הגדולה אני לא ממהר לתת את היתרון לאלדו. הלב והקשיחות של אדגר נבחנו שוב ושוב מול מפלצות גדולות ממנו בעוד אלדו גדול, חזק ואגרסיבי מיריביו. אני מאחל לפרנקי שישלוט בקטגוריה אליה הוא שייך באמת למרות שגם ניצחון של אלדו יהיה לגיטימי. בכל מקרה, יהיה מעניין.

נראה שסופר-פייט זו האופנה החדשה בזמן שמדברים על קרב חלומות בין אלוף המשקל במעורב ג'ורג' סיינט-פייר לאלוף המשקל הבינוני אנדרסון סילבה, כבר מדברים על קרב בין העכביש לאלוף המשקל החצי-כבד ג'ון ג'ונס. בזמן שהקרב הראשון קיים בחלומם הרטוב של האוהדים מזה מספר שנים ואף קיבל חיזוק, תמיכה ועידוד מדיינה ווייט. אם זאת, היה זה דווקא הנשיא הכל יכול שאמר "I guarantee you that fight will absolutely happen", אך לא על הקרב הזה אלא על מפגש בין סילבה לג'ונס.

פרנקי אדגר לוחם MMA. Gregory Payan, AP
הגיע הזמן שיתחרה במשקל שלו הוא מתאים. פרנקי אדגר/AP, Gregory Payan

ההתחמקות ההדדית של סיינט פייר וסילבה אחד מהשני גרמה לאוהדים לכוון מבטם לקרב הבא וזאת דווקא בתקופה בה השניים סופסוף הביעו נכונות להילחם. להערכתי הסיכוי הגבוה יותר לקרב הוא בין סיינט פייר לסילבה. כאשר יש לך ביד אווז שמטיל ביצי זהב אתה נוטה שלא לפטם אותו ולא לשחוט אותו, וזה בדיוק מה שיקרה במידה שסילבה ינצח את ג'ונס. סיינט פייר חוזר עכשיו מפציעה וייתכן שלעולם לא יחזור להיות הלוחם שהיה ולכן אם יפסיד לסילבה, זו תהיה שחיטה של אווז שהטיל ביצת ברונזה. בכל אופן, לפני כל קרב אפשרי יפגשו סיינט פייר את קונדיט וג'ון ג'ונס את צ'ייל סונן והתמונה תתבהר רק לאחר מכן. סיינט פייר וג'ונס צעירים וסילבה מבוגר מאד, אני בטוח שווייט מייחל לניצחון של כל אחד מהם על סילבה שמעבר להיותו מבוגר עושה לו המון כאבי ראש. נקודה נוספת אליה יש לשים לב היא שג'ונס הביע רצון לעלות לקטגוריית המשקל הכבד עוד ב-2013 מה שמרחיק אותו 2 קטגוריות משקל מסילבה ומסבירות לקרב.

למרות שדובר על קרב שלישי ואחרון עם פורסט גריפין, סטפן "אמריקן פסיכו" בונר הכריז על פרישה רשמית מ-MMA. בונר, שנעצר לראשונה בקריירה הענפה שלו על ידי אנדרסון סילבה ב-UFC 153, אישר את פרישתו בדף הפייסבוק שלו לאחר שדיינה ווייט הכריז על כך במסיבת עיתונאים. לא נרחיב במילים על בונר ולא כי אין מה לומר, פשוט אמרנו כבר הכל. כעת נותר רק לאחל לו הצלחה בחייו החדשים ונקווה ש-34 אלף הדולרים שקיבל בעקבות הקרב יהוו מתנת פרישה מהנה.

האתר של איתי לייבוביץ'

Itay.leibovich@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully