וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרינו המבול

2.4.2012 / 9:00

פאפיס סיסה משווה שיא בניוקאסל ופורץ בענק, רונאלדו סוגר על שיא ישן ומנפץ גבולות גם עם ריאל, ולצידם: כל כוכבי המשחקים רבי השערים מסופ"ש. נבחרת המחזור מלבלבת באביב

סוף שבוע מטורף כזה לא היה לנו כבר זמן רב, ואנחנו לא מתכוונים למפגן האלימות הדוחה באצטדיון המושבה. באירופה התרכזו בכדורגל: 4:4 משוגע של דורטמונד מול שטוטגרט, 3:3 מדהים בין מנצ'סטר סיטי לסנדרלנד, 4:5 בלתי סביר לאינטר על גנואה, חמישיות של ריאל מדריד ורומא ועוד ועוד שערים ודרמות למכביר. כל כוכבי המשחקים המדוברים פילסו דרכם לנבחרת המחזור של וואלה! ספורט, והם זוכים לחיזוק הולם בדמות אחד השחקנים הגדולים שידע הכדורגל האירופי בשני העשורים האחרונים.

דייגו מיליטו שחקן אינטר. AP
סוף שבוע מטורף. דייגו מיליטו לא חוגג/AP

שוער

חואן פאבלו קאריסו - קטאניה

במהלך חודש ינואר החליטה הנהלת קטאניה להדיח במפתיע את מריאנו אנדוחאר. ברגע האחרון של מועד ההעברות מצאה הקבוצה הסיציליאנית תחליף לשוער הארגנטינאי, בדמות בן ארצו חואן פאבלו קאריסו, שהגיע בהשאלה מלאציו. קאריסו המתין זמן רב להזדמנות אמיתית כדי להוכיח שמקומו אכן בליגות האירופיות, ובקטאניה הוא קיבל את הצ'אנס. מלבד התיקו מול אינטר, שוער ריבר פלייט לשעבר צוין לטובה בכל יתר המשחקים בהם שותף, ומול מילאן הגיע לשיאו עם מספר הצלות נהדרות. קאריסו עצר את עמנואלסון בפתיחה והתעלה עם שתי הצלות מול איברהימוביץ' ואחת נוספת מול מקסס, בדרך לתואר איש המשחק ב-90 דקות רוויות טעויות שיפוט. הקבוצה הכי ארגנטינאית באירופה עצרה את אלופת איטליה וממשיכה לחלום על כרטיס לליגה האירופית.

חואן פאבלו קאריסו שוער קטאניה. Maurizio Lagana, GettyImages
אולי סוף כל סוף מצא בית באירופה? חואן פאסלו קאריסו/GettyImages, Maurizio Lagana

הגנה

מגן ימני: ברניסלב איבנוביץ' - צ'לסי

הבלוז עדיין לא הרימו ידיים במאבק על הכרטיס לליגת האלופות דרך הליגה, ובשבת השיגו ניצחון משמעותי במגרשה של אסטון וילה (2:4). המארחים רצו לשמח את סטיליאן פטרוב שחלה בסרטן הדם וצפה מהיציע, אך פרננדו טורס וברניסלב איבנוביץ' היו גדולים עליהם. החלוץ הספרדי חוזר לעצמו בהדרגה ושבר גם את הבצורת הארוכה בליגה, בעוד המגן הסרבי ממשיך להיות אחד הברגים היציבים של צ'לסי העונה. איבנוביץ', שכבש את שער הניצחון הדרמטי בשמינית גמר ליגת האלופות לרשת נאפולי, חזר מפציעה, הבקיע פעמיים מול אסטון וילה במצבים נייחים והמשיך את יכולתו המצוינת. למרות ההתעניינות הרבה בו לקראת הקיץ, קשה להאמין שצ'לסי תוותר על שחקן ההגנה הטוב ביותר שלה העונה.

בלם: אנטולין אלקראס - וויגאן

האם הקבוצה של רוברטו מרטינס בדרך לעוד מסע היחלצות מפואר נוסח העונה שעברה? אחרי הניצחון היוקרתי בליברפול, וויגאן חזרה למגרשה והשיגה ניצחון ביתי ראשון מאז אוגוסט - 0:2 על סטוק סיטי. שש נקודות הפיגור מחוף המבטחים נמחקו תוך שבוע, וכעת רק הפרש שערים גרוע מונע מוויגאן לנטוש את הקו האדום. מי שדאג להחזיר את התקווה עם הופעה מצוינת נוספת הוא הבלם אנטולין אלקראס. הפרגוואי עצר את פיטר קראוץ' המאיים, פיקד על חוליית ההגנה וגם נגח בעוצמה לרשת בדקה ה-55, כדי לחגוג את שערו הראשון זה שנה וחצי. וויגאן שוב עלתה על שביל הבריחה.

ברניסלב איבנוביץ' שחקן צ'לסי. רויטרס
שחקן ההגנה הטוב ביותר של צ'לסי העונה. ברניסלב איבנוביץ'/רויטרס

בלם: לאונרדו בונוצ'י - יובנטוס

שיטת שלושת הבלמים בה השתמשה העונה יובנטוס לא מעט, העלתה כמה וכמה סימני שאלה לאורך העונה, במיוחד בנוגע לתפקודו של לאונרדו בונוצ'י. הבלם הצעיר אמר כי הוא מרגיש נוח יותר בשיטה הזו, אך הדברים נראו אחרת על המגרש. בונוצ'י היה במוקד הביקורות בכמה מקרים, ואף ספג שריקות בוז באצטדיון הביתי ב-1:1 מול קייבו. לאחר מכן הגיע כרטיס אדום נגד בולוניה והדחה מההרכב, אך בונוצ'י המתין להזדמנות נוספת ולקח אותה בשתי ידיים דווקא מול הטריו המסוכן של נאפולי. הבלם הציג משחק הגנה נחוש, היה דומיננטי מול אדינסון קבאני וחבריו, ובצד השני גם היה במקום כדי לכבוש את הראשון ב-0:3 המרשים של יובנטוס הבלתי מנוצחת. כעת רצון ההנהלה לחדש את חוזהו נראה מובן יותר.

מגן שמאלי: פיליפה לואיס - אתלטיקו מדריד

המגן הכל כך מוכשר אמור היה להיות היום במקום הרבה יותר גבוה בקריירה שלו. מגן ראשון של נבחרת ברזיל, לדוגמה. שתי פציעות איומות עצרו אותו דווקא ברגעים בהם היה בשיא כושרו, אך פיליפה לואיס לא ויתר. אתלטיקו מדריד שילמה עליו 12 מיליון יורו ולא קיבלה ממנו את התפוקה המצופה בעונה הראשונה, אבל מאז הגעתו של דייגו סימאונה הדברים נראים אחרת. פיליפה הוא עוגן בחלק האחורי של הקולצ'ונרוס, שיפר את יכולתו ההגנתית וגם חש בטוח יותר לבצע את הגיחות המפורסמות שלו קדימה. ב-0:3 הקליל על חטאפה הוא בישל את השער הראשון והיה אחראי לעוד כמה התקפות יפות יחד עם בן ארצו דייגו. חטאפה לא מצאה פתרון למשחק האגפים המצוין של אתלטיקו, שיכולה שוב לחלום על כרטיס לליגת האלופות.

לאונרדו בונוצ'י שחקן יובנטוס. Marco Luzzani, GettyImages
השתיק את המבקרים. לאונרדו בונוצ'י/GettyImages, Marco Luzzani

קישור

יוליאן שיבר - שטוטגרט

המשחק המטורף של סוף השבוע הגיע מהבונדסליגה, שם המוליכה דורטמונד סיימה ב-4:4 רווי מהפכים מול שטוטגרט. האלופה התפארה בשבוע שעבר בהגנתה החזקה, אך זו כשלה פעם אחר פעם ב-90 הדקות הקצביות בסיגנל אידונה פארק ביום שישי, וכך ניתנה לבאיירן מינכן האפשרות לצמק את הפער לשלוש נקודות. שטוטגרט לא נבהלה לרגע, הפכה פיגור 2:0 ליתרון 2:3 ואחרי שנקלעה לפיגור 4:3 הצליחה להשוות בתוספת הזמן. שניים מהשערים של האורחים הבקיע יוליאן שיבר, שעשה זאת תוך שתי דקות ובכלל סיפק את משחקו הטוב ביותר מאז החזרה מנירנברג. התפקוד באגף שמאל הוציא את המיטב משיבר, שעד כה התקשה להרשים העונה ולא קיבל הזדמנויות רבות. מצא לו את הזמן להתעורר.

סטפן ססניון - סנדרלנד

רצף 20 הניצחונות הביתיים של מנצ'סטר סיטי בליגה נקטע בתזמון הכי גרוע מבחינתו של רוברטו מאנצ'יני. הקבוצה שלו מקרטעת לאחרונה, ההגנה פגיעה מתמיד והיריבות כבר לא מרימות ידיים מראש. תוסיפו לכך את בעיות האגו המורכבות והעימותים עם קרלוס טבס ומריו באלוטלי, ותקבלו מועמדת לכתר שדועכת לאיטה לקראת שלבי הסיום. סנדרלד אמנם איבדה יתרון של שני שערים והשיגה רק 3:3, אך סידרה למנצ'סטר יונייטד אפשרות להגדיל את יתרונה בפסגה לחמש נקודות. את הפרחים יכול אלכס פרגוסון לשלוח לסטפן ססניון, שלמרות צמד השערים של חברו סבסטיאן לארסון היה הטוב במגרש. הקשר מבנין יצר את כל המצבים המסוכנים של סנדרלנד, לא ספר את השומרים שלו עם פריצות מסחררות באגפים וגם בישל פעמיים. לחיים באנגליה ססניון עדיין לא התרגל, אבל בפרמיירליג הוא כבר מרגיש בבית.

יוהאן מולו - נאנסי

פריס סן ז'רמן, קבוצתו הקודמת של ססניון, ידעה להינצל לאחרונה פעם אחר פעם בעזרת שערים דרמטיים ממש לפני השריקה. בשבת, היא טעמה את הדרמה מהצד השני שלה, כשנכנעה לנאנסי (2:1) ורשמה משחק ליגה שלישי ללא ניצחון. אחרי ליון ומונפלייה שהופתעו בסטאד מרסל פיקו, נאנסי הפילה גם את פ.ס.ז', בעיקר הודות למשחק נפלא של יוהאן מולו. הקשר הצעיר שינה את הקבוצה מהרגע שהגיע בינואר מגרנאדה, וגם הגנת פ.ס.ז' הרעועה ממילא לא מצאה את הדרך לעצור אותו. מולו היה חתום על האסיסט של השער הראשון והכריע את המשחק בדקה ה-89 עם בעיטה מדויקת לרשת של סלבטורה סיריגו. קרלו אנצ'לוטי לא רק פספס הזדמנות להשתלט מחדש על הפסגה, אלא גם החזיר את ליל למאבק האליפות.

יוליאן שיבר שחקן שטוטגרט. Alex Grimm, GettyImages
התעורר לכבוד המשחק המטורף של העונה בבונדסליגה. יוליאן שיבר/GettyImages, Alex Grimm

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

ריינו דה נבארה - אחד המגרשים הקשים בליגה הספרדית ומקום בו ריאל מדריד כשלה בשלוש השנים האחרונות - שימש בשבת כבמה נוחה לעוד הצגה תוצרת כריסטיאנו רונאלדו. הבלאנקוס כבשו חמישייה שנייה ברציפות והתייצבו על 100 שערי ליגה ב-30 משחקים בלבד, כאשר CR7 חגג צמד מול אוסאסונה (טיל מונחה מ-35 מטרים ובעיטה חופשית שהוסטה פנימה) ובישל שני שערים נוספים, כולל האסיסט לביצוע א-לה ואן באסטן של קארים בנזמה. רונאלדו ענה ליחס העוין מצד המארחים עם משחק מושלם, ואחרי שלא מצא את הרשת בביקורים הקודמים שלו בפמפלונה התעלל הפעם ביריבה. 37 שערים כבר יש לפורטוגלי העונה בליגה והוא בדרך לנפץ את השיא מהעונה שעברה בעזרת רגל ימין האימתנית. גם ריאל תשבור את שיא השערים העתיק מתקופת ג'ון טושאק.

דייגו מיליטו - אינטר

אנדראה סטרמאצ'יוני לא יכול היה לחשוב על משחק בכורה מוזר יותר. יתרון מבטיח של 0:3, הרחקה של שוער, ספיגת שלושה פנדלים ובסופו של דבר ניצחון 4:5 בו כל השערים של אינטר נכבשו על ידי ארגנטינאים. הנראזורי יצאו כמנצחים הגדולים מהפינג פונג המטריף מול גנואה, כשדייגו מיליטו זהר מעל כולם עם שלושער גדול. החלוץ הארגנטינאי סובל, כמו כל הקבוצה שלו, מחוסר יציבות משווע לאורך העונה. דווקא המשחק מול האקסית הוציא ממנו את המיטב, עם שעריו הראשונים בקריירה לרשת גנואה, שלא ניצחה את אינטר מאז 1994. שיטת ה-4-3-3 של המאמן החדש הבליטה את מיליטו במרכז ההתקפה, ונראה כי גם השחקנים הוותיקים נדבקו בהתלהבות שהביא איתו סטרמאצ'יוני. רוחות חדשות מנשבות בסן סירו?

פאפיס סיסה - ניוקאסל

ארסנל, טוטנהאם וצ'לסי נאבקות על שני הכרטיסים הנוספים לליגת האלופות? אל תשכחו את ניוקאסל. המגפייז ממשיכים להידבק בנחישות לקבוצות הצמרת, מקבלים יכולת משופרת משייק טיוטה וחאתם בן ארפה, ונהנים מעוד סקורר סנגלי נפלא. בימים בהם דמבה בה שובת מהבקעה, פאפיס סיסה מחפה עליו עם חוש הריח המפותח לשערים אותו הציג לראווה כבר בבונדסליגה. סיסה התעלם מבלמי ליברפול והוכיח פעם נוספת שניוקאסל מצאה שימוש טוב לכסף שקיבלה על מכירתו של אנדי קארול הכושל. קארול ראה את סיסה נוגח לרשת במחצית הראשונה ומשלים צמד בשנייה, והופך לשחקן השני בתולדות ניוקאסל (אחרי לז פרדיננד) שכובש שבעה שערים בשבעת משחקיו הראשונים בפרמיירליג.

פאפיס סיסה שחקן ניוקאסל. Alex Livesey, GettyImages
יש תמורה לאגרה. פאפיס סיסה/GettyImages, Alex Livesey

שווים אזכור

ירוסלב דרובני (המבורג) - יספיק כדי לשרוד?

מאסימו דונאטי (פאלרמו) - ניצחון חוץ ראשון

אנתוני מונייה (ניס) - שינוי התפקוד הצליח

עאדל טאאראבט (ק.פ.ר) - הכישרון הגדול נזכר להגיע

דניאל קליג'יורי (פרייבורג) - עלה לרובין דוט במשרה

אדן הזארד (ליל) - סיבוב ההופעות נמשך

פאבלו אוסבלדו (רומא) - הראש בעננים

אדן הזארד שחקן ליל. רויטרס
החזיר לבדו את ליל למאבק האליפות. אדן הזארד/רויטרס

כוכב אורח

תיירי הנרי - ניו יורק רד בולס

בשונה מבדרך כלל, הכוכב האורח שלנו לא מגיע מאירופה אלא מליגת ה-MLS. בזמן שחברו משכבר הימים, דויד טרזגה, מזכיר נשכחות במדי ריבר פלייט ותופס את הכותרות גם באירופה עם שערים מרהיבים, תיירי הנרי מראה שגם הוא לא רק מבלה בארצות הברית. הצרפתי הפנטסטי פתח בסערה את העונה החדשה במדי ניו יורק רד בולס, ובסוף השבוע חגג שלושער ראשון ב-2:5 על מונטריאול. הנרי כבש בנגיחה, הוסיף שער לאחר סיבוב אלגנטי כמו בימיו בארסנל וגם בישל במסירת עקב. חברו דקס מקארתי הסביר את השינוי: "עכשיו הוא כבר מכיר את הליגה וחזר במוטיבציה גבוהה. הנרי הוא חיה. בליגה הזו ובכושרו הנוכחי, הוא בלתי ניתן לעצירה".

תיירי הנרי שחקן ניו יורק רד בולס. Chris Trotman, GettyImages
חזר חד לניו יורק מתקופת ההשאלה הקצרה בארסנל. תיירי הנרי/GettyImages, Chris Trotman

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully