וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר, אמרתם? נבחרת המחזור מצדיעה לריאל מדריד

19.12.2011 / 9:00

עם מפלצת כמו רונאלדו ואישיות כמו די מריה, ריאל כובשת את נבחרת המחזור ומוכיחה שההפסד בקלאסיקו הוא לא סוף פסוק

בזמן שבאנגליה מתמרקים לקראת מחזורי החג המסורתיים, יתר הליגות הבכירות באירופה יוצאות השבוע לפגרת החורף (מי ארוכה יותר, מי פחות). רגע לפני החופשה, נבחרת המחזור של וואלה! ספורט מציגה את רשימת המצטיינים האחרונה לשנת 2011, שעומדת בסימן ריאל מדריד. ברצלונה אולי תפסה את הכותרות בעקבות הזכייה באליפות העולם לקבוצות, אך כאן אנחנו מתרכזים בליגות ולכן השישייה של ריאל בסביליה היא הצגת השבוע. אל שני כוכבי המשחק בשבת הצטרפו גם האליל הגדול של המועדון ב-20 השנים האחרונות וכן הפליט הכי מוצלח של ריאל בליגה הספרדית, כדי להשלים התקפה על טהרת הבלאנקוס.

ראול שחקן ריאל מדריד מברך את כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
שוב יחד. כריסטיאנו רונאלדו מתאחד עם ראול בנבחרת המחזור/רויטרס

שוער

ג'ו הארט - מנצ'סטר סיטי

לפני הביקור של ארסנל במנצ'סטר, הודה ארסן ונגר כי ניסה להחתים את ג'ו הארט כשהשוער סיים את עונת ההשאלה בבירמינגהאם, אך קיבל תשובה שלילית מאנשי מנצ'סטר סיטי. אולי כדי להזכיר למאמן הצרפתי שוב מה הפסיד, הארט סיפק שלוש הצלות נהדרות, כולל אחת גדולה בתוספת הזמן מול ניסיון של תומאס ורמאלן, כדי לשמור על ה-0:1 של סיטי מול ארסנל וגם על המקום הראשון. הארט אולי היה מובטל ברוב המשחקים של הסיטיזנס העונה, אך כשזקוקים לו הוא מספק את הסחורה והפעם דאג לרשת נקייה אחרי שמונה משחקי ליגה בהם הקבוצה ספגה. אחרי ההדחה מליגת האלופות והפסד הבכורה בליגה לצ'לסי, מנצ'סטר סיטי יכולה להמשיך הלאה. המשברון הראשון חלף.

שוער מנצ'סטר סיטי ג'ו הארט מול שחקן ארסנל לורן קוסיילני. GettyImages
אחרי שמונה משחקי ליגה בהם ספג, ידע לשמור על שער נקי ולהתעלות ברגע המתאים. ג'ו הארט/GettyImages

הגנה

מגן ימני: ג'ונתן זבינה - ברסט

אחרי תקופה של 13 שנים בליגה האיטלקית - מוצלחת ברובה, מביכה בסופה - החליט ג'ונתן זבינה לחזור לצרפת ובחר דווקא בברסט. גם אלכס דופון, שמתמחה בהברקות המגיעות בהעברות חופשיות, לא האמין שהשפעתו של זבינה תהיה כה עצומה. אחרי שנים כמגן, הצרפתי הוותיק משחק בברסט בעיקר כבלם ונראה פשוט נהדר. בעיקר בזכותו הקבוצה הזו לא הפסידה בבית העונה. אנחנו בכל זאת השתמשנו בו כמגן ימני. בשבת, ב-0:1 על אוקזר, זבינה פיקד כרגיל על החלק האחורי ובשני תיקולים מתוזמנים היטב מנע שערים מרודי חדד ורוי קונטו. לפרטים נוספים ניתן לפנות לבן שהר, שפשוט נעלם מול הבוס של ברסט.

בלם: אנדראה ראנוקיה - אינטר

אם יש קבוצה שלא בדיוק ששה לצאת לפגרת החגים, זוהי אינטר. הנראזורי סוף כל סוף נכנסו לעניינים בליגה בשבועות האחרונים, ולאחר ה-0:1 על צ'זנה ספרו שלושה ניצחונות רצופים בהם לא ספגו שער. קלאודיו ראניירי הצליח לייצב את ההגנה שלו עם וולטר סמואל ולוסיו, אבל הפעם אנדראה ראנוקיה הצעיר חזר ל-11 והציג את משחקו הטוב ביותר העונה. הבלם עבר כמה וכמה משחקי נפל מאז אותו ערב מסויט מול שאלקה ברבע גמר ליגת האלופות בעונה שעברה, אך נגד צ'זנה הציג יכולת טובה וקינח עם שער ראשון העונה שהיה שווה שלוש נקודות לקבוצתו. פתאום אינטר במקום החמישי.

אנדראה ראנוקיה שחקן אינטר. GettyImages
אינטר הצליחה לייצב את ההגנה. אנדראה ראנוקיה/GettyImages

בלם: מרטין שקרטל - ליברפול

קני דלגליש יודע שכדי לתפוס את אחד המקומות המובילים לליגת האלופות, ליברפול זקוקה להגנה שקטה. בשני המשחקים האחרונים היא קיבלה את הרוגע הדרוש מצמד הבלמים דניאל אגר ומרטין שקרטל, כשנגד אסטון וילה (0:2) הסלובקי גם נגח פנימה את השני שלו העונה, שלושה ימים לאחר שחגג יום הולדת 27. אסטון וילה חסרה את דארן בנט וגבריאל אגבונלהור, כך שעבודתו של שקרטל הייתה קלה יותר, אך זה לא גורע מהתפקוד המצוין שלו במשחק ומשיתוף הפעולה המשופר עם אגר. בקצב הזה, ג'יימי קראגר ימשיך לראות את המשחקים של ליברפול מהספסל.

מגן שמאלי: מרווין פלאטנהרדט - נירנברג

ההפתעה הגדולה ביותר של מחזור נעילת הסיבוב הראשון בבונדסליגה, נרשמה דווקא בביי ארינה. נירנברג התארחה אצל לברקוזן ללא חמישה שחקני הרכב ולאחר חמישה הפסדי חוץ רצופים, אך התאוששה עם 0:3 גדול והתרחקה מעט מהקו האדום שבער תחת רגליה. כמה וכמה מצטיינים היו לנירנברג במשחקה המרשים ביותר העונה, אבל מעל כולם ניצב מרווין פלאטנהרדט. המגן השמאלי בן ה-20, שהופיע כבר בכל הנבחרות הצעירות של גרמניה, נטרל את סידני סאם המאיים, סגר היטב את האגף ואף בישל פעמיים בזכות כדורי קרן מדויקים. יש לגרמנים עומק גם בהגנה.

מרווין פלאטנהרדט שחקן נירנברג. GettyImages
אחראי להפתעת המחזור בבונדסליגה. מרווין פלאטנהרדט/GettyImages

קישור

פאביו סימפליסיו - רומא

לואיס אנריקה המשיך גם בסן פאולו את שרשרת השינויים התכופים בהרכבה של רומא, והפעם, בין היתר, הפתיע כשהעניק לפאביו סימפליסיו את חולצת ההרכב בסך הכל בפעם השנייה העונה. הקשר הברזילאי הוותיק לקח את ההזדמנות בשתי ידיים, עשה עבודה נהדרת בקישור של רומא וסייע לקבוצתו להשיג את הניצחון המרשים ביותר שלה העונה - 1:3 בנאפולי. הג'אלורוסי קיבלו תמורה גם מפרנצ'סקו טוטי ודניאלה דה רוסי, בעוד סימפליסיו היה האקס פקטור שאף התכבד בשער השלישי בתוספת הזמן. גם בפעם הקודמת שפתח, בניצחון 1:3 על אטלנטה, סימפליסיו מצא את הרשת. האם לואיס אנריקה מצא את הנוסחה?

אנחל די מריה - ריאל מדריד

48 שעות לפני המשחק בסביליה, אנחל די מריה עוד היה בארגנטינה והתאבל על מות חמיו. למרות זאת, הוא התייצב למשחק כמקצוען אמיתי והיה המאסטרו ב-2:6 הגדול של ריאל מדריד, עם כל הכבוד להצלת העונה של איקר קסיאס ולשלושער של כריסטיאנו רונאלדו (אליו נגיע בהמשך). די מריה ידע מתי לברוח מאגף שמאל אל האמצע, ובישל את שני השערים הראשונים בצורה מבריקה כדי לשפר את מאזן האסיסטים שלו העונה ל-12. במחצית השנייה הוא גם הרשית עם פאלש אלגנטי והקדיש את השער לאבא של רעייתו. "די מריה הוא דוגמה עבור כולם", החמיא ז'וזה מוריניו לשחקן האהוב עליו בסגל של הבלאנקוס. "הוא היה בהלוויה בארגנטינה, חזר כדי לשחק ועכשיו יטוס שוב לארגנטינה כדי להיות עם משפחתו. יש לו נשמה גדולה". מישהו דיבר על משבר אחרי ההפסד לברצלונה?

מתיו ולבואנה - מארסיי

המושיע של דידייה דשאן. כמו נגד ליברפול לפני ארבע שנים ובקאמבק המזהיר בדורטמונד בשבוע שעבר, מתיו ולבואנה הציל את מארסיי ברגע אמת נוסף, הפעם עם שער שוויון יוצא מן הכלל נגד לוריין בדקה ה-84. חמש דקות בתוך תוספת הזמן, מלך הבישולים של הליגה (שבעה העונה) גם סחט עבירה וכרטיס אדום מאלכסיס רומאו בעזרת התחזות ברורה, וניצל זאת כדי לסדר את שער הניצחון הדרמטי לבנואה שיירו. למרות פתיחת עונה איומה, מארסיי בשמינית גמר ליגת האלופות וגם מצמצמת פערים מהצמרת. מה שחודש אחד מוצלח יכול לעשות.

מתיו ולבואנה שחקן מארסיי. רויטרס
האיש של מארסיי ברגעי ההכרעה. מתיו ולבואנה/רויטרס

התקפה

כריסטיאנו רונאלדו - ריאל מדריד

"זה נורמלי שהוא יכבוש שלושער", אמר ז'וזה מוריניו על כריסטיאנו רונאלדו בסיום תצוגת התכלית של ריאל מדריד בסביליה. האם זה נורמלי שהבלאנקוס שוב יצאו עם 2:6 מהמם מאצטדיון רמון סאנצ'ס פיחואן? מה הסיכוי שתוצאה כזו תחזור על עצמה פעמיים ברציפות? רונאלדו רצה להשתיק את המבקרים, ואכן עשה זאת בדרכו המוכרת עם שלושער חמישי העונה, במגרש בו הבקיע רביעייה בעונה הקודמת. לפורטוגלי יש כבר 20 שערי ליגה ובמשחק בסביליה הוא גם חלף על פני חואניטו המיתולוגי במניין הכיבושים בליגה. להזכירכם, הסיבוב הראשון עדיין לא הסתיים. המספרים של רונאלדו מדהימים וריאל שוב מוליכה בשלוש נקודות יתרון על פני ברצלונה. כעת רק נשאלת שאלה אחת: איפה הוא היה בקלאסיקו?

ראול - שאלקה

אז רונאלדו מככב במדי ריאל ומבקיע ללא הפסקה, אך יש לו עוד כברת דרך ארוכה עד שיגיע למידת ההשפעה שהייתה לראול על הקבוצה הזו. בינתיים, מספר 7 האגדי של הבלאנקוס ממשיך ליהנות גם הרחק מהבית ובשבת סחף את שאלקה ל-0:5 מוחץ על ורדר ברמן. החלוץ הספרדי בן ה-34, שמסיים חוזה בסוף העונה ושומע איך לוקאס פודולסקי אמור לתפוס לו את העמדה, הזכיר לכולם שלאיכויות שלו אין תחליף וחגג שלושער שלישי בקריירה הגרמנית שלו. כמו הראשון, גם הפעם זה קרה מול ההגנה הנרפית של ברמן. שאלקה שוב מועמדת רצינית לתואר, ולראול עם 10 שערי ליגה יש מניות רבות בכך. ההנהלה כבר לא תמהר לתת לו ללכת.

רוברטו סולדאדו - ולנסיה

בעקבות פציעתו הקשה של דויד וייה, אוהדיו הגדולים של ראול מפנטזים על חזרה מרגשת שלו לנבחרת ספרד. עוד יוצא ריאל מדריד שמרשה לעצמו לחלום על מקום בסגל לקראת היורו הוא רוברטו סולדאדו, שאף אחד לא באמת מבין מדוע ויסנטה דל בוסקה התעלם ממנו בזימונים האחרונים. הסקורר של ולנסיה מחזיק את הקבוצה במקום השלישי, וביום ראשון עשה את ההבדל ב-0:2 על מלאגה. סולדאדו כבש שני שערים נהדרים ויש לו כבר 11 העונה. מדי שבוע הוא שולח מסר חד וברור לדל בוסקה, בתקווה שהמאמן יקלוט זאת עד היורו. בכל זאת, מדובר בחלוץ הספרדי הטוב ביותר בלה ליגה כרגע.

רוברטו סולדאדו שחקן ולנסיה חוגג עם חבריו. רויטרס
מדי שבוע שולח מסר חד לדל בוסקה. רוברטו סולדאדו/רויטרס

שווים אזכור

מוחמד אמסיף (אוגסבורג) - הצגה ששווה הארכת חוזה

פוסני דיאוורה (אז'קסיו) - לרדת בכבוד

מייקל קאריק (מנצ'סטר יונייטד) - רגע של חסד

עבדלעזיז בראדה (חטאפה) - ניצחון חוץ ראשון ב-2011

סימונה פפה (יובנטוס) - הכל בראש

קרייג בלאמי (ליברפול) - איום מתמיד

רוברט לבנדובסקי (דורטמונד) - מכונת שערים

שחקני יובנטוס חוגגים עם סימונה פפה. Valerio Pennicino, GettyImages
יובנטוס ממשיכה להראות לכל הליגה את הגב. סימונה פפה/GettyImages, Valerio Pennicino

כוכב אורח

סבסטיאן לטו - פנאתינייקוס

זוכרים את הארגנטינאי האנוכי שהציג יכולת עלובה מול מכבי תל אביב וספג ביקורות קשות מהתקשורת היוונית? מאז אותה הדחה כואבת מהליגה האירופית מדובר בשחקן אחר לגמרי. סבסטיאן לטו שומר את פנאתינייקוס צמודה ליריבה המושבעת אולימפיאקוס בפסגת הטבלה היוונית, ולזכותו כבר 14 שערים ב-12 משחקים בלבד. בעונה שעברה, רק לשם השוואה, היו למלך השערים הנוכחי בסך הכל שני שערי ליגה. לטו נהנה מהתפקוד החדש במרכז ההתקפה, ממצה את הפוטנציאל אותו זיהה רפא בניטס כשצירף אותו בזמנו לליברפול, ובשבת הצטיין עם צמד רביעי העונה ובישול ב-1:3 על אסטראס טריפוליס. אפילו המניירות הילדותיות נעלמו. גם הוא לא ידע שהוא כזה.

סבסטיאן לטו שחקן פנאתינייקוס. רויטרס
ממצה את הפוטנציאל ביוון. סבסטיאן לטו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully