וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע האמת של אלירן עטר

החלוץ הצהוב מוכיח שהוא לא מהסוג שעוצר. אלא רק מתפתח. במכבי תל אביב סבורים שהוא הכישרון הכי גדול שצמח בארץ

בתחילת העונה שעברה, באחד הרגעים המעטים בהם אלירן עטר עדיין לא מצא את עצמו במכבי תל אביב, צץ לו גל ביקורת קצר ואכזרי כנגד החלוץ. המוטו של אותה ביקורת היה: "השכונה לא יצאה מעטר", ושחקני מכבי תל אביב שהגיעו ראשונים לאימון הבוקר החלו לדבר על כך. עטר הגיע רק קצת אחר כך. הוא לא הבין במה מדובר ואמר לשחקנים שדנו בביקורת נגדו: "לא יודע על מה אתם מדברים, כי אני לא קורא ולא בודק מה אומרים עליי. לא מעניינת אותי התקשורת ומה שכותבים לטוב או לרע. אני מתרכז רק בכדורגל".

שחקן מכבי תל אביב אלירן עטר על הרצפה חוגג את השער השלישי מול פנאתינייקוס. ברני ארדוב
למזלו, הוא לא מתייחס לתקשורת כמו שחקן ממוצע, אחרת היה קורס. אלירן עטר/ברני ארדוב

זו אולי דוגמה קטנה לכך שעטר כל כך שונה כיום מהתדמית שלו. שחקן שעד לפני מספר שנים ניבאו לו סכנות כמו לראובן עובד או ערן לוי, אבל הוא מרד בכך וניצח כל סטיגמה. חלוץ שהזכירו לו את קללת החלוצים של מכבי תל אביב, אבל הוא בחר לצפצף עליה. כישרון שנתן עונת פריצה נהדרת במכבי תל אביב, אבל הוא המשיך להתקדם ולא לקפוא על השמרים והפך לשחקן יותר דומיננטי ויותר טוב. הערב (20.45, ערוץ 1) מול מכבי חיפה יש לו הזדמנות להמשיך לקפוץ כיתות ולדלג משלב השחקן הנהדר שהוא, לשחקן שמביא תארים דרך משחקים גדולים. ואין ראוי ממנו להכרזה הזו.

"הניתוק הזה שלו וחוסר העניין ברעש מסביב למכבי זה אולי הדבר הכי גדול שלו שכל שחקן צריך לאמץ", אומר שחקן במכבי תל אביב. "כמה שהוא נראה סוג של ערס, יש לו נפש עדינה של ציפור ואם הוא היה מתייחס לתקשורת כמו הכדורגלן הממוצע, הוא היה קורס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הסוד: שקט נפשי

את החומר ממנו הוא עשוי עטר (24) הדגים כבר בעונה שעברה, כששבר את קללת החלוצים המפורסמת עם 18 שערים ושני בישולים, קנה את לב האוהדים הצהובים והתחבר אליהם מהמקום הנכון, והראה ששחקן שמגיע מבני יהודה לקבוצה הכי קשה במדינה לא חייב בהכרח לקרוס. הסיבה לכך – עטר הוא ספורטאי אמיתי. כזה שמעד בגיל צעיר, אבל אסף את עצמו ובנה את עצמו מחדש. בבני יהודה, למשל, עבד עם עטר מאמן הכושר ערן שדו, ששימש מעין קואצ'ר של השחקן באותה התקופה ורואה יום-יום את התהליך שהוא עובר. שדו: "עטר זה אחד שתמיד בודק את עצמו - האם הוא עובד נכון, אוכל נכון, כיוון בחיים. הוא תמיד פותח את הראש ללמוד ולהתפתח להיות טוב יותר, הן כאדם והן כספורטאי. המאפיין הכי גדול שלו? לפני שהוא שחקן גדול הוא ספורטאי גדול שלא מפסיק לאתגר אותך ולרצות להתקדם. אשרי האדם שזוכה לעבוד עם אלירן עטר, ואני בטוח שכל אחד יאמר לך את זה".

מי שהביא אותו למכבי תל אביב, אימן אותו בעונת הבכורה והיום משמש כסוכנו הוא אבי נמני, שרואה כיצד הלקוח שלו שובר את הסטיגמות ועומד באתגרים. "גם בשנה שעברה אלירן עטר היה השחקן הכי טוב במכבי תל אביב - גם במספרים וגם ביכולת", אומר נמני. "השנה הוא המשיך את זה יחד עם מכבי ואני לא רואה סיבה שהיכולת הזאת לא תימשך. הפלוס הגדול שלו שהוא כל הזמן משתפר ולומד, אבל אסור לו לשכוח שיש עוד הרבה מה ללמוד ולאן להשתפר. אסור לו להרפות והוא צריך להמשיך את העבודה הקשה כל הזמן".

את שלוות הנפש עטר הרוויח לא מעט בלימודי תורה. בשלוש השנים האחרונות, מקפיד עטר להגיע לכולל של הרב אברהם ישראל וללמוד אצלו תורה ומוסר באופן קבוע. עטר התחבר מאוד לרב ובחודשים האחרונים הוא מקפיד ללכת כמעט בכל יום לכולל לשיעורי גמרא פרטיים. בעצת הרב, למשל, החליט עטר החל מאמצע העונה שעברה שלא להתראיין יותר בתקשורת. מי שרואה בעטר דמות נרגנת, עם תנועות גוף לא נעימות, לא באמת מבין את גודל ההצלחה שלו.

"אלירן עטר הוא הבן אדם עם שמחת החיים הכי גדולה שראיתי", אומר החבר והיועץ שדו. "יכולים להגיד עליו מה שרוצים, אך היום הוא איש של ערכים ומוסר, תמיד מתנדב, תמיד מוזמן לאירוע עם ילדים ומתחייב להגיע ושואל אם להביא עוד שחקנים. פעם היינו באילת עם אנשים ושחקנים מבני יהודה והוא, שכמעט ולא הרוויח שם כסף, החליט שהוא משלם על כולם וזה אומר הרבה על יכולת הנתינה שלו. הפרצוף הזה שלו במהלך משחקים נובע מכך שהוא תחרותי ברמה בלתי רגילה".

אלירן עטר שחקן מכבי תל אביב (שמאל) עם המנג'ר אבי נמני. ברני ארדוב
חשוב שיבין שתמיד יש לאן להתקדם. נמני עם עטר בעונה שעברה/ברני ארדוב

המפתח: תמיד מנסה להשתפר

יש שחקנים שעם עונה מוכחת כזו הולכים לנוח, אבל עטר מציג עונה יותר טוב כעת, עם שמונה שערים בכל המסגרות, למרות פציעה מעיקה. הוא יותר רב גוני, יותר חד, יותר מסוכן, יותר יעיל ועדיין השחקן הכי טוב של מכבי תל אביב. התקפת מכבי תל אביב נראית אחרת איתו ובלעדיו, אבל הוא לא כופה את עצמו והקבוצה לא תלויה בו באופן מוחלט. במכבי תל אביב הבהירו לשחקנים מתחילת השנה, כמעט בכל הזדמנות אפשרית, כי המועדון הולך לדרך חדשה. דרך אותה מתווה הבעלים מיטש גולדהאר - ומדברת על תרבות ארגונית שונה – המועדון מעל השחקנים. משמעת זו אמורה אולי להפריע לשחקן סוליסט כמו עטר, אבל החלוץ של מכבי תל אביב מנסה להשתלב ולהבין.

הנתון המשמעותי ביותר בהקשר הזה הוא צורת המשחק של הקבוצה, שבעונה שעברה לא הייתה דומיננטית ועטר נאלץ לרדת אחורה לא מעט כדי להתחיל התקפות כפי שעשה בבני יהודה. עטר ומכבי תל אביב התגברו גם על ההרגל הזה: "אוי ואבוי לנו אם אלירן וברק יצחקי יצטרכו לרדת לחלק האחורי ולאסוף כדורים. הם צריכים לעשות את זה מדי פעם כשלא הולך ויש לחץ, אבל אם נשמור על הדומיננטיות הם ימשיכו לקבל את הכדורים באזורים שקרובים לשער. וכשאלירן מקבל את הכדור באזור ה-20 מטר מהשער עם הפנים אליו, עולה בשתי דרגות על כל חלוץ בארץ. הוא נמצא ברמה הכי גבוהה באירופה מבחינת כישרון. הוא ממשיך להשתפר ולעשות עוד דברים כי הוא עובד קשה גם מחוץ למגרש ומנסה לשפר תנועות, לומד לעשות תנועה לשטחים פנויים, לשחרר כדור מהיר במקום דריבל וריצה קדימה ועוד כל מיני דברים קטנים שמשאירים אותו בסיטואציות שקשה מאוד לעצור אותו".

הגזמנו? תשמעו מה אומר עליו גורם בצוות המקצועי של מכבי תל אביב: "אלירן הוא השחקן הכי מוכשר שהיה אי פעם בארץ. עם הנתונים הכי טובים שהיו אי פעם במדינת ישראל. אלירן עטר לא תלוי במאמנים שלו ולא תלוי באף אחד, הוא תלוי רק בעצמו. אם אלירן עטר מקצוען ורציני הוא החלוץ הכי טוב שהיה אי פעם בארץ והשמיים הם הגבול. עד עכשיו הוא עושה את הדברים בשיא הרצינות. הוא יודע טוב מאוד מה הוא צריך לעשות יותר ומה הוא צריך לעשות פחות".

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. נמרוד סונדרס
למרות הפרגון, הוא לא יתפשר על הקבוצתיות. מיטש גולדהאר/נמרוד סונדרס

חבר ויועץ: ברק יצחקי

אחד הדברים הנוספים שעוזרים לעטר להשתפר העונה זו כמות החלוצים שמאפשרת למאמן להתאים לו פרטנר מתאים למשימה ספציפית. אותו גורם בצוות המקצועי מסביר: "זה חלק מהשינוי שלו, כי כולם בקבוצה הזאת עובדים וגם אלירן יודע שהוא צריך לעבוד מבחינה הגנתית וטקטית ולהתאים את עצמו לקבוצה. זה השיפור שהוא עשה, ועוד שיפור שהוא יעשה יביא אותו לעשות עוד קפיצת מדרגה בשביל להיות חלוץ מוביל אפילו באירופה. הוא יודע מתי הוא צריך לעשות את העבודה השחורה עבור אחרים וכאן המפתח לכל משחק ההתקפה של הקבוצה".

במסגרת הרוטציות, מתבשל לו הצמד עטר את יצחקי, שעשוי לקחת את הראשון לפסגות נוספות העונה. גם בקטע החברתי, יצחקי ועטר מאוד מחוברים. השניים חברים טובים מחוץ למגרש וזה משפיע על הקשר המצוין ביניהם על המגרש עצמו. בשני משחקי הליגה האחרונים נגד סכנין והפועל באר שבע הם בישלו אחד לשני. עטר לומד מיצחקי איך להיות הכוח הבוגר והאחראי בחדר ההלבשה וכיצד לנווט את הכוח למעמדים חדשים. את צמד 'הבולדוגים' רפי דהן ומשה לוגסי, למשל, הם לקחו תחת חסותם ועזרו להם להיקלט להוביל בצורה מהירה.

נמני: "השילוב בין עטר ליצחקי יכול להיות קטלני. אני לא יודע באיזה כושר ברק ואיך הוא חוזר מהפציעה וכמה זמן הוא צריך, אבל אפשר כבר לראות מה הם שווים ביחד. שיתוף הפעולה בינהם זה משהו יוצא דופן בכל קנה מידה, ואם ברק חוזר לכושר האמיתי שלו השילוב ביניהם שווה לפחות גול אחד בכל משחק. הגנות בארץ יתקשו מאוד להתמודד עם זה".

שחקני מכבי תל אביב ברק יצחקי, אלירן עטר חוגגים. קובי אליהו
שיתוף פעולה מוצלח שיכול להפוך לקטלני. עטר עם יצחקי/קובי אליהו

על הכוונת: אירופה

בבוקר המראת הקבוצה לאזרבייג'אן לקראת משחקה מול לנקראן במסגרת מוקדמות הליגה האירופית, פורסמה ידיעה באחד מעיתוני פורטוגל לפיה פורטו מעוניינת בעטר ומוכנה לשלם עבורו 4 מיליון יורו. במכבי תל אביב התייחסו בביטול רב לידיעה והבעלים מיטש גולדהאר אף אמר לגורם בסביבתו שגם אם תבוא קבוצה ותגיש הצעה גבוהה בהרבה, עטר לא ישוחרר. גם במכבי תל אביב מבינים שקשה יהיה להחזיק את עטר מעבר לעונה הנוכחית, במספרים וביכולות אותן הוא מציג. נמני בטוח שבכל הקשור ליכולת, עטר כבר מזמן שייך לליגות הטובות יותר ביבשת: "יש שחקנים פחות טובים מאלירן שכבר משחקים בחו"ל. הבעיה של אלירן היא תג המחיר שלו. קשה מאוד למצוא קבוצות מחו"ל שישלמו הרבה מאוד כסף על שחקן ישראלי וזה בינתיים הדבר היחידי שמונע את היציאה שלו החוצה. הוא שחקן שיצליח ויש לו את כל הנתונים לכך. יש לו את כל הנתונים להמשיך את זה באירופה".

גם ג'יבריל סידיבה, ששיחק עם עטר במכבי תל אביב ובעל יותר מ-100 הופעות בליגה הצרפתית, בטוח כי החלוץ לא שייך לליגה שלנו: "אלירן עטר פנומן. הוא השחקן הטוב ביותר במכבי תל אביב וצריך להגיע רחוק מאוד. באירופה יהיה לו קל יותר כי המשחק מהיר ומסוכן יותר ליד הרחבות וזה הכי טוב עבורו. בהתחלה חשבתי שהוא עוד שחקן עצלן ולא מקצוען, אך מהר מאוד הבנתי שמדובר בשחקן שלא מוותר לעצמו ולא מפסיק לעבוד כדי להצליח, והוא חי ונושם את הכדורגל. אם היה לו דרכון ברזילאי או איטלקי הוא היה שחקן יקר מאוד היום".

ג'יבריל סידיבה שחקן מכבי תל אביב מול הפועל אשקלון. ברני ארדוב
"אם היה לעטר דרכון ברזילאי הוא היה שחקן יקר מאוד". ג'יבריל סידיבה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully