וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות הגדולה: מי יפתיע במכבי ת"א - מכבי חיפה?

עד כה הם לא הוכיחו את עצמם והיו מטרה נוחה לחצי המבקרים. לקראת המפגש בין מכבי תל אביב למכבי חיפה (20:50, ערוץ 1 ו-HD) מצאנו את השחקנים שיכולים לשנות כיוון ולפרוץ קדימה

גוסטבו בוקולי (חמי אוזן)

מוטי איוניר אמר דברי טעם במסיבת העיתונאים לקראת המשחק של מכבי תל אביב מול מכבי חיפה: הם לא משקשקים, טען בחוכמה מאמן מכבי תל אביב, כאילו להזכיר לשחקניו שיחסי הכוחות על הנייר הזמני של תחילת העונה הם חסרי משמעות לעומת דברים כמו מסורת, ניסיון והרגלים של שנים. נבחרת ישראל חשבה כך לפני יוון והבינה בדרך הקשה שיחסי כוחות טרום משחק, בין יריבות שהפערים ההיסטוריים ביניהן עדיין גדולים, לא שווים כלום, גם אם שחקניך מדקלמים זאת השכם וערב לפני שריקת הפתיחה.

גוסטבו בוקולי הוא דוגמה נהדרת לכך. מה שהוא שכח במשחקים גדולים הילדים הנהדרים של מכבי תל אביב, שעל הנייר נראים הרבה יותר טוב ממנו, עוד לא למדו. בוקולי הוא במידה רבה מכבי חיפה הערב: קבוצה שאולי קצת מעבר לשיאה, מלכותה כבר מוטלת בספק, והנסיך הצעיר שמסתער עליה הולך ומתקרב. וזה קצת נכון. אבל אם שחקני מכבי תל אביב ישאירו לו פתח קטן, אם לרגע יזלזלו בו ויחשבו שיהיה קל לטפל ב"זקן" הזה, הם עשויים להיות מופתעים עם עוד שער מנצח שלו בבעיטת פצצה על קו ה-16.

שחקן מכבי חיפה גוסטבו בוקולי. ברני ארדוב
כדאי למכבי תל אביב להיזהר מאוד מה"זקן" הזה. גוסטבו בוקולי/ברני ארדוב

יואב זיו (תומר יצחק)

רגע לפני סיום מועד רישום השחקנים לליגה האירופית, החתימה מכבי תל אביב את רחמים צ'קול, שהיה אחד מיקיריו של מוטי איוניר בתקופתו כמאמן הנבחרת הצעירה. לכאורה, המהלך הזה הצביע על הבעת אי אמון ביואב זיו ועל צורך לשדרג בדחיפות את עמדת המגן השמאלי. בפועל, זיו התגלה כמרוויח העיקרי מהעסקה.

זיו הוא כלבויניק שעשה את הפריצה הגדולה שלו בעמדות הקישור הקדמי. עבודות ההגנה הן לא בדיוק כוס התה שלו, ומאמני הקבוצה חשו זאת על בשרם בעונה שעברה. במשחקים האחרונים, בעיקר הודות להתייצבותה של כל החוליה האחורית הצהובה, גם זיו שיפר את יכולתו ההגנתית וניצל את מהירותו כדי להפוך לנשק נוסף בהתקפה.

המבחן הגדול שלו מגיע מול עידן ורד, שעשה צרות גם למגני שאלקה ביום חמישי. נטרול של ורד - גם על ידי אילוצו להתעסק בעבודות הגנה - יוציא את העוקץ ממשחקה של מכבי חיפה, יעניק למכבי תל אביב יתרון משמעותי ויאפשר לזיו לקנות מחדש את מעמדו כמגן השמאלי הבכיר גם אחרי הרוטציות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקני מכבי תל אביב יואב זיו, ברק יצחקי, אלירן עטר חוגגים הבקעת שער. קובי אליהו
חייב לסגור טוב את עידן ורד/קובי אליהו

בויאן שראנוב (דוד רוזנטל)

כשאלכסנדר אובארוב הגיע למכבי תל אביב בעונת 1991/2, הוא חווה כמה משחקים איומים. ההגנה לא הייתה מתואמת, הוא עצמו היה חסר ביטחון ונטול דמיון לענק שעמד בשער נבחרת ברית המועצות במונדיאל רק שנה לפני כן. אחרי כמה משחקי נפל הגיע הדרבי, אובארוב היה ענק, מכבי תל אביב ניצחה 0:4 ואובארוב הפך באחת לאחד השוערים הגדולים ששיחקו כאן, אם לא הגדול שבהם.

נקודת הפתיחה של בויאן שראנוב במכבי חיפה פחות בעייתית. עד כה הוא לא היה גרוע ולא ספג שערים שטותיים, אבל גם היה רחוק מלהרשים. אפשר לטעון שאת השער השני של שאלקה הוא יכול היה למנוע עם תגובה מוקדמת יותר לכדור החופשי של פוקס. גם בשער השלישי אפשר להגיד שהיציאה שלו הייתה נמהרת. אשם? אולי, אבל לא לבד.

מכבי חיפה היא הקבוצה היחידה בליגה שנהנית מהלוקסוס של הושבת שוער נבחרת ישראל לשעבר על הספסל. אלישע לוי הוריד את ניר דוידוביץ' בדרגה כי האמין שהסרבי ישדרג את הירוקים. להגנתו, תרתי משמע, של שראנוב ייטען כי הבלמים לא מתואמים, המגנים לא מבריקים ובאופן כללי, מדובר בחוליה מתחדשת שצריכה זמן. אלא ששוער עילאי הופך הגנה לטובה יותר (מישהו אמר אניימה?) בדיוק כשם שהגנה טובה תסייע לו לשפר את ביצועיו. המשחק מול מכבי תל אביב הוא ההזדמנות של שראנוב להוכיח שמכבי חיפה מצאה בדיוק את האיש שחיפשה. אם הוא יצטיין, הוא עשוי להטביע חותם ולהשתיק את המבקרים. אם יחטוף שוב, כדאי אולי שדוידוביץ' יתחיל להתחמם.

בויאן שראנוב שוער מכבי חיפה. רויטרס
זה הזמן להראות שאתה שוער על רמה. שראנוב/רויטרס

ניבאלדו (דוד רוזנטל)

תקופה לא קלה עוברת על הבלם הברזילאי מאז שהגיע למכבי תל אביב. אם בשנה שעברה הוא סבל מפציעות, העונה הוא לא מפסיק לשגות, עד כדי כך שהוא הפך להיות הבעיה המרכזית במכבי תל אביב. השער שהצהובים ספגו מדינמו קייב הזכיר את השערים בטורקיה ונגד רמת השרון – כדור ארוך לשטח מת ברחבה או בסמוך לה, שמשאיר את החלוץ באחד על אחד מול גיא חיימוב בדרך לשער ודאי.

אז מה עושים? ניבאלדו חייב להראות שהוא מסוגל להיות אחראי. עד כה, היצר הברזילאי ההרפתקני שלו עלה על ההיגיון וגרם לשאר שחקני החוליה האחורית לעבוד קשה יותר. ביום חמישי הוא קיבל ביטחון מההצבה של שרן ייני ורוברט פונצ'ץ לצדו במרכז ההגנה, אבל משחקו עדיין לקה בחסר. גם הערב ישתף ניבאלדו פעולה עם ייני אבל בלי פונצ'ץ, וזו ההזדמנות שלו להוכיח שהוא מסוגל להיות המבוגר האחראי. אחרת, למכבי תל אביב יהיה קשה הרבה יותר לממש את תאוות הנקם שלה במכבי חיפה.

שחקן מכבי תל אביב ניבאלדו. ברני ארדוב
די ליצר ההרפתקנות. ניבאלדו/ברני ארדוב

מרלון דה חסוס (תומר יצחק)

כבר מהדקות הראשונות של החלוץ האקוודורי הצעיר במדים הירוקים, הבחינו אוהדי מכבי חיפה בפוטנציאל הגדול הטמון בו. ההתנהלות של מרלון דה חסוס אולי נראית מגושמת במבט ראשון, אבל מדובר בחלוץ מטרה אמיתי שמפנה שטחים, עובד בשביל האחרים ויודע לסכן את השער. במשחקי הבכורה שלו הוא הספיק לסחוט כרטיס אדום, להשיג פנדל ולבשל, וניצל את הפציעה הקלה של ולדימיר דבאלישווילי כדי להשתלט על מקומו בהרכב, לשמחתם של יושבי יציע ג'.

הדבר היחיד שעדיין חסר לדה חסוס הוא כדור אחד ברשת. אחרי השער הראשון, טוענים בחיפה, הוא יקבל ביטחון ויוכל להראות שהדיבורים על תואם יעקובו לא היו דיבורי סרק. רוד ואן ניסטלרוי היה מדרבן את חלוצי ריאל מדריד ואומר ש"גולים הם כמו קטשופ. לפעמים לא יוצא לך לכבוש, ואחרי זה הם באים כולם ביחד". זה הזמן של דה חסוס להראות שהוא ההווה של מכבי חיפה ולא רק העתיד. שער מול מכבי תל אביב יכול לסלול את הדרך לעונה גדולה.

חלוץ מכבי חיפה מרלון דה חסוס מול שוער שאלקה רלף פיירמן. Dennis Grombkowski, GettyImages
לעבור משלב של פוטנציאל למימוש. מרלון דה חסוס/GettyImages, Dennis Grombkowski

עומר ורד (חמי אוזן)

במסגרת הקרב על תואר תגלית תחילת העונה בין הכישרונות הרבים של מכבי תל אביב, מקומו של עומר ורד לא זוכה להערכה מספקת. הוא שם תמיד, לא שוכחים להזכיר את ההצלחה שלו, אבל עדיין לא מבינים את גודלה. שחקן אלמוני, שאת ההרצה שלו עבר בהפועל חיפה, נכנס לאחת העמדות הכי קשות, באחת הקבוצות הכי קשות, בגיל לא קל בכלל, ועושה זאת בצורה מרשימה ואיכותית.

לשחקנים מפתיעים כאלה חסר לפעמים את הרגע שיסמל את ההצלחה הזו, והרגע הזה יכול להתרחש הערב. זה מגיע לעומר ורד, הוא ראוי לכך, הוא זכאי לתגמול הזה והוא מסוגל גם לקחת אותו בלי חשש. ורד יתמודד מול השחקן הכי מוכשר בישראל, בעיני: טאלב טואטחה. המפגש ביניהם יכריע במידה רבה את המשחק. אחת הגיחות שלהם באגף היא זו שיכולה לפרוץ את הסכר ולהוביל את הקו שינחה את המשחק. אם זה לא יהיה טווטאחה, אין מישהו ראוי יותר להיות חתום על משחק גדול מאשר ורד.

עומר ורד שחקן מכבי תל אביב. Burhan Ozbilici, AP
גיחה אחת באגף יכולה לסגור את הסכר. עומר ורד/AP, Burhan Ozbilici

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully