וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרש הבודד: מה מצפה לעמרי כספי בקליבלנד?

עמרי כספי נחת בקבוצה הכי גרועה ב-NBA, אבל תהליך הבנייה של הקאבלירס ועמדת הסמול פורוורד הפנויה מבטיחים לו רבות

רגע לפני השביתה: כספי נשלח לקליבלנד

קליבלנד הפכה הערב (חמישי) ברגע אחד לקבוצה האהודה ביותר בישראל, בעקבות הטרייד שהנחית את עמרי כספי בשורותיה. על הנייר עבר הפורוורד הישראלי מאחת הקבוצות החלשות ב-NBA לקבוצה הכי גרועה בליגה, אבל כפי שניתן היה ללמוד מתגובתו של כספי לעסקה, בהחלט מדובר בחדשות טובות עבורו, כמובן בהנחה שהשבתת הליגה שהוכרזה הערב לא תתארך ותגרום לביטול העונה הקרובה.

אחרי שנת רוקי מבטיחה בסקרמנטו סבל כספי מירידה משמעותית במעמדו בעונה החולפת, בה רשם 8.6 נקודות ו-4.3 ריבאונדים למשחק ב-24 דקות לערב. לקראת סיום העונה הוא אף נפלט מהרוטציה של פול ווסטפאל, שלא הסתיר את חוסר האמון שלו בכספי, ולראייה הגיע בערב הדראפט האחרון ג'ון סלמונס בטרייד ממילווקי, והוא צפוי לתפוס את משבצת הסמול פורוורד הפותח של הקינגס בעונה הבאה.

עמרי כספי שחקן סקרמנטו קינגס. Phelan M. Ebenhack, AP
נחלץ מסיטואציה בלתי אפשרית בסקרמנטו. כספי/AP, Phelan M. Ebenhack

בניגוד לסיטואציה הבלתי אפשרית אליה נקלע בבירת קליפורניה, בקליבלנד יזכה כספי לפתוח דף חדש. עצם העובדה שהקאבלירס הסכימו לוותר בשבילו על ג'יי ג'יי היקסון, שקלע 13.8 נקודות וקטף 8.7 ריבאונדים למשחק, מלמדת על כך שלא מדובר בטרייד זניח עבורם, ובמקום להיאבק עם סלמונס, פרנסיסקו גארסיה ודונטה גרין על כמות מוגבלת של דקות משחק, המתחרים שלו על המקום החמישייה נכון לעכשיו הם לוק הארנגודי, אלונזו גי וכריסטיאן איינגה.

המאמן החדש של כספי הוא ביירון סקוט, שזכה בשלוש אליפויות כשחקן כחלק מהחמישייה הגדולה של הלייקרס בשנות השמונים, ובנה לעצמו שם של מאמן מוערך. גם בימיו בניו ג'רזי, עימה הגיע פעמיים לסדרת הגמר (2002 ו-2003) וגם בתקופתו בניו אורלינס, בה זכה בתואר מאמן העונה והגיע למרחק של משחק אחד מגמר המערב, הוא נודע ביכולתו למקסם את היכולת של שחקניו, אך בשנתו הראשונה בקליבלנד גם הוא לא הצליח להרים את הקאבס מטראומת עזיבתו של לברון ג'יימס.

מאמן קליבלנד קאבלירס, ביירון סקוט, לצד דניאל גיבסון. GettyImages
תמיד הצליח למקסם את היכולת של שחקניו. סקוט/GettyImages

בזמן שהמלך שערק עשה את כל הדרך לסדרת הגמר עם חבריו החדשים במיאמי, הקהל המיואש באוהיו ראה את הפרשים שלו מסיימים את העונה במאזן מביך של 63:19, והתלונות החוזרות ונשנות של הבעלים דן גילברט כנגד לברון העלימו גם את הסימפטיה לה זכתה הקבוצה בקרב הציבור, והיא הפכה במהירות לבדיחה הכי עצובה בליגה. האווירה הקודרת בקוויקנס לואנס ארנה לאורך כל העונה היא לא בדיוק מה שכספי ציפה לו כשפינטז על טרייד שיחלץ אותו מסקרמנטו, אבל הגרלת הלוטרי שינתה את התמונה.

בעזרת הרבה מזל זכו הקאבלירס גם בבחירה הראשונה וגם בבחירה הרביעית בדראפט, והתחמשו בקיירי איירוינג וטריסטן תומפסון המוכשרים. אירווינג צפוי להפוך לאבן הפינה בתהליך הבנייה מחדש של הקבוצה, וסביב הזריזות המסחררת שלו סקוט צפוי לנסות ולהנהיג שיטת משחק מהירה יותר, שעשויה להתאים מאוד לכספי. עדיין לא ברור אם כבר בעונת הרוקי שלו אירווינג יקבל את המושכות לקבוצה, או שבארון דייויס ימשיך לפתוח בעמדת הרכז.

שחקני קליבלנד קאבלירס קיירי אירווינג, טריסטן תומפסון. Tony Dejak, AP
האיצו את תהליך הבנייה של הקאבס. אירווינג ותומפסון/AP, Tony Dejak

דייויס בן ה-32, שהגיע במהלך העונה האחרונה מהקליפרס, עשוי למצוא את עצמו בקבוצה חדשה עוד לפני פתיחת העונה כדי לפנות מקום לאירווינג. גם אנטואן ג'יימיסון בן ה-35, שהוליך העונה את הקבוצה עם 18 נקודות למשחק, נמצא ברשימת המועמדים לעזוב, לאור העובדה שהוא ישתכר 13.3 מיליון דולר בעונתו האחרונה בחוזה.

מי שבוודאי יתנדב לסייע לכספי בחבלי הקליטה בקבוצתו החדשה הוא אנתוני פארקר, ששימש לאורך כל העונה בתפקיד השוטינג גארד הפותח, תחילה לצידו של מו וויליאמס ולאחר מכן לצד דייויס. בין המחליפים בקו האחורי ניתן למצוא את רמון סשנס, שהעמיד ממוצעים נאים של 13.3 נקודות ו-5.2 אסיסטים העונה, דניאל גיבסון שתרם 11.6 נקודות לערב, הרוקי מני האריס וג'ואי גרהאם הוותיק.

בקו הקדמי יצטרך סמארדו סמואלס המוכשר לחפות על עזיבתו של היקסון, ואליו יחבור טריסטן תומפסון הבלתי מלוטש, שנבחר בעיקר הודות למוטת הידיים העצומה שלו והפוטנציאל ההגנתי שהציג במכללת טקסס, ופחות בגלל יכולותיו ההתקפיות. במרכז הצבע ימשיך לעמוד אנדרסון ורז'או הברזילאי, שקלע 9.1 נקודות וקטף 9.7 ריבאונדים למשחק בעונתו השביעית בקבוצה, במהלכה סבל מפציעות רבות.

שחקן קליבלנד קאבלירס, אנתוני פארקר. GettyImages
יתנדב לסייע לכספי בחבלי הקליטה בקבוצתו החדשה. פארקר/GettyImages

אל הסגל המחורר הזה יצטרף כעת, או יותר נכון עם תום השביתה, כספי הנחוש לשים את חצי העונה האחרונה מאחוריו, ולפחות על הנייר הוא אמור לקבל לא מעט הזדמנויות להוכיח את עצמו בקבוצה שבמצבה הנוכחי יכולה רק לעלות. אמנם גם בקליבלנד הפורוורד הישראלי לא יוכל אפילו לחלום על הגעה לפלייאוף, אבל הרחק מטייריק אוואנס ודמרכוס קאזינס הוא יוכל אפילו לנסות לזרוק לסל מפעם לפעם, ולחזור להיות שחקן לגיטימי בליגה הטובה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully