וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמרי כספי עבר בטרייד לקליבלנד קאבלירס

הפורוורד הישראלי עובר לקאבס עבור ג'יי ג'יי היקסון ובחירת סיבוב ראשון. כספי: "נרגש להיות קאבליר. זאת הזדמנות נהדרת"

בצל ההודעה שהוציאה ה-NBA על כך שהליגה הולכת לכיוון השבתה, קיבל הערב (חמישי) עמרי כספי בשורות נהדרות: סקרמנטו וקליבלנד הגיעו לסיכום על טרייד ששלח את הפורוורד הישראלי לקאבס, יחד עם בחירת סיבוב ראשון, תמורת ג'יי ג'יי היקסון. "אני מתחיל את הדרך החדשה שלי", צייץ כספי בטוויטר שלו מיד לאחר העסקה הרשמית, "ואני כל כך נרגש להיות קאבליר. אני מוכן לאתגר, ולא יכול לחכות עד שאכיר את חבריי לקבוצה ואת הבית החדש שלי". כספי אף זרק מסר לקהל החדש שלו, ואמר: "יש הרבה דברים גדולים בעתיד, אוהדי קליבלנד! תודה לכולם על התמיכה".

כספי התייחס גם לעזיבה שלו את סקרמנטו, המועדון שהאמין בו ובחר בו בדראפט: "אני רוצה להודות לארגון ולקינגס על ההזדמנות לשחק ב-NBA. אלו היו שנתיים מדהימות, ויש לי זכרונות שלעולם לא אשכח. אוהד הקינגס תמיד היו נהדרים אליי, ואני כה אסיר תודה על השנתיים הללו". לסקרמנטו בי אמר כספי: "אני שמח. זאת הזדמנות נהדרת עבורי לשחק. אין להם באמת שחקן בעמדה שלי".

"זהו עוד צעד שלנו בכיוון של בניית הקבוצה העתידית שתוביל להצלחה", אמר הג'נרל מנג'ר של קליבלנד, כריס גרנט. "אנחנו נרגשים לצרף שחקן צעיר, כשרוני וקשוח כמו כספי, ואנחנו מרגישים שהוא יתאים לקבוצה שלנו ויכול לשפר אותה. אהבנו את כספי עוד בדראפט, הוא היה אחד השחקנים שהכי אהבנו באותו דראפט, אבל סקרמנטו לקחו אותו לפנינו. דיברנו על עמרי בכל החודש האחרון, והיתה לנו רשימה של 10 שחקנים בעמדה הזו שחשבנו עליהם, וידענו שכשתימצא העיסקה הטובה, נעשה אותה".

על יכולותיו של כספי אמר גרנט: "הוא קלעי שלשות מצויין, הוא רץ טוב את הפרקט. הוא עובד קשה, הוא לוקח ריבאונדים טוב והוא יוצא טוב מחסימות לזריקות, שזה חשוב עם הגארדים שלנו. היו לו שנתיים טובות, אבל הוא צריך עוד להשתפר בכמה תחומים, אבל הוא יקבל את ההזדמנות שלו פה. דיברתי עם עמרי לפני כשעה, והוא היה נרגש באותה מידה כמו שני החבר'ה הצעירים שבדיוק בחרנו בדראפט. הוא מאוד שמח להגיע לפה, הוא רצה את מספרי הטלפון של כל חבריו לקבוצה, הוא רצה לדעת הכל על הקבוצה, והוא פשוט נשמע מאוד נרגש. אנחנו רוצים שהוא יגיע ויהפוך לשומר טוב במערכת שלנו, ויסייע לנו לגדול".

על היקסון, שעוזב את הקבוצה שבחרה בו בדראפט, אמר גרנט: "אנחנו מעוניינים להודות לג'יי ג'יי על העבודה הקשה שלו ועל התרומה שלו לקליבלנד, גם על הפרקט וגם מחוצה לו".

משנה מקום, משנה מזל?

המעבר עשוי להפוך לנקודת מפנה עבור הישראלי הראשון ב-NBA, שלא הרבה לשחק בחציה השני של העונה שעברה. כספי יצא מהרוטציה של המאמן פול ווסטפאל, והעובדה כי סקרמנטו החתימה לאחרונה את הפורוורד ג'ון סלמונס, המשחק על העמדה של כספי, הייתה אמורה להפוך את הקרב שלו על דקות משחק למסובך עוד יותר. בעונה שעברה רשם כספי 8.6 נקודות ואסף 4.3 ריבאונדים ב-24 דקות בממוצע למשחק. בקליבלנד לא הסתירו את רצונם להעביר את היקסון במהלך השבועות האחרונים, אך לא מצאו לו בית. הפורוורד רשם 13.8 נקודות ואסף 8.7 ריבאונדים בממוצע למשחק.

רק לפני שבוע הודיעה סקרמנטו כי היא ממששת את האופציה שיש לה על כספי לשנתיים הקרובות. כספי ירוויח 1.3 מיליון ו-2.3 מיליון בשתי העונות הבאות, בעוד להיקסון ישנו חוזה של 2.4 מיליון דולר שיסתיים בתום העונה. ההעברה הזו מספקת בין היתר אפשרות לקבלת ההחלטות הבעייתית של קליבלנד, שרק ב-2010, כשחיפשה אופציות להבאת שחקן שיחזק אותה לצד לברון ג'יימס, בחנה אפשרות להביא את אמארה סטודמאייר בטרייד, אך סירבה לכלול את היקסון בעסקה, שלא יצאה לפועל בעקבות כך. עתה, כאמור, היא מעבירה אותו תמורת הפורוורד הישראלי.

קליבלנד אמנם סבלה מעונה חלשה במיוחד לאחר עזיבתו של לברון ג'יימס למיאמי, אך היא נמצאת עתה בתהליך בניה, ומבחינתו של כספי בהחלט מדובר בהזדמנות בכל הנוגע לתפקידו בקבוצה ולמספר הדקות שיקבל. בעוד שסקרמנטו סבלה בעונה האחרונה מריבוי שחקנים בעמדה של כספי ומעודף קלעים שלא אהבו לחלק את הכדור, בקאבס צפויה לישראלי תחרות פחותה בהרבה, כשבעמדה שלו נמצאים לוק הארנגודי, אלונזו גי וכריסטיאן איינגה. אגב, נקודת אור מבחינתו של כספי בקליבלנד היא הימצאותו של שחקנה לשעבר של מכבי תל אביב, אנתוני פארקר.

מי את, קליבלנד קאבלירס?

עד לא מזמן היתה קליבלנד הסחורה החמה בשוק. היה לה את מי שרבים תפסו (עם דגש גדול על תפסו) כשחקן הטוב ביותר בעולם. אלא שעם מעברו של לברון ג'יימס למיאמי כדי להצטרף לדווין וויד וכריס בוש, נשבר לב האוהדים, שבין לילה הפכו לאוהדים של הקבוצה הגרועה ביותר במזרח, עם מאזן של 63:19, רק שני ניצחונות יותר מהקבוצה העלובה של מינסוטה.

לאחר ההלם הראשוני, נשבעו בקליבלנד כי בכוונתם לחזור למרכז הבמה, ובקרוב, ותהליך הבנייה החל כבר הקיץ. הקאבס זכו בבחירות מספר 1 ו-4 בדראפט, שאמנם היה חלש מתמיד, אבל סיפק להם מעט כישרון. קיירי אירווינג המוכשר עשוי לדעת רבים להפוך לאחד הגארדים המובילים בליגה, במידה שהפוטנציאל שלו יתממש, ובבחירה הרביעית לקחו הקאבס את טריסטן תומפסון, במטרה להתחזק בצבע.

כמובן, הדרך של קליבלנד בחזרה לאור הזרקורים, או לפחות לפלייאוף עוד ארוכה. מי שמוליך את הקבוצה הוא הגארד בארון דייויס, שמוכיח בשנתיים האחרונות שהשיא כבר מזמן מאחוריו, אנדרסון ורז'או הברזילאי הוא הפאוור פורוורד, בעוד דניאל גיבסון, אנתוני פארקר ורמון סשנס ינסו גם הם להוציא את הקבוצה מהבוץ בו היא נמצאת. אחת האפשרויות של הקאבס להתחזקות היא חוזהו הנגמר של אנטואן ג'יימסון, שעומד על 13.3 מילון דולר לעונתו האחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully